Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Kollade på dagens fredagspanel.

Och på ~29:30 så berättas de att det är möjligt att få in 4G på iPhone 5 om man har hackat/jailbreakat telefonen. Är det någon som vet vad tweaken är för att få till det eller hur man ska ta sig till väga?

Det skulle vara riktigt intressant!! Om du får reda på hur man gör eller vad teaken heter, dela gärna med dig då

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Kollade på dagens fredagspanel.

Och på ~29:30 så berättas de att det är möjligt att få in 4G på iPhone 5 om man har hackat/jailbreakat telefonen. Är det någon som vet vad tweaken är för att få till det eller hur man ska ta sig till väga?

Skrivet av Buzz996:

Det skulle vara riktigt intressant!! Om du får reda på hur man gör eller vad teaken heter, dela gärna med dig då

Har letat lite löst, ingen lycka ännu...

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Daavido:

Kollade på dagens fredagspanel.

Och på ~29:30 så berättas de att det är möjligt att få in 4G på iPhone 5 om man har hackat/jailbreakat telefonen. Är det någon som vet vad tweaken är för att få till det eller hur man ska ta sig till väga?

Här kommer de; instruktionerna har jag publicerat på forumet 99mac.
Anpassa till Tele2 eller Telia är enkelt. Tre har inga frekvenser på 1800mHz

This is a very short tutorial and I'm sure you can do this in an easier way.
1) Jailbreak your phone.
2a) Install OpenSSH
2b) Add Repo "v.backspace.jp/repo" to Cydia
2c) Install CommCenter Patch
3) Connect to your phone over wifi using sftp (Filezilla is good), user:root, pw:alpine
4) Go to /System/Library/Carrier Bundle/iPhone
5) Copy the bundle files for your operator (Telenor_SE in your case) to your computer.
6) Download Telenor_DK carrier files from this link:
http://appldnld.apple.com/iOS6/CarrierBundles/091-0189.201301...
7) Extract and Copy both overrides_n41_n42.pri and .plist files from Telenor_DK.ipcc (rename it to .zip to extract) to the folder you copied the files from your iPhone.
8) Edit info.plist and version.plist, change both 14.0 and 14.0.0 to 14.0.1 (search Google for a plist editor)
9) Edit overrides_n41_n42.plist and change the APN to your APN for Telenor(services.telenor.se)
10) Save all files. Transfer them back to your phone using SFTP. (same directory)
11) Confirm that the version in Settings / General / About is changed.
12) Restart phone.
13) Confirm you have the new version of the carrier files in Settings / About and that the LTE is visible in Settings / General / Cellular

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Det skulle vara riktigt intressant!! Om du får reda på hur man gör eller vad teaken heter, dela gärna med dig då

Skrivet av mtntwg:

Har letat lite löst, ingen lycka ännu...

Har letat runt ett bra tag nu och har fått igång det på min iPhone 5 Dock så bor jag inte mitt i city så vet inte om det VERKLIGEN fungerar som det ska. Men kan iaf aktivera LTE

Jag sökte runt lite och hamnade på en lång tråd på 99mac.se då MagnusM var den som lyckades med detta. Och efter att jag läst vidare på 99mac och på andra sidor där han har skrivit så berättar han hur han tog säg till väga

Funkade hur bra som helst Dock så är jag personligen lite osäker på APN som Halebop använder. Halebop "är" ju Telia men de kanske använder "halebop.telia.se". Ska höra med halebops support imorgon!
http://www.99mac.se/forum/t/300461-tele2-och-telia-oppnar-180...

Skrivet av MagnusM:

På allmän begäran, efter att ha rådfrågat moderator, så kommer här en beskrivning på hur man gör.
Lite allmäna råd, om man inte är helt komfortabel så undvik detta, bättra att vänta in release.
Dessutom är effekterna av denna förändring okända, t.ex. vad händer när en ny carrier fil kommer? Var medveten om att du kan behöva återställa din iPhone 5 totalt och "börja från början".

Så... nu kör vi. Guiden är skriven på engelska då jag också publicerat på ett utländskt forum. Anpassa till den operatör ni har. Den är gjord för Telenor_SE, men Tele2_SE (4g.tele2.se), Hutchison_SE (data.tre.se) & Telia_SE (online.telia.se) går att modifiera.

