Resultat för Geforce GTX Titan i 1080p

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Jag håller med om att du har en poäng. Även syntetiska bencmarks som 3Dmark och dylikt kan vara intressant för att visa den relativa skillnaden mellan korten.
Men det är även intressant med tester som reflekterar verkligheten och visar användbara scenarion.

Jo jag vet och jag förstår dig också, pundar du ut 9k på kort har du antagligen skrämar med högre upplösning också. Detta ger inte en riktigt "rättvis" bild av kortet.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Skrivet av Cindori:

Isåfall ska man ha GTX 690, inte titan. Dessutom billigare.
Eller SLI med GTX 680. Ännu bättre resultat. Och mycket billigare.

På 1080 finns det idag, som jag ser det, ingen anledning att titta längre än 690.

Anledningen till att jag tittar på Titan är att jag om något år troligen har en annan skärm, men fortfarande inte vill gå under 60 fps någon gång alls.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zhrooms:

Danke Schön

Om vi säger såhär, en Core i5-i7 i 4.4GHz och ett Titan i Stock hastigheter får 115 FPS average i Battlefield 3 i 1920x1080 på Ultra

Då kan vi gissa att det klarar Battlefield 4 i höst som körs på samma motor som BF3 idag (Frostbite 2.0), med minst 60 FPS average

Slutsats, vill du lira Battlefield 4 på Ultra i 1080p och funderar på köpa ett Titan idag? Gör det!

Det ær EA/DICE du talar om.
BF4 kommer kræva SLI før minst 60+.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Alla kort är körda med senaste drivrutinerna, precis som för resten av Titan-testet. Att blanda med utdaterade resultat undviker vi om möjligt, då satsar vi hellre på färre modeller.

När det gäller BF3 skiljer det mycket mellan tillverkarna för olika sekvenser, något vi även pratade om i senaste podcasten. Både AMD och Nvidia har jobbat hårt med finslipning, där de sistnämnda rullade ut optimeringar senast i 310.90.

Inför vårens tester har vi förövrigt bytt till ett nytt avsnitt, då det gamla började bli "sönderoptimerat" och mer än nödvändigt orealistiskt (enspelarläget är redan jämförelsevis lättdrivet). Det gör att resultaten inte på något vis går att jämföra med äldre värden.

Nu tar jag helg!

Skickades från m.sweclockers.com

Trevligt med helg, och som vanligt känns det som att det var månader sedan det sist var det.
Måste få fråga, som vi andra vanliga dödliga knegare som hatar att gå till jobbet och stiga upp på morgonen, känns det så för dig oxå? Nu antar jag att sweclockers är ditt heltidsjobb.
Eller är du less på det, det känns kanske så slentrinigt att gå till jobbet och snacka lite skit, kolla vad som sker i datorvärlden och gamea lite? För mig låter det som ett riktigt riktigt fint jobb och är lite avis om det är så. Men det kanske är stressigt och slitigt av en anledning som jag inte känner till. Kan du inte berätta lite om eller göra en artikel om hur det känns att vara chefredaktör på sweclockers??? Skulle vara intressant.
Var du med och startade sweclockers?
Hur många anställda är ni?
Sorry för lite Off topic...
God helg

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Dwightschrute:

Det ær EA/DICE du talar om.
BF4 kommer kræva SLI før minst 60+.

Svar NEJ.

Det är för det första exakt samma engine som kommer användas, dvs. FrostBite 2.0.

Så det enda som kan hända är att spelet blir så pass dåligt 'optimized' så det blir ospelbart för att kunna prestera så dåligt... som att ta ett recept för pannkakor och fucka upp det: tex.

BF3
2 ägg, 4dl mjöl, 3dl mjölk, 1tsk socker/salt.

BF4 (enligt dig att det skulle kräva SLI/CF lösningar på samma engine):
2 ägg, 4dl mjöl, 3dl mjölk, 1tsk socker/salt + 2tsk aromat och en gnutta vinäger med saffran smak.

De ändrar inte på något under skalet, det enda de gör är att ändra själva "lay-outen" och tweaks.
tex. byter ut grädden och sylten mot socker och sirap.

(Och det som faktiskt händer med motorn i säg är bara förbättringar, som de var med BC2, vilket bara gjorde så ännu lägre PC´s kunde spela spelet)

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Vivlket drygt nej...

