EA Games: "Playstation 4 ett gigantiskt teknikkliv för spelbranschen"

Permalänk
Skrivet av endnoy:

NOT, bara tjäna mera pengar

Ja, företag tjänar pengar.
Vi borde halshugga dem.

Visa signatur

"Do not ever say that the desire to "do good" by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
- Ayn Rand

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Nej. Ett fightingspel kan vara seriöst (jag använde aldrig ordet "hardcore") och fightingspel spelas med handkontroll.

Dock kan man spela fightingspel seriöst på PC (mha en handkontroll), men inte FPS-spel seriöst på konsol.

Tja om du har en bättre förklaring på Hardcore game än "Any game in which successful completion or demonstration of skill requires a significant investment of both time and effort on the part of the player." http://www.urbandictionary.com/define.php?term=hardcore+game

Så kan jag lugnt konstatera detta, skill baserade spel oavsett plattform passar in där, Ja även FPS till konsol, om du sett en bättre definition tar jag gärna emot den.

Personligen tycker jag definitionen "hardcore game" är ganska löjligt och tramsig, med enda syfte att försöka trycka ner folk.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Personligen tror på PS4an, denna generation kommer garantera att gå bättre än förra.
Och tack till alla som läxar upp de som bara hostar upp någon mening utan kunskap.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem
Skrivet av itkoll:

kan vara så illa att konsolerna springer förbi pc grafiken dom är ju inte hästlängden ifrån om man kollar crysis 3

Ja, du kan ju drömma

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk

Ett stort steg för spelbranchen men ett litet steg närmre PC'n.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

På tal om annat, varför är vissa poster gröna och andra gråa?

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

På tal om annat, varför är vissa poster gröna och andra gråa?

Gröna är de poster som fått fler än 3 gilla av andra användare.

Permalänk
Skrivet av itkoll:

kan vara så illa att konsolerna springer förbi pc grafiken dom är ju inte hästlängden ifrån om man kollar crysis 3

Ett hopp i konsol grafik betyder ett hopp i pc grafik, speciellt om det nu är x86 som kommer att gälla.

Permalänk
Medlem

Hade velat se Ps4 consol med 40fps och lite mer uppskruvad textur! 60fps på consol är lite overkill!

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Fast nu gör du ett logiskt felslut och säger att konsol = handkontroll och PC = mus och tangentbord. Det är inga som helst problem att koppla en handkontroll till en PC och då få samma upplevelse som på en konsol. Det finns egentligen inga tekniska hinder för att köra mus och tangentbord på en konsol. Så diskussionen borde inte handla om vilken genre som hör hemma på vilken plattform utan vilken typ av inmatningsanordning som passar bäst för vilken genre. Fighting och plattform passar ju mycket bättre med en handkontroll medan FPS och RTS är överlägset med mus och tangentbord. Bilspel går att köra med vilket som men blir bäst med ratt och pedaler. Likaså flygspel, de fungerar lika bra med handkontroll som med tangentbord med fördel mot tangentbord med ökad komplexitet. Fast bäst är en joystick eller liknande.

Jag köpte en logitech air mouse, vilket har samma gyro som en wii-remote. Laddar jag in nåt spel som finns för både PC och Wii så kommer jag ju ändå inte ha wii:ns UI och hjälpfunktioner för att spela med gyro-fjärr. Dvs min air mouse är helt värdelös att spela med om jag har den i luften då alla PC-spel är utvecklade för en mus som har finkänslighet och kan ligga still på bordet.

Min poäng är att nej, det finns inga tekniska hinder, men spelen måste utvecklas med en viss typ av input i åtanke. Jag har ännu inte sett ett spel som verkligen är bra anpassat för flera olika typer av kontrollers på samma maskin. Det förutsätter också att spelets grundtanke stödjer det, t.ex är ett RTS med handkontroll ett stort feltänk från första början. Det spelar ingen roll hur många hjälpfunktioner UI:t har.

