Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Vattenkylning...katastrof! Hjälp!

Tjena clockers, installerade mitt förska vattenkylda system idag. Gick ju sådär kan man säga, alla slangar var läckfria, pumpen och tanken med. När vattnet nådde radiatorn så börja den läka, tur var hade jag täckt för ovansidan på nätagget, annars hade de ryckt med. Så min fråga är, hur tusan lyckades den läcka? Jag tror inte att om någon av skruvarna råka toucha den så pass att den borra sig ner enda till vatten ledningarna. Tror ni att man kan få ett rad nytt av inet eller måste man helt enkelt köpa ett nytt? Fick kittet igår.

Kittet jag köpte är denna: http://www.inet.se/produkt/5322045/ek-kit-h3o-360-ltx

Om ni vill ha/behöver mer info så är det bara att fråga, ska ringa Inet imorn och höra likväl.

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante9224:

Tjena clockers, installerade mitt förska vattenkylda system idag. Gick ju sådär kan man säga, alla slangar var läckfria, pumpen och tanken med. När vattnet nådde radiatorn så börja den läka, tur var hade jag täckt för ovansidan på nätagget, annars hade de ryckt med. Så min fråga är, hur tusan lyckades den läcka? Jag tror inte att om någon av skruvarna råka toucha den så pass att den borra sig ner enda till vatten ledningarna. Tror ni att man kan få ett rad nytt av inet eller måste man helt enkelt köpa ett nytt? Fick kittet igår.

Kittet jag köpte är denna: http://www.inet.se/produkt/5322045/ek-kit-h3o-360-ltx

Om ni vill ha/behöver mer info så är det bara att fråga, ska ringa Inet imorn och höra likväl.

Beror nog på var den läcker? Är det i Kylflänsarna på radiatorn eller i skruvhålet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Tycker verkligen du ska reklamera radiatorn om den läcker illa kvickt!
kolla bara så den verkligen läcker och det inte är slangarna och du inte har borrat igenom en av dom vatten ledande "rören" i radiatorn.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

körde den under kranen, verkar vara på mer än 1 men kan vara att den rinner ut på olika ställen bara. Ser dock ut att vara nära skruvhålet, alltså längst ut i hörnet.

I manualen står det dock endast att om skruven åker för långt kan den skada kyl strukturen så att kylningsförmågan minskar, inte att du kan skruva sönder vatten ledningen.

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Medlem

Haha när jag läste titeln trodde jag att det skulle vara en massa trasiga komponenter... Det ska nog bara vara för dig att skicka in den så ska du nog få en ny utan något krångel.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

En kompis köpt samma kit som dig och han är en väldigt otålig person som kasta manualen (som är bland de bättre om inte den bästa jag sett) och började bygga helt utan förkunskaper. När han fyllde på med vatten så började det läcka på två ställen på radiatorn, när han tog isär allt så hade han punkterad den på två ställen, han hade använt de långa istället för korta skruvarna. Han bet i det sura äpplet och köpte en ny radiator.

Tror tyvärr du får göra likadant, om du läser bruksanvisningen så står det väldigt tydligt hur viktigt det är att kolla skruv längden så det inte blir fel skruvar som då punkterar radiatorn.

EDIT: Och om du skickar in radiatorn så kommer inet märka var det är hål och om det är hål precis där skruvarna går in så kommer du aldrig få en ny. Radiatorerna tryck och läck testas i fabrik och de ligger för bra packade för att det ska kunna hända något sådant under frakten.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Tror ni att jag måsta ta med hela kittet eller räcker det med raden?

Ser ut som att de kom in vatten hos agget, drog kabeln direkt, lutar den och blåser på med fläkt så får man hoppas...Trodde inte att den skulle börja läcka där så jag var inte super noga med att täcka den.

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Medlem

De små skruvarna rammlade ju igenom hålen på chassit(Bitfenix Shinobi XL), men hade plast säkringar(ringar) runt ringarna så att de inte nådde för långt.

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante9224:

De små skruvarna rammlade ju igenom hålen på chassit(Bitfenix Shinobi XL), men hade plast säkringar(ringar) runt ringarna så att de inte nådde för långt.

Du vet om att det följer med två olika längder på skruvar va? Med en skillnad på 5mm så tar man de som är för långa på fel sida så kommer radiatorn garanterat att punkteras och det är det jag tror hänt för dig.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Ser ut som att du...
*tar på mig solglasögon*
...tagit dig vatten över huvudet...

Permalänk
Medlem

Antar jag jag blir tvungen att köpa en ny rad...Isf blir det en som inte har en idiotisk konstruktion. Hur svårt är det att täppa för slutet av hålet. De mindre skruvarna föll som sagt rakt igenom chassits hål och kunde drf inte användas

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rigan:

Ser ut som att du...
*tar på mig solglasögon*
...tagit dig vatten över huvudet...

Hatar dig...men touché.

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk

Hände samma för mig inväntar ny rad kommer förmodligen torsdag. Gör om gör rätt:)

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.