Headset från Corsair, Qpad, Steelseries och Logitech

Permalänk
Medlem

Sitter på ett par qh-85 och det enda jag kan tycka är lite dåligt med dom är som sagt micken, verkar generera en del brus i teamspeak. Dock är de ju riktigt mycket bättre än de gamla sennheiser lurarna jag hade förut

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jinxswe:

Alltså har ni glömt slå till 7.1 knappen på G35? Nog de bästa ljudet någonsin i ett par gaming hörlurar någonsin

Där håller jag med.. Något har gått snett i deras test. siberian v2 får bra betyg och det har ju ingen chans emot g35 :S

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem

var positivt överraskad första gången jag hörde siberia v2 (utan usb) eftersom jag lyssnat på g35 innan vilket var min referens för gaming headsets. nåja ni borde göra ett till test med lite dyrare lurar. annars låter g35 kul i spel och filmer med mkt explosioner (även om diskanten är extremt störande), surroundet ger djup men som ni säger definitivt ingen precision så det blir omöjligt att höra varifrån ljud kommer vilket är ödesdigert i seriösa fps.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Alltså har ni glömt slå till 7.1 knappen på G35? Nog de bästa ljudet någonsin i ett par gaming hörlurar någonsin

Helt klart en smaksak. Själv använder jag aldrig den funktionen på mitt G930 då jag tycker den är urkass

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Tycker qpads lurar ser riktigt fina ut, kanske blir ett köp lite längre fram?

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Skrivet av Jinxswe:

Alltså har ni glömt slå till 7.1 knappen på G35? Nog de bästa ljudet någonsin i ett par gaming hörlurar

Tänkte samma sak när jag läste att G35 har sämre ljud än SteelSeries Siberia V2. Jag gick själv från SteelSeries Siberia V2 till G35 och det var sån jävla skillnad. Dock så tycker jag allting låter skit om man inte har 7.1 på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Alltså har ni glömt slå till 7.1 knappen på G35? Nog de bästa ljudet någonsin i ett par gaming hörlurar

Håller med här, tycker ljudet är riktigt bra i de här lurarna, visst är mjukvaran som hänger med rätt så kasst, att man måste ha det igång för att få ut all funktion i lurarna osv. Micken är suverän och ljudet är bra över medel på lurar i den här prisklassen.

Permalänk

Självklart vinner Qpad lurarna då det bara är ett par brandade Beyerdynamics lurar?

Rätt så givet att dem kommer att sopa banan med varenda gaminglur där ute?

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Medlem

Jag är efter läste nyss klart. Som vanligt när man läser sådant vill man ha en mer utförlig redovisning. Däremot blev jag glad att någon äntligen konstaterar att Logitech är sämst.

Permalänk
Medlem

Angående micken på logitech g35 så undrar jag också hur recensenten kan tycka att den är så dålig, jag har flera vänner som har logitech g35 och ingen har problem att höra mig och jag har ingen problem att höra dom heller.

Visa signatur

Intel i7 930, Asus P6T Deluxe V2, Corsair Vengance 6GB DDR3, Asus GeForce GTX 560 Ti 448, Corsair TX 750W, Samsung 830 256 GB, Samsung Syncmaster P2350, Logitech G35, Logitech G9, Logitech Z-5500, Playstation 3 Slim

Permalänk
Medlem

Sitter själv med ett par QH-90 och ljudet är bra efter att ha bytt till ett Asus xonar DX istället för det inbyggda. Men som skrevs i artikeln är inte mikrofonen till samma nöje. Just brummandet är något som jag får höra ofta. Folk undrar om jag har en hund som står och morrar åt mig :/

Citat:

Här kommer Qpads första aber: mikrofonen. Ljudet är visserligen rikt på övertoner och diskant, men "kroppen" i ljudet är väldigt tunn och basen uteblir helt. Avsaknaden av grundton i rösten gör ljudet lite skränigt och vasst.

Även detta känns tyvärr igen. Skulle fortfarande rekommendera lurarna men man ska vara medveten på detta.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra skrivet. Satte kaffet i halsen ett par gånger

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orkar:

Vet inte om Logitech har fixat sin Gaming Software nu, men om man har G35 så gör man bäst i att gå tillbaka till den dedikerade programvaran som fanns innnan allt hamnade under Gaming Software.
Man förlorar macron på G-knapparna men tyckte ljudkvalitén blev märkbart sämre.

