Windows Blue Build 9364 läcker ut på nätet

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ozzed:

Men hur länge kan de hålla ut? Kundgruppen "Jag snyter mig med hundralappar men vägrar köpa Windows 8 på grund av att jag hatar Modern UI och vill at Windows 8 skall vara ett bättre Windows 7 utan massa trams" är ganska stor, och något måste de ju göra för att vinna just den gruppens gunst.

De kan och borde hålla ut ett tag år eller två till. Grejen är att det händer mycket på marknaden. Allt går mot bärbart eftersom du nu får tillräcklig prestanda till bra priser där och folk i allmänhet har tröttnat på stora stationära burkar. I och med det kommer nu hybrider mellan surfplatta och laptop på bred front när Intel får ut Haswell och där har du en plattform som är som gjord för Windows 8. AMD lär också haka på med lite billigare modeller med lägre prestanda och det är en typ av dator som folk i allmänhet faktiskt vill ha. Det är ju många som är irriterade på att de måste ha både platta och laptop och att inga program fungerar mellan dem och att det är jobbigt att flytta filer och så vidare. Nu får de allt i ett och med ett GUI som passar för plattan. Hade Microsoft jobbat på ett interface för touch hade vi nog haft rätt gott om tabletts redan för sju år sedan.

Vidare köper folk i allmänhet inte nya OS löst utan de köper en ny dator och accepterar det OS de får med. Man får ju tyvärr acceptera att det här är den största uppdateringen de gjort med gränssnittet sedan Windows 95 och det var ett enormt liv om det då också. Startmeny? Vad är det för trams? Efter 17 år av utveckling var det ju dags för något nytt. Marknaden är på väg att ändras och sitter Microsoft kvar på samma ställer som de gjort innan kommer de bli omkörda.

Sen tycker jag att folk är lite för gnälliga. Först gnälls det på att vissa funktioner saknas och sedan gnälls det på att de funktionerna dyker upp i en uppdatering. Nu får ni bestämma er.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Får väl sticka ut och göra en liten combobreaker.

Tycker att Windows 8 är bättre än Windows 7 på många sätt. Lite fina saker i den videon som jag saknat men inget jag kunnat leva utan, får hoppas de lägger till ännu mer saker innan release.

Permalänk
Medlem

då hoppas vi på att MS har tänkt till och fixat så alla vi som vill köra på 720p ( på tv:n hemma lr liknande) kan göra detta efter den update. tycker det är väldigt störande att behöva köra 1080p på TV:n för själva skrivbordet och allt som inte är metro ui blir ju så himla litet när man sitter 4 meter från tv:n och den bara är 50tum.

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem

Jag förstår fortfarande inte varför jag skulle vilja använda metro. Ladda ner angry birds och massa skitprogram i windows store när det redan finns hundratals miljoner program och spel till desktop, varav en hel del gratis.

Windows styrka är ju just det där att det finns så mycket program att du kan ladda ner i flera år utan att ha lyckats ladda ner alla än. Allt från JetPack till Dead Space 3.

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk

Tragiskt detta..
Jag får väl sitta med W7 så länge som möjligt, och sen får jag väl börja fundera på att gå över till Linux.

Permalänk
Medlem

Var de inte prat om att MS vill göra som Apple? Släppa Operativ system ofta som inte kostar mycket men egentligen är uppdatering av de äldre OSet?

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

Det som imponerar mig mest är nog funktionen att kunna ha två appar öppna samtidigt. Helt galet high-tech! Om bara min dator med Windows 95 kunde det. Eller Windows 98, eller Windows ME, eller valfri version av Windows NT och senare. Eller OS X, eller någon version av Linux, Unix, BSD...

Ae, galet imponerande! Det här kommer slå stort i hushållen!

För att inte tala om en ultra-avancerad miniräknare och en alarm funktion. Riktiga killer apps. Hoppas de lagt ner lika mycket till på övriga delar av systemet. Suck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeno88:

Var de inte prat om att MS vill göra som Apple? Släppa Operativ system ofta som inte kostar mycket men egentligen är uppdatering av de äldre OSet?

Med tanke på hur snabbt teknologin utvecklas så har det blivit ett 'krav' med snabbare releasecykler. Jättesläpp á la Vista fungerar helt enkelt inte längre, så de måste anpassa sig. Jag ser det enbart som något positivt.

Gick över till 8 från 7 i helgen och kan säga att jag inte ser några större skillnader (spenderar 99% av tiden i desktop), men jag tycker det är fräschare (Aero känns daterat) och lite smartare (Ribbon har man ju vant sig vid sedan Office 2007). Som helhet bra, men inget man direkt saknar om man redan sitter på 7:an. Startmenyn har jag personligen nog inte använt sedan Vista-tiden, så det är inget jag saknar.