This is a very short tutorial and I'm sure you can do this in an easier way.
1) Jailbreak your phone.
2a) Install OpenSSH
2b) Add Repo "v.backspace.jp/repo" to Cydia
2c) Install CommCenter Patch
3) Connect to your phone over wifi using sftp (Filezilla is good), user:root, pw:alpine
4) Go to /System/Library/Carrier Bundle/iPhone
5) Copy the bundle files for your operator (Telenor_SE for example) to your computer.
6) Download Telenor_DK carrier files from this link:
http://appldnld.apple.com/iOS6/CarrierBundles...
7) Extract and Copy both overrides_n41_n42.pri and .plist files from Telenor_DK_iphone.ipcc (rename it to .zip and extract) to the folder you copied the files from your iPhone.
8) Edit info.plist and version.plist, change both 14.0 and 14.0.0 to 14.0.1 (search Google for a plist editor)
9) Edit overrides_n41_n42.plist and change the APN to your APN for Telenor (services.telenor.se)
10) Save all files. Transfer them back to your phone using SFTP. (same directory)
11) Confirm that the version in Settings / General / About is changed.
12) Restart phone.
13) Confirm you have the new version of the carrier files in Settings / About and that the LTE Switch is visible in Settings / General / Cellular

EDIT: Operatören 3 har i Sverige inga licenser på 1800 MHz och därför är det ingen idé att jailbreak om man har den operatören.
Det är dessutom oklart vilka abonnemangsformer som krävs hos Telenor för att 4G ska vara aktivt.
Man kan avinstallera OpenSSH efter allt är klart, men man måste ha kvar patchningen på CommCenter.

Skrivet av MagnusM:

Här kommer de; instruktionerna har jag publicerat på forumet 99mac.
Anpassa till Tele2 eller Telia är enkelt. Tre har inga frekvenser på 1800mHz

Kul att du kikade in! tack för hjälpen!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Inaktiv

Kul att hittat hit...

Finns ett par okända parametrar. Vilka operatörer testar på 1800MHz? Vad krävs för abonnemang?

Telenor fungerar med affärsabonnemang, det har jag, men de med privat har inte lyckats, än i varje fall. De som har Tele2 med 4g har inte fått lte på 1800 bandet där Telenor finns. Och Telia är bara ett stort frågetecken just nu.

I Stockholm finns det inomhus på Centralstationen, Åhléns City, NK, Gallerian. Har gått runt och även kört bil. Att gå är bättre, det tar en 20-30 sekunder för telefonen att gå upp på LTE så när du kör bil kanske bilen skärmar och då det verkar vara inomhus sajter så hinner den nog inte med??

Jag åker till Malmö nästa helg så ska pröva där då.

Permalänk
Medlem

Ni som uppgraderat från iOS 5.x har ni inga problem med att ni saknar kartorna som Apple totalt misslyckats med? Tänker nu närmast på iPad då det finns Google Maps app att ladda ner till iPhone. Sugen på gå upp från 5.1 medan det går att jailbreaka 6.1 men skulle verkligen sakna kartorna.

Visa signatur

Mvh
janptr

Permalänk
Medlem

Sattelit bilderna är iaf sämre än innan mycket ljusare/dimmigare.

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon213477:

Här kommer de; instruktionerna har jag publicerat på forumet 99mac.
Anpassa till Tele2 eller Telia är enkelt. Tre har inga frekvenser på 1800mHz

This is a very short tutorial and I'm sure you can do this in an easier way.
1) Jailbreak your phone.
2a) Install OpenSSH
2b) Add Repo "v.backspace.jp/repo" to Cydia
2c) Install CommCenter Patch
3) Connect to your phone over wifi using sftp (Filezilla is good), user:root, pw:alpine
4) Go to /System/Library/Carrier Bundle/iPhone
5) Copy the bundle files for your operator (Telenor_SE in your case) to your computer.
6) Download Telenor_DK carrier files from this link:
http://appldnld.apple.com/iOS6/CarrierBundles/091-0189.201301...
7) Extract and Copy both overrides_n41_n42.pri and .plist files from Telenor_DK.ipcc (rename it to .zip to extract) to the folder you copied the files from your iPhone.
8) Edit info.plist and version.plist, change both 14.0 and 14.0.0 to 14.0.1 (search Google for a plist editor)
9) Edit overrides_n41_n42.plist and change the APN to your APN for Telenor(services.telenor.se)
10) Save all files. Transfer them back to your phone using SFTP. (same directory)
11) Confirm that the version in Settings / General / About is changed.
12) Restart phone.
13) Confirm you have the new version of the carrier files in Settings / About and that the LTE is visible in Settings / General / Cellular

Jag kanske bara är väldigt trött men, vart får jag tag i rätt carrier files för Tele2? Jag kan ha fel men antar att jag inte ska använda mig av den danska Telenor-filen om jag har Tele2.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Jag kanske bara är väldigt trött men, vart får jag tag i rätt carrier files för Tele2? Jag kan ha fel men antar att jag inte ska använda mig av den danska Telenor-filen om jag har Tele2.

