Resultat för Geforce GTX Titan i 1080p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hagge:

De är något som är dåligt i just Hitman måste jag säga..finns en inställning som sänker FPS med ca 30...vilket är lite sjukt..:/

Sweclockers nämnde att Hitmans benchmark totalt buggade ur under deras tester i deras podcast. Något skumt bugg som fick allt att helt enkelt rasera och vägrade dessutom starta efteråt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Änn så länge glad över mitt GTX 670 från Gygabyte. Ännu inte behövt överklocka det trotts söndermoddat Skyrim eller alla andra titlar jag spelar.
Fattar inte vinken med att vara "bäst", räcker det inte med att man är "nöjd"?

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Det stavas 120 hz.
120 hz är mumma, inga billiga berras regummerade däck här inte, tvärtom.

Fast egentligen så stavas det "120 Hz". (Observera det "stora" H:et.)
Och ja, jag var bara tvungen. Hata mig inte.

Permalänk

man blev ju lite förvånad över hur liten skillnad det var med titan i sli vs 7970 :s

Visa signatur

amd 960T 4870 osv
laptop: hp pavilion osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Så varför ska man köpa ett Titan när man kan köpa ett 7970 för halva priset cirka och fortfarande få över 60fps på ultra @ bf3 med 1080p bara e-penis och ha Titan ärligt talat. Lägger man ner 9000 på ett grafikkort har man helt enkelt för mycket pengar för dem pengarna får man ju en hel färdig data för...

e-penis? För de första, finns de massa anledning till att skaffa en titan..
Alla spelar inte bf3?
Jag vill t.ex ha en titan till mig 1080 skärm för att få så snygg grafik med så pass mycket fps som möjligt..
Sen så har titan en referens design..tyst, och sval.
6gb videominne, kanske inte behövs idag, ifall du inte kör högre upplösning med fler skärmar..men de kommer garanterat behövs i framtiden..bf4 kommer säkert kräva mer än 2gb i videominne, då bf3 rekommenderar 2..Alltså ifall jag t.ex vill ha bättre fps på min singel 1080 skärm måste jag köpa en till gtx 680..men de ju helt onödigt då de bara har 2 gb i videominne..kan hellre sälja min o köpa en titan för någon tusing mer..som också har bättre teknik..

Och alla tycker inte 7970 är värt pengarna..
Haft 10 7970s sen release..alla har coil whinat...3D tekniken hos AMD är skräp och drivrutiner som slutar fungera varannan timma är bara patetiskt..Titan är ju överpris..men tänk sådär..

Ett kort bättren alla andra i singel..alla andra kostar väl 3-5k..säg att denna då kan kosta 5.5...bättre kylare, referens, tyst...låt de kosta 7..grym videominne för 1 kort..säg att de värd någon tusing..och den gryma teknologin som boostar kortet ju svalare de är...alltså Vattenkylning eller bra luftflöde i chassit..där får du ett bamse kort..som även är Singel..

Försöker inte direkt säga att Titan är BÄST KÖP KÖP KÖP...men tycker heller inte man ska skita ner kortet för att man
1: ska känna sig säker med sina kort nu
2: inte få dåligt samvete för att man köpt en "sämre" singel..
3: helt enkelt ljuga för sig själv att man inte behöver de...Tror inte någon hade tackat ner till de här kortet ifall de hade råd eller om priset var bättre satt..

Skrivet av Zhacha:

Många som pratar om att Titan är onödigt med 1080p etc. Jag måste endå säga att jag är ganska ledsen för hårdvaran idag. Om man sitter på en 120 eller 144hz skärm och vill ha ut 144 fps men inte dra ner på grafikkinställningarna, då måste man alltså lägga runt 20 tusen på grafikkort. Det är ganska sjukt egentligen.

