Corsair lanserar budgetorienterade CX-serien med modulära kablar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Snarare

AX - top of the line
HX - hög klass
TX - mellanklass
CX - budget

Tackar och bugar!

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Avstängd

Wow, dom där verkar sjukt lovande!

Seasonicen är ju till och med passivt kyld, utan fläkt!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Scious:

Har just fått hem ett sådant
Kan inte vänta på att byta ut det gamla!

Skickades från m.sweclockers.com

Dark power eller CX

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av audiultX:

trevliga nyheter (äntligen är man först)

...och det är viktigt för mänsklighetens existens att vara?! Bara ytterligare ett bevis på vilket dagis detta blivit

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

...och det är viktigt för mänsklighetens existens att vara?! Bara ytterligare ett bevis på vilket dagis detta blivit

Skickades från m.sweclockers.com

OffT: och vem behöver bry sig? Det finns medlemmar från hela skalan här idag verkar det som..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk

Cx är skräp. Något man skall hålla sig långt borta från...

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Cx är skräp. Något man skall hålla sig långt borta från...

Verkar populärt att klaga på produkter utan att ge anledning. Ni får gärna förklara varför det är skärp...

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Medlem

Är det bättre kondensatorer i det så kan det vara agg att köpa för vissa jag gör det dock inte. Kanske nån japansk 105 c på primären och resten 105 c capxon eller ost japanska kan vi ju glömma.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pompa_kumla:

Är det bättre kondensatorer i det så kan det vara agg att köpa för vissa jag gör det dock inte. Kanske nån japansk 105 c på primären och resten 105 c capxon eller ost japanska kan vi ju glömma.

Jag är nyfiken på detta. Jag har sett dig skriva om kvalitet och kondensatorer i många trådar om nätaggregat. Hur kan man lära sig om vilka nätaggregat som är värda att köpa och som håller genomgående hög kvalitet i bygget? Vet så klart att Corsair AX-serien är av hög kvalitet, men ofta vill man ha ett nätaggregat som inte nödvändigtvis är högre än 550W och kanske 80PLUS Bronze men ändå är av bra kvalitet.

D.v.s. bra (japanska?) kondensatorer, högkvalitativa fläktar och god kylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Ja. En bieffekt av att kablarna är modulära är att moståndet ökar, vilket resulterar i mer värme och mindre effektivitet.

Japp, framförallt i dem lägre spänningarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Snusfri

Intressant, har ett TX 650w i min nuvarande burk samt ett CX450 i min server, aldrig haft några som helst problem med corsair nätagg eller andra produkter.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av THB:

Intressant, har ett TX 650w i min nuvarande burk samt ett CX450 i min server, aldrig haft några som helst problem med corsair nätagg eller andra produkter.

Bara för att ditt CX450 inte har sprängts vid normal användning säger det inte att det är ett bra nätaggregat. Tror faktiskt att du kan köpa nästan vilket nätaggregat som helst, och inte ha några problem med det.

Permalänk
Skrivet av iFraja:

Verkar populärt att klaga på produkter utan att ge anledning. Ni får gärna förklara varför det är skärp...

Jag har byggt ett par datorer på Cx 430- 500w och 3av 5 har brunnit upp och alla har haft coilwhine...

Dom har dock blivit rätt hårt belastade av en e350 dator. två Sandy i3 och en AMD 955 med ett separat 4850 512mb. . (Dom andra körde inbyggt)

Aldrig mer Cx!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av osca_r_00:

Mitt cx600 v2 coilwhinar som f.n dock

kan ju vara dåligt ex.. men mitt cx 600 (inte v2) gör det som f.n med gillar nätagget ändå dock

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag har kört CF med två 6870 och en Phenom 2 x4 955 @ 3.7 med ett cx600.. inga problem? BF3, Metro osv inga överdrivna mängder fläktar och inget exploderade?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av k-tuning:

Jag har kört CF med två 6870 och en Phenom 2 x4 955 @ 3.7 med ett cx600.. inga problem? BF3, Metro osv inga överdrivna mängder fläktar och inget exploderade?

Det förändrar inte det faktum att CX V1 och V2 är byggt på en av de sämsta plattformarna och med superbudgetdelar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Intressant, har ett TX 650w i min nuvarande burk samt ett CX450 i min server, aldrig haft några som helst problem med corsair nätagg eller andra produkter.

Du har antagligen precis som ett vx450 å det agget bra mycket bättre cx serie

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Gamla cx är nästan som ace har inte sina watt på peak värden som ace hade

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Skrivet av anon99339:

Jag är nyfiken på detta. Jag har sett dig skriva om kvalitet och kondensatorer i många trådar om nätaggregat. Hur kan man lära sig om vilka nätaggregat som är värda att köpa och som håller genomgående hög kvalitet i bygget? Vet så klart att Corsair AX-serien är av hög kvalitet, men ofta vill man ha ett nätaggregat som inte nödvändigtvis är högre än 550W och kanske 80PLUS Bronze men ändå är av bra kvalitet.

