Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

var sparas en profilepath i windows server 2008?

Permalänk
Medlem

var sparas en profilepath i windows server 2008?

Har precis börjat lite smått med Windows server 2008 R2. Boken jag kollar i har lite uppgifter att utföra och i en av uppgifterna skall jag ange en User profile path till: \\Server01\profiles\_salestemplate

då började jag fundera lite utanför uppgiften om vart den sökvägen finns att hitta mer konkret? läggs den nånstans i C:\Windows , i registret eller i Active Directory?

Är nyfiken på vart jag kan hitta den, har sökt runt lite men inte funnit nåt bra svar..

Permalänk
Medlem

Va? User profile sätter du i ADt och väljer var du vill ha profilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cloned:

Har precis börjat lite smått med Windows server 2008 R2. Boken jag kollar i har lite uppgifter att utföra och i en av uppgifterna skall jag ange en User profile path till: \\Server01\profiles\_salestemplate

då började jag fundera lite utanför uppgiften om vart den sökvägen finns att hitta mer konkret? läggs den nånstans i C:\Windows , i registret eller i Active Directory?

Är nyfiken på vart jag kan hitta den, har sökt runt lite men inte funnit nåt bra svar..

Defaultsökväg till profilen är c:\users\%username%

det går att ändra på flera olika sätt.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700