JO

Batman var gjort för Nvidia..jag hade bättre FPS med AMD kort..fast dem suger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Vadå inte imponerade? Detta är precis varför de inte ska göra tester i 1080p för folk orkar inte ens läsa igenom artikeln. Alla SLI/Crossfire korten i toppsiktet stöter på MAX fps. Det går alltså inte för gpu'erna att få en högre FPS för det är något annat som spärrar. Det kan vara allt från CPU till att motorn inte tillåter mer än 1080p

Hade vart bättre om Sweclockers bara gjorde högre upplösning på dessa testerna, folk förstår sig inte på detta ändå.

Jag sa aldrig att jag inte tyckte det var imponerande, absolut var det det. Men o andra sidan var det ungefär som väntat, iaf vad jag förväntade mig

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Testpilot

För att vända mig till hela diskussionen med 1080p vs 1440p/surround/efefinity i testerna.

Dagens standard ligger på 1080p, vilket jag tycker berättigar att testers som standard utförs i just, 1080p!

Menar, hur många har faktiskt en 1440p skärm hemma, rent procentuellt? Ännu mer 3st.
De flesta som sitter hemma och spelar datorspel är ändå barn/ungdomar, och de flesta av dem sitter på low/mid-end kort och ser aldrig ryken av dessa typ av kort, så som Titan. Det är entusiasm vara helt enkelt, lite så som gtx 690 eller Ares II.

Klart Titan levererar bättre i högre upplösningar då det är gjort för det, men det är före sin tid och har svårt att berättiga prislappen i förhållande till andra kortlösningar. Tror kortets resultat hade varit bättre om 1-2 år då 1440p (och 3-skärms setups i den upplösningen) kanske hunnit blivit den nya standarden i varje svennes datorhörna, och då kunnat visa sin storhet mot sina småbröder och döttrar.

slå mig gärna på fingrarna och säg hur sämst jag är och inte vet något om teknik och hur tester ska göras, men detta är iaf hur jag ser situationen kring Titan.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

e-penis? För de första, finns de massa anledning till att skaffa en titan..
Alla spelar inte bf3?
Jag vill t.ex ha en titan till mig 1080 skärm för att få så snygg grafik med så pass mycket fps som möjligt..
Sen så har titan en referens design..tyst, och sval.
6gb videominne, kanske inte behövs idag, ifall du inte kör högre upplösning med fler skärmar..men de kommer garanterat behövs i framtiden..bf4 kommer säkert kräva mer än 2gb i videominne, då bf3 rekommenderar 2..Alltså ifall jag t.ex vill ha bättre fps på min singel 1080 skärm måste jag köpa en till gtx 680..men de ju helt onödigt då de bara har 2 gb i videominne..kan hellre sälja min o köpa en titan för någon tusing mer..som också har bättre teknik..

Och alla tycker inte 7970 är värt pengarna..
Haft 10 7970s sen release..alla har coil whinat...3D tekniken hos AMD är skräp och drivrutiner som slutar fungera varannan timma är bara patetiskt..Titan är ju överpris..men tänk sådär..

Ett kort bättren alla andra i singel..alla andra kostar väl 3-5k..säg att denna då kan kosta 5.5...bättre kylare, referens, tyst...låt de kosta 7..grym videominne för 1 kort..säg att de värd någon tusing..och den gryma teknologin som boostar kortet ju svalare de är...alltså Vattenkylning eller bra luftflöde i chassit..där får du ett bamse kort..som även är Singel..

Försöker inte direkt säga att Titan är BÄST KÖP KÖP KÖP...men tycker heller inte man ska skita ner kortet för att man
1: ska känna sig säker med sina kort nu
2: inte få dåligt samvete för att man köpt en "sämre" singel..
3: helt enkelt ljuga för sig själv att man inte behöver de...Tror inte någon hade tackat ner till de här kortet ifall de hade råd eller om priset var bättre satt..