D.v.s. bra (japanska?) kondensatorer, högkvalitativa fläktar och god kylning.

Om fläkten tickar, reklamerar du bara. Få ex med problemet (men så du vet det).

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=846234 annars ett högkvalitetsbygge (för den pengen).

Annars finns:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=944499 om du vill ha mudulärt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Det förändrar inte det faktum att CX V1 och V2 är byggt på en av de sämsta plattformarna och med superbudgetdelar.

...fast det är ju ett budget nätagg, så vad förväntar du dig?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Justbecause:

...fast det är ju ett budget nätagg, så vad förväntar du dig?

Skickades från m.sweclockers.com

Att Corsair gör något som är värdigt deras namn, inte budgetskräp a la Ace. Att ha diodbryggan helt utan kylfläns är ett exempel på undermålig konstruktion, oavsett prisläge.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Broken-arrow:

Om fläkten tickar, reklamerar du bara. Få ex med problemet (men så du vet det).

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=846234 annars ett högkvalitetsbygge (för den pengen).

Annars finns:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=944499 om du vill ha mudulärt.

Jag är inte ute efter köpråd, utan mer efter kunskap om nätaggregat

Jag vill lära mig att skilja mellan bra nätagg och skräp utan att gå efter varumärket eller verkningsgrad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon99339:

Jag är inte ute efter köpråd, utan mer efter kunskap om nätaggregat

Jag vill lära mig att skilja mellan bra nätagg och skräp utan att gå efter varumärket eller verkningsgrad.

Skickades från m.sweclockers.com

Då ber jag om ursäkt:)

Du kan kolla på recensioner. Visa kollar på insidan. Just japanska måste det inte vara (men brukar betyda bra kvalité). 105c betyder att dom klarar den tempen och så klart är av högre byggkvalité.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Broken-arrow:

Då ber jag om ursäkt:)

Du kan kolla på recensioner. Visa kollar på insidan. Just japanska måste det inte vara (men brukar betyda bra kvalité). 105c betyder att dom klarar den tempen och så klart är av högre byggkvalité.

Det finns massor av Kina och Taiwan-kondensatorer som inte är i närheten av livslängden av de bästa japanska, trots 105C-märkning.

I princip alla trasiga nätagg och moderkort jag råkat på, med defekta kondensatorer har har varit 105C. De märker efter vad de tror säljer, inte efter verkligheten.

En 85C Rubycon/Hitachi/Panasonic/NCC kan utan vidare vara bättre och hålla betydligt längre än en 105C Kina-kondensator. Märket är allt, därför förekommer det ibland rena förfalskningar också.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Sen kan man inte gå efter att det bara är japanska kondensatorer i agget oftast är det hög kvalité dem som ger 5 års 7 brukar vara kanon förutom cooler master gx serie som gav 5 års garanti tror till och med det vara japanska. Först ska man gå efter vem som till verkar agget

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

Det är ju tydligt att det är namnet corsair som säljer CX serien, inte själva pruduktens kvalitet.
Är själv i valet att köpa ett nytt nätagg och har kommit fram att ett Be quiet! Dark power 10 550w är the shitt!.

Köpte ett sånt nätagg och det är indeed the shit. Helt knäpptyst, ångrar dock lite att jag inte valde 650 eller 750W istället dock fall man skulle få för sig att köra SLI i framtiden.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Same crap, less cables.

Ursäkta, kunde inte låta bli. Jag är inte särskilt upphetsad av Corsairs CX-serie, för den som inte redan gissat det.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Jag är nyfiken på detta. Jag har sett dig skriva om kvalitet och kondensatorer i många trådar om nätaggregat. Hur kan man lära sig om vilka nätaggregat som är värda att köpa och som håller genomgående hög kvalitet i bygget? Vet så klart att Corsair AX-serien är av hög kvalitet, men ofta vill man ha ett nätaggregat som inte nödvändigtvis är högre än 550W och kanske 80PLUS Bronze men ändå är av bra kvalitet.

D.v.s. bra (japanska?) kondensatorer, högkvalitativa fläktar och god kylning.

http://www.hardwaresecrets.com/article/Anatomy-of-Switching-P...

Information som kan vara bra att känna till om nätaggregat. You're welcome

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem

Även denna guide är riktigt bra för er som vill lära er mer.

http://www.hardwaresecrets.com/article/Everything-You-Need-to...

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Det finns massor av Kina och Taiwan-kondensatorer som inte är i närheten av livslängden av de bästa japanska, trots 105C-märkning.

I princip alla trasiga nätagg och moderkort jag råkat på, med defekta kondensatorer har har varit 105C. De märker efter vad de tror säljer, inte efter verkligheten.

En 85C Rubycon/Hitachi/Panasonic/NCC kan utan vidare vara bättre och hålla betydligt längre än en 105C Kina-kondensator. Märket är allt, därför förekommer det ibland rena förfalskningar också.

I för sig har du rätt. Menade bara allt som det står japan på är inte högkvalité:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar