Bahnhof erbjuder blockering av SVT Play för att slippa tv-avgift

Permalänk

Jag förstår inte varför folk hyllar Bahnhof för att de erbjuder något som har ungefär lika stor effekt rent juridiskt som att plocka bort s-knappen från tangentbordet (då kan du ju inte skriva svtplay.se). Det här är ju uppenbart bara ett PR-jippo från deras sida och har ingenting med någon form av åsikt att göra. De vet att de kan lura vissa att de är hjältar, medan resten helt enkelt bara skiter i. Win-win liksom, ingen blir sur. Förutom jag då, som tycker det är lågt att försöka lura sina kunder att en verkningslös tjänst är någon form av räddare.

Många kommer med argumentet "jag kollar ju inte ens på SVT" för att inte betala TV-avgiften. Och visst, det gör ni säkert inte (varken betalar eller utnyttjar SVT:s tjänster). Men ni bor förmodligen inte på ett äldreboende heller. Det finns mycket pengar som ni betalar som går till saker ni inte nödvändigtvis har någon nytta av. Just det faktum att finansieringen för public service är väldigt underlig påverkar egentligen ingenting, det är fortfarande lika mycket statlig verksamhet som det skattepengarna går till. Personligen tycker jag det vore bäst att bara omvandla TV-avgiften till en obligatorisk avgift/skatt. Siffrorna på Wikipedia är visserligen ganska gamla, men det ska tydligen vara 165 anställda på Radiotjänst och de fick 2004 156 miljoner kronor för att leta bland de knappa 10% (något osäker på den siffran) som inte betalar avgiften efter folk som borde göra det.

Att avskaffa SVT kan man förstås argumentera för, men att säga att man själv inte använder tjänsten är knappast ett argument. Det finns de som klagat på att SVT bara riktar sig mot gamla människor. Det stämmer förstås inte ens lite, SVT riktar sig mot alla i hela Sverige. Sedan går det väl att diskutera hur väl de lyckas med det, men jag tycker att SVT visar de bästa serierna och de bästa filmerna bland allmänt tillgängliga svenska kanaler. Ett av de kanske mest allmänt respekterade amerikanska tv-bolagen rent seriemässigt är HBO och i Sverige är det SVT som äger reprisrättigheterna på deras serier (Canal+ får sända först, men de kanalerna kostar å andra sidan rätt mycket också). Filmmässigt tycker jag det rent allmänt är rätt kasst på svenska TV-kanaler, men visas det någon riktig kvalitetsfilm kan man nästan räkna med att det sänds på SVT.

Permalänk

Ger hellre 500:-(/kvartal) till svt än canal digital. Hade någon annan mediakanal menat på att jag ska betala för att jag hade någon form av mediautrustming hemma så hade den varit utanför dörren dagen efter. Ni har så jävla korsat gränsen svt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Travelmate 5520 som spelar upp star trek exemplariskt sålänge man inte uppdaterar till OneiricOcelot

Permalänk
Medlem

Har Bahnhof och är riktigt nöjd med dem, samt deras totalvägran till FRA o alla dessa skitlagar gör att jag gillar dem än mer! Go Bahnhof

Visa signatur

Monitor: C49RG90S CPU: i9-10900K GPU: GTX 3080

Permalänk

Sverige har nu nått ett typiskt kommunisktiskt styre
man häver människans frihet att yttra sig
för att kunna yttra sin åsikt i Sverige krävs en avgift av staten skapat av svt.
GRATTIS SVERIGE
internet är en form av yttrandefrihet

Visa signatur

Corsair 750D, iNTEL 6950X@4Ghz, Corsair H110iGTX, Corsair 64GB 2133mhz, Asus Rampage V Edition 10 , Optane 480gb, MSI 4070 , ASUS XG-C100C, 1tb Intel ssd something =)

Permalänk
Skrivet av Spetsen_nr11:

Jag förstår inte varför folk hyllar Bahnhof för att de erbjuder något som har ungefär lika stor effekt rent juridiskt som att plocka bort s-knappen från tangentbordet (då kan du ju inte skriva svtplay.se). Det här är ju uppenbart bara ett PR-jippo från deras sida och har ingenting med någon form av åsikt att göra. De vet att de kan lura vissa att de är hjältar, medan resten helt enkelt bara skiter i. Win-win liksom, ingen blir sur. Förutom jag då, som tycker det är lågt att försöka lura sina kunder att en verkningslös tjänst är någon form av räddare.