Med det sagt vill jag inte påstå att konsoll>PC eller tvärt om, bara att vardera plattform har och kommer ha sina för och nackdelar.

Visa signatur
Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av MugiMugi:

Tja om du har en bättre förklaring på Hardcore game än "Any game in which successful completion or demonstration of skill requires a significant investment of both time and effort on the part of the player." http://www.urbandictionary.com/define.php?term=hardcore+game

Så kan jag lugnt konstatera detta, skill baserade spel oavsett plattform passar in där, Ja även FPS till konsol, om du sett en bättre definition tar jag gärna emot den.

Personligen tycker jag definitionen "hardcore game" är ganska löjligt och tramsig, med enda syfte att försöka trycka ner folk.

Jag har inte sagt någonting om "hardcore game".

PC har alla fördelar som konsol har (plus väldigt många andra som konsol inte har) förutom en: enkelheten. Därför passar konsol bra till casual gaming, när man inte orkar eller kan trixa med drivrutiner och inställningar utan bara vill slå sig ner och spela. Konsol är i regel också det bättre valet när man ska spela multiplayer på en maskin (vilket oftast är casual; spelar man seriöst vill man inte köra splitscreen och ha 640x360 till sitt förfogande utan då spelar man online, varje person på sin egen dator).

Men ska man ta det till nästa nivå behövs ofta en PC, åtminstone för FPS och RTS, och säkert några andra genrer.

Fightingspel KAN spelas seriöst på konsol.
Fightingspel KAN spelas seriöst på PC.
FPS-spel kan INTE spelas seriöst på konsol.
FPS-spel KAN spelas seriöst på PC.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Bara de nu fattar att göra PS4/nya xbox som riktigt HTPC samtidigt. PS3 media server suger.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Selphy:

Haha, vilket skämt.

Hur "hardcore" (som förövrigt är ett löjligt begrepp) ett spel är enligt dig har alltså att göra med vilken sorts kontrollmetod man använder?

Klart....Du tror inte proffsen sitter och spelar med handkontroll...

Dom tog ju dom världs bästa FPS spelarna från Xbox och mötte ''vanliga'' FPS spelare på PC....PC ägde xbox proffsen så hårt att Microsoft valde att lägga ner hela projektet...

Så man kan inte kalla konsol spelare för hardcore gamers pga deras handikapp dom har på systemet..

Autoaim
Catch up
turn based wins

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Fick lust att köpa PS4 nu plötsligt och det är stort för mig som vanligtvis är en PC gamer.

Ja det är ju i princip en PC så ;).

Är sugen också men ska nog vänta tills "slim" versionen kommer innan det blir ett köp, precis som jag gjorde med PS3.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Klart....Du tror inte proffsen sitter och spelar med handkontroll...

Dom tog ju dom världs bästa FPS spelarna från Xbox och mötte ''vanliga'' FPS spelare på PC....PC ägde xbox proffsen så hårt att Microsoft valde att lägga ner hela projektet...

Så man kan inte kalla konsol spelare för hardcore gamers pga deras handikapp dom har på systemet..

Autoaim
Catch up
turn based wins

Handkontroll i ett handgrepp och där har du allt du behöver. Du kan enkelt slappna av i soffan och ha kul samtidigt.

Visst kan man vara ett "Pro" på konsol. Proffs kan man vara på vad som helst.. det är som sagt svårare att sikta och rör sig i FPS spel med en handkontroll men alla kör på lika villkor då, i PC världen är man lite beroende på att ha en bra dator och utrustning. Finns ju flera spel än bara FPS också som är mer lämpad för handkontroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Klart....Du tror inte proffsen sitter och spelar med handkontroll...

Dom tog ju dom världs bästa FPS spelarna från Xbox och mötte ''vanliga'' FPS spelare på PC....PC ägde xbox proffsen så hårt att Microsoft valde att lägga ner hela projektet...

