Permalänk
Medlem
Skrivet av mibsweden:

Har egentligen inget problem med detta. Men hur många av oss (även om vi är entusiaster) kommer att ha råd/kunna få tag på ett ådant här grafikkort. Personligen skulle jag hellre se recensioner av produkter som fler av oss köper/kan tänka oss att köpa.

Är det inte lite tråkigt att bara läsa om saker man har råd med.
Jag för min del läser en recesion på detta kortet bara för att det är kul och se vad som kan göras samt vad som finns där ute.

Ve och fasa om alla recensioner bara hade behandlat saker som alla har råd med :\
Fy va trött jag hade blivit på 7850-recensioner.

Ser lite ut som jag kommer fundera en extra gång på mitt/mina extra 7970s jag planerar... kanske får bli ett 8970 till sommaren i alla fall i stället för crossfire..

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Att ha en dator för varenda sak.

Jag kan mycket väl förstå att det känns omotiverat.

Men att det skulle vara mer till skada än hjälp ? Nja! Håller inte med alls

Allting har sitt syfte!

Och att ha en dator för varje syfte är inte bara skönt, det är otroligt bekvämt med!!

Det är visst kontraproduktivt om man vill att ens dator/datorer ska ta så lite plats som möjligt och väsnas så lite som möjligt, dra så lite ström som möjligt och kosta så lite som möjligt men fortfarande leverera det jag vill. Det tar mer plats med flera burkar, drar mer ström, kostar mer pengar och ger mig inte mer än jag får med mitt smidiga alternativ jag presenterade i det förra inlägget.

Skrivet av Ignostic:

- 2500K hade inte behövt något nytt test.
- 650Ti är ett populärt kort.
- Nej, självklart inte begränsa grafikkortens prestanda...vad skulle vara poängen? 2500K kan köra med PCI E 3.0 och jag skrev dessutom inget om att alla kort ska testas med alla processorer.
- Då får man gå till en annan sida och det är precis den poängen jag försökte göra.

- Det är flera andra kort som också är populära.
- Om du ska testa med en annan processor på ett sätt som inte begränsar prestandan mer än processorn du testade med så kommer du få identiska resultat. Enda anledningen till att en 2500K skulle ge annorlunda resultat skulle vara om prestandan begränsades. Så varför?
- Det finns processorbenchmarks på Sweclockers också.

Permalänk
Medlem

Kul läsning men fantasi pris för ett grafikkort men har man pengar så visst.

Skrivet av Yrch:

14-papp för microstutter deluxe Hoppas AMD kan få ordning på detta inom en snar framtid

(Och ja, enligt det här testet har ju även Nvida microstutterproblem).

Tycker man har läst detta många gånger och tyvärr ingen större förbättring från AMD att finna. Rätt illa, en av anledningarna att man numera är nVidia ägare.

Permalänk
Medlem

Blev inte speciellt imponerad av resultaten. Det som var desto mer imponerande var hur löjligt väl genomfört detta testet var. Aldrig sett något liknande från någon annan redaktion. "Radeon Pro" var väl den enda positiva överraskningen

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Om jag förstår rätt minskar man uppkomsten av stutter genom att inte ha en alltför kraftfull cpu(?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Om jag förstår rätt minskar man uppkomsten av stutter genom att inte ha en alltför kraftfull cpu(?)

På sätt och vis, fast det låter fel att formulera det på det sättet, och det är inte alls CPUns "fel" egentligen.

Om är GPU:erna som är flaskhalsen i systemet, dvs jobbar till 99% hela tiden, så får de aldrig någon tid att "andas ut" och rätta till eventuella ojämna renderingstider. Se det som att chefen (CPUn) står bakom dom med en piska och hela tiden skriker "jobba fortare!!!".
AMD-korten är mer rädda för sin chef (CPUn) än vad Nvidia-korten är, i synnerhet i flerkorts-lösningar.

Om det däremot är CPUn som är flaskhalsen, kanske grafikkorten jobbar till 80%. Alltså har de "gott om tid" på sig att rätta till ojämna renderingstider.
Chefen är inte där och kan piska dom i ryggen, då han/hon är alldeles för upptagen med att göra sitt eget jobb.

