Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Behöver råd om webbhotell

Permalänk
Medlem

Behöver råd om webbhotell

Hej, jag söker ett råd bland forumets ärade medlemmar om vilket webbhotell jag ska vända mig till om jag vill ha så mycket frihet som möjligt över vissa serverinställningar, Jag jobbar som systemutvecklare och har många olika kunder med många olika önskemål. De flesta har redan hemsidor på olika webbhotell och vill att mitt företag gör om dem på olika vis. Det senaste året har jag stött på en hel del hinder, en del webbhotell stöder inte ImageMagick eller liknande alternativ, tillåter inte att man kör ftp via PHP-kod mm. Vi är en ganska liten firma som kanske inte väljer dedikerad server som förstahandsval, skulle vilja ha ett tips om någonstans man kan flytta sajter alternativt ha en testserver. Hoppas jag uttryckte mig klart, jag är ju trots allt inte nätverksnisse

Permalänk
Medlem

FS data funkar väldigt bra. Men om du inte ska lagra info på deras server och enbart ta domännamn så har du ju all info på eran egen webserver å kan göra vad ni vill. Bara att de länka upp domännamnet.

Permalänk
Medlem

Kör på en VPS, billigare än dedikerad och du har fria händer till att göra vad du vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

Kör på en VPS, billigare än dedikerad och du har fria händer till att göra vad du vill.

Japp, en VPS känns naturlig här.

Lycka till