Permalänk
Medlem

Vad är det här för skit som Apple dragit in? Kommer upp varenda gång jag öppnar App Store...
Testat att ladda ner och ta bort dem men det löser inget.

Dold text
Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mtntwg:

Vad är det här för skit som Apple dragit in? Kommer upp varenda gång jag öppnar App Store...
Testat att ladda ner och ta bort dem men det löser inget.

Apple har lyft ur en del standardappar och låter användaren välja om de vill ha de eller inte. Problemet du upplever måste ha med jailbreak att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartenKL:

Apple har lyft ur en del standardappar och låter användaren välja om de vill ha de eller inte. Problemet du upplever måste ha med jailbreak att göra.

Fast ingen av de där apparna har väl varit standard tidigare? Låter rimligt att jb har något med det att göra, fick aldrig upp detta innan.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Det där fick jag upp innan också så det har inget med jailbreaket att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det där fick jag upp innan också så det har inget med jailbreaket att göra.

Hm okej, tack för upplysningen. Inte lyckats hitta någon lösning på det än.

De som inte tycker $2.99 är mycket borde dra ner Springtomize 2 nu när det är ordentligt anpassat för iPhone 5/iOS 6.x. Ersatte 6 av mina enskilda tweaks jag hade installerade tidigare som fyllde precis samma funktion:

FolderCloser
NoCameraGrabber
NoNewsIsGoodNews
noOTA badge
NoSpot
SwitcherLand

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Hm okej, tack för upplysningen. Inte lyckats hitta någon lösning på det än.

De som inte tycker $2.99 är mycket borde dra ner Springtomize 2 nu när det är ordentligt anpassat för iPhone 5/iOS 6.x. Ersatte 6 av mina enskilda tweaks jag hade installerade tidigare som fyllde precis samma funktion:

FolderCloser
NoCameraGrabber
NoNewsIsGoodNews
noOTA badge
NoSpot
SwitcherLand

Har testat den ett par dar nu och jag måste säga att den är toppen!! Tar bort onödiga appar som Nike, aktier osv. Hade tweaks innan som 5 ikoner i rad osv. Luren drar betydligt mindre minne nu upplever jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Hm okej, tack för upplysningen. Inte lyckats hitta någon lösning på det än.

De som inte tycker $2.99 är mycket borde dra ner Springtomize 2 nu när det är ordentligt anpassat för iPhone 5/iOS 6.x. Ersatte 6 av mina enskilda tweaks jag hade installerade tidigare som fyllde precis samma funktion:

FolderCloser
NoCameraGrabber
NoNewsIsGoodNews
noOTA badge
NoSpot
SwitcherLand

Buggig som fan just nu bara. Kan inte få fler ikoner i dock och den buggar ur Auxo totalt.

Permalänk
Medlem

Hittade två nya,

Five Icon Dock = Ger dig 5 ikoner i docken längst ner
&
Six Icon Dock = Ger dig 6 ikoner i docken längst ner

Själv kör jag den med bara 5, räcker för mig. Båda är gratis!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Fiveicondock kör jag tills de fixat springtomizer för Iphone 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Hittade två nya,

Five Icon Dock = Ger dig 5 ikoner i docken längst ner
&
Six Icon Dock = Ger dig 6 ikoner i docken längst ner

Själv kör jag den med bara 5, räcker för mig. Båda är gratis!

Oldie but a goodie

Skrivet av ozo64:

Fiveicondock kör jag tills de fixat springtomizer för Iphone 5.

Nu har jag 4 ikoner igen men jag måste testa 5 st med Springtomizer för att se vad det är som buggar.
Det kom iofs en uppdatering av den igår om jag inte missminner mig... det löste ingenting?