Så man kan inte kalla konsol spelare för hardcore gamers pga deras handikapp dom har på systemet..

Autoaim
Catch up
turn based wins

Har du källa på det? Tvivlar inte på dig men det är något som jag gärna hade visat en kompis.

Edit: Googlade lite och hittade en artikel på gamespy.com

Visa signatur

Processor: i9 9900K Moderkort: Gigabyte Z390 Gaming X RAM: 16 GB Corsair DDR4 3600 MHz Grafikkort: MSI RTX 2070 Gaming HD1:(System) Samsung 970 Evo NVME 500 GB HD2: OCZ ARC SSD 240 GB HD3: Samsung 840 SSD 250GB HD4:Seagate Barracuda 2 TB HD5: HGST Travelstar 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Eeehhh trollning?
GPUn i PS4 motsvarar ett 7750 om jag är rätt insatt.
Det i sin tur är ett typiskt genomsnittsgrafikkort, dvs inte inte särskilt imponerande.
Hur imponerande tror du att det är om säg tre till fyra år?

Var har du fått det ifrån? Det är verkligen inte något 7750 eller motsvarande kort.
Snarare ett 7850-7870 som är enormt mycket snabbare, plus den mycket bättre optimering osv.
Detta betyder att PS4 kommer kunna pumpa ut mer fps i ögongodis-spel @1080p än min speldator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Klart....Du tror inte proffsen sitter och spelar med handkontroll...

Dom tog ju dom världs bästa FPS spelarna från Xbox och mötte ''vanliga'' FPS spelare på PC....PC ägde xbox proffsen så hårt att Microsoft valde att lägga ner hela projektet...

Så man kan inte kalla konsol spelare för hardcore gamers pga deras handikapp dom har på systemet..

Autoaim
Catch up
turn based wins

Tycker du att sportvagnsförare är oprofessionella då loppen hade gått snabbare med en formel 1-bil?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Återkom när du tar mig i BF3 med handkontroll (när jag kör med mus).

Seriös? Bara för att du spela fps behöver inte alla göra det. Och det är ju inte mindre seriöst för att man kör med handkontroll.
Det är ju som att säga att löpning är mindre seriöst än bilsport för jag åker snabbare i bilen(har bättre hjälpmedel som tar mig från punkt a till b)
Aka mus mer träffsäker än kontroll

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: MSI Z68A-GD55 G3 REV B3. Grafikkort: MSI GTX 770 2048MB.
Processor: Intel Core i5 2500K (4.5 Ghz). Ram: Corsair 8GB (4x2048MB). Nätagg: Fractal Design Tesla 650W 80+.
Chassi: NZXT Source 210 Elite Svart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Klart....Du tror inte proffsen sitter och spelar med handkontroll...

Dom tog ju dom världs bästa FPS spelarna från Xbox och mötte ''vanliga'' FPS spelare på PC....PC ägde xbox proffsen så hårt att Microsoft valde att lägga ner hela projektet...

Så man kan inte kalla konsol spelare för hardcore gamers pga deras handikapp dom har på systemet..

Autoaim
Catch up
turn based wins

Konsoll är med hardcore tack vare att folk faktiskt köper sina spel jämnfört med PC.

Mer seriöst dock...så kan man ju säga att på konsoll har alla samma möjligheter och gör det mer jämnt än t.ex stackars Peter med ett 4850 och en sketen Amd 6core mot Adam och hans i7 med 2x GTX680 vilket gör konsoll mer hardcore

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Konsoll är med hardcore tack vare att folk faktiskt köper sina spel jämnfört med PC.

Mer seriöst dock...så kan man ju säga att på konsoll har alla samma möjligheter och gör det mer jämnt än t.ex stackars Peter med ett 4850 och en sketen Amd 6core mot Adam och hans i7 med 2x GTX680 vilket gör konsoll mer hardcore

Kan vi sluta sprida lögner om PC som platform?