Modern UI fungerar bra på mobilen (sitter med en Lumia 920), men med mus och tangentbord är jag ännu skeptisk.

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Inaktiv

Försäljningen har väl gått dåligt för Win8? Att då ta betalt för ännu mer lull känns ju riktigt dåligt. Får hoppas att det räknas som patch och inte som DLC.

Får hoppas att Windows inte går mer mot högersida enligt bild nedan:

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Jag hoppas det släpps som det var tänkt som en servicepack liknande sak för att lägga till o fixa med den befintliga win 8 installationen man har.

Jag tror dom har sagt officiellt att de inte kommer med Service pack mer istället tätare Windows versioner.

Permalänk

Windows Blue. Det är grönt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

De kan och borde hålla ut ett tag år eller två till. Grejen är att det händer mycket på marknaden. Allt går mot bärbart eftersom du nu får tillräcklig prestanda till bra priser där och folk i allmänhet har tröttnat på stora stationära burkar. I och med det kommer nu hybrider mellan surfplatta och laptop på bred front när Intel får ut Haswell och där har du en plattform som är som gjord för Windows 8. AMD lär också haka på med lite billigare modeller med lägre prestanda och det är en typ av dator som folk i allmänhet faktiskt vill ha. Det är ju många som är irriterade på att de måste ha både platta och laptop och att inga program fungerar mellan dem och att det är jobbigt att flytta filer och så vidare. Nu får de allt i ett och med ett GUI som passar för plattan. Hade Microsoft jobbat på ett interface för touch hade vi nog haft rätt gott om tabletts redan för sju år sedan.

Vidare köper folk i allmänhet inte nya OS löst utan de köper en ny dator och accepterar det OS de får med. Man får ju tyvärr acceptera att det här är den största uppdateringen de gjort med gränssnittet sedan Windows 95 och det var ett enormt liv om det då också. Startmeny? Vad är det för trams? Efter 17 år av utveckling var det ju dags för något nytt. Marknaden är på väg att ändras och sitter Microsoft kvar på samma ställer som de gjort innan kommer de bli omkörda.

Sen tycker jag att folk är lite för gnälliga. Först gnälls det på att vissa funktioner saknas och sedan gnälls det på att de funktionerna dyker upp i en uppdatering. Nu får ni bestämma er.

Man behöver inte sabba för de som inte har touch bara för att man vill göra sitt operativsystem bättre för touch. Sättet de har gjort det på tyder snarare på att de vil tvinga över folk till Modern UI än att de vill erbjuda folk ny funktionalitet.

Att folk "gnäller" har jag förståelse för. Det är oerhört lökigt att ta bort en feature som folk vill ha, för att sedan återintroducera den som en "nyhet" i en senare version. Det är oproffsigt och luktar mjölkning lång väg.

Skrivet av sKRUVARN:

Tror faktiskt inte Microsoft kommer lägga tillbaka startmenyn. Vette fan om jag tror att Microsoft försöker slå hjäl desktop, tror snarare att Microsoft försöker använda sin dominans på desktopmarknaden för att få folk att vänja sig vid modern UI så de senare är större chans att de väljer en windows smartphone eller tablet eftersom dom då redan känner till gränssnittet. Om de lägger till en startmeny lär väl en stor del av desktop använderna använda det och skita i modern UI och då försvinner inte bara deras plan om att det ska vara samma gränssnitt på alla plattformar men även poängen med modern UI i huvudtaget för desktop (att sälja telefoner och tablets).

Så länge det inte kommer nå Windows 8 only features (typ direct X) så bryr jag mig inte så mycket eftersom Windows 7 funkar fint för mig iaf, sen har jag tänkt att köpa mig en Surface Pro när/om dom kommer med haswell å där verkar windows 8/modern UI funka ypperligt så.

Det förutsätter ju att man gillar modern UI. Mitt första intryck av Modern UI var att det ser ut som någon har druckit målarfärg i olika kulörer och sedan spytt på skärmen, och att det var i vägen. Den känslan och det intrycket har stått sig och nu gillar jag det inte heller på tablets, även om det kanske är funktionellt.

Vad Microsoft helt tycks ha missat är att man bara får en chans att göra ett första intryck. Och för mig med flera blev det inget positivt sådant av Modern UI.

Skrivet av Mocka:

Tror jag skall behöva använda alla sharefunktioner och ha fler Win8 appar för att det skall vara värt att behålla Win8. Är man ändå bara på Desktop mode så kan man nästan lika gärna köra Win7. Men jag ger det någon månad till eller två.

Min situation kanske hade sett annorlunda ut om jag även haft en Windows Phone (Lumia).