Sånt äre ofast...man köper grafikkortet för mycket, och har inte råd till skärmen eller spelen efteråt

Skrivet av Freakwenzz:

En 120hz med 2560x1600 det är drömmen

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med...men tänk va dem kommer kosta...2560x1600 skärm idag går på minst 8k..:p och tänk dig 120hz på de..:p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Sweclockers nämnde att Hitmans benchmark totalt buggade ur under deras tester i deras podcast. Något skumt bugg som fick allt att helt enkelt rasera och vägrade dessutom starta efteråt.

yupp, märke de efter inlägget

Skrivet av hippsieee:

man blev ju lite förvånad över hur liten skillnad det var med titan i sli vs 7970 :s

Jaoo, men 2 eller fler kort är väl oftast mer drivrutinbaserade..än GPU kraft

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

De är något som är dåligt i just Hitman måste jag säga..finns en inställning som sänker FPS med ca 30...vilket är lite sjukt..:/

Det är ett AMD spel så...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Massivt, men inget förvånade, särskilt inte till ett pris på närmare 10k

Det är inte närmare 10K det är närmare 9K, men hur som helst väldigt starkt kort för att vara singel GPU

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk

Är det bara jag som dregglar?

Visa signatur

BitFenix Prodigy, Intel i5 3570K, ASRock Z77E-ITX, Cooler Master Silent Pro M2 620W, Evga Gtx 670 ftw, 2x120gb SSD, 1X500gb HDD, 1tb Seagate Barracuda, 16Gb RAM Corsair Vengenz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Det är ett AMD spel så...

aa, men tänk på att spel som är gjorda för Nvidia oftast får bättre fps i amd kort också:p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hippsieee:

man blev ju lite förvånad över hur liten skillnad det var med titan i sli vs 7970 :s

Har nog med 1080p upplösningen att göra. Det blir ju liksom ett tak och detta togs upp i deras podcast. Det är vid högre upplösningar som Titan springer ifrån.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av hippsieee:

man blev ju lite förvånad över hur liten skillnad det var med titan i sli vs 7970 :s

Vad hade du förväntat dig att Titan skulle mata ut 180 FPS ? eller något?
Titan är inte direkt gjord för att köra spel i 1080p är mer för 2 560 x 1 440 pixlar, och lite mer kraft i inställningar.

Och nu pratar jag om SLI vs Crossfire.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Avstängd

Man har ju grova problem om man kör två titan på en skärm, samt 1080p. Även om man kör titan på en skärm är det ju oroväckande. Dessvärre så finns många tangentbordskrigare som absolut ska ha en eller flera titan, varför vet jag inte. Styrkan med titan är ju 6gb minne, som kan vara anvädbart i höga upplösningar med flera skärmar.

Permalänk
Skrivet av Az1337:

Man har ju grova problem om man kör två titan på en skärm, samt 1080p. Även om man kör titan på en skärm är det ju oroväckande. Dessvärre så finns många tangentbordskrigare som absolut ska ha en eller flera titan, varför vet jag inte. Styrkan med titan är ju 6gb minne, som kan vara anvädbart i höga upplösningar med flera skärmar.

Eller att man har krav på minst 120 fps. Då funkar det inte med mindre. Jag säger inte att det är vettigt, bara att folk resonerar olika.

Sedan ska man ge fan i vad folk gör med sina pengar.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Skrivet av Startrance:

Vad hade du förväntat dig att Titan skulle mata ut 180 FPS ? eller något?
Titan är inte direkt gjord för att köra spel i 1080p är mer för 2 560 x 1 440 pixlar, och lite mer kraft i inställningar.

Och nu pratar jag om SLI vs Crossfire.

gött att dem kommer med ett kort som klarar av lite högre upplösningar än den där hiskliga 256 bits

Visa signatur

amd 960T 4870 osv
laptop: hp pavilion osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

De är något som är dåligt i just Hitman måste jag säga..finns en inställning som sänker FPS med ca 30...vilket är lite sjukt..:/

Men både Sleeping Dogs och Far Cry 3 hade en medel fps som var knappt över 60 och lägsta fpsen i Sleeping Dogs var under 40. Mer än vad de flesta får ut vid samma inställningar. Men det är inte
- Woaw OMG 61FPS!!!!
- Grymt overkill
- Ingen behöver mer än 20fps
osv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Massivt, men inget förvånade, särskilt inte till ett pris på närmare 10k

Vadå inte imponerade? Detta är precis varför de inte ska göra tester i 1080p för folk orkar inte ens läsa igenom artikeln. Alla SLI/Crossfire korten i toppsiktet stöter på MAX fps. Det går alltså inte för gpu'erna att få en högre FPS för det är något annat som spärrar. Det kan vara allt från CPU till att motorn inte tillåter mer än 1080p

Hade vart bättre om Sweclockers bara gjorde högre upplösning på dessa testerna, folk förstår sig inte på detta ändå.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MuLLvaD3n:

Vadå inte imponerade? Detta är precis varför de inte ska göra tester i 1080p för folk orkar inte ens läsa igenom artikeln. Alla SLI/Crossfire korten i toppsiktet stöter på MAX fps. Det går alltså inte för gpu'erna att få en högre FPS för det är något annat som spärrar. Det kan vara allt från CPU till att motorn inte tillåter mer än 1080p

Hade vart bättre om Sweclockers bara gjorde högre upplösning på dessa testerna, folk förstår sig inte på detta ändå.