Det är rätt intressant att det tog så här lång tid innan någon annan kom fram till denna slutsatsen.
Jag minns att jag själv för nästan ett år sedan, hade en tes där jag ansåg att MS lindras om grafikkorten inte behöver jobba till max, och förklarade varför V-sync ibland kunde lindra MS(1) och varför det ibland inte gjorde någon skillnad alls(2).

1=V-sync av, GPUerna jobbar i max för att pumpa ut onödig fps, kanske 80-90 fps.
Slå på v-sync så pumpar de enbart ut 60 fps (60hz-skärm), och gpu-usage går därför från 99% till kanske 70%. --> MS lindras.

2=V-sync av, GPUerna jobbar i max, men når inte upp till gränsen för v-sync (oftast 60 fps).
Att då slå på v-sync gör ingen som helst nytta, korten måste fortfarande jobba häcken av sig. --> ingen skillnad.¨

Vi har nu bevis på att MS (eller "jitter") även existerar på ensamma grafikkort, och jag är beredd att påstå att MS kan uppstå även vid 3korts- och 4korts-lösningar.

Rent hypotetiskt nu:
Anledningen till att MS verkar försvinna vid 3-4 kort är helt enkelt att det finns väldigt få (om ens några alls) spel idag som är på pass krävande eller optimerade att de klarar av att nyttja 3-4 grafikkort till 99%. Om vi hittar något som klarar av att t.ex få 4 HD 7970 att jobba i 99% (och som inte är relaterat till att grafikminnet tar slut), är jag säker på att vi hade sett MS då också.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Minsc S2:

På sätt och vis, fast det låter fel att formulera det på det sättet, och det är inte alls CPUns "fel" egentligen.

Om är GPU:erna som är flaskhalsen i systemet, dvs jobbar till 99% hela tiden, så får de aldrig någon tid att "andas ut" och rätta till eventuella ojämna renderingstider. Se det som att chefen (CPUn) står bakom dom med en piska och hela tiden skriker "jobba fortare!!!".
AMD-korten är mer rädda för sin chef (CPUn) än vad Nvidia-korten är, i synnerhet i flerkorts-lösningar.

Om det däremot är CPUn som är flaskhalsen, kanske grafikkorten jobbar till 80%. Alltså har de "gott om tid" på sig att rätta till ojämna renderingstider.
Chefen är inte där och kan piska dom i ryggen, då han/hon är alldeles för upptagen med att göra sitt eget jobb.

Det är rätt intressant att det tog så här lång tid innan någon annan kom fram till denna slutsatsen.
Jag minns att jag själv för nästan ett år sedan, hade en tes där jag ansåg att MS lindras om grafikkorten inte behöver jobba till max, och förklarade varför V-sync ibland kunde lindra MS(1) och varför det ibland inte gjorde någon skillnad alls(2).

1=V-sync av, GPUerna jobbar i max för att pumpa ut onödig fps, kanske 80-90 fps.
Slå på v-sync så pumpar de enbart ut 60 fps (60hz-skärm), och gpu-usage går därför från 99% till kanske 70%. --> MS lindras.

2=V-sync av, GPUerna jobbar i max, men når inte upp till gränsen för v-sync (oftast 60 fps).
Att då slå på v-sync gör ingen som helst nytta, korten måste fortfarande jobba häcken av sig. --> ingen skillnad.¨

Vi har nu bevis på att MS (eller "jitter") även existerar på ensamma grafikkort, och jag är beredd att påstå att MS kan uppstå även vid 3korts- och 4korts-lösningar.

Rent hypotetiskt nu:
Anledningen till att MS verkar försvinna vid 3-4 kort är helt enkelt att det finns väldigt få (om ens några alls) spel idag som är på pass krävande eller optimerade att de klarar av att nyttja 3-4 grafikkort till 99%. Om vi hittar något som klarar av att t.ex få 4 HD 7970 att jobba i 99% (och som inte är relaterat till att grafikminnet tar slut), är jag säker på att vi hade sett MS då också.

När jag kör tex BF3 i 6080x1080 så går alla 3x 680 i 95 % GPU, då jag inte spelar BF3 med 4 kort normalt då jag inte kan överklocka lika bra då, men när jag kör 2 kort vs 3 kort så fungerar 3 kort mycket bättre och jag märker mindre MS.

Men det är som du säger finns inte många spel med bra SLI / CF stöd fullt ut, är ju typ bara BF3 och några andra få spel.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Vilket monster! Imponerande överklock också då det är ett dubbel gpu kort, långt ifrån alla singel gpu 7970 som når över 1200Mhz stabilt.