Jo, du ska använda dig av den danska Telenor-filen ^^

Men du behöver inte använda något från Telenor. De du vill ha är "overrides_N41_N42.plist" och "overrides_N41_N42.pri" som används för LTE. Sen kan du slänga allt som har med Telenor att göra

Det är sen du kopierar Tele2_se.bundle med hjälp av SSH, iFile, iExplorer. Och sedan lägger till dessa två filer i den mappen som då aktiverar LTE stöd. Därefter behöver du bara ändra informationen så som APN och verisioner för att få allt att fungera

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Jo, du ska använda dig av den danska Telenor-filen ^^

Men du behöver inte använda något från Telenor. De du vill ha är "overrides_N41_N42.plist" och "overrides_N41_N42.pri" som används för LTE. Sen kan du slänga allt som har med Telenor att göra

Det är sen du kopierar Tele2_se.bundle med hjälp av SSH, iFile, iExplorer. Och sedan lägger till dessa två filer i den mappen som då aktiverar LTE stöd. Därefter behöver du bara ändra informationen så som APN och verisioner för att få allt att fungera

Då förstår jag, tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av janptr:

Ni som uppgraderat från iOS 5.x har ni inga problem med att ni saknar kartorna som Apple totalt misslyckats med? Tänker nu närmast på iPad då det finns Google Maps app att ladda ner till iPhone. Sugen på gå upp från 5.1 medan det går att jailbreaka 6.1 men skulle verkligen sakna kartorna.

Själv använder jag främst kartvyn(alltså inte satellitbilder), och märker ingen direkt skillnad mot förut.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Öhh va? Jag har google maps på min Iphone 5 iaf.

EDIT: aha du menade ipad. Använder i princip aldrig kartor på min ipad.

Permalänk
Inaktiv

Någon har kommit åt "AV" knappen på LTE nätet på 1800MHz. Har varit i centrala Stockholm idag, på samma ställen som tidigare och ingen signal på 4G dessvärre. Tråkigt men kanske inte så oväntat. En del uppmärksamhet i media, inte driftat officiellt, etc...

Synd... Hoppas det kommer tillbaka. Blir troligen tvungen att uppgradera till 6.1.2 nästa vecka (exchange problem på jobbet), och förlorar då min jailbreak

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon213477:

Någon har kommit åt "AV" knappen på LTE nätet på 1800MHz. Har varit i centrala Stockholm idag, på samma ställen som tidigare och ingen signal på 4G dessvärre. Tråkigt men kanske inte så oväntat. En del uppmärksamhet i media, inte driftat officiellt, etc...

Synd... Hoppas det kommer tillbaka. Blir troligen tvungen att uppgradera till 6.1.2 nästa vecka (exchange problem på jobbet), och förlorar då min jailbreak

Jag lyckades fixa LTE och testade lite vid Åhléns och en bit längst Drottninggatan ikväll runt 8-tiden. Snabb koll med Bredbandskollen fick jag 40 ner och 20 upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon213477:

Någon har kommit åt "AV" knappen på LTE nätet på 1800MHz. Har varit i centrala Stockholm idag, på samma ställen som tidigare och ingen signal på 4G dessvärre. Tråkigt men kanske inte så oväntat. En del uppmärksamhet i media, inte driftat officiellt, etc...

Synd... Hoppas det kommer tillbaka. Blir troligen tvungen att uppgradera till 6.1.2 nästa vecka (exchange problem på jobbet), och förlorar då min jailbreak

Skickades från m.sweclockers.com

Chansen finns ju att Apple inte hinner täppa till hålens som evasi0n utnyttjar, också är det troligen fritt fram att jailbreaka igen.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mtntwg:

Jag lyckades fixa LTE och testade lite vid Åhléns och en bit längst Drottninggatan ikväll runt 8-tiden. Snabb koll med Bredbandskollen fick jag 40 ner och 20 upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Härligt! Måste vara tillfällig dipp då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

De första iOS 5.x hade ju lite problem med batteriet, den bästa, imo, är ju 5.1.1.

Tyckte utubes app kändes buggig, testade när den precis släpptes, kanske är åtgärdat nu?