Många kommer med argumentet "jag kollar ju inte ens på SVT" för att inte betala TV-avgiften. Och visst, det gör ni säkert inte (varken betalar eller utnyttjar SVT:s tjänster). Men ni bor förmodligen inte på ett äldreboende heller. Det finns mycket pengar som ni betalar som går till saker ni inte nödvändigtvis har någon nytta av. Just det faktum att finansieringen för public service är väldigt underlig påverkar egentligen ingenting, det är fortfarande lika mycket statlig verksamhet som det skattepengarna går till. Personligen tycker jag det vore bäst att bara omvandla TV-avgiften till en obligatorisk avgift/skatt. Siffrorna på Wikipedia är visserligen ganska gamla, men det ska tydligen vara 165 anställda på Radiotjänst och de fick 2004 156 miljoner kronor för att leta bland de knappa 10% (något osäker på den siffran) som inte betalar avgiften efter folk som borde göra det.

Att avskaffa SVT kan man förstås argumentera för, men att säga att man själv inte använder tjänsten är knappast ett argument. Det finns de som klagat på att SVT bara riktar sig mot gamla människor. Det stämmer förstås inte ens lite, SVT riktar sig mot alla i hela Sverige. Sedan går det väl att diskutera hur väl de lyckas med det, men jag tycker att SVT visar de bästa serierna och de bästa filmerna bland allmänt tillgängliga svenska kanaler. Ett av de kanske mest allmänt respekterade amerikanska tv-bolagen rent seriemässigt är HBO och i Sverige är det SVT som äger reprisrättigheterna på deras serier (Canal+ får sända först, men de kanalerna kostar å andra sidan rätt mycket också). Filmmässigt tycker jag det rent allmänt är rätt kasst på svenska TV-kanaler, men visas det någon riktig kvalitetsfilm kan man nästan räkna med att det sänds på SVT.

Som sagt är detta saker jag själv tycker om men att tvinga på folk det är sjukt. 4kr/dag eller vad fan det är är lite pengar för vissa men är en jäkla skillnad för andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Travelmate 5520 som spelar upp star trek exemplariskt sålänge man inte uppdaterar till OneiricOcelot

Permalänk
Medlem

Även om detta skulle fungera tekniskt och juridiskt, så har man antagligen en mobil eller surfplatta som har sitt eget abonnemang som inte blir spärrat så det funkar antagligen inte iaf.
Vad som fortf behövs är ju dock en revision av hur vi finansierar public service utan att göra finansministern till de facto VD

Permalänk

Det är så jävla bissart (stavning) att man kan kräva något liknande i sverige. Lagstiftningingen förutsätter att man lyssnar på "deras" radio alternativt "deras tv". Alla som inte gör det det kan väl för fan inte vara betalningsskyldiga för oss som gör det! Det är ett sjukt föråldrat system som idioter fortfarande tror är gällande

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Travelmate 5520 som spelar upp star trek exemplariskt sålänge man inte uppdaterar till OneiricOcelot

Permalänk
Medlem

Hade precis gjort likadant mot SVT blockera absolut. För SVT kan ju bara lägga ner skiten...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spetsen_nr11:

Jag förstår inte varför folk hyllar Bahnhof för att de erbjuder något som har ungefär lika stor effekt rent juridiskt som att plocka bort s-knappen från tangentbordet

men jag tycker att SVT visar de bästa serierna och de bästa filmerna bland allmänt tillgängliga svenska kanaler. Ett av de kanske mest allmänt respekterade amerikanska tv-bolagen rent seriemässigt är HBO och i Sverige är det SVT som äger reprisrättigheterna på deras serier (Canal+ får sända först, men de kanalerna kostar å andra sidan rätt mycket också). Filmmässigt tycker jag det rent allmänt är rätt kasst på svenska TV-kanaler, men visas det någon riktig kvalitetsfilm kan man nästan räkna med att det sänds på SVT.

Därför Bahnhof är dom som försöker vara innovativa och visa att det inte accepteras. Till skillnad från många andra företag som aldrig törs visa sin åsikt. Gäller många svenskar rent generellt att bara bita i sura äpplet och acceptera allt våra politiker osv hittar på.

