Fredagspanelen 51: Testprogram, grafikkort och datornyheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Om man köper ett par hörlurar så brukara dom oftast komma med en USB kontakt, är ljudkort nödvädigt då?

Gör dom? Rätt tveksam till det! Men finns ju alla varianter! Själv ska jag köpa Sonys trådlösa 7.1 ljud. Finns inge usb där. Men digital Toslink!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svaniis:

Varför sitter folk och whinar om buffringstider?

Därför att Youtube fortfarande har problem med buffringen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Man kan väl vara intresserad eller ha stort intresse för olika saker utan att för den sakens skull behöva konsumera?

Just de! Jag har inget intresse av öl men konsumerar en del.. hmm Eller hur var de? haha

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Orici:

Om man köper ett par hörlurar så brukara dom oftast komma med en USB kontakt, är ljudkort nödvädigt då?

Då har du troligen köpt ett headset (som med få undantag låter för jävligt) och då behöver du inget ljudkort nej.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svaniis:

Varför sitter folk och whinar om buffringstider?

Därför att YouTube för närvarande har stora problem med det.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Min buffra i 720p, WIN!

Bra panel annars

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av AltUnderCtrl:

Nej det är det inte.

Skrivet av Kent:

Då har du troligen köpt ett headset (som med få undantag låter för jävligt) och då behöver du inget ljudkort nej.

Ok det var det jag trodde.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Om ni hatar tele2 så mycket varför byter ni inte till nått annat bättre ? Om det är genom jobbet tjata på cheferna om att byta till nått annat kan ju inte vara roligt att betala för nått man inte verkar få även om det kanske är billigt.

Den slitna klychan man får vad man betalar för

Annars kanon med fredags panel

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av FribBe:

Därför att Youtube fortfarande har problem med buffringen?

Skrivet av Atlas Tasume:

Därför att YouTube för närvarande har stora problem med det.

Har jag inte märkt?

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem

Fredagspanelen, öl och bastu. Kan inte bli mycket bättre!

Permalänk
Avstängd

Tackar för den. Fredagspanelen alltså, lika bra som vanligt.
Saknar den då den inte kommer. Podcastavsnitten gillar jag nästan ännu mer.
Finns fyra podcasts jag följer, nämnligen - filip och fredriks, alex och sigges, värvet och eran, där har ni de bästa svenska podcasts som finns enligt mig utan inbördes rangordning. Tycker ni har hittat eran egen röst och vore troligen intressant att lyssna på oavsett ämne. Kanske skulle ni pröva att gå en aning utanför hårdvaruämnena ibland och bli mer personliga, vore intressant. Förutsättningarna och personkemin mellan er finns definitivt där för att få till det riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av musse33:

Om ni hatar tele2 så mycket varför byter ni inte till nått annat bättre ? Om det är genom jobbet tjata på cheferna om att byta till nått annat kan ju inte vara roligt att betala för nått man inte verkar få även om det kanske är billigt.

Den slitna klychan man får vad man betalar för

Annars kanon med fredags panel

Kanske du missuppfattat grejen med hela Sweclockers. De är väl att informera om bra och

dåliga

saker samt diverse kommande teknik. Sweclockers är stora i sverige och de dom tar upp ger genomslag. Tycker de är lysande att dom varnar för dåliga saker till folk som ska skaffa grejjor eller abonnemang.

Permalänk
Medlem

I use my dreamcast everyday var det enda jag fastnade för ordentligen denna fredagspanelen xD

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Skrivet av Svaniis:

Har jag inte märkt?

Men vad glad för det då... Jag har problem hela tiden med youtube.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

För att ge lite positiv feedback, så vill jag säga att ni har gjort ett grymt bra jobb med podcastsen hittills. Och som vanligt, alltid lika trevligt med fredagspanelen

Visa signatur

For those about to CLOCK! We salute you!

Permalänk
Entusiast

Jag tror de tittar snett på er för att ni vill ha bearnaise till schnitzeln.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Menade Herr Emil Scorched Tanks då han talade om "massa streck" och ni var inne på World of tanks kanske? enda jag kunna kom och tänk på då jag hörde det där. Förövrigt bra panel och skitkul o se rage:n över tele 2

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Därför att Youtube fortfarande har problem med buffringen?

Känns inte som om det berört alla. Jag youtubar friskt på kvällarna och har inte haft buffringsproblem på år och dar.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Känns inte som om det berört alla. Jag youtubar friskt på kvällarna och har inte haft buffringsproblem på år och dar.

Nope, men sådana saker beror väl på mycket annat. Hastighet, avstånd, servrar och miljoner saker. Somliga har problem.. andra inte... Jag har 100 mbit (borde räcka) Upplever buffrings problem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Menade Herr Emil Scorched Tanks då han talade om "massa streck" och ni var inne på World of tanks kanske?

Tror du menar Scorched Earth. Finns en hyfsad remake , men ljudet kändes inte helt rätt, det ska vara modifierade sinusvågor uppspelat via PC-speaker för att få rätta känslan

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk

nice med fredags panel på min födelse dag

Och kul att vi fick bekräftat att ni har ett nVidia "titan" och lagt vantarna på det

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Proffsmoddare

Gött med fredag och panel!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Telenor är Telesnor för de som inte vet...

