Uppesittarkväll: Playstation Meeting 2013

Permalänk

Kan någon förklara för mig vad grejen med att man alltid ska vara tillgänglig? Jag tänker på Facebook och allt annat socialt krimskrams som man krasst sett blir påtvingad. Tack men nej tack.

Från det ena till det andra, MGS5, s'il vous plaît?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

FAAAAAAN! Så försvinner ljudet när det är dags för bilspel!

Permalänk
Medlem

Var det bara jag som tänkte på Wiimoten när de visade handkontrollen och hur den kunde veta vart den var i rummet (med den där lightbaren).

Permalänk
Medlem

Driveclub låter som avancerat gt.

Permalänk
Entusiast

SATAN vad fin grafik för ett bilspel

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Hoppas inte ljudet på bilarna blir som i Shift 2.

Visa signatur

AMD Ryzen 1700 | Vega RX 56 | 32gb DDR4

Permalänk
Medlem

Men snälla, det lät som det var ett simulator lir då han pratade om det.
Men det ser verkligen ut som ett arkad lir nu då bilarna rullar ^^

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Fan vad streamen ska krångla. Kollar på lägsta kvalitén och får buffring och stundtals inget ljud. Och ändå sitter man på bra lina -.-.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Hade jag kunnat köpa softvaran till denna konsol och stoppa in i en dator jag själv byggt.....
Drömmar!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Vilket jävla skitspel. Man kunde ju i alla fall ansträngt sig och visat upp ett bra och innovativt spel för att promota konsolen...

Håller med, även om jag inte är särskilt intresserad av PS4 och dess spelutbud i sig utan mer hårdvarumässigt... För att se vad det har att bjuda på för att ge en fingervisning om vad vi PC-spelare kan förvänta oss i framtiden i form av portningar. Tyvärr så är det ofta någon som knappt verkar ha suttit vid en dator/konsol som spelar spelen vid uppvisningar, vilket för några minuter sedan uppenbarade sig i form av någon stackare som försökte spela en generisk framtids-shooter med hjälp av bara munnen eller så är kontrollen sämst.

Permalänk
Skrivet av monster08:

Fan vad streamen ska krångla. Kollar på lägsta kvalitén och får buffring och stundtals inget ljud. Och ändå sitter man på bra lina -.-.

http://www.gametrailers.com/netstorage/psmeeting/index.html

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Använd gametrailers för perfekt HD stream, inget lagg

Permalänk
Medlem

Den skallige medlemmen av Wikileaks?

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av piGGen:

Var det bara jag som tänkte på Wiimoten när de visade handkontrollen och hur den kunde veta vart den var i rummet (med den där lightbaren).

Gamla PS Move-kontrollen påminner mer om WiiMote (förutom lampan).

Dags att ta tillbaka ovanan att "hoppa" med kontrollen som man hade som liten, kanske för första gången hjälper till

Visa signatur

PC: Vit Corsair Carbide 500R | i5 3550 | Corsair H80 | Sapphire 7970 GHz Vapor-X | 8 GB RAM 1600 MHz | 120 + 60 GB Intel 520 SSD
Laptop: Sony VAIO Pro 13" | i7-4500U | 8 GB RAM | 128GB SSD
Annat: Nexus 4 | iPad 3rd Gen | Asus N56U | Netgear Stora NAS

Permalänk
Avstängd

Konspirationer!

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

vad allvarligt allt blev nu :/

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Illuminati: The game?

Permalänk

Jaså blev det ett politiskt tal nu?

Permalänk
Medlem

Men herregud vad streamen ska krångla helanatten

Permalänk

Spelet som visas nu verkar rätt spännande! nästa Infamous? ^^

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

ett mer avancerat airport security spel?

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

nice!

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk

Draw distance på gräset i driveclub så inte speciellt bra ut.
Det bara dök upp gräs någon meter från bilen...

Permalänk
Skrivet av kvicksilv3r:

Spelet som visas nu verkar rätt spännande! nästa Infamous? ^^

Nästan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Spelet som visas nu verkar rätt spännande! nästa Infamous? ^^

10p till dig

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Nu är jag less! Går och lägger mig, väck mig när bf4 visas

Visa signatur

Intel i7 950 oc 4,0ghz , 18gb ram, 6950 crossfire, 11tb lagring.

Permalänk
Medlem

Infamous....Nej tack! ;s

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Inte mer än att prestandaskillnaden är stor.

http://en.wikipedia.org/wiki/GDDR5

Edit: Vad du också glömmer är att vissa spel kräver mer grafikminne medans andra kräver mer RAM. Med den här lösningen får utvecklarna själva välja vad de vill prioritera. Väldigt flexibelt!

Jo angående flexibilitet är de bra...men Prestandaskillnaden är stor, då GDDR har en maxad bandbred men är inte lika stabil inom arbeten, vad jag läst..
GDDR har en hög latency, men är snabb, Dålig timing
DDR har en låg latency, bättre timing.

Permalänk
Skrivet av piGGen:

Var det bara jag som tänkte på Wiimoten när de visade handkontrollen och hur den kunde veta vart den var i rummet (med den där lightbaren).

Lightbaren skulle visa vilken spelare du var med en viss färg.

Visa signatur

Antec Threehundred | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Phenom X4 940BE@3.0GHZ | 2x2GB PC6400 Corsair XMS2 | Radeon HD4890 1GB | 500GB HDD | Corsair TX650W | Windows 7

Permalänk
Medlem

Så höga lateser som GDDR5 har så skulle det passa bra med lite överdimensionerat cacheminne på CPUn.