Du tycker alltså SVT visar dom bästa serierna och filmerna... Inte konstigt att du vill betala då? Jag tycker SVT och alla P radiokanaler sänder skit. Jag vill inte betala för dynga. Jag vill och ställer självklart upp med att betala skatt som leder till sjukvård och skola osv. Men SVT aldrig i livet...

Du får självklart betala radiotjänst om du tycker dom är bra.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

Bahnhof är grymma. Fantastiskt av dem att blockera SVT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spetsen_nr11:

Att avskaffa SVT kan man förstås argumentera för, men att säga att man själv inte använder tjänsten är knappast ett argument. Det finns de som klagat på att SVT bara riktar sig mot gamla människor. Det stämmer förstås inte ens lite, SVT riktar sig mot alla i hela Sverige. Sedan går det väl att diskutera hur väl de lyckas med det, men jag tycker att SVT visar de bästa serierna och de bästa filmerna bland allmänt tillgängliga svenska kanaler. Ett av de kanske mest allmänt respekterade amerikanska tv-bolagen rent seriemässigt är HBO och i Sverige är det SVT som äger reprisrättigheterna på deras serier (Canal+ får sända först, men de kanalerna kostar å andra sidan rätt mycket också). Filmmässigt tycker jag det rent allmänt är rätt kasst på svenska TV-kanaler, men visas det någon riktig kvalitetsfilm kan man nästan räkna med att det sänds på SVT.

Jag säger inte att allt SVT producerar/sänder är dåligt, men det är inte det Public Service finsansierat av en tvångsavgift (smygskatt) borde ägna sig åt. Om de slutat med allt det du beskriver och istället fokuserat på ovinklad nyhetsrapportering och information, samhällsnyttiga och allmänbildande program, kort sagt sådant som är viktigt för att människor ska kunna vara en aktiv del i det demokratiska samhälle vi inbillar oss leva i. DÅ skulle jag inte tveka att betala solidariskt för det, företrädelsevis via en rättvis skatt istället för en orättvis och administrativt kostsam TV-avgift. Men i dess nuvarande form är det nästan så fel det kan bli, men bara nästan, för de lyckas då och då faktiskt hitta sätt att göra det ännu sämre.

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk

Varför ändrades bilderna till denna artikeln? När artikeln först publicerades var det andra bilder som användes.

Permalänk
Medlem

Hur kan alla vara så lättlurade?!?!?
Kan inte en enda människa maila bahnhof och fråga om de garanterar att man inte behöver betala tv-licens med deras tjänst?

Svt borde vara statligt. Men med uppdraget att vara en bråkig lillebror. Så ser det ju i praktiken ut nu, men greppet att svt skall vara skilt från staten ger såna här avarter till finansieringsmodeller! Skulle inte förvåna mig om EU kliver in och stoppar denna madness!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Därför Bahnhof är dom som försöker vara innovativa och visa att det inte accepteras. Till skillnad från många andra företag som aldrig törs visa sin åsikt. Gäller många svenskar rent generellt att bara bita i sura äpplet och acceptera allt våra politiker osv hittar på.

Du menar att bahhof plockar poäng på att göra något som inte hjälper på något sätt? Du tror inte att detta möjligen är ett mycket medvetet drag som huvudsakligen är till för att skapa publicitet och goodwill för bahhof snarare än en protest mot svt?

Permalänk
Medlem

SVT är viktigt. Det är den enda kanalen som på riktigt har lite differens i det material man sänder medan de andra kanalerna endast har ett vinstintresse och visar saker därefter. Visst kan man diskutera huruvida saker är vinklade eller inte, men när det gäller de andra kanalerna är det ju inte ens en diskussion.

Bahnhofprylen är mer pinsam då de inte proklamerar att det hela är juridiskt hållbart så det är inte värt något överhuvudtaget.

Visa signatur

Tommie Hansen
---
byme

Permalänk
Skrivet av Lord_Moridin:

Det andra fetmarkerade är vad jag hänger upp mig på. Gjorde en jämförelse mellan SVT Play och vanliga SVT1 och programutbuden är INTE lika, så därför kan man inte se hela SVT1 och kan därför inte uppfylla denna punkt och bör då inte vara avgiftspliktig vid ägande av en dator.

