Gaming htpc på en Streacom F1C???

Permalänk
Medlem

Gaming htpc på en Streacom F1C???

Hej,

Sugen på en htpc som även kan nyttjas för att spela lite konsollspel typ fifa 13 m.m.

Lådan som jag är riktigt sugen på är Streacoms F1C, liten snygg aluminium låda.. Frågan är då vilken är den absolut kraftigaste cpu/gpu jag kan trycka in dit med en pico psu utan att allt brinner upp

Min egen tanke är:

Streacom F1C
Asrock fm2 itx
Amd trinity ?!?!
2x4 Crucial 4GB DDR3 1866Mhz (199kr/st !!!!)
Pico Psu 160w ???
120gb SSD

edit : Slutsumma bör hamna på runt 3500kr beroende på HDD/SSD .. Kylare har jag redan..

Scythe Shuriken rev B kylare, någon som har en aning om den passar i Streacoms låda?

Mvh Keno

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

om processorn klarar av att ge ut grafik prestandan så ska det nog kunna fungera.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

om processorn klarar av att ge ut grafik prestandan så ska det nog kunna fungera.

Tänkte ex på a10-5800k som har tdp på 100w.. Sen kan man förmodligen undervolta apu'n en bit också.. Men värme utvecklingen i den lilla lådan bekymrar mig samt om picopsu på 150/160w räcker?

Permalänk
Hedersmedlem

Satsa på en AMD A10 5700 istället, TDP på 65W istället för 100W. Lite långsammare processor, men med tanke på den inbyggda grafikkretsen så kommer processorn ändå vara mer än tillräckligt. Sen så gillar tydligen AMDs APUer höga hastigheter på internminnet.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."