Du spelar 1080p i 120hz eller? Eftersom att 7970 inte räcker till så antar jag det annars har du ju ingen användning för det. 60hz och över 60fps är bara onödigt som många gånger bevisats? Man kan ju inte låta bli och undra vad du tror BF4 kommer bli för monsterspel som kommer kräva cirka 6gb eftersom du tror man måste ha ett TITAN för att driva det trots då att BF4 kommer använda samma grafiska motor som BF3 men jag kanske är helt ute o cyklar men att BF4 ska kräva trippelt så mycket minne känns lite orealistiskt för min del och innan du säger det så spelar ja inte ens BF3 ens en gång. Har du haft 10st 7970's och inte varit nöjd med ett enda lär jag ju undra varför du inte slutade köpa skite efter typ 3:e försöket lite komiskt enligt mig... Jag personligen skulle hellre köpa en dator för dem 9000kr och sitta o spela BF3 på High istället med 1080p på bra fps än istället lägga ut cirka 15.000kr på att spela ultra för skillnaden mellan high och ultra är inte värt så himla mycket i min mening men visst har man bra jobb och tjänar mycket pengar och inte har nån annan hobby och inget annat att göra på sin fritid än att spela så är det ju bara köpa och se glad ut men för en vanlig konsument så är inte titanen ett alternativ. (Nej jag är inte sur låter bara som det ja vet:P)

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Skrivet av phoenixdisciple:

Svar NEJ.

Det är för det första exakt samma engine som kommer användas, dvs. FrostBite 2.0.

Så det enda som kan hända är att spelet blir så pass dåligt 'optimized' så det blir ospelbart för att kunna prestera så dåligt... som att ta ett recept för pannkakor och fucka upp det: tex.

BF3
2 ägg, 4dl mjöl, 3dl mjölk, 1tsk socker/salt.

BF4 (enligt dig att det skulle kräva SLI/CF lösningar på samma engine):
2 ägg, 4dl mjöl, 3dl mjölk, 1tsk socker/salt + 2tsk aromat och en gnutta vinäger med saffran smak.

De ändrar inte på något under skalet, det enda de gör är att ändra själva "lay-outen" och tweaks.
tex. byter ut grädden och sylten mot socker och sirap.

(Och det som faktiskt händer med motorn i säg är bara förbättringar, som de var med BC2, vilket bara gjorde så ännu lägre PC´s kunde spela spelet)

Och hur kom du fram till detta?

Låt oss säga att motorn klarar en 100% polygoner till, och minimum polygoner för modeller ökar med 200%, alla spites bytes ut mot partiklar och texturerna får en, ja, låt oss säga 4 gånger högre upplösning. Låt oss lägga till att minimumavståndet att renderar blir det dubbla, men fortfarande samma motor, och att allt, inklusive att springa river upp damm i form av partiklar som rendreras. Och för att det är DICE vi talar om, dubbla antalet statiska modeller, lägga till en realistisk vind, samt unika grässtrån (vilket frostbite 2.0 kan klara av).

Ojsan, jag tror systemkraven ökades en aning, trots att vi är kvar i samma motor.

Visa signatur

Jag är trött på att alla vuxna säger att man kan få mardrömmar av spel, Själv så har jag dock varit med om det. När jag var liten så spelade jag ett spel som gick ut på att stänga in små studsande bollar så snabbt och effektivt som möjligt. Men så en natt drömde jag att jag var bollen, det var då jag upptäckte att jag hade Klaustrofobi...

Permalänk
Medlem

Mjukvaran för att överklocka skärmens hz i den nya WHQL driven från Nvidia funkar fint!
Kör 73hz nu på en 60hz 1920x1080 23tum Benq Led skärm
Brinn skärmen upp så får man väll se det som en anledning att uppgradera till 120hz så klart haha!

Hur är det med LED TV skärmar? Som defualt väljer nvidia kontrollpanelen 60hz till min LED 1920x1080 3D 60'.
Används som media skärm, ibland spelar jag på den också.
I den detaljerade beskrivningen av TVn står det
100Hz bildbehandling med filmuppskärpning
Active Motion 400 / Scanning Backlight 200 / 100Hz
Under vilka förutsättningar används TVn i 100hz? Vanliga hdtv 720 sändningar är väll typ 24hz?

Kan jag egentligen bara skapa mig en Custom profil i kontrollpanelen och välja 100 hz 1920x1080 på den? Eller är jag ute och cyklar?
http://www.sharp.se/cps/rde/xchg/se/hs.xsl/-/html/product-details.htm?product=LC60LE741S&cat=111

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Smogard49:

Och hur kom du fram till detta?

