Permalänk

bästa fläktarna för "pull"?

Hej, jag ska snart köpa ett stycke corsair h100i och undrar vilka fläktar som skulle vara bäst för att dra luft igenom radiatorn istället för att trycka luften igenom? NF-F12 och Silverstone airpenetrator har jag hört ska vara bra men jag tänker att de kanske är mer gjorda för "push" med tanke på att de är "Static-preasure optimized" och gjorda för "focused airflow".

Jag skulle även vilja höra vad ni tycker om push vs pull för att jag har inte riktigt bestämt mig än. Om jag har missförstått något så rätta mig gärna!

Om det redan finns en liknande tråd så ber jag om ursäkt men jag kunde inte hitta någon på den lilla tiden jag letade. mvh Martin:)

Permalänk

Det kommer inte direkt vara någon prestanda skillnad. Kör på det som ser bäst ut.

Angående fläktar så presterar NF-F12, AP eller Scythe GT likvärdigt. Men utseendet och ljudnivån skiljer lite.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk

Ok, tack för det snabba svaret!

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet är att allt kantläckage kommer vara mycket mer avgörande vid pull än vid push, så se till att det blir tätt mellan fläktarna och radiatorn. Fläktvalet kan jag mindre om, men det låter vettigt att ta en med högt statiskt tryck.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!