Asus presenterar extra korta Geforce GTX 670 DirectCU Mini

Permalänk
Melding Plague

Asus presenterar extra korta Geforce GTX 670 DirectCU Mini

Kompakta datorsystem enligt formfaktorn Mini ITX blir allt vanligare och för detta förbereder Asus ett nytt Geforce GTX 670, som endast mäter 17 centimeter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Men oj så liiiten!

Permalänk
Avstängd

Den såg riktigt grym ut, liten och go

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem

Vilket sött kort!

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem

Schysst! Har faktiskt varit just kort med bättre kylare som asus dc som inte går att få in i exempelvis ett litet lian li (ser ut som ett lian li pc-q11 på bilden?). Ännu fler argument för att nästa låda blir en liten alltså

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Naaaaaw, men så söt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Fan, snart blir det lika pilligt att bygga datorer som att fixa med loken till modelljärnvägen

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Hedersmedlem

Perfekt, får bara hoppas att det går tyst och svalt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Då blev ett bygge i Lian Li PC-Q03B eller Lian Li PC-Q11W väldigt intressant helt plötsligt...

Om det bara kunde komma ett vettigt m-ITX moderkort som kan husera en AMD FX-8350 oxå.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Precis som EVGA, Zotac etc med andra ord? Fast med lite flashigare kylare då antar jag..

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk

sugen man blev att bygga ett mini itx vattenkylt system

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk
Hedersmedlem

Byggde själv en PC-Q11 igår med en passivt kyld i3 3220 (Cooler Master GeminII S utan fläkten) och ett MSI TF GTX660. Fungerar utmärkt med bra temps runt 60 grader på både grafik och cpu i furmark/intel burn test. Då kör jag den medföljande 140mm på 7v så lådan är verkligen tyst också.
Frågan är hur bra det går med såpass mycket högre TDP som ett 670 ger..?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Intressant för ett bygge i Lian Li PC-Q03B som jag funderat på att göra.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tandborste:

Precis som EVGA, Zotac etc med andra ord? Fast med lite flashigare kylare då antar jag..

Zotac-kortet släpptes väl aldrig här? EVGAs häftigaste minikort är väl 650TI, dvs helt ointressant.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dysenteri:

Intressant för ett bygge i Lian Li PC-Q03B som jag funderat på att göra.

Har en PC-Q03 stående här som jag ska bygga en trinity A10 5800 och ett 7750 single slot. Ska bli kul att se hur den fungerar med temps och ljudnivåer.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Kul med mycket kraft i så litet format

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Har en PC-Q03 stående här som jag ska bygga en trinity A10 5800 och ett 7750 single slot. Ska bli kul att se hur den fungerar med temps och ljudnivåer.

Kul att fler är inne på samma bana

Du får gärna slänga upp ett galleri om det blir av.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

trevlig liten sak!

Men stöd för 3-vägs SLI känns kanske lite felplacerat i ett kort designat för mITX

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av Tandborste:

Precis som EVGA, Zotac etc med andra ord? Fast med lite flashigare kylare då antar jag..

Jag vågar lova att det skiljer sig väldigt mycket från referensdesignen Vi är mycket positivt överraskade över prestandan i den nya DCM-kylaren och uppdaterade DIGI+ VRM/SAP-spänningsdelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Då blev ett bygge i Lian Li PC-Q03B eller Lian Li PC-Q11W väldigt intressant helt plötsligt...

Kör en 3770T och ett HD 7750 i en PC-Q03 och det är ganska lagomt temperaturmässigt. Om man kan få till lite bättre flås i burken, skulle säkert det där kortet fungera, dock.

Permalänk
Medlem

Jäklar vad najs....
Hoppas bara resten av alal grafikkort som släpps framöver är maximalt lika stora.

Undra om det går att byta kylare på den så det blir mindre oljud...

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk

Ser gärna ett test på detta i framtiden!

Permalänk
Medlem

Sweet! Kommer dock köra med fullsize i mitt chassi bara för jag gillar symmetrin. Men om jag någon gång bygger en matx dator eller liknande så är ju detta ett givet val.

Visa signatur

Razer Book 13 - i7/16gb | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk

Då var det spikat, nästa bygge blir mITX

Permalänk

Om den är mindre, blir det inte också varmare då? Får hoppas på att den håller sig kyld!
En recension när kortet kommer ut hade varit grymt!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dysenteri:

Kul att fler är inne på samma bana

Du får gärna slänga upp ett galleri om det blir av.

Glömmer tyvärr alltid att fotografera under byggnation och sen blir det aldrig av. PC-Q11 jag byggde nu blev riktigt trevlig med ett Seasonic 360w guldklassat agg. Perfekt liten spelburk.

Angående kortet i nyheten, är det single slot eller tänker ni er att såga om ni ska ha det i PC-Q03?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Om den är mindre, blir det inte också varmare då?

nej, det sitter samma krets som genererar samma värme. Faktum är att det blir nog, marginellt, kallare eftersom strömmen behöver fara över mindre streckor villket minskar motståndet villket minskar effekten som övergår i värme.

Det negativa är precis som många är inne på: det blir svårare att få dit en bra kylare.

Jag hoppas EK gör ett block som täcker HELA kortet, skulle se riktigt nice ut! Tycker personligen att det ser lite fånigt ut med 50-60% täckt av blocken.

Permalänk
Medlem

Vem är först att bygga en Portal-cube dator på detta ? yttermått på löjligt små 20x20x20 cm skulle inte vara omöjligt !
4 liter och gtx 670 !

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Glömmer tyvärr alltid att fotografera under byggnation och sen blir det aldrig av. PC-Q11 jag byggde nu blev riktigt trevlig med ett Seasonic 360w guldklassat agg. Perfekt liten spelburk.

Angående kortet i nyheten, är det single slot eller tänker ni er att såga om ni ska ha det i PC-Q03?

Om jag skulle bygga så blir det att kutta till hål i chassit då grafikkortet är dualslot.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Bra reportage sweclockers. Kan inte ni gå runt med varsin live webcam på axeln så man kan följa er live?
eller varför inte kamerahjälm.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.