Nu kommer dom ju lägga ut SVT's kanaler live på nätet och därför kan dom börja ta ut avgiften.

Visa signatur

Desktop: i5-4570S, 32GB RAM, WD Black SN750 SSD 1TB
Server: HP Z420 E5-1620v2, 64GB RAM, Varierande diskar
HTPC: i5-2320, 8GB RAM, Powercolor Radeon RX 550 4GB
Annat: Raspberry Pi 4 4GB, Netgear Nighthawk R7000 Router, ZyXEL GS1900-24E Switch

Permalänk
Skrivet av Diversion:

Det kommer inte att godkännas av svt. Du blir tvungen att betala i alla fall, MEN. Det är bra därför att det bidrar till debatten om huruvida det är rimligt att lägga en licensavgift på datorer och surfplattor.

Återigen, man behöver inte betala om man har ett halvrymligt samvete. Du kan inte åka dit helt enkelt.

Precis att spärra sidor eller säga upp internet är jämförbart med plocka ner antennen på taket, plombera tv uttaget i lägenheter och liknande. Man får betala iaf för man har fortfarande en TV mottagare i hushållet.
Samma sak dom som försöker på alla sätt ta emot SVT men funkar inte geografiskt pga för mycket skog och berg och liknande. Dom får också betala trots att det är helt omöjligt att ta emot SVT.
Och lika mycket kommer man få betala för dator och surfplatta även om man inte har internet överhuvudtaget. Det räknas numera fortfarande som en TV mottagare.
Sen tycker jag själv det är helt idiotskt och dumt agerande av dom men det är så läget är.
Det där pappret kommer inte vara värt ett skit tyvärr.

Visa signatur

Desktop: i5-4570S, 32GB RAM, WD Black SN750 SSD 1TB
Server: HP Z420 E5-1620v2, 64GB RAM, Varierande diskar
HTPC: i5-2320, 8GB RAM, Powercolor Radeon RX 550 4GB
Annat: Raspberry Pi 4 4GB, Netgear Nighthawk R7000 Router, ZyXEL GS1900-24E Switch

Permalänk
Skrivet av Makefly:

Har Bahnhof och är riktigt nöjd med dem, samt deras totalvägran till FRA o alla dessa skitlagar gör att jag gillar dem än mer! Go Bahnhof

Det hjälper inte dom måste enligt lag lämna ut loggar oavsett vad dom vill och dom måste sparas i minst 6 månader enligt lag.
Dom kan däremot inte lämna ut nåt om det går genom en anonym vpn tjänst då ligger ansvaret på vpn tjänsten istället.
Det kan man skaffa oavsett vilken ISP man har.

Visa signatur

Desktop: i5-4570S, 32GB RAM, WD Black SN750 SSD 1TB
Server: HP Z420 E5-1620v2, 64GB RAM, Varierande diskar
HTPC: i5-2320, 8GB RAM, Powercolor Radeon RX 550 4GB
Annat: Raspberry Pi 4 4GB, Netgear Nighthawk R7000 Router, ZyXEL GS1900-24E Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Klart du kan, Bahnhof har ADSL och det kan alla ha

Skickades från m.sweclockers.com

Nope, har prövat. Hade deras fiber innan och var jättenöjd, men i dagsläget efter flytt kan jag bara få ADSL och det gick inte. Sitter med Telia istället..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Bahnhof har sagt tidigare att de kommer ha en typ vpn inbakad i deras bb, men 6 mån efter har inget hänt.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Skrivet av kent2:

Hur kan alla vara så lättlurade?!?!?
Kan inte en enda människa maila bahnhof och fråga om de garanterar att man inte behöver betala tv-licens med deras tjänst?
Skickades från m.sweclockers.com

Står ju om man läser ordentligt att dom inte kan garantera nånting.
Men som andra sagt det handlar bara om smart och gratis marknadsföring.
Sen säger jag ju inte att man inte ska byta till dom för dom erbjuder bra och billigt 100/100 och stöder IPv6 bla.
Några orsaker jag kan se till att välja dom.