Låt oss säga att motorn klarar en 100% polygoner till, och minimum polygoner för modeller ökar med 200%, alla spites bytes ut mot partiklar och texturerna får en, ja, låt oss säga 4 gånger högre upplösning. Låt oss lägga till att minimumavståndet att renderar blir det dubbla, men fortfarande samma motor, och att allt, inklusive att springa river upp damm i form av partiklar som rendreras. Och för att det är DICE vi talar om, dubbla antalet statiska modeller, lägga till en realistisk vind, samt unika grässtrån (vilket frostbite 2.0 kan klara av).

Ojsan, jag tror systemkraven ökades en aning, trots att vi är kvar i samma motor.

Så som jag fattat det på gametrailers, PCmagazin interviews och deras twitter upplägg, så ska inte mycket göras rent grafiskt med spelet i förhållandevis till BF3, utan det är mestadels optimeseringar som skall göras och själva "spelet" ska göras om (netcode, animationer etc).
BF3 drog ca. 20% av frostbite 2´s kapacitet, BF4 ska kunna leverera ca. 80%. Och detta skall tydligen vara utan kostnad på själva användarfronten, då resurserna redan funnits där hela tiden men BF3 inte rent tekniskt sett kunnat dragit nytta av det.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Master of Overkill

Jag säger bara 1 sak.

4.4 Ghz prolle / Singelplayer

Lite skilland mot kanske 5Ghz 64 Player allt maxat i Nvidia och i BF3 och MULTIPLAYER.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Du spelar 1080p i 120hz eller? Eftersom att 7970 inte räcker till så antar jag det annars har du ju ingen användning för det. 60hz och över 60fps är bara onödigt som många gånger bevisats? Man kan ju inte låta bli och undra vad du tror BF4 kommer bli för monsterspel som kommer kräva cirka 6gb eftersom du tror man måste ha ett TITAN för att driva det trots då att BF4 kommer använda samma grafiska motor som BF3 men jag kanske är helt ute o cyklar men att BF4 ska kräva trippelt så mycket minne känns lite orealistiskt för min del och innan du säger det så spelar ja inte ens BF3 ens en gång. Har du haft 10st 7970's och inte varit nöjd med ett enda lär jag ju undra varför du inte slutade köpa skite efter typ 3:e försöket lite komiskt enligt mig... Jag personligen skulle hellre köpa en dator för dem 9000kr och sitta o spela BF3 på High istället med 1080p på bra fps än istället lägga ut cirka 15.000kr på att spela ultra för skillnaden mellan high och ultra är inte värt så himla mycket i min mening men visst har man bra jobb och tjänar mycket pengar och inte har nån annan hobby och inget annat att göra på sin fritid än att spela så är det ju bara köpa och se glad ut men för en vanlig konsument så är inte titanen ett alternativ. (Nej jag är inte sur låter bara som det ja vet:P)

Där förstod du inte alls vad jag sa...
För de första byter folk ofta Grafikkort, mer än vanligt..att köpa en TITAN räcker längre..vad jag tror...
Jag sa aldrig att BF4 kommer kräva 6GB Vram...sa att de förmodligen kommer kräva minst 2...då BF3 kräver 1 och rekommenderar 2...Förstår du?`
Att köpa ett till GTX 680 lär ju inte va ett alternativ för 4.5 när Videominnet kan bli föråldrad när som...
Jag spelar inte BF...säger bara...jag spelar Story spel, folk läser böcker, jag spelar spel..Och om jag ens spelar 5-10h i veckan är ju något..
Anledningen till att jag vill ha en TITAN är för att
1: Bra med videominne/buss för framtiden
2: Lär ge mig bättre FPS i min 120Hz, kan väl känna på 120Hz skärmen mer
3: Så håller jag på med photoshop/design, och de är både mitt jobb ibland, och fritidshobby...Så jag har mycket mer än spel i livet som du ansåg..

Det finns en bra mycket skillnad mellan 60 Hz och 120Hz...Finns bara människor som inte kan se skillnaden och du är väl en av dem...inget illa menat.
Men om du frågar en person som spelat 120Hz eller bara almänt använt en 120Hz skärm, om du ber den personen gå tillbaka till 60Hz, så kommer den personen må illa, almänt hålla sig borta från datorn..
Är man van med 120Hz, så kan man inte gå tillbaka..De bli för segt, man mår illa...
Att de bevisat är bara skitsnack..De är olika från person till person, vissa ser skillnad andra inte.