Edit: Testade och fick 5 ikoner i dockan. Men man måste göra lite inställningar för att det inte ska krocka.
under menyn "dock" så bockade jag i använd anpassat antal. Ikoner i dockan 5 st.
under menyn Icons så måste man bocka ur dockade ikoner i anpassning av storlek så att den inte tror att den ska köra på 100% i storlek.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Har testat den ett par dar nu och jag måste säga att den är toppen!! Tar bort onödiga appar som Nike, aktier osv. Hade tweaks innan som 5 ikoner i rad osv. Luren drar betydligt mindre minne nu upplever jag

Skickades från m.sweclockers.com

Upplever samma sak. I "idle" låg jag runt 550 ledigt tidigare, nu 640

Skrivet av ozo64:

Buggig som fan just nu bara. Kan inte få fler ikoner i dock och den buggar ur Auxo totalt.

Ja, Auxo blir helt oanvändbart men har inte märkt några andra problem.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Upplever samma sak. I "idle" låg jag runt 550 ledigt tidigare, nu 640

Ja, Auxo blir helt oanvändbart men har inte märkt några andra problem.

Om du testar det jag skrev i inlägget innan så borde auxo funka. Det blir en konflikt med inställningar i ikoner osv.
tidigare tweaks så har den anpassat storlek automatiskt

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Om du testar det jag skrev i inlägget innan så borde auxo funka. Det blir en konflikt med inställningar i ikoner osv.
tidigare tweaks så har den anpassat storlek automatiskt

Nu funkar det felfritt, ominstallerade både Springtomizer och Auxo.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Nu funkar det felfritt, ominstallerade både Springtomizer och Auxo.

Bara genom en ominstallation? Toppen

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Bara genom en ominstallation? Toppen

Yes såg till att få bort alla inställnings-filer också.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Ja iCleaner är verkligen toppen till att just rensa upp lite... Såg att temat "glasklart" la till en sjukt mängd filer. Jag låg på ca 6000 filer innan men efter glasklart så ligger jag på 16000 ungefär. Iofs så blir det väl en hel del med alla ikoner som finns i det paketet och olika valmöjligheter.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Oldie but a goodie

Nu har jag 4 ikoner igen men jag måste testa 5 st med Springtomizer för att se vad det är som buggar.
Det kom iofs en uppdatering av den igår om jag inte missminner mig... det löste ingenting?

Edit: Testade och fick 5 ikoner i dockan. Men man måste göra lite inställningar för att det inte ska krocka.
under menyn "dock" så bockade jag i använd anpassat antal. Ikoner i dockan 5 st.
under menyn Icons så måste man bocka ur dockade ikoner i anpassning av storlek så att den inte tror att den ska köra på 100% i storlek.

Funkar inte för mig eller menar du att jag ska använda custom size på ikonerna? Auxo buggar ur totalt när jag sätter igång stringtomize. Skräp. Känner mig lurad på 3 dollar

EDIT: även om jag tar bort auxo så buggar taskmanagern ur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Funkar inte för mig eller menar du att jag ska använda custom size på ikonerna? Auxo buggar ur totalt när jag sätter igång stringtomize

Bara det inte står på 100%. Programmet verkar inte anpassa sig till efter antalet ikoner. Så först under rubriken Dock så får bocka i "använd anpassat antal"
och under den "bocken" så står det ikoner i Dockan. där väljer du om du vill ha 5-6 st.

Sen går du bak ett steg och går in under "Ikoner" och bläddrar ner till Anpassning av storlek. Bocka ur dockade ikoner så den inte tror att Storleken ska vara 100%.

Jag hoppas att du förstår vad jag försöker skriva för jag är jättedålig på att förklara

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Bara det inte står på 100%. Programmet verkar inte anpassa sig till efter antalet ikoner. Så först under rubriken Dock så får bocka i "använd anpassat antal"
och under den "bocken" så står det ikoner i Dockan. där väljer du om du vill ha 5-6 st.

Sen går du bak ett steg och går in under "Ikoner" och bläddrar ner till Anpassning av storlek. Bocka ur dockade ikoner så den inte tror att Storleken ska vara 100%.

Jag hoppas att du förstår vad jag försöker skriva för jag är jättedålig på att förklara

Jag har inget ibockat alls under ikoner. Det fungerar inte oavsett. Min telefonapp försvann dessutom

Fick tillbaka den när jag stängde av springtomize.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Nu funkar det felfritt, ominstallerade både Springtomizer och Auxo.