Visa signatur

Citera för svar ! | AMD FX 8350 4.0GHz | Asus SABERTOOTH AMD990FX | Corsair 8 Gb 1600Mhz VENGEANCE. 9-9-9-24 | Gtx 680 | Corsair HX 650W. Modulär | Fractal Design Define R2 | Corsair SSD Performance Pro 256 Gb | 2 st hårddiskar på 500 Gb |

Permalänk

Så är det med det

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Jag tror de tittar snett på er för att ni vill ha bearnaise till schnitzeln.

Ska ju vara brunsås.

Skrivet av Teddis:

Känns inte som om det berört alla. Jag youtubar friskt på kvällarna och har inte haft buffringsproblem på år och dar.

Har själv haft enorma problem de senaste dagarna med buffringen av youtube. Kunde inte se ett klipp på 4 minuter ens i 720p utan att jag hade behövt vänta i 3 dagar. De verkar ha fixat det till en del nu eftersom idag har jag inte haft några problem.

Visa signatur

Intel pentium III xeon 667 // Intel 815EG // 3dfx Voodoo 5 5500 // 125mb samsung DDR // 250W PSU //

Permalänk
Medlem

Blir alltid lika glad när man får höra nått om Black Mesa hur uppskattat det blivit

Och nu är det dagen efter och man är bakis från en födelsedagsfest men däremot är Fredagspanelen fortfarande bra underhållning och sammanfattning av en 14-dagarsperiod. Jag ser fortfarande fram emot nästa avsnitt för konceptet känns långt ifrån uttjatat för mig i alla fall så, keep it up Sweclockers!

Hade dock inga problem med buffringen i 720p själv. Det verkar ha ordnat upp sig på några håll har jag märkt den senaste veckan från denna och olika sidor som kör någon form av videocast. Men man får hoppas att youtube får ordning på det överallt framöver.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av WEBRUNNER:

Kanske du missuppfattat grejen med hela Sweclockers. De är väl att informera om bra och

dåliga

saker samt diverse kommande teknik. Sweclockers är stora i sverige och de dom tar upp ger genomslag. Tycker de är lysande att dom varnar för dåliga saker till folk som ska skaffa grejjor eller abonnemang.

Då kunde dom väl passa på att nämna att Tele2´s 3G nät ägs av Svenska UMTS och är det största 3G nätet i Sverige och alltså är samma 3G nät som Telia använder. Även alla operatörer som ligger i Tele2´s nät som Comviq och alla operatörer som ligger i Telia´s nät som till exempel Halebop. Som alla kan förstå så är det väldigt många abonnenter som använder det här 3G nätet och därför inte konstigt att det är hårt belastat i Stockholm. Det finns därför ingen poäng att byta från Tele2 till Telia, Halebop eller Comviq till exempel för att man tycker att Tele2´s 3G nät är dåligt eftersom det är samma 3G nät. Lite konstigt att gå på full-on rage mot Tele2 för det då tycker jag.

http://www.svenskaumts.se/

Edit: Jag tycker att Fredagspanelen och podcastsen är väldigt underhållande och Emil och Jonas gör det väldigt bra med att prata om teknik på ett underhållande och lättsamt sätt samtidigt som dom är väldigt pålästa. Fredagspanelen och podcastsen är bland det bästa på Sweclockers så gärna mer ljud och video med Emil och Jonas i tester av hårdvara och sånt också.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Gunmoses:

Då kunde dom väl passa på att nämna att Tele2´s 3G nät ägs av Svenska UMTS och är det största 3G nätet i Sverige och alltså är samma 3G nät som Telia använder. Även alla operatörer som ligger i Tele2´s nät som Comviq och alla operatörer som ligger i Telia´s nät som till exempel Halebop. Som alla kan förstå så är det väldigt många abonnenter som använder det här 3G nätet och därför inte konstigt att det är hårt belastat i Stockholm. Det finns därför ingen poäng att byta från Tele2 till Telia, Halebop eller Comviq till exempel för att man tycker att Tele2´s 3G nät är dåligt eftersom det är samma 3G nät. Lite konstigt att gå på full-on rage mot Tele2 för det då tycker jag.

http://www.svenskaumts.se/

och du tror att de har en sådan deal där alla får använda så mycket kapacitet de bara vill i det gemensamma nätet? Du tror inte att det kan vara så att Telia och Tele2 delade kapaciteten rakt av och att Tele2 helt enkelt har slut på kapacitet? Har väldigt svårt att se att Telia skulle acceptera att Tele2 använder en stor del av nätet själv vilket skulle drabba Telias kunder negativt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SeenFo:

Telenor är Telesnor för de som inte vet...

Kan ju omöjligt stämma, för Telenor levererar det bästa 3G/4G och då har jag provat allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

och du tror att de har en sådan deal där alla får använda så mycket kapacitet de bara vill i det gemensamma nätet? Du tror inte att det kan vara så att Telia och Tele2 delade kapaciteten rakt av och att Tele2 helt enkelt har slut på kapacitet? Har väldigt svårt att se att Telia skulle acceptera att Tele2 använder en stor del av nätet själv vilket skulle drabba Telias kunder negativt.

Jag har faktiskt ingen aning om hur dom fördelar kapaciteten i nätet om det finns någon sån fördelning som du säger eller om alla abonnenter helt enkelt behandlas lika oavsett operatör. Det jag tycker skulle verka troligt är att dom helt enkelt betalar till Svenska UMTS för den kapaciteten dom har nyttjat.