Och nu kanske alla förstår varför jag tjatat om radeon pro så in åt h-vete

Permalänk
Medlem
Skrivet av WigglyBIGbush:

ööh ja? man köper ju inte ett grafikkort som man vet att drivers är helt fucked up till :s

Men drivrutiner kommer och går, det som var jättebra idag, kan vara skit nästa dag.

I båda lägren!! Listan kan göras hur lång som helst.

Klart att man köper bästa kortet med bästa prestanda/Kr!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Imponerande kort, 13 999kr vet jag dock inte om det är värt. Jag vet att det är ett typ "jag har mycket pengar" kort och så men i ärlighetens namn presterar det inte så mycket bättre än vad 1 690 gör och man får nästan in 2 690 eller 3 680 om man hittar de för rätt pris i samma veva.

Om man dessutom kollar på alla problem som AMD verkar ha nu så vet jag inte, kylaren på det där kortet är dock inget att leka med, hade gärna sett den på kort som 7970 och 680 också.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Skrivet av G4ban:

TILL SWECLOCKERS REDAKTION!:

Jättrebra test, verkligen ner i minsta detalj, även väldigt trevligt att läsa om renderingstiden på sådant djup! Men jag skulle verkligen, verkligen, verkligen vilja se effektmätning för bägge korten samtidigt, snälla!

2st kort (4gpuer) i drift är massiva 950watt, förbered för 1KW agg, minst..

"But yeah with two ARES II cards installed I had a WTF moment as we pushed well over a kilowatt. The photo above isn't even showing the maximum power draw we measured just yet
ASUS ARES 2 - On your average system the card requires you to have a 800~850 Watt power supply unit.
ASUS ARES 2 Crossfire - On your average system the cards require you to have a 1200~1350 Watt power supply unit as minimum. "

hela systemet över 1KW... http://www.guru3d.com/articles_pages/asus_ares_ii_2_review,8....

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Det roliga är att GTX 680 nästan är 1000 kr dyrare. Och det är vad som diskuterats flitigt i forumen. Att det ska skilja ungefär 2 FPS i genomsnitt för den priset är ju inte ekonomiskt försvarbart. Observera att det gäller även titlar som är Nvidia vänliga som tex. BF3. Om du nu inte planerar att specifikt spela spel som använder sig fullt ut av PhysX eller Cuda. Så är inte GTX680 ett mer prisvärt kort i jämförelse med HD7970.

Ja jag vet att det är ca:1000:- dyrare men det var inte det jag mena utan om vilket som presterar bättre.Medlemar säger att 7970 GHz är bättre än 680 men så var ju inte fallet tycker jag. Men om man ska ha så mycket "bang for a buck" så ska man ha ett 7970 det kan jag hålla med om.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av skog1s:

Men drivrutiner kommer och går, det som var jättebra idag, kan vara skit nästa dag.

I båda lägren!! Listan kan göras hur lång som helst.

Klart att man köper bästa kortet med bästa prestanda/Kr!

Jag gör ju inte det pga av olika anledningar.

Jag skiter nästintill pengarna och riktar in mig på nyttan jag får av kortet och vilka användnings områden jag har.

För köper jag något annat för det är lite billigare men slutresultatet blir skit dåligt jämfört mot det lite dyrare så blir jag ju bara missnöjd, och motivationen av att använda det andra kortet bli helt plötsligt väldigt lågt och jag vill inte ens använda datorn.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

Ja jag vet att det är ca:1000:- dyrare men det var inte det jag mena utan om vilket som presterar bättre.Medlemar säger att 7970 GHz är bättre än 680 men så var ju inte fallet tycker jag. Men om man ska ha så mycket "bang for a buck" så ska man ha ett 7970 det kan jag hålla med om.

Fast sedan drivrutinerna i november och framåt så är 7970 bättre än GTX 680 även i BF3 i de recensioner jag sett. Ja fram till den från Sweclockers nu då. Och i icke nVidia-vänliga titlar vinner 7970 ännu mer. Sedan dess har det slipats ytterligare på drivrutinerna.

http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews...
http://www.legitreviews.com/article/2059/1/
http://www.guru3d.com/articles_pages/amd_catalyst_12_11_drive...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Jag gör ju inte det pga av olika anledningar.

