Netflix tips - Amerikanskt utbud

Permalänk
Medlem

Fungerar fint! Frågan är bara hur länge.

Permalänk

Blev just blockad från att se remaken på Conan the Barbarian: "Whoops, something went wrong. Digital Rights Management error (DRM error). The date on your computer is set to 18/12/2012. Correct the date and try again". Nu får jag samma meddelande vad jag än försöker titta på.

Antar att de har blockat Media Hint nu.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Blev just blockad från att se remaken på Conan the Barbarian: "Whoops, something went wrong. Digital Rights Management error (DRM error). The date on your computer is set to 18/12/2012. Correct the date and try again". Nu får jag samma meddelande vad jag än försöker titta på.

Antar att de har blockat Media Hint nu.

Jag kan fortfarande se Futurama utan problem och även alla säsonger av Mad men, så för mig fungerar det. Jag kan även se Conan the barbarian remaken utan problem.

Om de skulle blocka media hint så får det bli unblock us istället. Jag har blivit för van med detta underbara utbud nu.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Ah fan, då måste jag installera Chrome och prova med det, ifall det bara är min Firefox som blivit borkad på nåt vis.

EDIT: Nix, funkade inte. Jag är helt klart blockerad.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Inaktiv

Jag har länge kört Netflix via Amerikanska VPN-servrar och det fungerade utmärkt. Slutade dock med det när Netflix lanserades i Finland, men nu när jag ansluter via VPN så ser jag fortfarande endast det nordiska utbudet. Netflix verkar inte vara lika lätt att lura som t.ex. YouTube/VEVO.

Permalänk
Medlem

Kör med detta sen tråde skapades. Inte varit några problem alls. Bra streaming och bra uppdaterat.

Har fortfarande gratiskonto från spotify länken månaden ut.

Permalänk

The problem is löst: http://mike-thomson.com/blog/?p=210

Det är alltså ett problem med Silverlight.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk

Tack för tipset! kollade precis på jackass tror inte det fanns innan iaf ;O

Permalänk
Medlem

Wow vilken skillnad i utbud. Finns ju hur mycket som helst.

Permalänk

är där någon som har en aning om man kan få texten på svenska?!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jesperolsson3:

är där någon som har en aning om man kan få texten på svenska?!

Det går inte med detta tillägg, inte ens på det som finns tillgängligt i Sverige. Måste man se något med svensk text så får man använda en annan browser utan tillägget (eller inaktivera det) och hålla sig till det svenska utbudet och inte ens då är allt textat.

Permalänk

okej, tack

Permalänk
Medlem

Hd?

Provade Media hint för första gången idag, men jag får inte det amerikanska Netflix att streama HD. På den svenska så funkar det utan problem.

Funkar HD för er?

Permalänk
Medlem

Har dock svårt att förstå följderna av att använda detta tillägg då det är så luddigt. Min familj använder Netflix och har ett gemensamt konto och jag vill inte riskera att få kontot avstängt. Någon som vet hur stor chans det är att det stängs ner, eller har det hänt någon av er?

Permalänk
Medlem

Kan man få in detta tillägg i mobilen på något sätt? Det mobila Chrome? Hade vart kul att titta på Hulu

Permalänk
Medlem

vill ha detta på ps3!! min tv får tearing när jag kör via datorn till den. kan inte få bort det

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

vill ha detta på ps3!! min tv får tearing när jag kör via datorn till den. kan inte få bort det

Vill också ha det på min PS3 :,(

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på någon bra gratis VPN för Android så man får samma utbud där?

Permalänk
Medlem

Någon som kan ge ett svar på hur mycket mer filmer det finns mellan tummen och pekfingret?

Är det 5 gånger så mycket eller?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Någon som åkt på en avstängningen än? hur stor är chansen för det igentligen??? testade nyss Media Hint... vilken skillnad på utbud! Hoppas man inte blir avstängd bara...

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iAmBenny:

Har dock svårt att förstå följderna av att använda detta tillägg då det är så luddigt. Min familj använder Netflix och har ett gemensamt konto och jag vill inte riskera att få kontot avstängt. Någon som vet hur stor chans det är att det stängs ner, eller har det hänt någon av er?

Jag har inte hört att en enda person blivit avstängd eller ens att de har kommit på någon med att använda detta tillägg. Med största sannolikhet så bryr sig inte Netflix själva om detta då de får fler betalande kunder, däremot kanske mediabolagen kan börja gnälla.

Skrivet av nimren:

Kan man få in detta tillägg i mobilen på något sätt? Det mobila Chrome? Hade vart kul att titta på Hulu

Nej, du får använda en Proxy, de som är bra kostar pengar.

Skrivet av thom.g:

vill ha detta på ps3!! min tv får tearing när jag kör via datorn till den. kan inte få bort det

Du kan inte få in det på din PS3:a utan det kräver en proxy. Däremot så går det förstås att skicka en bildsignal till teven utan tearing, det handlar bara om att ställa in allt korrekt.

Skrivet av Brallor:

Någon som kan ge ett svar på hur mycket mer filmer det finns mellan tummen och pekfingret?

Är det 5 gånger så mycket eller?

Jag skulle nog säga att det är ganska mycket mer än fem gånger fler men det är svårt att avgöra. Framför allt är det nog TV, dokumentärer, stand-up och liknande som det finns mer av men filmer också.

