Permalänk
Medlem

Problem med muslagg i Starcraft 2

Hej

När jag spelar star craft 2 så kan musen sluta lyssna eller bara bli svår använd för att det "laggar".

Man hör hur datorn börjar arbeta. Och ibland är det inga problem. Och ibland så slutar den lagga efter ett tag.

Jag funderar på om det är en Bios uppdate jag behöver göra? jag har nu skaffat nya grafikdrivrutiner.
Daton är en stationär win 7 64bit.
3 Gig Ram
Prossesorn är en AMD Athlom(tm) 64x2 dual core prosessor 5000+ 2,6GHz

Bios version A 30 (ms7309) ochen nyare version A60 finns ute för att laddas ner.

om det är frågan om en bios uppdate behöver jag hjälp med hur man ska installera den och var den finns.

tack

Rubrik
Permalänk
Medlem

kan det vara prossesorn? juste ja, ibland när man startar om så startar inte windows. Den e bara svart :S

Permalänk
Hedersmedlem

Har du en märkesdator? Har du öppnat den och rensat den på damm? Har du haft detta problem länge?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Har du en märkesdator? Har du öppnat den och rensat den på damm? Har du haft detta problem länge?

Det är en Hp pavilion. jag har öppnat sidan bara och blåst lite med tryckluft men borde jag öppna mer än det?

Permalänk
Medlem

Spara alla viktig information på USB/CD/DVD skiva
Ta reda på vad det är för hårdvara i din dator, om du inte vet hur, installera "Everest" så kan du få en bra/lätt översikt.

*1* Plocka isär datorn
*2* Rengör datorn
*3* Installera om windows... (inget behov men nog bra alternativ)
*4* Få igång internet, fungerar inte internet efter windows installation, så laddar du endast ner drivrutinerna som behövs till ditt nätverkskort/modekort.
*5* Windows update, installera allt, starta om datorn. repetera *5* tills det inte finns några nya uppdates, och det är även frivilliga.
*6* Ladda ner alla drivrutiner från nätet och använda inte gamla CD skivor.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWolfbane:

Spara alla viktig information på USB/CD/DVD skiva
Ta reda på vad det är för hårdvara i din dator, om du inte vet hur, installera "Everest" så kan du få en bra/lätt översikt.

*1* Plocka isär datorn
*2* Rengör datorn
*3* Installera om windows... (inget behov men nog bra alternativ)
*4* Få igång internet, fungerar inte internet efter windows installation, så laddar du endast ner drivrutinerna som behövs till ditt nätverkskort/modekort.
*5* Windows update, installera allt, starta om datorn. repetera *5* tills det inte finns några nya uppdates, och det är även frivilliga.
*6* Ladda ner alla drivrutiner från nätet och använda inte gamla CD skivor.

This,

Lite off topic, vad lirar du i för liga på sc2? namn?
Lycka till med datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWolfbane:

Spara alla viktig information på USB/CD/DVD skiva
Ta reda på vad det är för hårdvara i din dator, om du inte vet hur, installera "Everest" så kan du få en bra/lätt översikt.

*1* Plocka isär datorn
*2* Rengör datorn
*3* Installera om windows... (inget behov men nog bra alternativ)
*4* Få igång internet, fungerar inte internet efter windows installation, så laddar du endast ner drivrutinerna som behövs till ditt nätverkskort/modekort.
*5* Windows update, installera allt, starta om datorn. repetera *5* tills det inte finns några nya uppdates, och det är även frivilliga.
*6* Ladda ner alla drivrutiner från nätet och använda inte gamla CD skivor.

OK jag börjar direkt! tack

Permalänk
Medlem

Silver, sj?

Permalänk
Medlem
Skrivet av arash_16:

Silver, sj?

Silver också har precis börjat lira starcraft2 ^^

Permalänk
Medlem

Nu har jag öppnat sidan och damsugit lite. Det var mycket damm och det finns nog mer. Men redan nu känns datorn mycket bättre. Jag vågar inte öppna varje del o fläkt för jag vet inte hur man gör. Får nog kanske lämna in den för rengöring