Hjälp med vattenkylning på grafikkort!

Permalänk

Hjälp med vattenkylning på grafikkort!

Hej!
Funderar på att köpa vattenkylning till mitt grafikkort, mest för att jag bara är sugen på att fixa något nytt i datorn.
Då jag inte är så insatt på vattenkylning så känner jag att det är bäst att fråga innan jag köper, men såhär ser min kundvagn ut för tillfället:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2937397/vattenkylning-grafik...
Sitter på ett Asus GTX 570 och förstår att blocken till dem gått ur sortiment, men blocket jag valt ska funka det med vad jag förstår.

Ser det bra ut eller har jag missat något?

Permalänk
Medlem

du måste tänka på att du ska kyla Vrams inte bara gpun

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU:intel core i5 2500k 3.30ghz||MB:Gigabyte z68x-ud3h-b3||
RAM:corsair vengeance 8gb 1600mhz||GPU:kfa2 gtx 680 (accelero hybrid)||
PSU:corsair TX750w||CHASSI: fractal design define r3 ||
HDD:2tb||SSD:120gb||

Permalänk

Tack för snabba svar!
skeddan - Tror jag skrotar idén och går upp en serie i grafikkort istället och kanske kör vattenkylning på det istället där det finns heltäckande block.
gwin - Hade kunnat tänka mig att köpa det om det inte varit så fult.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punymortal:

Hej!
Funderar på att köpa vattenkylning till mitt grafikkort, mest för att jag bara är sugen på att fixa något nytt i datorn.
Då jag inte är så insatt på vattenkylning så känner jag att det är bäst att fråga innan jag köper, men såhär ser min kundvagn ut för tillfället:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2937397/vattenkylning-grafik...
Sitter på ett Asus GTX 570 och förstår att blocken till dem gått ur sortiment, men blocket jag valt ska funka det med vad jag förstår.

Ser det bra ut eller har jag missat något?

Kör du på ett sånt där block kan du ju använda det igen när du byter grafikkort. Det har jag gjort i flera generationer. Möjligen måste du modda fästet lite.

Jag vet inte hur kylaren ser ut till ditt grafikkort men på mitt så var det bara att ta bort gpu-blocket och låta kylplattan som sitter över minnena och vrm sitta kvar och fixa dit en fläkt som blåser bort det varma från kylplattan. Räcker gott och väl.

Men att vattenkyla ett redan så bra kylt grafikkort blir lite meningslöst också om du nu inte är ute efter att klocka rejält.

Som du säger, bättre att lägga pengar på ett bättre grafikkort om du känner att du behöver det?

Är det tystare kort eller vad är det du vill ha ut av det hela?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.