Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Youtube lanserar ny design

Permalänk

CENTRERAD YOUTUBE

Lite sökande gav mig denna länk.

http://userscripts.org/scripts/show/153584

Kugghjulsfunktionen (Youtube Center Settings Panel)

Resultatet.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Avstängd

Klarar ej av det kommer få fixa egen css så det ser bra ut

Visa signatur

Är du trött på långa url adresser? BytURL.se
Ska du till DreamHack? Då har du chansen att vinna en Byturl T-shirt! Facebook
Citera för svar

Permalänk

Fattar inte varför dom ändrar designen istället för att göra det bättre att kolla/ladda upp film m.m. Tycker bara det blir för mycket trams....

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Tack, scriptet som centrerar funkar bra.

Men var hittar du så att man förstorar sade du?

Jag har inte ens kugghjulet som du pekade ut.

Har jag missförstått någonting kanske?

Visa signatur

i9 10900KF - NH-U12A - GTX 1070 - Prime Z490M-Plus - 32GB 3200Mhz - HX750W - Define R3

Permalänk
Skrivet av Markapärn:

Tack, scriptet som centrerar funkar bra.

Men var hittar du så att man förstorar sade du?
http://img26.imageshack.us/img26/166/12312312343659786873245....

Jag har inte ens kugghjulet som du pekade ut.

Har jag missförstått någonting kanske?

Ah, sorry, fixat i min tidigare post.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Ingen mening med att uppdatera, funkade bra som det var, dom bara tar bort bra funktioner och krånglar till det.
Nu måste jag gå in i inställningar och välja Inkorg för att ens kunna se om jag fått svar på något.
Sämst

Permalänk
Medlem

Har haft den ett tag nu (fråga mig inte hur eller varför), kanske ett par/tre veckor och jag stör mig fortfarande på det gigantiska tomrummet.

Permalänk
Skrivet av obadja:

Att den inte är centrerad är hemskt, kan det inte vara en bugg?

Tänkte samma sak, sedan insåg jag att det ska vara utrymme för annonser till höger om du inte som jag har adblocker. Det är inte det som spökar?

Visa signatur

"Do not ever say that the desire to "do good" by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
- Ayn Rand

Permalänk
Inaktiv

Finns en center-extension till Chrome också, fungerar bra.
https://chrome.google.com/webstore/detail/youtube-centered/pa...

Permalänk
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Ah, sorry, fixat i min tidigare post.

Aha okej.

Funkar finfint. Tack så mycket

Visa signatur

i9 10900KF - NH-U12A - GTX 1070 - Prime Z490M-Plus - 32GB 3200Mhz - HX750W - Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131002:

Finns en center-extension till Chrome också, fungerar bra.
https://chrome.google.com/webstore/detail/youtube-centered/pa...

Finns det något liknande till explorer?

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta nämnts, men:

Att de har lagt rekommenderade och prenumerationsvideos i samma flöde är definitivt ett steg bakåt i utvecklingen. Nu är det mycket besvärligare att se vilka videos någon har laddat upp och vilka youtube föreslår. Jag fattar inte varför de inte behöll två separata flöden, det är ju inte direkt som så att skärmarna idag är för smala.

För övrigt har jag ingen direkt åsikt hittils, det är väl varken bättre eller sämre än innan.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nyxz:

Använd adblocker?

mmmmmmen då får ju inte pppppewdiepie sina pengar? ;O

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Youtube drog ju redan ut denna updaten i onsdags?
Är inne konstant på Youtube och denna designen har funnits där sen i onsdags kväll!

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk

Fult. Tyckte nästan bättre om den förra layouten, då man kunde bland annat se på högersidan: "rekommenderas för dig" o så såg man en lista på det. O centrera sidan lite mer tycker jag. Min åsikt. O vart klickar jag nu in på "rekommenderade videos"? Nu får ja lägga till "/recommended" efter youtube.com i adressfältet för o komma dit.

Permalänk
Medlem

Har haft den i säkert 1,5 månad. :/

Gillar den inte, snygg men inte så funktionell.

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag som inte hittar någon 'Visa mer från uppladdare'-knapp?

Visa signatur

Define R3 | i5 4690k | ASUS Z97-A | 16GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | GTX 780 + 660 PhysX | Dell U2311 & 2st Eizo FS2331 Surround

Permalänk
Medlem

Tycker den är helt idiotisk. Hittar fan ingenting! Hur rörigt som helst. Sedan verkar det vara oerhört många funktioner som dem har tagit bort. Nu känns det mer som, oj här är en video, klick. Skulle gärna vilja ha ett val mellan denna och den gamla, skulle definitivt stanna kvar på den gamla isåfall!!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

mmmmmmen då får ju inte pppppewdiepie sina pengar? ;O

I DONT CAAAAARREEEEE!!!!

Visa signatur

i5-5675C @ 4,3 GHz | GTX 970 @ 1290/1953| HyperX Beast 2x4 GB @ 2666MHz| Asus ROG MAXIMUS VII HERO | Corsair HX 750W | Fractal Design Define R4 |

Permalänk
Medlem

Gillar att dom kommer med nya funktioner, men tycker inte alls om utseendet. Den gråa listen till vänster gjorde mycket för utseendet, helt vitt fungerar inte det ser gammalt ut. Sen känns det även ganska rörigt.