Skrivet av brajonk:

tvilar starkt, i framtiden släpps nog inte ens alla spel till pc, de tjänar ju pengarna på konsolerna :/

Menar du att de inte drar pengar på PC?, det stämmer inte alls!

Steam growth 300% faster than start of 2012, DOTA 2 climbing, steam växer så det knakar varje år slår de året som varit.

http://www.illgaming.in/2013/01/steam-posts-massive-growth-numbers/

statestik från badcompany 2, mera pc spelare än på konsol.
http://www.union-of-saints.net/file/TribalDragon/BFBC2-Players-count-PC-XBOX-PS3.png

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Handkontroll i ett handgrepp och där har du allt du behöver. Du kan enkelt slappna av i soffan och ha kul samtidigt.

Visst kan man vara ett "Pro" på konsol. Proffs kan man vara på vad som helst.. det är som sagt svårare att sikta och rör sig i FPS spel med en handkontroll men alla kör på lika villkor då, i PC världen är man lite beroende på att ha en bra dator och utrustning. Finns ju flera spel än bara FPS också som är mer lämpad för handkontroll.

Lika villkor?, det är därför det finns folk som kopplar inte mus och tangentbord till sina konsoler när de lirar fps, sedan så behöver man ju inget monster till pc för att kunna spela ett spel helt okej utan lagg.

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem

Ett gigantiskt teknikkliv för spelbranchen? Mjo, nu har även konsolen kommit tillbaka till dagens samhälle, om än långsammare än min förra dator. Skönt att den räcker idag.

Hoppas den klarar av att strömma till min TV i 2560*1080p minst då? Klarar den upplösningen som redan idag börjar dyka upp på teknikmarknaden med ~4k? Tyvärr inte. Men den håller standard i prestanda på en laptop i lågt/mellansegmentet.

Skönt att se att det finns utveckling. DirectX11 och alla andra nya features finns ju tillgängliga. Såhär efter 5 år är det ju skönt att det läggs till. Kantutjämningen var tragisk på konsoler och sågtänderna sprang som myror längs kanterna på alla modeller.. Men ändå köpte jag en konsol för att licenser var låsta till det. Hatälskar SquareEnix bland annat och det är svårspelat på PC.. Tänk deras grafikers verk, fast gjort för att pressa min dator till max istället för min konsol. Det vore något. Fantastiskt det här med konsoler. Även uppgraderingsmöjligheterna slår ner som en blixt från en klar himmel och avgjorde mitt val.

Det som faktiskt lockar mig är bakåtkompatibilitet så jag kan slänga allt annat skit som Sony tvingat mig att ha i vardagsrummet i ~5 år. Har 8 playstation controller, 4 N64, 3 wii, 4 xbox med flera, sladdar, dosor, laddare, minneskort och spel till alla. Ska bli skönt att kunna hiva det mesta eller sälja det på blocket.

Visa signatur

Gaming: CPU: 2600k@4.4GHz GPU: ASUS GTX780 RAM: 16GB HDD: SSD+Lagring Chassi: Fractal Define R4
Kamera: Nikon D600 Wide: 14-24/2.8 Normal: 24-70/2.8 Tele: 70-200/2.8
Övrigt: League of Legends > Cosplayer > Fotograf > IT-Tekniker > pryl***

Permalänk
Medlem
Skrivet av LordNerf:

Ett gigantiskt teknikkliv för spelbranchen? Mjo, nu har även konsolen kommit tillbaka till dagens samhälle, om än långsammare än min förra dator. Skönt att den räcker idag.

Hoppas den klarar av att strömma till min TV i 2560*1080p minst då? Klarar den upplösningen som redan idag börjar dyka upp på teknikmarknaden med ~4k? Tyvärr inte. Men den håller standard i prestanda på en laptop i lågt/mellansegmentet.