Visa signatur

Desktop: i5-4570S, 32GB RAM, WD Black SN750 SSD 1TB
Server: HP Z420 E5-1620v2, 64GB RAM, Varierande diskar
HTPC: i5-2320, 8GB RAM, Powercolor Radeon RX 550 4GB
Annat: Raspberry Pi 4 4GB, Netgear Nighthawk R7000 Router, ZyXEL GS1900-24E Switch

Permalänk
Skrivet av Djinn1982:

Bahnhof har sagt tidigare också att de kommer ha vpn inbackad i deras bb men 6 mån efter har inget hänt

Nej man måste beställa till det för 50:-/mån. Det är Anonine dom erbjuder.

http://bahnhof.se/priv/extra/anonym

Visa signatur

Desktop: i5-4570S, 32GB RAM, WD Black SN750 SSD 1TB
Server: HP Z420 E5-1620v2, 64GB RAM, Varierande diskar
HTPC: i5-2320, 8GB RAM, Powercolor Radeon RX 550 4GB
Annat: Raspberry Pi 4 4GB, Netgear Nighthawk R7000 Router, ZyXEL GS1900-24E Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leatherface75:

Precis att spärra sidor eller säga upp internet är jämförbart med plocka ner antennen på taket, plombera tv uttaget i lägenheter och liknande. Man får betala iaf för man har fortfarande en TV mottagare i hushållet.
Samma sak dom som försöker på alla sätt ta emot SVT men funkar inte geografiskt pga för mycket skog och berg och liknande. Dom får också betala trots att det är helt omöjligt att ta emot SVT.
Och lika mycket kommer man få betala för dator och surfplatta även om man inte har internet överhuvudtaget. Det räknas numera fortfarande som en TV mottagare.
Sen tycker jag själv det är helt idiotskt och dumt agerande av dom men det är så läget är.
Det där pappret kommer inte vara värt ett skit tyvärr.

INTERNET anslutna datorer stod det i sweclockers första inlägg, utan internet kan du ju omöjligt titta på live stream tv.

taget från swec första inlägg!
Den som äger en dator, surfplatta eller annan internetansluten enhet som kan användas för att ta emot SVT:s kommande sändningar via nätet måste betala tv-avgift. SVT:s vd Eva Hamilton uppger till Dagens Nyheter att licensavgiften i princip gäller alla slags internetanslutna enheter, men påpekar samtidigt att de flesta hushåll redan betalar.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaBone:

Tror jag ska bygga vidare på en affärsidé, med SVT som mentor.

Ska börja skotta snö hos grannarna och tvinga dem att betala för tjänsten. Att de inte har beställt någon tjänst, spelar ingen roll. De har möjlighet att få den och jag utför den.

Jo fast SVT är backat av regeringen och det kommer inte du att bli.
Fast när du skriver denna liknelse så förstår man att det är maffia-metoder de använder helt enkelt.

Permalänk

Säga vad man vill om Bahnhof men dom bjuder in till debatt iaf. Sen att Sverige håller på att likna Nordkorea mer och mer det är ju en annan diskussion..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Någonting alla borde uppmärksamma är ju allas rätt till deras program. Seedade duktigt på det fantastiska programmet historieätarna (som jag ju har "köpt"). Betalar alla för dem så finns det ju ingen lag som hindrar spridning. Ingen inom svea rike saknar rätt till att ladda ner svtprogram oavsett forum som distribuerar dem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Travelmate 5520 som spelar upp star trek exemplariskt sålänge man inte uppdaterar till OneiricOcelot

Permalänk

SVT was important. It was important back in the days when there were no independent TV stations and almost all visual entertainment was funnelled through a small B&W box or the cinema. It is not needed now.

Since moving to Sweden I have no problem paying my taxes, taxes which were considerably higher than that of my home country. Why? Because I actually saw that they were used efficiently and fairly. I am happy to pay for the military, schools, civil bureaucracy, police, sewage, recycling, health care, prisons, road maintenance and all the myriad of others. These are absolutely necessary for a functional society. I'm even happy to pay for a national radio channel for the purposes of broadcasting news and emergency warnings - which is already paid for by my taxes.

Yet I do not own a TV. Quite frankly Swedish national TV programs are poor at the best of times and most of what's shown nowadays holds no interest for me. So because I don't own a TV I am subjected to yearly heckling by the licence people, at least three sequential calls, who refuse to take me off their call list and quite frankly accuse me of being a liar when I repeatedly state I don't own a TV.