Men det är ju denna upplösning som majoriteten av alla spelar i.
Om man ser hur lite skillnad det är just pga falskhalsen så kan dom bli besparade att slänga ut 10 000 onödan.
Det är alltid bra att ha med även med monsterkort i sli/cf.

Permalänk

Oftopic: jag köper inte grafikkort förens BF4 är lanserat. Skall testa det och tycker jag om spelat, det vill säga hyfsat bra "HITTBOX" och så vidare. Först då tycker jag att det är värt att köpa ett bättre grafikkort. Men jag kommer då att leta i lugn och ro och nog lägga mig någonstans i övre mittsegmentet troligtvis.

Priset är rent vansinnigt så pass för mig. Någonstans får man sätta en gräns...

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil B:

Alla kort är körda med senaste drivrutinerna, precis som för resten av Titan-testet. Att blanda med utdaterade resultat undviker vi om möjligt, då satsar vi hellre på färre modeller.

När det gäller BF3 skiljer det mycket mellan tillverkarna för olika sekvenser, något vi även pratade om i senaste podcasten. Både AMD och Nvidia har jobbat hårt med finslipning, där de sistnämnda rullade ut optimeringar senast i 310.90.

Inför vårens tester har vi förövrigt bytt till ett nytt avsnitt, då det gamla började bli "sönderoptimerat" och mer än nödvändigt orealistiskt (enspelarläget är redan jämförelsevis lättdrivet). Det gör att resultaten inte på något vis går att jämföra med äldre värden.

Nu tar jag helg!

Skickades från m.sweclockers.com

"Sönderoptimerat"

Jag tycker det är sorgligt att du ska behöva skriva dom två första styckena. Varför? Jo för att en sann Sweclockers entusiast hade vetat det

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Hur kan alla här vara så förvånade varför 680 presterar bättre i BF3 i Sweclockers test?
Dem kör med dem senaste drivrutinerna till både AMD och Nvidia.
Men alla verkar ha missat att Nvidias senaste drivrutin som släpptes i JAN ger 5% extra i BF3.
Vilket var ungefär det som behövdes för att passera 7970-Ghz.
Alla testerna där AMD klår Nvidia var under dec 2012

Up to 5% in Battlefield 3 http://www.geforce.co.uk/drivers/results/56560

Skulle vilken dag som helst välja den kort tillverkare med 20fps mindre än att ha ett kort med trasiga drivrutiner i var och vart annat spel. Dem har billiga bra kort med dålig mjukvara. Visst dem har slipat drivisarna i BF3 och lyckats jätte bra. Men hallå alla andra hundratals spel titlar där ute då???
Skärpning AMD. Skulle absolut kunna tänka mig ett rött kort i datorn. Om dem var lika bra som nvidia med mjukvaran.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Ni kan vara lugna, jag kan uppdatera resultaten med 1680x1050 när jag vinner tävlingen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Hade vart bättre om Sweclockers bara gjorde högre upplösning på dessa testerna, folk förstår sig inte på detta ändå.

Säg om man hade något test med väldigt hög upplösning och extrema inställningar, men där man bara får 1fps i medelvärde. Då kan det vara jätte snyggt, med hög detaljrikedom och resultatet kan vara imponerande jämfört med ett kort som bara får 0,1fps. Men det är fortfarande ospelbart vid 1fps även om det är väldigt snyggt.
Är det bara jag som tycker att 30 - 70fps inte är så extremt hög framerate?
Hade testerna visat att man fått 200fps+ så hade det mer varit kuriosa, mer för att det kan vara en kul jämförelse. Men när det är resultat runt 60fps så tycker jag mer att det visar på att det är relevanta inställningar att köra på.