Tack för tipsen, ska kolla in lite. Tycker inte min telefon är slö precis, undrar bara "vad jag tjänar" på att uppgradera till iOS 6.1 som är vinnande för mig personligen ^^

Min iPad 2 kör 5.0.1 om jag minns rätt, måste ju uppdatera den, men eftersom den redan är jailbreakad, kan jag inte köra jailbraket för 5.1.1 :/ Måste återställa den först, och då blir jag tvingad till 6.1. Så vill först veta om man kan nergradera in worst case och hur, eller om det är värt och stanna kvar på 6.1 då. ^^

Sparade du SHSH för 5.1.1? Går isåfall att återställa 5.0.1>5.1.1

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Tackar så mycket för länken!

Dock tror jag detdär ej funkar, för jag tror de slutat signat för 5.1.1 nämligen. Men läste något mer att man kan om man har haft den jailbreakad och sparat shsh blobsen. Ska googla lite mer ikväll.

Kan vara denna jag tänkt på: http://www.redmondpie.com/downgrade-ios-6-to-5.1.1-on-a4-ios-...
Har dock inte tid just nu för en djupläsning

Går ej om man har 4S eller iPad 2/3. Ja, det går bra på iDevices tidigare än de jag nämnt om man sparat SHSH

Edit: Går förstås inte heller med iPhone 5, iPod 5 eller iPad 4 eftersom de aldrig haft iOS 5

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon213477:

Här kommer de; instruktionerna har jag publicerat på forumet 99mac.
Anpassa till Tele2 eller Telia är enkelt. Tre har inga frekvenser på 1800mHz

This is a very short tutorial and I'm sure you can do this in an easier way.
1) Jailbreak your phone.
2a) Install OpenSSH
2b) Add Repo "v.backspace.jp/repo" to Cydia
2c) Install CommCenter Patch
3) Connect to your phone over wifi using sftp (Filezilla is good), user:root, pw:alpine
4) Go to /System/Library/Carrier Bundle/iPhone
5) Copy the bundle files for your operator (Telenor_SE in your case) to your computer.
6) Download Telenor_DK carrier files from this link:
http://appldnld.apple.com/iOS6/CarrierBundles/091-0189.201301...
7) Extract and Copy both overrides_n41_n42.pri and .plist files from Telenor_DK.ipcc (rename it to .zip to extract) to the folder you copied the files from your iPhone.
8) Edit info.plist and version.plist, change both 14.0 and 14.0.0 to 14.0.1 (search Google for a plist editor)
9) Edit overrides_n41_n42.plist and change the APN to your APN for Telenor(services.telenor.se)
10) Save all files. Transfer them back to your phone using SFTP. (same directory)
11) Confirm that the version in Settings / General / About is changed.
12) Restart phone.
13) Confirm you have the new version of the carrier files in Settings / About and that the LTE is visible in Settings / General / Cellular

Det finns ett till sätt, men något krångligare att göra detta på. Istället för OpenSSH så kan man installera iFile (via Cydia) på sin iPhone.
Anledningen till att ladda ned Carrier update från Telenor Danmark var att hitta Overrides filerna och det var där jag hittade dem först och jag väljer hellre "europeiska eller skandinaviska" nät än amerikanska, i overrides.pri finns även parametrar för LTE och hur telefonen ska förhålla sig till talsamtal över 3G/2G. Troligen skiljer det något mellan länderna, men troligen inte så mycket mellan Danmark/Sverige.
På varje iPhone finns alla operatörers Carrie Bundle förinstallerade. Telenor DK bundle för 6.1 hade ingen LTE, de hade istället skickat upp en uppdatering. Men jag har nu hittat följande under /System/Library/Carrie Bundle/iPhone.
Hutchison_DK
DNA_FI
TMobile_UK
Orange_UK
Där kan man med iFile (eller iExplore på sin dator) kopiera över overrides filerna till sin svenska operatör. Med iFile kan man även editera filerna på sin iPhone, vilket är praktiskt.

Hittade en intressant Carrier Bundle, Verizon_LTE, där finns inga overrides filer utan allt data ligger i carrier.plist, inklusive LTE Switch. Så det går att fixa rätt mycket med dessa filer om man vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Min lista

[/LIST]

Hur fick du din lockscreen så snygg? Jag har 4s och jailbreakade. Mitt notifications center är helt snett:/ vill ha bort aktier och kalender.
Testade glasklart men det ville inte fungera :/ har winterboard och NCsettings

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagnusM:

