Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

g27 problem

Hej
Jag har hafft 2 st logitec g27 första började kalibrera fel efter 1 veckas spel.
Jag fick en ny hemskickad har hafft den i 2 veckor och under ett f1 2012 race på min ps3 så slutade rattens force feedback att fungera men den fungerade att styra med, så jag stängde av ps3, drog ut alla kablar från g27 och startade upp igen.
jag gick in i spelet och märker att ratten inte kalibrerar och är helt slapp, men nu när jag tänker köra fungerar det inte att styra över huvudtaget.
Pedalerna fungerar och alla knappar på växelspaken och ratten fungerar, men strömslampan på växelspakshollaren är mörk.
är det nån som har haft samma problem som jag eller har en lösning om det går att fixa till är jag mycket tacksam.
(Ps. sorry för min stavning .ds)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Honkz86:

Hej
Jag har hafft 2 st logitec g27 första började kalibrera fel efter 1 veckas spel.
Jag fick en ny hemskickad har hafft den i 2 veckor och under ett f1 2012 race på min ps3 så slutade rattens force feedback att fungera men den fungerade att styra med, så jag stängde av ps3, drog ut alla kablar från g27 och startade upp igen.
jag gick in i spelet och märker att ratten inte kalibrerar och är helt slapp, men nu när jag tänker köra fungerar det inte att styra över huvudtaget.
Pedalerna fungerar och alla knappar på växelspaken och ratten fungerar, men strömslampan på växelspakshollaren är mörk.
är det nån som har haft samma problem som jag eller har en lösning om det går att fixa till är jag mycket tacksam.
(Ps. sorry för min stavning .ds)

ingen dator du kan testa g27 med?

Permalänk
Medlem

Jag testade nu på min pc allt funkar utom att styra

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Honkz86:

Jag testade nu på min pc allt funkar utom att styra

installerat drivrutiner ifrån logitech?

Permalänk
Medlem

redan gjort. har ju kört med den i typ 2 veckor utan problem, mitt under ett race i f1 2012 dog den.

Permalänk
Medlem

strömlampan som visar att systemet är igång lyser svagt, när man drar ut usb¨n så blinkar den till sen blir den svag. förut när det fungerade som de skulle lyste den starkt kan va nå glapp kanske.

Permalänk
Medlem

Låter som den inte får ström, testa dra ur strömadaptern å bara köra med ratten i USB om jag minns rätt funkar allt utom ratten samt lampan är svart.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min lillebror har en G27 som kalibrerar fel. Han löser det via att plugga ut och in ratten var 5e minut, samt sänkt force-feedbacken.
Bättre lösningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av i4n:

Min lillebror har en G27 som kalibrerar fel. Han löser det via att plugga ut och in ratten var 5e minut, samt sänkt force-feedbacken.
Bättre lösningar?

Jag och en polare köpte våra rattar samtidigt och han hade också problem med detta, lösningen för honom var en USB-hub. USB-portarna orkade inte driva ratten och alla problem slutade efter han skaffat en USB-hub med separat strömförsörjning.

Jag testade dock aldrig på min då jag alltid använt USB-hub till mina rattar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tack för svaren har lite att testa nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av i4n:

Min lillebror har en G27 som kalibrerar fel. Han löser det via att plugga ut och in ratten var 5e minut, samt sänkt force-feedbacken.
Bättre lösningar?

min första gjorde så det här är min andra jag ringde till suport och sa vad felet va då skickade dom en ny till mig ett tipps till din bror.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Jag och en polare köpte våra rattar samtidigt och han hade också problem med detta, lösningen för honom var en USB-hub. USB-portarna orkade inte driva ratten och alla problem slutade efter han skaffat en USB-hub med separat strömförsörjning.

Jag testade dock aldrig på min då jag alltid använt USB-hub till mina rattar.

kan man använda usbhubb till ps3?

Permalänk

Jag kan säga att min har fungerat i 2 år utan ett ända problem ( använder den flera timmar i veckan), samma sak gäller min polare. Så tvivlar på två defekta rattar. Kolla som sagt strömkabeln. Så att den är i på alla tre ställena. Växla USB uttag.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Jag kan säga att min har fungerat i 2 år utan ett ända problem ( använder den flera timmar i veckan), samma sak gäller min polare. Så tvivlar på två defekta rattar. Kolla som sagt strömkabeln. Så att den är i på alla tre ställena. Växla USB uttag.

Den första var det fel på den höll i en vecka sen så började den kalibrera fel när man kört i 20min plugga ut den sen in igen då fungerade den i 5 min .
den här har fungerat i 4 veckor mitt i en kurva f1 2012 så släppte force feedback och sen nöär jag startade om systemet så funkar allt utom att svänga med ratten. ingen kabel glappar och alla kablar sitter där dom ska.
testat den på min pc samma problem där.
Men har mailat logitec så får vi se vad dom säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Honkz86:

kan man använda usbhubb till ps3?

Aldrig provat med hub på PS3 så det vet jag inte :/

Ursäkta blev lite fel där, det är till PC jag alltid använt hub men till PS3 funkade det fint utan.

Det var på PC min polare hade problem som löstes med en hub.

Dock tyder dina problem mer på strömadapter problem då den lägger av helt, dock ej säkert aldrig fel att testa sig fram.

Då den bara missar kalibrering kan det tyda på för svag USB.

Visa signatur
Permalänk

Jag hade också samma problem, lösningen var att stoppa i sladden i vägguttaget.

Sedan går ratten som den ska igen.