Skrivet av FoamBox:

Någon som åkt på en avstängningen än? hur stor är chansen för det igentligen??? testade nyss Media Hint... vilken skillnad på utbud! Hoppas man inte blir avstängd bara...

Jag har aldrig hört talas om att någon har blivit avstängd från netflix förutom om de inte betalat så risken är inte stor. Om de skulle börja rota i detta så lär de först skicka ut varningar så att man får en chans att bättra sig. I netflix avtal så frånsäger de sig allt ansvar för appar och andra sätt att komma åt tjänsten men den enda konsekvensen vad jag kan se är att man inte har samma självklara rätt till support i ärenden som handlar om dessa appar. Om detta gäller tillägg till browsern är förstås inte alls säkert. Skulle det komma rapporter om att folk blir avstängda på grund av detta så kan det vara läge att tänka om men tills dess är det bara att köra på. Skulle det bli nåt liv så kan man exempelvis hävda att man installerade tillägget för att komma åt Pandora eller liknande och att man inte ens märkte att det ändrade netflix.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Däremot så går det förstås att skicka en bildsignal till teven utan tearing, det handlar bara om att ställa in allt korrekt.

Lär mig hur snälla. Jag har aktiverat v-sync o försökt med riva-tuner o allt vad det hette. Googlat massor men kan inte komma på hur jag ska få bort det.

Vad jag har förstått är det silverlight som inte stödjer v-sync, men om du har lyckats så är jag väldigt tacksam om du kunde lära mig.

Kanske kan ta det via PM så inte tråden spårar ur totalt?

Tack på förhand

EDIT: Jag hittade det!!! Man kan inte ha xp-themat i windows 7. Man måste ha aero för att v-sync ska funka verkar det som.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Funkar kanon bra för mig, synd att man inte kan få samma utbud via PS3:an dock =/
Får la dra tummen ur och köpa en HTPC.

Det ska tydligen gå att göra samma sak på PS3an, byta dns server på din router. Har ingen guide till hans men det är bara att googla fram.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

laddar ned filen från deras hemsida men då dyker det upp en attentionbar i chrome som säger att "tillägg från den här sidan kan inte läggas till i chrome"

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Azum:

laddar ned filen från deras hemsida men då dyker det upp en attentionbar i chrome som säger att "tillägg från den här sidan kan inte läggas till i chrome"

Gör som det står i guiden på samma sida du hämtar den...

Till er som vill ha på PS3 har jag löst det nu:

http://www.youtube.com/watch?v=yOWcNv1uKSQ

Visar hur du gör.

Använd DNS servers enl nedan. Jag la dom direkt i min router o det fungerade.

Kanske fungerar i PS3 också men vågar inte ändra på ett vinnande koncept. Har nu USA-utbudet på ps3 också.

Synd att man sitter på smalband från glocalnet o inte kan få full hd på det bara :/

Citat:

Kassim M 2 veckor sedan
I think these code work better than any of the ones posted:
Primary: 176.58.107.53
Secondary: 158.255.215.175
They worked better for me anyway!

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Ingen som frågat supporten eller så hur dem ställer sig till användandet av detta? Vore väldigt intressant att veta innan/om man provar..

Edit: Fick fingrarna ur och frågade dem själv va dem tyckte o så. Något mindre luddigt nu då alltså om det inte är några andra lagar man kan tänkas bryta?

Chatten med support:

Netflix Whitney
Hey there! This is Whitney, am I chatting with Michael today?
You
Hi! I live in Sweden and have a question about those add-ons and plugins for browsers that could make me take part of the movies and series in USA, is it ok to use those add-ons?
Netflix Whitney
Hm, I can certainly look into that for you! Can you hang tight while I do so?
You
Yeah sure
Netflix Whitney
Thanks
Netflix Whitney
Thank you for hanging Michael! I spoke with my Tech team and they suggest not to use them as they could be affective to your devices or Internet Connection.
You
Ok, but I wouldn't be breaking any user agreements or stuff like that if I used an add-on to take part of the U.S version of Netflix?
Netflix Whitney
Not that I am aware of!
You
Ok, just thought I'd ask first since the rules on this method seemed a little fuzzy and there is supposed to be even more material in the U:S. Thanks for your help!
Netflix Whitney
No problem Michael! Can I do anything else for you?
You
That'd be all thanks, have great day/night
Netflix Whitney
You're welcome, same to you and take care

Dold text
Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Fasen funkade bra med tilläget tidigare men nu är det bara Svenska igen någon mer som råkat ut för det.

Visa signatur

Hej hopp.

Permalänk
Avstängd

Nej, det fungerar för mig - installerade för någon timme sedan.

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk
Avstängd

Kan någon confirma om detta fungerar ännu ? Var precis påväg att avboka mitt Netflix och bara köra med HBOnordic, men nu väcktes mitt intresse för Netflix igen

EDIT:Märkte precis at posten ovanför mig sa att det fungerat för nån timme sedan, let's give it a go

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WongFeiHung:

Kan någon confirma om detta fungerar ännu ? Var precis påväg att avboka mitt Netflix och bara köra med HBOnordic, men nu väcktes mitt intresse för Netflix igen

EDIT:Märkte precis at posten ovanför mig sa att det fungerat för nån timme sedan, let's give it a go

Fungerar utmärkt för mig också. Hade lite trubbel med Windows 8 och Netflix innan, men har nu gått tillbaka till Windows 7. Kör två versioner av Google Chrome, ena med svenska utbudet och sedan betan Google Canary med amerikanska utbudet.