Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Snabb fråga om Lian Li BS-07A PCI Cooler internal

Permalänk
Avstängd

Snabb fråga om Lian Li BS-07A PCI Cooler internal

Hej! Har lite bråttom eftersom jag tänkte lägga en beställning rätt snart!

Jag har ett AMD 7970 med Referenskylare som blåser ut varmluft och gillar inte temperaturen, kör nämligen CF.

Så jag tänkte införskaffa mig en Lian Li BS-07A PCI Cooler internal (http://www.inet.se/produkt/6904234/lian-li-bs-07a-pci-cooler-internal-14cm-fan-silver?
Och vad jag värkar fatta så blåser dem ut varmluft istället för att suga in? Skulle det funka och bara vända fläkten "upp och ner"? Hoppas ni fattar vad jag menar

Om så är fallet kan jag modda den så den suger in kall luft direkt på mitt Referenskort? Skulle vara perfekt om det gick efter som mitt kort ligger på ca 50c idle.

Skulle vara evigt tacksam om ni kunde länka till liknande lösningar

Tacksam för alla svar från er kunnande Sweclockare

Har en bra dag/kväll/natt

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem

Det _bör_ fungera. Finns dock inga garantier för det. Men mitt logiska sinne och enligt fysikens lagar så bör det bli så som du skriver.

Ett alternativ är att köra den i "sug-läge" för att skicka ut värme från det nedre kortet.

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"