Permalänk
Medlem

Corsair H70, nog med ström?

Tjenare, beställde precis en Corsair H70 för det var så himla bra pris på komplett så kände mig lite slösig!

Frågan är, är det stor skillnad på strömförbrukningen till denna än en box fläkt för en i5 processor?

Dator

MB: Asus P8P67-m Pro
Processor: i5 2500K
RAM: 8 gig
Grafik: GTX560 Ti
tre hårddiskar varav en är SSD

Nätaggregat: Coolermaster M620

Cheerios
/fiddusch

Permalänk
Medlem

Inga problem!

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Medlem

Lite osäker men det borde väl inte vara något bekymmer...

Visa signatur

98% okunnig

Permalänk
Medlem

Ditt nätagg kommer klara det utan problem! det som drar mest i en dator är Grafikkortet följt av Processorn. sedan ligger hårddiskar på 20w eller något. Aja vad jag vill säga är att ett 500W nätagg hade kunnat driva din dator och nu har du 120W över det om jag inte misstar mej!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Ditt nätagg kommer klara det utan problem! det som drar mest i en dator är Grafikkortet följt av Processorn. sedan ligger hårddiskar på 20w eller något. Aja vad jag vill säga är att ett 500W nätagg hade kunnat driva din dator och nu har du 120W över det om jag inte misstar mej!

Tycker alltid det är kul när man använder vissa hemsidor som ska visa vad man behöver för PSU. Satt med Asus och den sa att jag behövde 900w minst för jag körde 2st 4870. Grymt överdrivna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Tycker alltid det är kul när man använder vissa hemsidor som ska visa vad man behöver för PSU. Satt med Asus och den sa att jag behövde 900w minst för jag körde 2st 4870. Grymt överdrivna

japp själv kör man dubbla 6950 med överklockad phenom II på 620w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Tycker alltid det är kul när man använder vissa hemsidor som ska visa vad man behöver för PSU. Satt med Asus och den sa att jag behövde 900w minst för jag körde 2st 4870. Grymt överdrivna

De kanske räknar med att vissa har typ Hantol 900 W vilket motsvarar ett vanligt 350 W.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]