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem

Förbannat dålig och ogenomtänkt design.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk

Sne

Lite ledsen på ena ögat. Ser nästan ut som det gjorde när Youtube var nylanserat -alltså inte så värst bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axfred:

Greasemonkey/scriptish-script för att automatiskt dirigera dig från startsidan till "mina prenumerationer" -> "endast uppladdade videoklipp"

// ==UserScript== // @name Youtube fixer // @description Goes to http://www.youtube.com/feed/subscriptions // @include http://www.youtube.com/ // @include http://www.youtube.com/feed/subscriptions // ==/UserScript== window.location.href = "http://www.youtube.com/feed/subscriptions/u"

Stylish-script för snyggare design (work in progress för prenumerationssidan, funkar bra för videouppspelningssidan). Svart bakgrund/grå text, allt är centrerat, videospelaren defaultar till att vara större, "rekommenderade kanaler" på prenumerationssidan göms

@-moz-document url-prefix("http://www.youtube.com"), url-prefix("https://www.youtube.com") { #watch7-video > #watch7-player, #watch7-video {width: 1280px !important; height: 750px !important;} #watch-related {margin-top:400px !important;} .site-left-aligned #page, .site-left-aligned #yt-masthead, .site-left-aligned #alerts, .site-left-aligned #ad_creative_1, .site-left-aligned #footer-hh, .site-left-aligned #masthead-subnav, .site-left-aligned #masthead_child_div, .site-left-aligned #masthead-expanded-lists-container, .site-left-aligned #ticker .ytg-wide, .site-left-aligned #baseDiv {margin: 0 auto !important;} .site-left-aligned watch7-playlist, .site-left-aligned #watch7-video-container, .site-left-aligned #watch7-main-container {padding-left: 17% !important; padding-right: 20% !important} .branded-page-v2-secondary-col {visibility:hidden;} .feed-header.clearfix {visibility:hidden} .branded-page-v2-col-container.clearfix {background-color: #1b1b1b !important;} .branded-page-v2-primary-col {background-color: #1b1b1b !important;} .context-data-container {background-color: #1b1b1b !important;} #page-container {background-color: #1b1b1b !important;} #yt-masthead-container {padding: 0 20% !important; margin: 0 auto !important} #watch7-video-container, #watch7-main-container {background-color: #1b1b1b !important;} #yt-masthead-container {background-color: white !important;} #footer-hh-container {display: none;} #content {margin-bottom: -300px !important; background-color: #1b1b1b !important} span.title {color: gray !important;} button, a.yt-uix-button.start.link-gplus-lightbox.yt-uix-sessionlink.yt-uix-button-hh-default, span.yt-badge-std {border-color: transparent !important; background: transparent !important; color: gray !important; text-shadow: none !important;}

Tack, du är en ängel så här i juletid!

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

Alla gnäller alltid när något är nytt, efter en månad är alla nöjda och glada. Vänj er.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av LellePrinter:

Fult. Tyckte nästan bättre om den förra layouten, då man kunde bland annat se på högersidan: "rekommenderas för dig" o så såg man en lista på det. O centrera sidan lite mer tycker jag. Min åsikt. O vart klickar jag nu in på "rekommenderade videos"? Nu får ja lägga till "/recommended" efter youtube.com i adressfältet för o komma dit.

När jag är inloggad (vilket jag alltid är hemma iaf) så får jag fortfarande upp recommended som vanligt på huvudsidan iaf.

Jag hade gärna haft som val att gömma delen med allt skräp om kanaler och prenumerationer till vänster om videon, sen hade den gärna fått vara centrerad i de fall man vill köra maximerat fönster och läsa lite kommentarer. Annars när jag spelar så har jag vanligtvis youtube på halva ena skärmen bara, alternativt helt maximerat om jag kollar t.ex. musikvideos.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Har haft denna layout sedan mitten av oktober. Tycker den fungerar riktigt bra. Visst i början var det ovant att den inte var centrerad som tidigare men det var något man nu vant sig vid.

Visa signatur

­

BTC

Permalänk
Medlem

Youtube tog just 300 steg bakåt i min mening, helt jävla värdelös design

Bort med rekommenderade klipp från flödet och byt ut Rekommenderade kanaler till höger mot just rekommenderade klipp.

Men hur svårt ska det vara för ett av värdens största it företag att låta sina kunder själva välja vilken design man vill ha, det ska inte vara en omöjlighet att behålla den gamla designen parallellt med den nya så man kan välja vilken man vill använda. Då behöver man inte hålla sig borta från Youtube tills det att dom fått skiten att fungera på ett sätt som är acceptabelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jo, det har jag redan.
Men jag får fortfarande rekommendationer, som:
"Recommended for you because you watched Wau: The Most Amazing, Ancient, and Singular Number"

Så, hur stänger man av rekommendationer i flödet?

Enda sättet jag har hittat är att gå till Videohanteraren -> Historik -> Rensa hela visningshistoriken.

Det funkar sådär, men eftersom youtube inte visar alla videoklipp från dina prenumerationer på förstasidan utan bara de mest populära, så måste man ändå klicka på mina prenumerationer fliken för att få fram alla videoklipp.

Permalänk
Medlem

https://chrome.google.com/webstore/detail/youtube-options-for...

Så fort en ny youtube layout släpps så börjar alla grina som småbarn för att något ändrats. Om ni inte gillar något, fixa det själv istället för att klaga. Google kan inte göra en layout som alla i hela världen tycker om, och där kommer modifiering in, att anpassa sidan till ditt tycke.

Youtube options är bara ett av många tillägg där man kan ändra på layouten, sätta en fast kvalitetsinställning (720p), välja hur stor videospelaren är, flytta videospelaren till mitten av skärmen genom att välja 720p som visningsstorlek, ja typ allt du kan tänka dig.

Så sluta grina, och gör något åt saken istället.

Ett ännu bättre tillägg som en från SweC delade med sig av: http://userscripts.org/scripts/show/114002

Nä men titta så bra allt blev!

Permalänk
Musikälskare

Vänster centrerad? Dafuq lol

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?