Far cry 3 är det ett 29:e november skämt...??

Permalänk
Medlem
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Hej...

Då var allt installerat och klart, men det är ju ospelbart på min i5:a med crossfire 6850 8gb ram....visst jag vet att är ett nytt spel och patcher kommer....men problemet är att det är ospelbart i alla inställningar low medium, high m.m...det hoppar liksom fram när man springer, blir extremt jobbigt för ögonen efter 30minuters spelande.
Har sätt att folk klagar på optimeringen, men allvar ska det verkligen vara såhär kass optimering vid en release ? eller vad är problemet kommer det att lösas till en mycket bättre prestanda ?

Alla mina andra spel flyter på mycket bra tex bf3, crysis2 m.m..och de spelen funkade mycket bättre från dag 1.

Du har ju bättre grafik prestanda än mig och jag kör på Medium-High med ca 50fps.
Inga fel alls, flyter som smör

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Men BF3 funkade ju mycket bättre från dag 1 med directx 11. Men jag betala 399kr och förväntade mig en directx 11 upplevelse enligt beskrivelse på fodralet, men att ligga på 20,30 eller kanske 40fps är ju bara löjligt med min dator, medans i BF3 ligger jag på 70-80 -90fps med väldigt höga inställningar.

Det var optimerat till PC, sen köpte Sony upp nånting och fick allt på guldfat..

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Prova ändra till DirectX9, löste mina fps drops.

Känns inte som dom riktigt testa Dx11 ordentligt innan dom skeppa ut spelet.

DX11 är inte aktuellt när majoriteten av spelarna inte ens har DX11 kort. I stort sett hela asien ligger flera generationer efter europa.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

DX11 är inte aktuellt när majoriteten av spelarna inte ens har DX11 kort. I stort sett hela asien ligger flera generationer efter europa.

Tror dock inte utvecklarna tittar på hårdvaru statistiken för asien när dom utvecklar ett spel.

Tar vi Steams egna hårdvaru undersökning så ligger över 50% med dx11 kort. Och 30% med dx10.
Och Steams kund bas är en rätt bra representation av hur PC hårdvaru marknaden ligger till.

Sen är piratkopiering helt ur kontroll i Asien. Så ytterligare en anledning, utvecklare inte bryr sig så mycket om hur kapabel deras hårdvara är.

ref: http://store.steampowered.com/hwsurvey

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Va fan i helvete.

Jag fan jag får skit fps på LOW i 2560*1440 med datorn i SIGN. Flöt bra första gången jag startade spelet sen pilla jag på någon grafikgrej och startade om spelet och vips så hackar det åsna.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Och varför i helvete flyger min mus fram när jag har hastigheten på lägsta men ändå är sensen uber snabb

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Och varför har min mus hastighet börjat röra sig 1 gång på 2 sekunder, inne i meny systemet innan spelets gång ? tar ju 10 gånger längre tid att joina en server nu mot innan. Förfan skärpning ubisoft ni får 2 veckor att rätta till detta och allt annat, annars tack och hej med er för alltid, och er skiva åker i soptunnan snart.

Permalänk
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Jag hoppas detta ändras jävligt fort med nya patcher snarast! annars känns det som jag blivit blåst på pengar enligt beskrivelse att directx 11 stödjs.

Blåst på samma sätt som man blir blåst om man köper BF3 och inte kan spela det på höga inställningar på sin ultrabook...

Tvekar på att de på fodralet skrev att alla setups kommer klara spelet på alla inställningar i en viss frame rate.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

hittade mitt fel och det var vertical syncen som orsakade min sjukt låga fps.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Jag hoppas detta ändras jävligt fort med nya patcher snarast! annars känns det som jag blivit blåst på pengar enligt beskrivelse att directx 11 stödjs.

Fast det stödjs ju och fungerar jättebra för mig.
Bästa FPS på år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Hej...

Då var allt installerat och klart, men det är ju ospelbart på min i5:a med crossfire 6850 8gb ram....visst jag vet att är ett nytt spel och patcher kommer....men problemet är att det är ospelbart i alla inställningar low medium, high m.m...det hoppar liksom fram när man springer, blir extremt jobbigt för ögonen efter 30minuters spelande.
Har sätt att folk klagar på optimeringen, men allvar ska det verkligen vara såhär kass optimering vid en release ? eller vad är problemet kommer det att lösas till en mycket bättre prestanda ?

Alla mina andra spel flyter på mycket bra tex bf3, crysis2 m.m..och de spelen funkade mycket bättre från dag 1.

BF3 var ju rena rama buggen när de släpptes.. Märkte du inte det så körde du aldrig BF3 från release.
ON-T: Mitt FC3 rullar på fint på 13" skärm.. Kanske är något ooptimerat för stora skärmar och något som inte stämmer i din burk... Och för att tillägga.. FC3 är bästa FPS som kommit sen Crysis 2.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Blåst på samma sätt som man blir blåst om man köper BF3 och inte kan spela det på höga inställningar på sin ultrabook...

Tvekar på att de på fodralet skrev att alla setups kommer klara spelet på alla inställningar i en viss frame rate.

Håller med fullständigt.. Detta va nog den larvigaste tråden på länge.

Problemet ligger ju i att trådskaparen antledningen har otur eller inte vad han sysslar med. Jag har ett 5870 och lirar på High och det flytter utmärkt.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Skrivet av Ac3R:

Håller med fullständigt.. Detta va nog den larvigaste tråden på länge.

Problemet ligger ju i att trådskaparen antledningen har otur eller inte vad han sysslar med. Jag har ett 5870 och lirar på High och det flytter utmärkt.

På vilket sätt var min tråd larvig ? för att det inte ville fungera fullt ut med optimering av directx 11 vid realease ? utan directx 11 sög enorma resurser enligt min åsikt. Blev ju en en viss bättring när man slog på directx 9 som jag skrivit om du läst.

Och om du kollar in länken här nere, så ser du toppklass kort som tex Radeon HD 7950 endast ligger på 34fps, kan man verkligen kalla det bra ? nej det är det ej, skulle man ta ett Radeon HD 7950 kort med max i BF3 så skulle det troligtvis dra upp emot 90-110fps ren gissning, och det är nästan där jag ligger med mitt crossfire. Men jag känner en klar skillnad mot FC3 till det sämrre i directx 11, jag har svårt att tro att jag ligger över 30fps änns.
Alltså en försämring med drygt 60-70% ca. Och allt under 50fps med sådana toppklass kort är skit prestanda rent av.

http://www.sweclockers.com/artikel/16210-grafikprestanda-i-fa...

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Blåst på samma sätt som man blir blåst om man köper BF3 och inte kan spela det på höga inställningar på sin ultrabook...

Tvekar på att de på fodralet skrev att alla setups kommer klara spelet på alla inställningar i en viss frame rate.

Med ditt resonemang, ang om det du skrivit med fodralet, som ett svar mot mig, ja då behöver det ju inte finnas några gränser på vad som är bra eller dåligt längre, då kan alla tillverkarna göra spel med endast 1 eller 2 fps och kalla det spelbart med nya kort och skriva i fodralet.