Generellt blir ju upplevelsen alltid bättre om man har fler enhtstyper som enkelt kan komplettera varandra, om det är det man vill. Visst finns det saker som jag tycker bättre om i Windows 8... Faktiskt det mesta, men det är just hela Windows Runtime, modern UI, appar och det där som jag tycker känns helt onödigt. Windows store har 50 000 appar. apple appstore och google play har vardera 700 000. Och det märks skillnad. Sitter man med Android eller iOS stämmer oftast uttrycket "There's an app for that", men motsvarande i Windows 8 blir oftast en nitlott. Och det hjälper inte heller att Microsoft nu ger betalt för appar för att få upp antalet. Det är kvalitet som behövs, inte kvantitet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Försäljningen har väl gått dåligt för Win8? Att då ta betalt för ännu mer lull känns ju riktigt dåligt. Får hoppas att det räknas som patch och inte som DLC.

Får hoppas att Windows inte går mer mot högersida enligt bild nedan:

http://www.stickycomics.com/wp-content/uploads/update_for_you...

Dock har jag inte sett en enda uppdatering till OSX (från 10.5 ->) som kostat mer än 149 kr. Uppdateringen till 10.6 köpte jag för 99 kr.
$9.99 vore mer rimligt.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Hjälp. Jag som var någolunda sugen på att pröva Windows 8 och tyckte det var härligt med lite nyheter om OSet, sen blev jag mindre och mindre taggad ju längre ner i tråden jag kom...

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Om det är ett servicepack till Windows 8 borde även desktop få sig en rejäl uppdatering. Som t. ex möjligheten att skippa metro och välja en startmeny om man vill.

Håller med, borde finns ett alt. i kontrollpanelen eller något som "Modern UI" på/av.

Visa signatur

Games!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Tråden rensad på onödigt skräp och off-topic relaterat till Breivik, terrorism och definitionen av en psykopat.

Nu håller vi oss till ämnet

Mvh,
Jacob Hugosson

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ozzed:

Man behöver inte sabba för de som inte har touch bara för att man vill göra sitt operativsystem bättre för touch. Sättet de har gjort det på tyder snarare på att de vil tvinga över folk till Modern UI än att de vill erbjuda folk ny funktionalitet.

Att folk "gnäller" har jag förståelse för. Det är oerhört lökigt att ta bort en feature som folk vill ha, för att sedan återintroducera den som en "nyhet" i en senare version. Det är oproffsigt och luktar mjölkning lång väg.

Nej de verkar ha missbedömt marknaden lite men vi får se vad som händer i framtiden. Självklart vill de få folk att använda det nya. Det är så man gör för att få folk att bryt till ett nytt GUI. Har du sett något större företag som låtit det vara valbart? Har facebook låtit folk vara kvar i det gamla utseendet? Har Sweclockers haft kvar gammal design i bakgrunden för gnälliga bakåtsträvare? Nej, ska det fungera måste man gå all in och byta helt, annars kommer folk aldrig byta. Så den biten är helt rätt gjort. Frågan är ju snarare hur bra den nya designen är, inte om man ska bli tvingad att använda den.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zakalwe:

Hjälp. Jag som var någolunda sugen på att pröva Windows 8 och tyckte det var härligt med lite nyheter om OSet, sen blev jag mindre och mindre taggad ju längre ner i tråden jag kom...

Testa tycker jag absolut du ska göra. Det går att få det användarvänligt om man lägger ner lite tid och det finns en del förbättringar under skalet. Behöver du betala fullpris och sitter på windows 7 idag är det dock inte värt det.

OnT: Jag änvänder metro endast som startskärm idag. Om microsoft lägger ner lite tid på att faktiskt göra det användbart skulle jag nog kunna tänga mig att byta ut en del program till appar (t.ex. mail, spotify). Små resurssnåla program som inte drar någon kraft i bakgrunden måste väl ändå ses som något positivt

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaaay2k:

Håller med, borde finns ett alt. i kontrollpanelen eller något som "Modern UI" på/av.

Ja.

VARFÖR ska det vara så jävla svårt?? De som vill ha Modern UI kommer ju att använda det. Men de skrämmer slag på alla som inte vill det.

"Hej! Här är vårat nya operativsystem. Ni som inte gillar precis alla förändringar vi genomfört kan ta era pengar och dra åt helvete. - Microsoft".

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Nej de verkar ha missbedömt marknaden lite men vi får se vad som händer i framtiden. Självklart vill de få folk att använda det nya. Det är så man gör för att få folk att bryt till ett nytt GUI. Har du sett något större företag som låtit det vara valbart? Har facebook låtit folk vara kvar i det gamla utseendet? Har Sweclockers haft kvar gammal design i bakgrunden för gnälliga bakåtsträvare? Nej, ska det fungera måste man gå all in och byta helt, annars kommer folk aldrig byta. Så den biten är helt rätt gjort. Frågan är ju snarare hur bra den nya designen är, inte om man ska bli tvingad att använda den.