Kollar vi exempelvis
Sleeping Dogs
2560x1440 Ultra
GeForce GTX Titan (Single kort)
Min: 22 FPS
Medel: 35 FPS

Går vi ner ett snäpp
GTX 680
Min: 15 FPS
Medel: 23 FPS

Då hade jag hellre kört på lägre upplösning/inställningar. Även om ännu högre upplösning kanske visar större procentuell vinst för toppkortet så känns det inte så relevant i praktiken för spel om det ändå blir i ospelbara eller på gränsen till spelbara inställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Säg om man hade något test med väldigt hög upplösning och extrema inställningar, men där man bara får 1fps i medelvärde. Då kan det vara jätte snyggt, med hög detaljrikedom och resultatet kan vara imponerande jämfört med ett kort som bara får 0,1fps. Men det är fortfarande ospelbart vid 1fps även om det är väldigt snyggt.
Är det bara jag som tycker att 30 - 70fps inte är så extremt hög framerate?
Hade testerna visat att man fått 200fps+ så hade det mer varit kuriosa, mer för att det kan vara en kul jämförelse. Men när det är resultat runt 60fps så tycker jag mer att det visar på att det är relevanta inställningar att köra på.

Kollar vi exempelvis
Sleeping Dogs
2560x1440 Ultra
GeForce GTX Titan (Single kort)
Min: 22 FPS
Medel: 35 FPS

Går vi ner ett snäpp
GTX 680
Min: 15 FPS
Medel: 23 FPS

Då hade jag hellre kört på lägre upplösning/inställningar. Även om ännu högre upplösning kanske visar större procentuell vinst för toppkortet så känns det inte så relevant i praktiken för spel om det ändå blir i ospelbara eller på gränsen till spelbara inställningar.

Men du kör ett kort för att visa vad det går för. Vad ger detta testet dig? Det ger dig ingenting för att du vet inte hur kortet presterar eftersom att det slår i ett FPS tak? Folk tror att Titans presterar dåligt. Folk skriver att titans är ett ovärt kort. Förstår du min poäng? Man måste låta kortet sträcka på benen och de gör man inte i 1080p

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Skrivet av Az1337:

Man har ju grova problem om man kör två titan på en skärm, samt 1080p. Även om man kör titan på en skärm är det ju oroväckande. Dessvärre så finns många tangentbordskrigare som absolut ska ha en eller flera titan, varför vet jag inte. Styrkan med titan är ju 6gb minne, som kan vara anvädbart i höga upplösningar med flera skärmar.

Lägg ner.
120 Hz, så, nu vet du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Lägg ner.
120 Hz, så, nu vet du.

Isåfall ska man ha GTX 690, inte titan. Dessutom billigare.
Eller SLI med GTX 680. Ännu bättre resultat. Och mycket billigare.

Titan är för Eyefinity, inget snack om saken. All annan användning är waste of VRAM.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Skrivet av Cindori:

http://www.sweclockers.com/image/diagram/3472?k=0452a9963230d...

Isåfall ska man ha GTX 690, inte titan. Dessutom billigare.
Eller SLI med GTX 680. Ännu bättre resultat. Och mycket billigare.

Titan är för Eyefinity, inget snack om saken. All annan användning är waste of VRAM.

O.o ja lyckas du få in catalyst och få det att funka med GTX Titan så. Lycka till

Permalänk
Medlem

7949kr Gainward och Zotac Titaner
http://www.boulevard.se/komponenter/Grafikkort/6185
http://www.boulevard.se/komponenter/Grafikkort/6188

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Men du kör ett kort för att visa vad det går för. Vad ger detta testet dig? Det ger dig ingenting för att du vet inte hur kortet presterar eftersom att det slår i ett FPS tak? Folk tror att Titans presterar dåligt. Folk skriver att titans är ett ovärt kort. Förstår du min poäng? Man måste låta kortet sträcka på benen och de gör man inte i 1080p

Jag håller med om att du har en poäng. Även syntetiska bencmarks som 3Dmark och dylikt kan vara intressant för att visa den relativa skillnaden mellan korten.
Men det är även intressant med tester som reflekterar verkligheten och visar användbara scenarion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

aa, men tänk på att spel som är gjorda för Nvidia oftast får bättre fps i amd kort också:p

nej

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"