Permalänk

Jag köpte mina för 50% på Webbhallen när dom hade nån grejj med massa saker billigare. Har dem till datorn jag har hos min flickvän, den spelar jag WoT och Hots på, och snackar på skype, TS med polarna på. För spel så duger ljudet gott och väl, mina polares röster bryr jag mig 0% om dom låter naturtroget eller inte, men jag hör dom gott och väl och klart, och ingen av dem klarar på att min mick låter dåligt iaf. Kan inte begära så mycket mer.

Folk älskar att klaga på dessa lurar, jag tar allt detta klagande som att dom vill hävda att dom är så duktiga på att höra skillnad på ljud och mycket bättre än alla andra som köper dessa Siberia. Visst, dom är inte dom bästa lurarna på marknaden, men dom är gjorda för spel och skype/TS mm, och det duger dom mer än väl till, så länge man inte köper USB modeller såklart, det ska man aldrig köpa enligt mitt tycke, och det var dessa som testades i SweC testen, klagade på detta i den tråden med.

Men dom sitter väldigt skönt även om man sitter och snackar/Spelar väldigt länge.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Mina funkar bra, ljudet är okej, micken är okej, riktigt bekväm.
Många är så negativa och säger att t.ex Sennheiser är bättre, men vilka Sennheiser isf?
Dom flesta jag sett säga att Siberia V2 är kassa jämfört med andra lurar jämför dem med
headsets som kostar det dubbla. Kan någon ta fram minst ett par lurar som är "bättre"
som kostar lika mycket? 500kr är ganska budget och jag hittar knappt några headset
som är bra alls och samtidigt bekväma för den prislappen.
Säger inte att det inte finns bättre, gör det nog, men ni som säger att det är så dåligt headset,
kanske ni borde ta och jämföra skiten med något för när ni bara säger att det är kasst
ljud, dålig mik och kvalité och inget mer så är det bara patetiskt

Plantronics 780(inte säker på siffrorna sitter på mobilen) är mycket bättre mic för samma pris. Valfritt om du vill ha virtuellt 7.1 eller om du vill ha som siberia.
De sitter skönt men ser dock lite stora ut , finns dock bara usb men kvalitén tar Steelseries

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widholm:

Plantronics 780(inte säker på siffrorna sitter på mobilen) är mycket bättre mic för samma pris. Valfritt om du vill ha virtuellt 7.1 eller om du vill ha som siberia.
De sitter skönt men ser dock lite stora ut , finns dock bara usb men kvalitén tar Steelseries

Skickades från m.sweclockers.com

Ja dom ser väl fina ut. Inte testat själv så kan inte riktigt bedöma hur bra dom är eller hur dom sitter på huvudet.

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Ja dom ser väl fina ut. Inte testat själv så kan inte riktigt bedöma hur bra dom är eller hur dom sitter på huvudet.

Sitter riktigt skönt faktiskt, och jag sitter väldigt mycket vid datorn. Rekommenderas! Det enda jag kan klaga på är att ljudet låter typ ljusare med surround och sen snurrar sig sladden ganska mycket men den är lagom lång så inga större problem. Riktigt värt 500 spänn. Micen däremot skulle kunna sitta på ett par dyrare tycker jag:-)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Friterad:

Där har vi det igen. Du tar fram ett headset, eller nej, inte ens ett headset utan hörlurar som kostar dubbelt
så mycket som ett Siberia, och då får du inte med någon mikrofon heller.
Jag förstår inte varför så många snackar skit om ett headset som är i budgetklassen
och säger att endast p12or köper det. Låt oss föreställa oss att denna tråden handlade om att
TS skulle köpa ett nytt headset, och inte kan lägga mer än 5-600kr, skulle du fortfarande
rekommenderat Sennheiser HD558+bordsmik?
Det är samma sak som att jag skulle säga till någon med en 10k budget som skall köpa en dator att
han ska köpa denna här borta som kostar 20k.

Nu står det ju inte att TS vill ha ett headset för 500kr?
I min mening är 700kr ( som jag betalade ) ett skampris för ett par lurar som presterar sämre än ett par koss för 200kr

Var det mer relevant, eller kliar det fortfarande i röven? Buss på dom!

PS/Edit : http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=76864

10 gånger bättre än det skiten du sitter med på huvudet.

edit
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173009:

Nu står det ju inte att TS vill ha ett headset för 500kr?
I min mening är 700kr ( som jag betalade ) ett skampris för ett par lurar som presterar sämre än ett par koss för 200kr

Var det mer relevant, eller kliar det fortfarande i röven? Buss på dom!

PS/Edit : http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=76864

10 gånger bättre än det skiten du sitter med på huvudet.

Jaså? Presterar dom sämre? Jag har själv ett par Koss (hörlurar, alltså ej mik) som kostade ungefär så mycket
och dom är sämre än mitt Siberia i både ljud och bekvämlighet. Och då snackar vi ljud för spel.
Något du, och många andra verkar vara alltför tröga för att fatta är att gamingheadset/hörlurar är
gjorda för SPEL och inte till att njuta av musik. Tror man det har man inte mycket innanför skalet kan jag säga.

Patetiskt när du länkar till ett par HÖRLURAR för ca 400kr och jämför med ett HEADSET för 5-600kr.
Att dom är bättre ljudmässigt är ingen tvekan om, men att bara prioritera ljudkvalité är bara korkat i min mening.
Enligt dom flesta på Prisjakt som skrivit omdömen om dessa lurar är dom väldigt obekväma,
och vem bryr sig om ljudet när det gör ont att ha på sig dom?

Endast EN har lyckats hitta ETT headset som är så bra (eller kanske bättre, det vet jag inte)
som Siberia V2 när det gäller, ljud, mikrofon, design och komfort. (Creds till dig Widholm)
Lägg ner med att spy ut gojja om en produkt när du inte lyckats hitta ett enda som ens går att jämföra med Siberia.