Permalänk
Medlem

Uppgradering + HTPC

Äntligen dags att uppgradera min burk. Detta är vad jag hade tänkt köpa:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2763724/uppgradering-v1-1

Jag vill ha en HTPC i min TV bänk den ska kunna köra Windows 7 och 1080p .mkv utan problem så klena datorer för 2k eller rasberry pi är inte ett alternativ.
Frågan är hur jag på billigast sätt löser detta?

Alt 1 (föredrar mest så långt): Jag använder delarna som blir över vid uppgraderingen (Köper även ett trådlöst nätverkskort).
Jag får låna Nätagg & Grafikkort av en kompis och vad det gäller chassi får det bli något primitivt (träplanka) eftersom allt ska få plats på ca 140mm höjd.
Motgångar:
-Det är ett instabilt system med mycket värme-utveckling och trassel i from av kopplingar när jag inte har råd med ett dyrt chassi

Alt 2: Jag drar HDMI-Kabel (ca 7-10m) Från min stationära och kör filmer och serier där ifrån.
Motgångar:
-Fula kabeldragningar och svårare att kontrollera med bluetooth ifrån vardagsrummet

Alt 3(det jag minst föredrar): Jag fortsätter använda min Plugg-laptop till TVn.
Motgångar:
-Det innebär koppla i / koppla ur varje dag då jag använder den i skolan.

Värt att nämna är att jag använder Bluetooth mus och tangentbord i alla 3 fallen.
Har ni ett fjärde alternativ åt mig? eller är det något jag missat som ni vill påpeka med uppgraderingen kanske? Alla vettiga svar är välkomna. Tack på förhand!

Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070

Permalänk
Avstängd

Jag har inte något stort svar till din tråd, men vill lägga ett tips när det gäller din vattenkylning. Den vattenkylningen är väldigt bra, men är du en sån person som jag som är svag för oljud så är det nog inte rätt. Har en polare som köpte H80, den gjorde en del ljud ifrån sig vilket gjorde honom ganska så besviken. Vet dock inte hur det är med H80i, men jag tycker din kundvagn har riktigt fina grejjer! Hoppas det går bra med ditt köp, ha en fortsatt trevlig dag!

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem

Tack för uppmaningen! Inte läs mycket om H80 men H80i fick en lovande recension här på SweC:
http://www.sweclockers.com/recension/16227-corsair-hydro-h80i...

Så om jag håller mig till de tysta inställningarna bör jag komma undan bra.

Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070