Skönt att se att det finns utveckling. DirectX11 och alla andra nya features finns ju tillgängliga. Såhär efter 5 år är det ju skönt att det läggs till. Kantutjämningen var tragisk på konsoler och sågtänderna sprang som myror längs kanterna på alla modeller.. Men ändå köpte jag en konsol för att licenser var låsta till det. Hatälskar SquareEnix bland annat och det är svårspelat på PC.. Tänk deras grafikers verk, fast gjort för att pressa min dator till max istället för min konsol. Det vore något. Fantastiskt det här med konsoler. Även uppgraderingsmöjligheterna slår ner som en blixt från en klar himmel och avgjorde mitt val.

Det som faktiskt lockar mig är bakåtkompatibilitet så jag kan slänga allt annat skit som Sony tvingat mig att ha i vardagsrummet i ~5 år. Har 8 playstation controller, 4 N64, 3 wii, 4 xbox med flera, sladdar, dosor, laddare, minneskort och spel till alla. Ska bli skönt att kunna hiva det mesta eller sälja det på blocket.

Har jag missat nåt nu? PS4 har ju ingen bakåtkompatibilitet alls. Med undantag för att det kan komma vissa ps3 spel strömmat via gaikai...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Inaktiv

Killzone 2, Killzone 3, Uncharted 2 och Uncharted 3 är jätte vackra spel (bland många andra på PS3).
PS4 är kraftfullare och enklare att programera för
= Jag är jätteglad!

Permalänk
Medlem

Inlägg till debatten om mus/tgb, vs kontroll, samt hardcore vs softcore:

Det man försöker få sagt när man säger att man kan spela FPS seriösare på PC med mus och tangentbord, än på konsoll med kontroll, är att med mus och tangentbord, finns det i de flesta spel inget "skill-tak". Detta gäller inte alla spel, och hur taket ser ut varierar ganska stort mellan spelen. Två klassiska titlar där folk är rörande överens att det inte finns något tak alls, är Quake 3, och Starcraft 1. Det finns alltid utrymme för förbättring i dessa spel, hur bra du än blir.

Ta valfritt FPS (tar inte med RTS, för alla är nog överens om att det inte funkar på konsoll alls), på konsoll, så märker du ganska fort att det finns ett tak som ganska många slår i. Då är det inte lika spännande att spela, och absolut inte lika spännande att titta på. Man kan jämföra det med att alla det finns en maxhastighet i vilken fotbollsspelare kan/får springa, och den hastigheten är satt innan någon kommer upp i den. När första spelaren sen når maxhastigheten, så säger domaren att nu får du inte springa snabbare. "Men jag har mer att ge, jag kan bli mycket bättre" "ja, men det får du inte, punkt slut". Vem skulle någonsin tycka att det var bra och/eller roligt att kolla på?

Precis som redan skrivits tidigare, fick MS en ide om att koppla samman Xbox-spelare, med PC-spelare. Så de gjorde ett test, och det visade sig, som sagt, att PC-spelarna, som var vanliga casual-spelare, smiskade konsollspelarna, som var pro-spelare, så hårt att MS lade ner hela projektet strax efter. Detta är för att ju närmare "skill-taket" du kommer, inom alla områden, desto segare går det att bli bättre. Men eftersom taket ligger så mycket högre på PC i FPS, så går det väldigt fort att bli tillräckligt bra (även om du bara är medelmåttig egentligen) för att klå någon på konsoll, som ligger väldigt nära taket.

Nu börjar det här bli långt, så jag ska avrunda med att titta på det från e-sportens synvinkel. Folk som kollar på e-sport, kollar för att det är kul att se proffsen göra sjukt coola grejor, galna saker som man aldrig själv hade kunnat klara av. Hur kul är det att kolla på e-sport på konsoll, där det helt enkelt inte finns möjlighet att göra de flesta av de här grejorna (framförallt i FPS), helt enkelt för att det finns ett artificiellt tak som inte tillåter det? Hur kul hade en match i Quake 3 varit utan bunny-hoppin, t.ex?