Trevligt med med fler tester på kringutrustning och nischade produkter.

//Lyckligt ovetande

Dold text

Precis som ovan talare så bör ni testa G35orna med det gamla programmet. DÅ ska ni få se på fantastiskt ljud. Jag tycker även att erat test är orättvist mot G35. Om det ingår en mjukvara så ska denna självklart vara igång ALLTID. Sedan kan ni ställa in headsetet på stereo när ni kör musiktest osv. Och pillar man lite med EQn får man betydligt bättre ljud.
Sedan vet jag inte hur schysst det är att gemföra headset med både usb och 3.5 mm plugg i samma test. Mycket beror ju faktiskt på ljudkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Alltså har ni glömt slå till 7.1 knappen på G35? Nog de bästa ljudet någonsin i ett par gaming hörlurar

Jadu.. Jag tycker att 7.1 ljudet funkar bra till spel men inte till musik. Om man har fått till rätt inställningar då

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Willekillen:

Självklart vinner Qpad lurarna då det bara är ett par brandade Beyerdynamics lurar?

Rätt så givet att dem kommer att sopa banan med varenda gaminglur där ute?

Håller med, lite skillnad på beyer och steelseries.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Så vitt jag vet är G930 och G35 identiska förutom den trådlösa funktionen? Och mina G930 är helt klockrena. Scannade internet på reviews innan jag köpte de och de flesta ger de mer än bra betyg. Har Sweclockers fått ett par defekta lurar eller har de bara för mycket vax i öronen?

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Medlem

Ljud som så mycket annat faller i kategorin "Det man inte vet, lider man inte av".

Därför man generellt sett blir mer kräsen med åldern då man hört mer, fått mer erfarenhet.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av bomba187:

Angående micken på logitech g35 så undrar jag också hur recensenten kan tycka att den är så dålig, jag har flera vänner som har logitech g35 och ingen har problem att höra mig och jag har ingen problem att höra dom heller.

Håller med, aldrig hört någon klaga på att ljudet i mic:en på g35 ska vara dåligt.

Vettefan vad de fick för exemplar

Skrivet av Benny_k:

Så vitt jag vet är G930 och G35 identiska förutom den trådlösa funktionen? Och mina G930 är helt klockrena. Scannade internet på reviews innan jag köpte de och de flesta ger de mer än bra betyg. Har Sweclockers fått ett par defekta lurar eller har de bara för mycket vax i öronen?

G930 är tom sämrre, bandbredden räcker inte riktigt till över trådlöst så därför har de dragit ner lite på ljudkvalitén på mic:en.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Beställde precis ett par svarta QH90

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Jag Köpte mig ett par nya lurar nyligen då mina gamla Corsair HS1A sprack i några fästen och fick limmas ihop igen.

Var riktigt nöjd med dessa lurar, tills jag fick hem mina QH-90, dra mig baklänges vilken skillnad! här har man suttit 1år och "trott" man hade bra ljud..:-)
Men nu inser jag vilken skillnad olika headset kan göra, dem som är mest limegröna låter inte alltid bäst!

Köpte även ett ljudkort till så man slipper det inbyggda, och vart en förbättring där med. BF3 blev åter helt underbar att spela på igen.

Jag som gillar hårdvara har först nu förstått hur viktig bra ljud är om man spelar, kollar film osv.

Att uppgradera mitt ljud till detta var ungefär samma "känsla" som när man köpte sin första SSD..:-)

Kan rek Q-pad till dem som funderar på ett par nya lurar. (Mitt tyckte, kanske inte alla andras) ingen har gnällt på micken heller, tar man bort "skummet" så kan man se hur micken ska vara riktad mot munnen, efter det funkar det kanon!

Visa signatur

Asus Z490-G | 10900K | Corsair Vengeance LP 3200mhz 32GB | Asus Strix 1000W | MSI RTX3090 Suprim X | Asus Strix 1000w |2x Intel SSD 6 M.2 | WD Black | Asus PG279Q | Strix Flare | Rog Gladius III | Rog Delta Headset

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Beställde precis ett par svarta QH90

Gjorde du rätt i!