Jag skiter nästintill pengarna och riktar in mig på nyttan jag får av kortet och vilka användnings områden jag har.

För köper jag något annat för det är lite billigare men slutresultatet blir skit dåligt jämfört mot det lite dyrare så blir jag ju bara missnöjd, och motivationen av att använda det andra kortet bli helt plötsligt väldigt lågt och jag vill inte ens använda datorn.

Kommentaren du svarade på hänvisar till prestanda per krona. Du verkar ha någon vimsig verklighetsuppfattning där något antingen är bäst eller skitdåligt. När man söker efter en produkt med så god valuta som möjligt för pengarna har man självklart användsningsområdet och funktion i åtanke.

Det är faktiskt ganska fantastiskt hur du lyckas generera facepalms med i princip varje inlägg du skriver.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mr.Borka:

Kommentaren du svarade på hänvisar till prestanda per krona. Du verkar ha någon vimsig verklighetsuppfattning där något antingen är bäst eller skitdåligt. När man söker efter en produkt med så god valuta som möjligt för pengarna har man självklart användsningsområdet och funktion i åtanke.

Det är faktiskt ganska fantastiskt hur du lyckas generera facepalms med i princip varje inlägg du skriver.

Jag vet att jag svarade ang prestanda per korna, men jag sa bara vad jag gör inte vad man skall göra.

Jag sa inte är bäst eller dåligt.

Finns en anledning till varför vi kör Quadro 6000 kort över Quadro 5000 kort även fast Quadro 6000 korten kostar super imba mycket och det extra är inte värt det.

Säger du det till en vanligt användare så fattar dom inte ens om du förklarar för dom varför man kör på det kortet till vänster som ser identiskt ut med det som ligger bredvid.

Facepalms i varje inlägg okej du kan ju tycka det.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Jag vet att jag svarade ang prestanda per korna, men jag sa bara vad jag gör inte vad man skall göra.

Jag sa inte är bäst eller dåligt.

Finns en anledning till varför vi kör Quadro 6000 kort över Quadro 5000 kort även fast Quadro 6000 korten kostar super imba mycket och det extra är inte värt det.

Säger du det till en vanligt användare så fattar dom inte ens om du förklarar för dom varför man kör på det kortet till vänster som ser identiskt ut med det som ligger bredvid.

Facepalms i varje inlägg okej du kan ju tycka det.

Måste hålla med Mr.Borka angående facepalms, tycker jag ser dig droppa kommentarer i var enda tråd jag följer. Tänk dig för innan du skriver för hittills ser det verkligen ut som om du bara skriver för skrivandets skull.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av 20kr:

Måste hålla med Mr.Borka angående facepalms, tycker jag ser dig droppa kommentarer i var enda tråd jag följer. Tänk dig för innan du skriver för hittills ser det verkligen ut som om du bara skriver för skrivandets skull.

Ja varenda tråd skriver jag bara för att skriva av mig......
Kan ju inte va för att jag är intresserad ???

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

Måste hålla med Mr.Borka angående facepalms, tycker jag ser dig droppa kommentarer i var enda tråd jag följer. Tänk dig för innan du skriver för hittills ser det verkligen ut som om du bara skriver för skrivandets skull.

Jag tycker nog att tvelanders inlägg överlag är ganska intressanta, om inte annat så håller han god ton.

Visst kan jag förstå att om man är AMD-fanboy så tröttnar man på hans inlägg ganska fort, då han ofta ger AMD mer ris än ros, men än sen?
Till skillnad från 99% av användarna i detta forumet så har han egen erfarenhet om hur Quadfire/Trifire / Quad/Tri-SLI-setups funkar.

Om du tycker att hans inlägg är så irriterande och intetsägande, så kan du ju alltid använda ignore-funktionen. (även om Sweclockers ignore-funktion inte är helt optimal.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Entusiast

Måste säga att jag är lite besviken på att ni inte körde en runda Crysis i CF-testet. Bara för att få tyst på den eviga frågan.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Zotamedu:

Måste säga att jag är lite besviken på att ni inte körde en runda Crysis i CF-testet. Bara för att få tyst på den eviga frågan.

Vi får köra en re-match med Crysis 3 sedan..

