Hjälp! hur skall jag modda xboxen? fläkt placering osv!

Permalänk
Medlem

Hjälp! hur skall jag modda xboxen? fläkt placering osv!

Hejsan, jag ska köra min xbox utan dvd läsare och kommer därför få lite extra plats i den, lite av platsen kommer att tas upp av en 2.5" extern hdd(gult på andra bilden)

och lite av platsen skall tas upp av en fläkt, jag kommer att ha 3 olika sätt att sätta fläkten på, 2 av dom kommer att synas på bild nr 1,

fläkten på plats nr 1 (rött på bild nr 1)
helt klart det bästa då en 80mm fläkt kommer att ligga rakt uppe på kylflänsarna MEN då kommer jag måsta hitta en fläkt som är 20mm hög och inte standard 25mm eftersom att då kommer den externa hårddisken ligga lite uppepå fläkten (det gröna på bild nr 2) så kan inte fläkten vara tjockare än max 20mm

fläkten på plats nr 2 (svart på bild nr 1)
helt klart det lättaste då fläkten kommer att ta upp 70-80% av kylflänsarna och det går bra med en vanlig 25mm hög fläkt eftersom att hårddisken kommer att ligga "framför" fläkten, dock tar det ju bara upp 70-80% av kylflänsarna,

fläkten på plats nr 3 är helt enkelt bara att he fläkten uppe i taket på självaste chassit bara för att få in mer luft i xboxen men däremot kommer jag måsta tejpa uppe på kylflänsarna så dom får sin normala funktion så detta hjälper inte så jätte mycket,

bilderna ville inte visa sig så ni för nöja er med 1 bild där,
rött fläktplats nr 1 med grönt som hdd plats ovanpå fläkten
svart fläktplats nr 2 och gult som hdd plats i samma höjd som fläkten men framför,

http://www.ladda-upp.se/bilder/zhbgxaoxlgoff/

ber om ursäkt för dåligt svenska!