En bra speldator kostar runt 8-10..vill du ha ett bra grafikkort, som kostar runt 3-4 kanske 5...så t.ex. en GTX 680...så är de lite onödigt, bara spara 3 tusen till och köpa en TITAN..

Sen att jag inte böt min 7970 efter 3e..att de tog mig 10 kort..är för att Butiken i sig inte gick med på att ge mig pengarna tillbaka...Jag är inte DUM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Ja det är ju minst sagt konstigt att 7970 ghz aldrig har haft högre fps i bf3 än gtx 680 enligt sweclockers. Det är bättre i alla andra test jag hittar.

Angående eventuella flaskhalsar... blir det dubbel xeon, 2600MHz minnen och ssd raid i nästa testsystem?

Eftersom det då skulle flaskhalsa ännu mer tror jag inte det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Där förstod du inte alls vad jag sa...
För de första byter folk ofta Grafikkort, mer än vanligt..att köpa en TITAN räcker längre..vad jag tror...
Jag sa aldrig att BF4 kommer kräva 6GB Vram...sa att de förmodligen kommer kräva minst 2...då BF3 kräver 1 och rekommenderar 2...Förstår du?`
Att köpa ett till GTX 680 lär ju inte va ett alternativ för 4.5 när Videominnet kan bli föråldrad när som...
Jag spelar inte BF...säger bara...jag spelar Story spel, folk läser böcker, jag spelar spel..Och om jag ens spelar 5-10h i veckan är ju något..
Anledningen till att jag vill ha en TITAN är för att
1: Bra med videominne/buss för framtiden
2: Lär ge mig bättre FPS i min 120Hz, kan väl känna på 120Hz skärmen mer
3: Så håller jag på med photoshop/design, och de är både mitt jobb ibland, och fritidshobby...Så jag har mycket mer än spel i livet som du ansåg..

Det finns en bra mycket skillnad mellan 60 Hz och 120Hz...Finns bara människor som inte kan se skillnaden och du är väl en av dem...inget illa menat.
Men om du frågar en person som spelat 120Hz eller bara almänt använt en 120Hz skärm, om du ber den personen gå tillbaka till 60Hz, så kommer den personen må illa, almänt hålla sig borta från datorn..
Är man van med 120Hz, så kan man inte gå tillbaka..De bli för segt, man mår illa...
Att de bevisat är bara skitsnack..De är olika från person till person, vissa ser skillnad andra inte.

En bra speldator kostar runt 8-10..vill du ha ett bra grafikkort, som kostar runt 3-4 kanske 5...så t.ex. en GTX 680...så är de lite onödigt, bara spara 3 tusen till och köpa en TITAN..

Sen att jag inte böt min 7970 efter 3e..att de tog mig 10 kort..är för att Butiken i sig inte gick med på att ge mig pengarna tillbaka...Jag är inte DUM.

Okej då förstår jag ber om ursäkt!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk

Här har ni, kamrater
Alla rättigheter till bilden är Nvidias! (tror jag)

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mooter:

Eftersom det då skulle flaskhalsa ännu mer tror jag inte det

Sant då Xeon funkar skit dåligt i spel pga av låg klock.

Dom Xeon man ska ha är ju 5000 serien då du kan klocka dom till typ 4.4 Ghz + då har du bra Xeons, på 2011 dock måste man klocka FSB lycka till säger jag bara.

2011 3970x vs Xeon = 3970x vinner.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Besviken på att Titan inte kommer att värma upp rummet lika bra som mina 580SLI radiatorer
Som husägare är man ju tacksam för den värme man får ut gratis ur rent nöje...

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk

Skrivet av Redaktionen:

"Viktigt att påpeka är dock att siffrorna bör tas med en nypa salt, speciellt när det kommer till flera sammankopplade grafikkort i SLI eller Crossfire. Som Battlefield 3 ovan tydligt visar jämnas resultaten i många fall ut onaturligt mycket, vilket är ett säkert tecken på en flaskhals från processorn eller andra begränsningar."

Är Intel Core i7 3960X @ 4,4 GHz flashhals???
Är inte detta världens snabbaste konsument processor som kostar 8500:-, som dessutom är OC till 4,4GHz..

haha, har jag totalt missuppfattad artikeln??????