Angående andra frågor och kommentarer, vi tar som vanligt åt oss av all feedback som ramlar in. Jag känner dock att flera bör läsa igenom artikeln igen och verkligen fundera över resultaten, det blir oftast en bättre diskussion då jämfört med "reflexslutsatser". Finns mycket matnyttigt om man gräver lite, ska bli väldigt intressant att se hur mjukvarorna för de båda tillverkarna utvecklas under våren.

När det gäller jämförelser med andras siffror och slutsatser är det som vanligt många faktorer som spelar in. Jag är rätt säker på att många recensenter där ute gör ett gediget jobb, det finns helt enkelt en uppsjö olika metoder som spelar in och påverkar slutbedömningarna. Som läsare är det ju inget fel med att studera flera olika källor för bästa möjliga underlag.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

får jag flask-hals om jag kör detta med min intel duelcore 2.0 GHz ?

Visa signatur

CPU- AMD Phenom II X4 965@3,8GHz Black EditionRAM- Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1333Mhz VALUEPSU- XFX P1 550wMK- Asrock 960GM-GS3 AM3CHASSI - Antec ONE GK- EVGA GeForce GTX 550Ti SC

Permalänk
Medlem
Skrivet av simre:

får jag flask-hals om jag kör detta med min intel duelcore 2.0 GHz ?

Nej. inga problem alls. Du kan dock få microstuttering problem.

Alltså ju mer jag ser det här testet så vill jag ha en sån här kyllösning på tex ett vanligt 7970. Släng på en tusing på standardpriset och sen har man ett coolt vattenkylt grafikkort. Jag brukar drömma lite om att ha en sådan lösning i tex en prodigy.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av €lysian:

Jag funderar på att köpa ett klistermärke med Ares III så att jag också har råd att skryta om att jag har det i min dator. Typ.

Fast det finns ju inte ens

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Skrivet av Skrotnisse9292:

Nej. inga problem alls. Du kan dock få microstuttering problem.

Alltså ju mer jag ser det här testet så vill jag ha en sån här kyllösning på tex ett vanligt 7970. Släng på en tusing på standardpriset och sen har man ett coolt vattenkylt grafikkort. Jag brukar drömma lite om att ha en sådan lösning i tex en prodigy.

Vattenkylningen är fö en Asatek variant, samma som Antec 920 tex. Många som kör antec 620 på grafikkort med fina resultat.

Permalänk

Inet verkar ha en annan uppfattniing vad Rek. watt till detta kort
http://www.inet.se/produkt/5405187/asus-radeon-hd7970-x2-6144...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Fast det finns ju inte ens

Skickades från m.sweclockers.com

Förmodligen inte, men det var inte själva poängen heller.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chadpersson:

Inet verkar ha en annan uppfattniing vad Rek. watt till detta kort
http://www.inet.se/produkt/5405187/asus-radeon-hd7970-x2-6144...

Det är inte Inet's uppfattning, utan ASUS uppfattning
http://www.asus.se/Graphics_Cards/ROG_Series/ARES26GD5/#specifications

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skrotnisse9292:

Nej. inga problem alls. Du kan dock få microstuttering problem.

Alltså ju mer jag ser det här testet så vill jag ha en sån här kyllösning på tex ett vanligt 7970. Släng på en tusing på standardpriset och sen har man ett coolt vattenkylt grafikkort. Jag brukar drömma lite om att ha en sådan lösning i tex en prodigy.

Varför ska man ha så stort kort för att ha vattenkylning när det inte behöver vara större än så här:
http://eu.evga.com/products/moreInfo.asp?pn=02G-P4-2689-KR&family=GeForce%20600%20Series%20Family&uc=EUR

http://eu.evga.com/products/moreInfo.asp?pn=04G-P4-3689-KR&family=GeForce%20600%20Series%20Family&uc=EUR

Men det är klart, AMD kanske behöver all kylning de kan få

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Varför ska man ha så stort kort för att ha vattenkylning när det inte behöver vara större än så här:
http://eu.evga.com/products/moreInfo.asp?pn=02G-P4-2689-KR&family=GeForce%20600%20Series%20Family&uc=EUR

http://eu.evga.com/products/moreInfo.asp?pn=04G-P4-3689-KR&family=GeForce%20600%20Series%20Family&uc=EUR

Men det är klart, AMD kanske behöver all kylning de kan få

Skickades från m.sweclockers.com

Och du var förstås lika hånfull mot nVidia alla tidigare generationer som de varit mycket sämre på watt/prestanda.