Det finns ett till sätt, men något krångligare att göra detta på. Istället för OpenSSH så kan man installera iFile (via Cydia) på sin iPhone.
Anledningen till att ladda ned Carrier update från Telenor Danmark var att hitta Overrides filerna och det var där jag hittade dem först och jag väljer hellre "europeiska eller skandinaviska" nät än amerikanska, i overrides.pri finns även parametrar för LTE och hur telefonen ska förhålla sig till talsamtal över 3G/2G. Troligen skiljer det något mellan länderna, men troligen inte så mycket mellan Danmark/Sverige.
På varje iPhone finns alla operatörers Carrie Bundle förinstallerade. Telenor DK bundle för 6.1 hade ingen LTE, de hade istället skickat upp en uppdatering. Men jag har nu hittat följande under /System/Library/Carrie Bundle/iPhone.
Hutchison_DK
DNA_FI
TMobile_UK
Orange_UK
Där kan man med iFile (eller iExplore på sin dator) kopiera över overrides filerna till sin svenska operatör. Med iFile kan man även editera filerna på sin iPhone, vilket är praktiskt.

Hittade en intressant Carrier Bundle, Verizon_LTE, där finns inga overrides filer utan allt data ligger i carrier.plist, inklusive LTE Switch. Så det går att fixa rätt mycket med dessa filer om man vill.

Bra tips! Lägger till det i första inlägget.

Ska testa lite mer imorgon, se hur stabilt det funkar över en dag. Har turen att jobba vid Drottninggatan

Skrivet av N0iZE:

Hur fick du din lockscreen så snygg? Jag har 4s och jailbreakade. Mitt notifications center är helt snett:/ vill ha bort aktier och kalender.
Testade glasklart men det ville inte fungera :/ har winterboard och NCsettings

I Winterboard checkar du bara de saker från Glasklart du vill ska synas. Vissa kan vara lite knepiga och måste läggas högst upp i listan för att laddas först, lite som mods till spel.

Inställningar > Notiser för att få bort aktier och kalender, dra i den ordning du vill att de ska ligga.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Installerade nåt move2unlock det satte min 5:a i typ looping restart mode så blev tvungen att återställa hela, så alla tweaks gick bort men har alla tillbaka och allt fungerar FÖRRUTOM forecast. Jag har aktiverat, deaktiverat (i väder widgeten i notis inställningarna), respringat, startat om men inget får forecast att funka, och jag vill verkligen få det att fungera, för det är riktigt fult med standard klockan :/ nån som har nåt förslag?

EDIT: finns det nån tweak som gör klock texten svart, så jag har nåt i alla fall tills forecast är fixat. Alltså att självs klockans siffror blir svarta på lockskärmen

Skickades från m.sweclockers.com

Håll in volym upp när telefonen bootar så går den automatiskt in i fail-safe mode.

Skrivet av Soders:

Samt hur man lyckas ha kvar klockan uppe i statusbaren om man tar bort "top bar". Vill alltså ta bort den stora klockan vid låsskärmen men ha den lilla där uppe konstant (den kommer fram när jag drar sliden för att låsa upp). använder mig av springtomize2

lockscreen clock hide

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Jag lyckades fixa LTE och testade lite vid Åhléns och en bit längst Drottninggatan ikväll runt 8-tiden. Snabb koll med Bredbandskollen fick jag 40 ner och 20 upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad har du för operatör?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av qhrizz:

Vad har du för operatör?

Jag har Telenor. Är vid Åhléns nu men får inte lte längre. Kanske de har slagit av det på min abonnemangstyp? Får 4G med vanligt modem på 900 bandet. Skumt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Vad har du för operatör?

Tele2 med Kompis Surf

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

http://www.ladda-upp.se/bilder/schhtrqugfzce/
Vat n[gon om man kan få notiserna att bli genomskinliga, som min klocka?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

http://www.ladda-upp.se/bilder/schhtrqugfzce/
Vat n[gon om man kan få notiserna att bli genomskinliga, som min klocka?

Snyggt!
Vad heter batteritemat? Eller bättre upp, skriv det du använt

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Snyggt!
Vad heter batteritemat? Eller bättre upp, skriv det du använt

Självklart

Springtomize 2
Unfold
Bariol Font
Fullscreen Lockscreen

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

http://www.ladda-upp.se/bilder/schhtrqugfzce/
Vat n[gon om man kan få notiserna att bli genomskinliga, som min klocka?

Undrar jag med faktiskt, nån som har hittat nåt? Dessutom, hur gjorde du så det INTE blev svart backgrund när man laddar telefonen?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Håll in volym upp när telefonen bootar så går den automatiskt in i fail-safe mode.

Tack Nu kan jag iaf installera saker som inte är säkra o ändå ta bort dom sen. Bara jag visste detta innan :/ men TACK

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!