Problem med random sträck på skärmen och att datorn freezar och unfreezar

Permalänk
Medlem

Problem med random sträck på skärmen och att datorn freezar och unfreezar

Hej!

Jag har fått ett lite problem med min dator på sista tiden. Först o främst så kommer det upp massa random sträck på skämen dagligen mäst på ads och bilder, har skickat in mitt grafikkort till inet för trodde det va fel på det först men de funkade fint och mina temps på CPU ligger ~35C och grafikkort ~45C i vila så är inte att det är för varmt så skulle vara taksam för att få hjälp med detta problem.

Har även ett annat problem som inte händer lika ofta men väldigt iriterande när de händer detta är att min dator bara fryser i en halv sec sen funkar den i några sec sen håller de på så fram tills ja startar om datorn. Tempsen är oxå "normala" när detta händer.

Körde Memtest i går o den passade 5 gånger utan något error.

Kan posta en bild på hur sträken det ser ut med sträcken om ni tycker min beskriving är dålig.

Saker i datorn:
CPU: i5 760 2.8 ghz inte clockad (hadde den klockad innan men hade problemet me sträcken innan de men inte fryslagget)
Mondekort:Asus P7P55D-E LX
RAM: Corsair Vengeance 16gb 1600mhz
GPU:XFX Radeon hd6870 1gb inte clockad
SSD:Intel 520 120gb
HDD1:Hitachi 500gb
HDD2:2TB Seagate Barracuda 7200rpm

Skulle uppsakta om någon skulle kunna hälpa mig.
Tack i förväg:)

Visa signatur

CPU:Intel i5 4670k | Mobo:MSI Z87-G45 Gaming | GPU:ASUS R9 290x Direct CUII 4GB | PSU:Fractal Design Tesla 650W 80+ Bronze | SSD:Intel 530 120gb | HDD1:2TB Seagate Desktop HDD 7200rpm | HDD2:Random 500gb 5400rpm | Case:Coolermaster Enforcer | Skärm 1: BenQ XL2410T | Skärm 2:Acer 24" G246HYLBMJJ IPS |