Visa signatur

Asus Z490-G | 10900K | Corsair Vengeance LP 3200mhz 32GB | Asus Strix 1000W | MSI RTX3090 Suprim X | Asus Strix 1000w |2x Intel SSD 6 M.2 | WD Black | Asus PG279Q | Strix Flare | Rog Gladius III | Rog Delta Headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av larssa87:

Dom har gjort test med dom för exakt 2 år sedan
http://www.sweclockers.com/recension/13420-corsair-hs1-sennhe...

Sennheiser blev bäst i test

Tack, det var före min tid på sweclockers

Permalänk
Entusiast

Intressant test, det kommer krylla av köprådstrådar nu

Dock förstår jag inte resultatet av G35ornas mick. Visst, den kanske inte tekniskt sett är den bästa, men jag vet av erfarenhet att det är den skönaste att lyssna på. Av alla jag har snackat med på skype, mumble och liknande så är den enda som inte haft störigt ljud en snubbe med G35or. Det är riktigt behagligt till och med.
Vengence 2000 har också ganska bra mick men inte så skön som G35orna.

Sen en annan bra grej med G35orna, klickar man över dem på surroundläget så blir folk med jobbiga mickar trevligare att lyssna på. Man får inte deras skrälliga ljud så nära inpå öronen eller vad man ska säga.

Men jag håller med om att ljudet i dem inte precis är nåot att hänga i granen, särskilt inte utan att mixtra med equalizern

Derpade upp en mening
Permalänk
Medlem

Äntligen en recension som säger att Siberia v2 är skräp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

DATOR: Chassi: Corsair carbide air 540 CPU: I7 2700k (4.5Ghz 1.288v) RAM: Corsair 4^4(16)GB 1922Mhz Mobo: Asus P8Z68-V LX PSU: Antec HCG 900W GPU: Powercolor 7990 + Sapphire HD 7970 3GB Vapor-X (3way-CrossfireX)
KRINGUTRUSTNING:
Monitor: FSM-270YG 2560x1440 IPS Keyboard: Ducky Shine 2 White kaycaps orange LED Mouse: Logitch G502 Headset: Audio technica ATH-M50 Mic: Blue Snowball

Permalänk
Avstängd

Hoppas att ni recenserar Audio Technica ATH-AD700 som folk pratar om så mycket, sägs vara extremt bra för gaming och musik och vara billiga sett till vad man får.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

Inte för att låta som en fanboy men att man kan gå till köket(på andra sidan väggen i för sig) utan att behöva ta av sig headsetet när man sitter i skype med polarna är rätt chill.

Enligt mig borde "trådlösa" stå med som fördel på Corsair Vengeance!

Permalänk
Medlem

Inte rättvist mot g35:orna, har ett par och de har funkat felfritt ljudmässigt. Riktigt häftigt blir det med hög volym och surroundljud i bf3 när man riktigt "hör" skotten när man skjuter

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Att ni kan säga att Vengeance 2000 har bra ljud förstår jag mig inte på. Corsairs ljuddrivrutiner gör att allting låter förjävligt. Ni som har dessa lurar kan testa detta genom att avinstallera Corsairs drivare och använda Windows ljuddrivrutiner istället, det låter 10 gånger bättre med dessa och surroundljudet blir enormt mycket bättre (ljudet är alltså fortfarande väldigt dåligt med Windows drivare men det är som sagt mycket bättre).

Visa signatur

i5 2500K @ 4,5 GHz | ASUS GeForce GTX 970 STRIX 4GB DirectCU II OC | Asus P8P67 PRO REV B3 | Corsair 16 GB CL9 1600 Mhz VENGEANCE | Fractal Design Arc | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair TX 850W V2 80+ Bronze | Optiarc AD-7240S | Samsung SSD 830-Series 256GB | WD Caviar Blue 640 GB | WD MyBook 500 GB | Seagate Barracuda Green 2 TB | Dell UltraSharp 27" U2711

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Haha jävlar vilken käft-smäll man fick, här sitter man och tycker att G35 är ett par bra lurar, ska sluta rekommendera de efter detta helt klart!

Vad säger du? om du tycker de är bra innan men inte efter att ha läst detta är ju bara barnsligt.....

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Inaktiv

I Steelseries defense tycker jag att dom borde lyfta fram att man kan kamma hem dessa lurar ganska billigt och enda fa ganska mkt for pengarna, man betalar for ett par convinient lurar. Alla vet att dom later som skit bade med inbyggt och externt ljudkort.