Permalänk

Jag skulle lätt tänka mig köpa en ps4 om det inte var för deras kontroll...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av naist:

Seriös? Bara för att du spela fps behöver inte alla göra det. Och det är ju inte mindre seriöst för att man kör med handkontroll.
Det är ju som att säga att löpning är mindre seriöst än bilsport för jag åker snabbare i bilen(har bättre hjälpmedel som tar mig från punkt a till b)
Aka mus mer träffsäker än kontroll

Men konsolerna är ju framtagna i första hand för casual gaming. Du kan se själv hur många som tycker konsoler äger när de "bara vill slänga sig i soffan och spela utan nåt krångel". Det är ju därför som konsol också har bättre stöd för lokal multiplayer än PC: Det passar bra att spela tillsammans med kompisar för att ha kul.

Och jag säger det återigen: Alla spel som "kräver" handkontroll kan spelas seriöst på PC, men många typer av spel kan inte spelas seriöst på konsol.

Är ju i regel även lättare att streama från PC => mer lämpat för competitive.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Det är ju lätt att snacka också. "8-10 gånger snabbare" låter inte särskilt realistiskt. Möjligtvis att den är upp till 10 gånger mer effektiv, men det är stor skillnad. Det är inte precis en hemlighet att EA har haft ett gott öga till Sony sedan PS2, och dom vet att det finns mycket pengar att tjäna där. Självklart måste dom tala gott om konsolen i fråga då dom med all säkerhet har stora planer för den.

Efter så många år av fulheter i branschen litar jag inte ett ögonblick på vad EA säger. Upp till bevis.

Skrivet av HurMycket:

Men konsolerna är ju framtagna i första hand för casual gaming. Du kan se själv hur många som tycker konsoler äger när de "bara vill slänga sig i soffan och spela utan nåt krångel". Det är ju därför som konsol också har bättre stöd för lokal multiplayer än PC: Det passar bra att spela tillsammans med kompisar för att ha kul.

Och jag säger det återigen: Alla spel som "kräver" handkontroll kan spelas seriöst på PC, men många typer av spel kan inte spelas seriöst på konsol.

Är ju i regel även lättare att streama från PC => mer lämpat för competitive.

Hur länge ska det där löjliga argumentet användas egentligen? Det började bli utslitet redan 2004. Definiera "casual gaming", och vad är det för skillnad på att spela mycket på en konsol eller PC? Så vitt jag vet var det konsolerna som dominerade spelvärlden på 80- och 90-talet. Det var ju först mot slutet av 90-talet som hemdator slog igenom, men det dröjde ändå ganska länge till innan speldatorer blev heta. Även när speldatorer blev populära var det många som spelade dom senaste spelen på konsol, och så ser det fortfarande ut än idag. Men snälla, förklara vad skillnaden är.

Förklara också hur det är de facto att man bara kan spela vissa spel "seriöst" på en PC (vad nu än det innebär?). Du tror inte att det är en vanesak eller personlig preferens då? Att du inte klarar av att styra ett spel med handkontroll och/eller vägrar lära dig det bevisar ju ingenting.

Jag spelar både på PC och konsol av den enkla anledningen att många spel helt enkelt inte kommer till PC överhuvudtaget, och många som gör det är så dåligt portade att det inte är värt att lägga någon energi på det. Jag tycker att det är lättare att styra FPS med mus och tangentbord, men det är inte direkt omöjligt att göra det med handkontroll. Kan jag så kan du.
När spelutverklare anstränger sig för att anpassa spelen efter vad du har för kontroller, brukar det normalt sett fungera att spela vilket spel som helst.

Problemet med många spelare idag är att dom är så förbannat stolta och onödigt envisa.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Trådlös mus med extraknappar + 360 kontrol (xpadder) är nice att spela i soffan

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb