[Arma2/DayZ] DayzHive - Nexus [AI's, Säkerhetszoner, Helikopter Taxi, m.m]

Permalänk
Skrivet av lord_moggo:

Hmm, min initiala plan på att få tag på ett av deras vapen lät plötsligt som en sämre idé. Kommer Amerikanerna att respawna i sina baser? Låter oavsett rätt svårt att ta sig an.

En ny plan börjar formas där jag leder en massa ryssar och banditer till ett Amerikanskt läger där någon av dem kanske råkar droppa sitt vapen...

Allt låter väldigt intressant. Jag antar att lägren kommer att bli lite av safezones mot players också, då en player inte kan skjuta en annan där utan att en massa Amerikanerna på sig. Potentiell bytesplats någon?

Amerikanerna respawnar efter varje server restart vilket betyder snart var 3:e timme. Japp, lägrena kommer bli lite av safezones mot players också, om en bandit närmar sig så tvivlar de inte på att öppna eld!

Det kommer troligen att finnas 3 olika varianter safezones och bara en av den största. Desto större desto starkare arsenal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddan962:

Det kommer troligen att finnas 3 olika varianter safezones och bara en av den största. Desto större desto starkare arsenal!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Var är säkerhetszonerna?

Permalänk
Skrivet av cklein:

Var är säkerhetszonerna?

Jag tror inte att de är implementerade ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_moggo:

Jag tror inte att de är implementerade ännu.

Synd.

Permalänk
SpelClockers

Banditer är till för att dödas Var lite rädd första gången jag stötte på en 5+ manna squad men efter dom dog och vi bara tog 1 träff tillbaka så var vi inte lika rädda och rensade ytterligare 3 innan vi båda dog. Sedan dess blev det rensat ytterligare ett antal squads :). Det ger helt klart lite mer innehåll till DayZ.

Ska bli kul att se hur utvecklingen går, NPC skyddat område. Det ger lite idéer, banditer som i 20 talet plöjer in i någon random stad och skjuter allt dom ser, eller Survivors som gör detsamma fast bara mot Banditer och Zombier eller så kanske dom gör det samtidigt och man hamnar i en massiv strid
Surt nog kom en fuskare och dödade alla på servern så då ledsnade man lite. Får vänta tills antifusk fixen är klar speciellt om det inte blev någon rollback.

[EDIT] Hade även varit kul om patrullerna hade lite annat gear bla mat och dricka.
Sedan när safezones är fixat så kanske det kan få komma lite supply conveyor som man kan attackera och stjäla grejerna. Antingen oskyddade i hög hastighet eller eskorterade av allt från Hummrar med .50cal till APCer beroende på vad som transporteras och att man med ex radio kan tjuvlyssna på hur och när dom sker så att man kan lägga sig i bakhåll.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Sir Hitman:

Banditer är till för att dödas Var lite rädd första gången jag stötte på en 5+ manna squad men efter dom dog och vi bara tog 1 träff tillbaka så var vi inte lika rädda och rensade ytterligare 3 innan vi båda dog. Sedan dess blev det rensat ytterligare ett antal squads :). Det ger helt klart lite mer innehåll till DayZ.

Ska bli kul att se hur utvecklingen går, NPC skyddat område. Det ger lite idéer, banditer som i 20 talet plöjer in i någon random stad och skjuter allt dom ser, eller Survivors som gör detsamma fast bara mot Banditer och Zombier eller så kanske dom gör det samtidigt och man hamnar i en massiv strid
Surt nog kom en fuskare och dödade alla på servern så då ledsnade man lite. Får vänta tills antifusk fixen är klar speciellt om det inte blev någon rollback.

[EDIT] Hade även varit kul om patrullerna hade lite annat gear bla mat och dricka.
Sedan när safezones är fixat så kanske det kan få komma lite supply conveyor som man kan attackera och stjäla grejerna. Antingen oskyddade i hög hastighet eller eskorterade av allt från Hummrar med .50cal till APCer beroende på vad som transporteras och att man med ex radio kan tjuvlyssna på hur och när dom sker så att man kan lägga sig i bakhåll.

Lät som några riktigt roliga idéer!

Permalänk
Medlem

Hoppa in på sweclockers mumble så ska jag förklara vad som hände.

Jag kan lova dig jag inte är en Hacker / cheater i något spel. och massa folk på sweclockers vet vem jag är.

Permalänk
SpelClockers

Fungerar tydligen bra detdär anti hack scriptet. Han åkte nämligen din taxi heli och tabbade ur under tiden.
Personen du bannade är nämligen ganska välkänd av många i Sweclockers spel community och administratörer. Skyttegravs medlemmar/administratörer kan säkerligen också intyga samma sak.

Visa signatur
Permalänk

Ledsen för misstaget.

Permalänk
SpelClockers

Sånt som händer, skriptet behöver nog modifieras lite med tanke på NPC's och deras Taxifunktioner som troligen inte är allt för vanlig i Dayz

Visa signatur
Permalänk

Ny uppdatering för servern! (2013-01-18)

- Nytt custom anti-cheat!
- Fordon spawnar nu som vanligt!
- Servern auto restartar var tredje timme!
- Du kan tanka fordonen (inklusive helikoptrar) vid bensinstationer!
- Apokalyptiska effekter tillagda!

Var tvungen att resetta databasen, jag ber om ursäkt för det.

Permalänk
Skrivet av Freddan962:

Ny uppdatering för servern! (2013-01-18)
Var tvungen att resetta databasen, jag ber om ursäkt för det.

Synd, vi som hade lyckats så bra.

Permalänk

Jag tror att vi har en person med ryskt nick som håller på och fuskar på servern nu. Han verkar vilja ge bort as50. Han skrev ungefär:
"stop"
"take"
"I cheater"
"take as50"
"javelin?"'
"KSVK"
"&"
"tags weapon go"

nu droppade han en AS50 TWS, Javilin mm framför Choffe

Permalänk
Skrivet av lord_moggo:

Jag tror att vi har en person med ryskt nick som håller på och fuskar på servern nu. Han verkar vilja ge bort as50. Han skrev ungefär:
"stop"
"take"
"I cheater"
"take as50"
"javelin?"'
"KSVK"
"&"
"tags weapon go"

nu droppade han en AS50 TWS, Javilin mm framför Choffe

ДевиДжонс

Bannad för att spawna items och teleporterande.
Alla som hade mottagit ett vapen från honom fick sin inventory resettad.

Delade även han med community banlist såklart!

Permalänk

Tänkte bara meddela att det var ett snabbt och bra agerande av admin för de som undrar.

Permalänk
Medlem

fan va coola features

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Skrivet av WDac:

fan va coola features

Permalänk

Vem satt på en motorcykel NV om Polana och besköt en grön Skoda med AS50?

Permalänk

Tycker personligen att den där sanden som flyger runt konstant mer känns som ett konstigt irritationsmoment än att ge en trevlig känsla av apokalyps, men det kanske bara är jag, sen fattar jag inte riktigt varför man ska ha en konstant fog på 2km, men det är du som bestämmer hur du vill ha det, får se om jag orkar spela med det bara

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Tycker personligen att den där sanden som flyger runt konstant mer känns som ett konstigt irritationsmoment än att ge en trevlig känsla av apokalyps, men det kanske bara är jag, sen fattar jag inte riktigt varför man ska ha en konstant fog på 2km, men det är du som bestämmer hur du vill ha det, får se om jag orkar spela med det bara

Sanden kommer att tas ut!

Foggen har bara blivit höjd med 25% extra.

Permalänk
Skrivet av Freddan962:

Sanden kommer att tas ut!

Foggen har bara blivit höjd med 25% extra.

Okej, låter bra! Dock verkar det inte funka att tanka med helis på bensinstationer, vi har provat att landa både på den söder om Pustoshka och den på västra delen av Vybor, inte tankas det någonting där inte.

Nvm, fick reda på att man skulle scrolla och välja refuel

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Freddan962:

Sanden kommer att tas ut!

Foggen har bara blivit höjd med 25% extra.

Är det verkligen bara 25% extra? Den börjar ju 400m bort, brukar inte ha några problem att se i alla fall 1500m utan någon fog alls.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Är det verkligen bara 25% extra? Den börjar ju 400m bort, brukar inte ha några problem att se i alla fall 1500m utan någon fog alls.

Är fixat nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Okej, låter bra! Dock verkar det inte funka att tanka med helis på bensinstationer, vi har provat att landa både på den söder om Pustoshka och den på västra delen av Vybor, inte tankas det någonting där inte.

Nvm, fick reda på att man skulle scrolla och välja refuel

Fungerar detta med bilar också?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Freddan962:

Är fixat nu!

grymt

Skrivet av KKay:

Fungerar detta med bilar också?

antar det, enligt freddan ska de gå

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av KKay:

Fungerar detta med bilar också?

Jupp, den fyller tom på Jerry cans som du har i inventoryt.

Permalänk
SpelClockers

Banditgängen verkar fortfarande lite buggade och är snälla (sålänge du inte dödar dom synligt). Dom gick rakt förbi mig och jag sprang runt dom lite och sedan tog jag och yxade dom längst bak i ledet i ryggen utan att dom brydde sig, yxade sedan en av dom längst fram så blev dom dock lite små sura

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

grymt

antar det, enligt freddan ska de gå

Skrivet av lord_moggo:

Jupp, den fyller tom på Jerry cans som du har i inventoryt.

Härligt!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Mycket intresserad men tyvär så har jag inte arma2. jag väntar på att standalone verisonen av dayz ska komma ut.
kommer ni att uppdatera denhär servern till en standalone server senare?

Visa signatur

KTH student, programmerare, arch användare