[Arma2/DayZ] DayzHive - Nexus [AI's, Säkerhetszoner, Helikopter Taxi, m.m]

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Härligt att du tar tag i problem direkt, men stressa inte ihjäl dig bara Enligt mig håller AIns attackplan samma prioritet som tanksen, deras homing missiles är inte att leka med, tar ut en tank på ett skott xD

Haha, vill försöka få det mesta klart till på fredag för att kunna köra igenom allt under helgen och se vad som behövs balanseras.

Permalänk
Skrivet av Freddan962:

Haha, vill försöka få det mesta klart till på fredag för att kunna köra igenom allt under helgen och se vad som behövs balanseras.

Okej Tänkte på en sak bara, tyckte du skrev förut att AIn konstant patrulerar runt kartan, och inte spawnar när man kommer i närheten, men hur kommer det sig då att de despawnar? Mötte på en patrull med USMC som jag körde fram till så att jag var precis bredvid dem, vände bara kameran bakåt för en sekund, och när jag tittade framåt igen var de spårlöst borta. Hur fungerar de egentligen?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Ålder: 18
Skype: tjo.bree
Spelstil: det varierar på vilket humör vi är på.

Visa signatur

MSI P67A-GD55 REV B3 | Intel Core i5 2500K 4.2 GHz | Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Gigabyte GeForce GTX 580 | XFX 750W | Fractal Design R3 | Corsair h50

Permalänk
Skrivet av Flaha:

Ålder: 18
Skype: tjo.bree
Spelstil: det varierar på vilket humör vi är på.

Läs tråden nästa gång!

Permalänk

Tycker ni att vi ska byta till mappen Panthera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddan962:

Tycker ni att vi ska byta till mappen Panthera?

Förvisso aldrig provat den på allvar, men jag är väldigt glad i Chernarus!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddan962:

Tycker ni att vi ska byta till mappen Panthera?

Chernarus funkar fint för mig.
Testat alla maps men går alltid tillbaka till Chernarus hehe

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Jag är inte så bekant med de andra kartorna, men det är alltid kul med lite omväxling. Chernarus börjar bli lite bekant nu.

Permalänk
Medlem

Bra spelrundor sista dagarna, ghillie, NV och Coyoten upplockade. Ska bara byta ut Mk. 48:an mot en DMR eller liknande så är jag hemma. Btw, någon som vet om amerikanska patrullerna springer runt med M16 ACOG? Vi såg en patrull ryska soldater där den sista såg ut att ha AK+PSO, så jag blev lite hopfull och taggad på att jaga amerikaner.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Skrivet av Choffe:

Bra spelrundor sista dagarna, ghillie, NV och Coyoten upplockade. Ska bara byta ut Mk. 48:an mot en DMR eller liknande så är jag hemma. Btw, någon som vet om amerikanska patrullerna springer runt med M16 ACOG? Vi såg en patrull ryska soldater där den sista såg ut att ha AK+PSO, så jag blev lite hopfull och taggad på att jaga amerikaner.

De finns just nu och de kommer öppna eld mot dig om du kommer nära, för de är på search and destroy mission och göt allt i sin makt för att hitta den skyldige till virus spridningen i Chernarus.

Permalänk
Skrivet av Freddan962:

De finns just nu och de kommer öppna eld mot dig om du kommer nära, för de är på search and destroy mission och göt allt i sin makt för att hitta den skyldige till virus spridningen i Chernarus.

Vi märkte det
Nu är vi båda rätt bra utrustade och kan kanske försöka igen med lite bättre förutsättningar. Är det bara vi som har haft sanslös tur eller har du ändrat något i droptables så att vissa saker har högre dropchans?

Permalänk
Skrivet av lord_moggo:

Vi märkte det
Nu är vi båda rätt bra utrustade och kan kanske försöka igen med lite bättre förutsättningar. Är det bara vi som har haft sanslös tur eller har du ändrat något i droptables så att vissa saker har högre dropchans?

Nej. Det är classic dropchans

Permalänk
Medlem

Hade varit kul med Taviana-kartan. Ai som patrullerar vid bron och kanske i Sabina.

Permalänk

Det kommer en ny uppdatering ikväll!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddan962:

Det kommer en ny uppdatering ikväll!

Kul, vad kommer den innebära?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk

Senaste uppdateringen:

- Debug monitor
- Revamp av bandit NPCs (Svårighets nivå, movement, fordon, antal osv.)