/Happy OC'ing

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Avstängd
Skrivet av digitalflaskpost:

Skrivet av Redaktionen:

"Viktigt att påpeka är dock att siffrorna bör tas med en nypa salt, speciellt när det kommer till flera sammankopplade grafikkort i SLI eller Crossfire. Som Battlefield 3 ovan tydligt visar jämnas resultaten i många fall ut onaturligt mycket, vilket är ett säkert tecken på en flaskhals från processorn eller andra begränsningar."

Är Intel Core i7 3960X @ 4,4 GHz flashhals???
Är inte detta världens snabbaste konsument processor som kostar 8500:-, som dessutom är OC till 4,4GHz..

haha, har jag totalt missuppfattad artikeln??????

/Happy OC'ing

Tyvärr så tror jag att alla processorer kommer att flaska grafikkort vad gäller renderingstider med mindre man har en CPU liggandes på minst 4.9-5GHz, vare sig det är en 3570K eller en 3960X.

Permalänk
Medlem

Knåpade ihop en kundvagn på inet.se ut efter vad jag hade köpt om jag skulle uppgradera i dagens läge.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/3017754/2013-02-22

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ant3:

Knåpade ihop en kundvagn på inet.se ut efter vad jag hade köpt om jag skulle uppgradera i dagens läge.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/3017754/2013-02-22

Frågar du efter åsikter? Om så borde du byta moderkort då dom från EVGA tydligen lider av väldigt dåliga BIOS.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Ant3:

Knåpade ihop en kundvagn på inet.se ut efter vad jag hade köpt om jag skulle uppgradera i dagens läge.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/3017754/2013-02-22

https://www.inet.se/produkt/1902263/asus-p8z77-i-deluxe-mitx

Extra ström för CPU etc du kan klocka bra på den.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Det har allltid varit känt att spel inte utnyttjar alla kärnor/threads fullt ut. Spelutvecklarna använder ju grafikkortet som ska göra jobbet med 3D och allt vad det nu heter... CPU'n kan inte göra GPU'ns uppgifter...
Sitter jag med tex. en Intel i 3 och ett GTX680, kommer spelet flyta på som bara den med MAX settings... Men sitter jag med en 3960X och ett GT630, kommer spelet lagga som bara den...

FÖrstod bara inte hur CPU'n skulle kunna flaskhalsa om man nu inte kör med en
Intel® Pentium® Processor G645....

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Frågar du efter åsikter? Om så borde du byta moderkort då dom från EVGA tydligen lider av väldigt dåliga BIOS.

De dåliga BIOS'en ska vinst inte gälla detta moderkort.

Skrivet av tvelander:

https://www.inet.se/produkt/1902263/asus-p8z77-i-deluxe-mitx

Extra ström för CPU etc du kan klocka bra på den.

Det är 8 pin på båda samt att det går lätt att klämma upp en 3570K i 4,4 GHz på stingray och Då antagligen lika så med en 3770k utan problem. Och av vad jag vet så räcker så "lite" som 4,2 GHz på en 3770k långt för dagens spel utan att flaska ETT GTX Titan i BF3 och kommande BF4 i 1080p.

Plus att EVGA Z77 Stinger har alla de utgångarna jag behöver till mina dator högtalare. Det har INTE Asus kort.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ant3:

De dåliga BIOS'en ska vinst inte gälla detta moderkort.

Deras support forum sägar annat. = /

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Danke Schön

Om vi säger såhär, en Core i5-i7 i 4.4GHz och ett Titan i Stock hastigheter får 115 FPS average i Battlefield 3 i 1920x1080 på Ultra

Då kan vi gissa att det klarar Battlefield 4 i höst som körs på samma motor som BF3 idag (Frostbite 2.0), med minst 60 FPS average

Slutsats, vill du lira Battlefield 4 på Ultra i 1080p och funderar på köpa ett Titan idag? Gör det!

Det ska alltså krävas ett grafikkort för 9000 kronor för att kunna spela BF4 i 1920x1080 med 60 fps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Massivt, men inget förvånade, särskilt inte till ett pris på närmare 10k

tycker det är förvånansvärt låg prestanda för nästan 10k om jag ska vara ärlig.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

GTX 680 kostar idag: ca 4000kr
GTX 690 kostar idag: ca: 8500kr
GTX Titan hamnar mellan dessa i prestanda, och något bättre kvalité på kylaren en vanliga referens Gtx 680, så ett pris på 6000kr låter rimligt!

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15