Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Vad är detta för skruv ?

Min gamla dator ca 7år gammal, tog isär den, tog bort damm, ny kylpasta till CPU osv.
Ska göra om den till en surfdator bara.

Då märker jag att det saknas en skruv, dvs dom som håller nere CPU fläkten på modekortet.

La dom intill några andra klassiska skruvar, hoppas det går avgöra längd osv.

Är det någon som vet vad denna modellen heter så man kan gå in i en butik och säga modellnr.
Vill inte skruva loss en skruv och gå till butiken, för då är det endast 2st som håller fast CPU tillfälligt. Så vill försöka undvika det om möjligt.

Eller om någon har en sådan här skruv och kan tänka sig skicka en till mig, självklart betalar jag frakt osv.

Skicka PM isåfall så skickar jag min adress.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Är det där inte vanliga M5 eller M6? Du borde kunna köra med vilka skruvar du vill, så länge dom passar i gängen. Dina är behandlade med krom, dom du köper på biltema är inte behandlade för att vara "fina", fördelen med dina skruv är att dom inte rostar, men rostar skruven i din dator har du nog större problem än just skruven. Så ta med en skruv till en järnhandel så mäter dom vilken typ av gänga du ska ha, blir säkerligen billigare än be någon skicka skruv till dig.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.