Permalänk
Medlem

Ostabilt kyld processor

Tjenare alla!
Jag la upp en tråd för några dagar sen där jag bad om hjälp med min kylare (h80i). Jag följde råden och bytte pasta och justerade blocket osv. Ingenting hjälper? Jag ligger på 25-45 idle? Enligt Sweclockers diagram så ska en h80i kyla en ÖVERKLOCKAD processor till 55 grader? Medan jag själv ligger på 45 idle? Något måste vara fel! Jag gjorde ett stress test för att kolla processorns temp 85 GRADER?! Helt sjukt, jag har även testat att höja fläkt hastigheterna på mina h80i fläktar.. Ingenting hjälper.

En vän till mig sa till mig att kolla så att vattnet går igenom slangarna för fullt hela tiden så den inte trappar ner på kylningen bara för att man inte belastar processorn och att ändra i BIOS att man kan ställa in att strömmen som matar pumpen ska gå för fullt hela tiden?

Skulle vara grymt med hjälp så jag kan lösa mitt problem!

Tack på förhand alla som skriver!
MvH Jacob!

Permalänk

Kolla så att det är vatten i kylaren, hehe

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack för tipset på länken! Har gjort ungefär som han fast jag la en klick i mitten och tryckte på blocket som i sin tur smetar ut det!

Permalänk
Medlem

För mycket pasta?

Permalänk
Medlem

Tror verkligen inte det är för mycket pasta, la ut pasta i mängd som ett riskorn!

Permalänk
Medlem

Är kylaren inkopplad till SATA ström? Låter pumpen? Snurrar fläkten?

Permalänk
Medlem

Ja, ja, och ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av primity:

Ja, ja, och ja

se till att den sitter hårt!! ta i lite, det är inte så lätt att sönder ett moderkort