Skrivet av ozo64:

Jag har inget ibockat alls under ikoner. Det fungerar inte oavsett. Min telefonapp försvann dessutom

Fick tillbaka den när jag stängde av springtomize.

Jättekonstigt, Finns en liten funktion som heter Dölj ikoner.... har telefonappen råkat bli aktiverat där?

Det enklaste är väl att avinstallera Springtomizer och Auxo... köra iCleaner och installera om det.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Ok ett sista försök sen ger jag upp på springtomizer.

EDIT: fungerade inte att installera om heller. När jag väljer 5 ikoner i dock och coverflow så får jag 3 ikoner och taskbaren blir helt svart och går inte att stänga när man väl öppnat den. Som en extra bonus så drar den ner min kontrast väldigt lågt så man knappt ser skärmen och man kan fortfarande bara ha 4 ikoner i dock.

Det får bli fiveicondock istället. Det fungerar iaf. Kanske är Zephyr som ställer till det

Permalänk
Medlem

Väldigt enkel fråga:

Min kompis och jag såg i veckan att evasi0n kom ut, och kompisen min har nydligen skaffat sig en iPhone 5. Och vi båda är lite sugna på att jailbreaka den, men vi vet inte riktigt om det är så värt? Vad är det vi kan göra? Om det är något man kan göra, men inte bör skriva publikt om, PMa det. Vill veta varför många gör det.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ok ett sista försök sen ger jag upp på springtomizer.

EDIT: fungerade inte att installera om heller. När jag väljer 5 ikoner i dock och coverflow så får jag 3 ikoner och taskbaren blir helt svart och går inte att stänga när man väl öppnat den. Som en extra bonus så drar den ner min kontrast väldigt lågt så man knappt ser skärmen och man kan fortfarande bara ha 4 ikoner i dock.

Det får bli fiveicondock istället. Det fungerar iaf. Kanske är Zephyr som ställer till det

Springtomize2 ios5&6 fungerar på iphone 5. kör 5 ikoner i min dock med coverflow effekt.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Springtomize2 ios5&6 fungerar på iphone 5. kör 5 ikoner i min dock med coverflow effekt.

Hjälper inte mig. Det funkar inte på min iphone 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdaN:

Väldigt enkel fråga:

Min kompis och jag såg i veckan att evasi0n kom ut, och kompisen min har nydligen skaffat sig en iPhone 5. Och vi båda är lite sugna på att jailbreaka den, men vi vet inte riktigt om det är så värt? Vad är det vi kan göra? Om det är något man kan göra, men inte bör skriva publikt om, PMa det. Vill veta varför många gör det.

Ja börja med att lär er hur telefonen fungerar från början. Jag menar... det är en bra telefon i grundutförande sen om det är nåt ni kommer på att ni saknar så är det bara att gå igenom tråden.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Hjälper inte mig. Det funkar inte på min iphone 5

Har funderat på om det är nån annan tweak du har som gör att det blir nån konflikt.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Kanske det. Zephyr kanske inte funkar med sprinhtomizer 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Kanske det. Zephyr kanske inte funkar med sprinhtomizer 2

Kan vara så, testa och avinstallera det och installera om Springtomize igen. På nåt sätt så stöööör det mig att du inte får igång det

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Det var det inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdaN:

Väldigt enkel fråga:

Min kompis och jag såg i veckan att evasi0n kom ut, och kompisen min har nydligen skaffat sig en iPhone 5. Och vi båda är lite sugna på att jailbreaka den, men vi vet inte riktigt om det är så värt? Vad är det vi kan göra? Om det är något man kan göra, men inte bör skriva publikt om, PMa det. Vill veta varför många gör det.

Kolla första sidan, finns en del spoiler-knappar att trycka på så finns en lista på bra appar i Cydia som man kan komma åt om man jailbreakar. Finns ju massvis med appar, det gäller ju bara att komma på vad man behöver.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070