Minecraft server hjälp

Permalänk
Medlem

Minecraft server hjälp

Hej, jag skulle behöva hjälp med min minecraft server.

Jag har gjort en portad minecraft server och den funkerade bra och så. Men efter ca 1 vecka så kom bara ingen in på den förutom jag och då kom jag bara in med min dators ip. Jag har försökt med många saker men vet ej vad det är för fel?
om någon kan hjälpa mig skulle jag uppskatta det jätte mycket

om ni behöver veta så har jag en NETGEAR router och en asus dator och har omformaterat datorn nyss, men problemet uppstod innan jag omformaterade den. Om ni måste veta mer så är det bara att fråga på;)

Jag uppskattar alla svar!

Med Vänliga Hälsningar, En kille som ej vet vad han ska göra :S

Permalänk
Medlem

Skulle gissa på att din dators ipv4 adress har ändrats, se till så att den du skrev in då du öppnade portar är korrekt.

Permalänk
Medlem

har redan kollat det och fattar inte vad det är för fel. jag har öppnat portarna rätt och lagt till en 80 port till och med. men när jag kollar på canyouseeme.org så visar det att portarna inte är öppna.
fattar inte, vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Din IP ( 192.168.0.x ) har antagligen ändrats och då portarna är öppna enbart för en adress ( oftast ) ex 192.168.0.191 och du får efter en vecka en ny address 192.168.0.193 så är portarna stängda för din dator då du sitter på en annan adress.

Så se om det är samma eller annan adress.
CMD ipconfig

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Har du en statisk ip adress?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wpwillep:

Hej, jag skulle behöva hjälp med min minecraft server.

Jag har gjort en portad minecraft server och den funkerade bra och så. Men efter ca 1 vecka så kom bara ingen in på den förutom jag och då kom jag bara in med min dators ip. Jag har försökt med många saker men vet ej vad det är för fel?
om någon kan hjälpa mig skulle jag uppskatta det jätte mycket

om ni behöver veta så har jag en NETGEAR router och en asus dator och har omformaterat datorn nyss, men problemet uppstod innan jag omformaterade den. Om ni måste veta mer så är det bara att fråga på;)

Kolla på denna video och se till att du fixat alla inställnignar han nämner: http://www.youtube.com/watch?v=36cxwdHEn5U

Hjälpte mig en hel del i början.

Permalänk
Medlem

Jag har ändrat min ip adress och så, men det vill inte funka ändå.

Vad menar du med en statisk ip adress?

Permalänk
Medlem

Om inte det är felet så uppkom ett liknande problem när jag hjälpte en polare nyligen, testa att byta port som minecraft körs på då java ibland "reserverar" denna port och trafik går redan genom den. Testa och byt till ex 6112 i config filen och ändra port i din forwarding.

Permalänk
Medlem

provade att byta till 6112 men det funkade inte, gorde exakt som videon sa men funkar ej:(
Servern funkade som sagt i en vecka typ sedan la den bara va?
Nått mer jag skulle kunna testa tror ni?

Permalänk
Medlem

Jag har slut på vettiga idéer nu men ett sista förslag, har du senaste versionen av server-clienten? Om det dök upp så plötsligt kanske det var p.g.a en uppdatering?

Permalänk
Medlem

Jag är inte så kung på sådana ord typ som server-client. Kan du vara snälla att förklara var du menar där?;)

Permalänk
Medlem

Självaste servern, programmet du startar när du ska köra igång servern.

Permalänk
Medlem

det vet jag inte, kan man uppdatera den eller?

Permalänk
Permalänk
Medlem

nae tyvär det var inte det heller

Permalänk
Medlem

Ny IP på datorn? Vad är det för router?

Permalänk
Medlem

Ingen ny ip har fixat så jag har en fast ip och jag har en NETGEAR WNR1000v.3

Permalänk
Medlem

När du kollar med canyouseeme, har du då någon servermjukvara på insidan som lyssnar på den porten?

Prova en reset på routern

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

Denna gången har jag varit snäll och sammanfogat trådarena undvik dock detta framöver.

Med vänlig hälsning
MichaSWE

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Skrivet av wpwillep:

Jag har ändrat min ip adress och så, men det vill inte funka ändå.

Vad menar du med en statisk ip adress?

http://lmgtfy.com/?q=static+ip