Every.

Bloody.

Year.

Now I don't like it when I'm judged guilty before proven innocent. Neither do I like being forced to pay for a service which I don't use, but one which I will never use, and one which has no place in modern society where almost 95% of media is commercially funded and arguably has just as good (or bad) standards.

The legal precedence this sets is insane. What is next? Oh, you have eyes so every visual media company can now charge you for possessing the 'ability' to see their material. Why is there no outcry against it just as we did with SOPA?

If SVT wants money for internet viewing then let them set up a pay-wall like every other company.

I love this country, I think it does a hell of a lot right, but SVT has just crossed the line of social justice. I refuse to pay for media that I don't like and don't use. Media in this day and age is not a limited resource.

You should all think about doing the same. I am more than willing to go to prison over this, and if several hundred others followed the government would literally lose hundreds of millions on court time, public defenders, prisoner maintenance costs, single parent family support and one hell of a lot of good will from the people. In addition Sweden would be ridiculed by the rest of the world, and I say, justly so.

Wobble on as you like SVT, but don't tax my internet connection. I already pay for that out of my own pocket, you damn thieves.

Permalänk

Beskattar svt/sr alla för eventuell konsumtion av deras skit så borde den spridas fritt och helt utan restriktioner. Att någon utom landets gränser nyttjar kryphål kan ju inte vi kontrollera. Vi äger det och enligt lag kan vi dela

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Travelmate 5520 som spelar upp star trek exemplariskt sålänge man inte uppdaterar till OneiricOcelot

Permalänk
Skrivet av Defender:

INTERNET anslutna datorer stod det i sweclockers första inlägg, utan internet kan du ju omöjligt titta på live stream tv.

taget från swec första inlägg!
Den som äger en dator, surfplatta eller annan internetansluten enhet som kan användas för att ta emot SVT:s kommande sändningar via nätet måste betala tv-avgift. SVT:s vd Eva Hamilton uppger till Dagens Nyheter att licensavgiften i princip gäller alla slags internetanslutna enheter, men påpekar samtidigt att de flesta hushåll redan betalar.

Tror ändå hon uttrycker sig så för att har man dator eller surfplatta så har man den ansluten till internet i normala fall.
Utan antenn eller plomberat tv uttag i lägenheten kan du inte heller ta emot SVT men du får betala iaf.
Har man stora berg och skog som hindrar och ta emot så får man betala iaf.
Det hjälper inte ens att montera ut tunern i en TV apparat för det är bara föreningar som får göra det.
Svårt att tro att nåt annat gäller i det här fallet med.
Sen anser jag ju personligen att allt det är sjukt och borde vara giltiga orsaker allting jag nämnde.
Men fortsätt ni att tro att pappret där kommer fungera.

Visa signatur

Desktop: i5-4570S, 32GB RAM, WD Black SN750 SSD 1TB
Server: HP Z420 E5-1620v2, 64GB RAM, Varierande diskar
HTPC: i5-2320, 8GB RAM, Powercolor Radeon RX 550 4GB
Annat: Raspberry Pi 4 4GB, Netgear Nighthawk R7000 Router, ZyXEL GS1900-24E Switch

Permalänk
Medlem

Tvivlar dock på att det här kommer räcka med tanker på hur radiotjänst jobbar idag. Har hört ett flertal personer, inklusive min egen morsa vars TV gått sönder, men de måste betala ändå. ja, min morsas TV började brinna och fungerade givetvis inte längre. Hon ringde då för att säga upp TV-avgiften tills dess att hon fått råd att köpa ny TV, men då frågade de på radiotjänst om hon hade kvar TVn i bostaden vilket den var. Då sa dom att då har du fortfarande en tv-mottagare i huset och då är dy skylddig att betala. Spelade ingen roll hur morsan protesterade och nämnde både att hon var för gammal för att orka kånka ut den till nån container på en granngård samt att hon faktiskt inte har möjligthet att se på SVT när TVn har brunnit.

På samma sätt lär de resonera nu. Du har ju en dator som kan se SVT i normala fall, så att du inte kan se nu för att det är blockerat skiter vi i. Så kommer det låta på ett ungefär. Jävla idioter är vad dom är.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580