Det där stämmer ju inte alls. DOS är ett gammalt utdaterat system som knappt någon använder, men det finns endå stöd för det i Windows idag... I kubuntu kunde man välja KDE 3.5 hur länge som helst fast att KDE4 fanns ute. Facebook, Sweclockers, osv är websidor, inte operativsystem. Dessutom så betalar vi ingenting för att använda dessa tjänster, så det är lite annat.

Att de vill uppmuntra folk att använda ett gränssnitt som Microsoft, om det går som de vill, tjänar mer pengar på förstår jag också, men att helt tvinga folk är fel.

Som jag har sagt innan i de här diskussionerna så kunde man köra Programhanteraren från Windows 3.x ända fram till och med XP om man kännde brinnande hat för startmenyn. Det var nog inte många som gjorde men det gick. Så det här med att "tvångsdöpa" folk över en natt är nytt även för Microsoft och knappasrt någon branchstandard.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaaay2k:

Håller med, borde finns ett alt. i kontrollpanelen eller något som "Modern UI" på/av.

Huvudet på spiken!
Jag köpte en licens till av Windows 7 till våra datorer hemma så vi kan vänta ut det här eländet.
De som tycker om Modern UI får gärna använda det för mig, bara jag slipper.
Att betala för att nedgradera är inte så intressant oavsett hur billigt det är...

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Generellt blir ju upplevelsen alltid bättre om man har fler enhtstyper som enkelt kan komplettera varandra, om det är det man vill. Visst finns det saker som jag tycker bättre om i Windows 8... Faktiskt det mesta, men det är just hela Windows Runtime, modern UI, appar och det där som jag tycker känns helt onödigt. Windows store har 50 000 appar. apple appstore och google play har vardera 700 000. Och det märks skillnad. Sitter man med Android eller iOS stämmer oftast uttrycket "There's an app for that", men motsvarande i Windows 8 blir oftast en nitlott. Och det hjälper inte heller att Microsoft nu ger betalt för appar för att få upp antalet. Det är kvalitet som behövs, inte kvantitet.

Sen är det nytt och lite jobbigt att behöva scrolla i sidled - tycker personligen det ger en sämre överblick. Tex när man skall titta i "Alla appar", usch. Hur säkert är det sedan att installera gratisappar från Windows Store? Finns det någon säkerhetskontroll?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Kan inte säga att jag gillat win 8 nått speciellt sen den kom men det duger för i grund och botten känns det som ett lite mer irriterande win 7 som är moddat men skulle dom börja ta betalt för updateringar som redan borde vara med i systemet då har dom gått över gränsen som är ok och det känns bara vidrigt girigt
men iof så kanske det kommer nått gott av det att ms sjuter sig i foten trillar ner i ett tjärhål och blir bortglömda där

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Sen är det nytt och lite jobbigt att behöva scrolla i sidled - tycker personligen det ger en sämre överblick. Tex när man skall titta i "Alla appar", usch. Hur säkert är det sedan att installera gratisappar från Windows Store? Finns det någon säkerhetskontroll?

Vad jag vet fungerar appar i princip som på iOS och Android, dvs de körs sandlådade och kan inte ställa till med något såvida du inte tillåter det.

Ja, att scrolla i sidled känns väldigt kontraproduktivt och det går emot det de har sagt om att de utvecklat startskärmen så att man lättare ska komma åt sina program.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha tillbaka transparenta fönster, Win 8 känns utseendemässigt som ett steg tillbaka. Sen att de tvingar på användarna saker känns väldigt trist faktiskt. Varför inte ge användarna valfrihet, tror Android tjänar väldigt mycket på detta.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av this:

Jag vill ha tillbaka transparenta fönster, Win 8 känns utseendemässigt som ett steg tillbaka. Sen att de tvingar på användarna saker känns väldigt trist faktiskt. Varför inte ge användarna valfrihet, tror Android tjänar väldigt mycket på detta.

Android är bra på sin sak men det är långt ifrån ett fullgott desktop OS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Vad jag vet fungerar appar i princip som på iOS och Android, dvs de körs sandlådade och kan inte ställa till med något såvida du inte tillåter det.

Ja, att scrolla i sidled känns väldigt kontraproduktivt och det går emot det de har sagt om att de utvecklat startskärmen så att man lättare ska komma åt sina program.

Okej, det låter bra (förutom att det såklart måste vara tydligt med vad man själv tillåter att appen gör).

Ja eller hur? "Startmenyn" eller Appmenyn är ju bara en radda med massa ikoner :/

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv

Tur att man sitter med Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Tur att man sitter med Linux.

Du är alltid välkommen det ska du veta.