Permalänk
Medlem

Stötte på patrull, som konstigt nog var friendly.

Dold text
Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Stötte på patrull, som konstigt nog var friendly.

Haha, japp så går det när man råkar missa en grej i koden!

Bör vara fixat inom 15~ minuter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddan962:

Haha, japp så går det när man råkar missa en grej i koden!

Bör vara fixat inom 15~ minuter.

Okej!
Hur är det om man är bandit och stöter på dom, skjuter dom ändå?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

ålder: 24
skype: gtoxed
stil: överlevare som älskar lagarbete och att ansluta till nytt folk om möjligt (läskigt därute ju!). Skjuter bara om jag blir attackerad, annars försöker jag skapa så många allianser jag bara kan.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Skrivet av Gtoxed:

ålder: 24
skype: gtoxed
stil: överlevare som älskar lagarbete och att ansluta till nytt folk om möjligt (läskigt därute ju!). Skjuter bara om jag blir attackerad, annars försöker jag skapa så många allianser jag bara kan.

Läs tråden nästa gång!

Permalänk
Skrivet av KKay:

Okej!
Hur är det om man är bandit och stöter på dom, skjuter dom ändå?

Japp, är inte helt positiv men tror att det ska vara så!

Permalänk
Medlem

Eventuell buggrapport: Jag råkade skjuta en tysk idag, kan försvara mig med att han ploppade upp 5 meter framför mig med en Mk. 48 i högsta hugg två sekunder efter att jag spawnat, så det var en reflexkill och inget överlagt mord. Hur som, grejen är att det inte stod i chatten att jag hade skjutit honom. Vet inte vad det beror på, jag har ghillie om det kan tänkas påverka.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk

Stötte på fler patruller idag, men vi lyckades se dem först och kunde undvika dem. '[SweC]Hitman' verkar ha valt en annan taktik där

I början såg vi Amerikanska patruller, men de har vi inte sett alls sedan dess. De har troligtvis något vapen som intresserar mig, vilket inte ryssarna/banditerna har. Har de Amerikanska patrullerna tagits bort?

Permalänk
Skrivet av lord_moggo:

Stötte på fler patruller idag, men vi lyckades se dem först och kunde undvika dem. '[SweC]Hitman' verkar ha valt en annan taktik där

I början såg vi Amerikanska patruller, men de har vi inte sett alls sedan dess. De har troligtvis något vapen som intresserar mig, vilket inte ryssarna/banditerna har. Har de Amerikanska patrullerna tagits bort?

De är bort tagna och kommer att läggas till inom kort. De kommer då att vara friendly och kommer patrullera runt Chernarus för att skydda de överlevande från både ryssar och banditer. De kommer även vara de som vaktar säkerhetszonerna vilket betyder att om du öppnar eld så kommer du inte ha tillträde till dessa!

Permalänk
Medlem

Hur är det på natten, patrullerar patrullerna då också? Vi har inte sett några alls nattetid, men väldigt många på dagtid.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Skrivet av Freddan962:

De är bort tagna och kommer att läggas till inom kort. De kommer då att vara friendly och kommer patrullera runt Chernarus för att skydda de överlevande från både ryssar och banditer. De kommer även vara de som vaktar säkerhetszonerna vilket betyder att om du öppnar eld så kommer du inte ha tillträde till dessa!

Hmm, min initiala plan på att få tag på ett av deras vapen lät plötsligt som en sämre idé. Kommer Amerikanerna att respawna i sina baser? Låter oavsett rätt svårt att ta sig an.

En ny plan börjar formas där jag leder en massa ryssar och banditer till ett Amerikanskt läger där någon av dem kanske råkar droppa sitt vapen...

Allt låter väldigt intressant. Jag antar att lägren kommer att bli lite av safezones mot players också, då en player inte kan skjuta en annan där utan att en massa Amerikanerna på sig. Potentiell bytesplats någon?

Permalänk
Medlem

Va skoj detta ser ut. Då kommer det 2 lätta offer och joina ikväll:)

Permalänk
Skrivet av Choffe:

Hur är det på natten, patrullerar patrullerna då också? Vi har inte sett några alls nattetid, men väldigt många på dagtid.

Ja det gör de, du kanske bara har haft lite otur?

Permalänk
Skrivet av ricki:

Va skoj detta ser ut. Då kommer det 2 lätta offer och joina ikväll:)

Trevligt!