Sony avslöjar fler detaljer kring Playstation 4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av THB:

Javisst, men nu är inte PS4 bara för spel, den är tänkt för media, surf osv med.
Är ett 7850 något att sträva efter? Det är en helt ok GPU, men med nextgen så är den inte alls med.

Självklart har Sony mycket bra koll, men de måste också rätta sig efter de produkter som finns eller kanske finns
när de planerar nästa konsoll som skall hålla länge på marknaden, att då lägga sig i det lägsta området för
att tjärna 1-2 dollar/konsoll istället för att erbjuda en produkt som håller längre, ger slutanvändaren en bättre
upplevelse är enligt mig idiotiskt.

Självklart kan man inte jämnför med spelburk för 15k+, det voer frukantsvärt dumt, men att jämnföra med
en burk för 6-7k som har tex 680 + Core i5 och SSD är högst relevant och PC'n är så mycket bättre.

Berätta gärna vart jag kan få en komplett dator med GeForce GTX 680, Intel Core i5 och en SDD för 6-7,000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Jaguar = usel cpu-prestanda och dåliga gpu.
Vi valde pga låg strömförbrukning och värmeutveckling..
Ni valde pga att det inte fanns någon annan än AMD som levererade en komplett lösning, struntsamma att vi måste krypa ner till gameboy-nivå i prestanda.

8GB Delad DDR5 ser bra ut på pappret, men att DDR5 nästan enbart lämpar sig för grafik och låter resten av systemet lida för det är inte genomtänkt för fem öre.

Så en slö, varm CPU med en dålig GPU och ett minne inte lämpat för uppgifterna sitter det i PS4.

En box byggd på Core i3 och en grafikkrets som 650 Ti Boost hade varit så mycket bättre för ett lite högre pris.
Ja, då detta började så fanns inte 650Ti Boost så det är självklart att den inte var med i bilden.

Sen när lämpar sig gddr5 enbart för grafik? Det är ju snarare bättre än vanlig gammal ddr3.

Konstruktionen blir enklare genom att ha grafik+cpu i samma krets, så det borde bidra till billigare tillverkning.

Jag tror det blir en kanonplattform för spel. Sen är jag inte helt frälst i hela facebook-tänket, men jag tillhör nog inte målgruppen direkt.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av THB:

Javisst, men nu är inte PS4 bara för spel, den är tänkt för media, surf osv med.
Är ett 7850 något att sträva efter? Det är en helt ok GPU, men med nextgen så är den inte alls med.

Självklart har Sony mycket bra koll, men de måste också rätta sig efter de produkter som finns eller kanske finns
när de planerar nästa konsoll som skall hålla länge på marknaden, att då lägga sig i det lägsta området för
att tjärna 1-2 dollar/konsoll istället för att erbjuda en produkt som håller längre, ger slutanvändaren en bättre
upplevelse är enligt mig idiotiskt.

Självklart kan man inte jämnför med spelburk för 15k+, det voer frukantsvärt dumt, men att jämnföra med
en burk för 6-7k som har tex 680 + Core i5 och SSD är högst relevant och PC'n är så mycket bättre.

Nu är en konsoll BETYDLIGT bättre optimerad än en dator. Så du kan inte jämföra en hårdvara rakt av, det vore bara löjligt.

Förresten skulle jag vilja se den dator för 6-7k som har i5, 680 och SSD, då bara processorn och grafikkortet kostar 5.8k.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3146622/2013-03-24

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Jaguar = usel cpu-prestanda och dåliga gpu.
Vi valde pga låg strömförbrukning och värmeutveckling..
Ni valde pga att det inte fanns någon annan än AMD som levererade en komplett lösning, struntsamma att vi måste krypa ner till gameboy-nivå i prestanda.

8GB Delad DDR5 ser bra ut på pappret, men att DDR5 nästan enbart lämpar sig för grafik och låter resten av systemet lida för det är inte genomtänkt för fem öre.

Så en slö, varm CPU med en dålig GPU och ett minne inte lämpat för uppgifterna sitter det i PS4.

En box byggd på Core i3 och en grafikkrets som 650 Ti Boost hade varit så mycket bättre för ett lite högre pris.
Ja, då detta började så fanns inte 650Ti Boost så det är självklart att den inte var med i bilden.

Jag är verkligen glad att du inte har något inflytande på spelkonsolmarknaden för skulle du bestämma så skulle spelkonsolerna antagligen bli svindyra och inte särskilt flexibla. Rå prestanda verkar vara ditt enda riktmärke.

trollanklagelse borttagen
Permalänk
Snusfri

De har helt enkelt tagit den enklare vägen med inbyggt gpu, för att det blir billigare och enklare.
Men de hade kunnat ta en bättre väg med externt kort och en annan cpu och ökat priset på slutprodukt med några dollar.

svar på borttaget inlägg borttaget
Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Du kan inte säga så eftersom du inte var med och konstruerade konsolen eller vet ingående hur allt fungerar och presterar.

Mja, både ja och nej.
Visst kan ett låst system med specifika verktyg anpassade för en viss hårdvarukonfiguration komma undan mycket lindrigare än samma konfiguration i en lös PC-miljö där andra förutsättningar råder.

Men gör detta arkitekturen mindre svag, rent tekniskt? Nej.
Det handlar fortfarande om en väldigt måttfull hårdvarukonfiguration så långt som uträkningskraft avser. Vilket man inte måste arbete på Sony, AMD eller Global Foundries för att inse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

"mycket stor hårddisk" = 5,25"?

Mycket lustigt!

Visa signatur

1. Asrock B650 PG Lightning | 7600X | 32GB Kingston Fury 6000MHz | GTX 1070 |

Permalänk
Medlem

Nu är ja verkligen ingen expert, men man läser ju i så gott som alla trådar om konsoler att hårdvaran i dem inte går riktigt att jämföra med en vanlig PC. Då spelen och hela grejen optimeras grymt mycket mer mot en och samma specifika hårdvara, vilket ja gissar på ger ett grymt mycket bättre flyt och liknande?

EDIT: apelipell skrev i princip detta ja såg ja nu.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Viceroy:

Jag är verkligen glad att du inte har något inflytande på spelkonsolmarknaden för skulle du bestämma så skulle spelkonsolerna antagligen bli svindyra och inte särskilt flexiba. Bara rå prestanda verkar vara ditt enda riktmärke.

Ja, om du jämnför prestanadan kontra värmeutveckling så kan du inte påstå kretsen ligger bra till.
När det gäller spelkonsoller så måste självklart pris/prestanda vara ett viktigt val, inget snack om det.
Men det finns betydligt bättre val (enligt mig) som eventuellt inte var med på tapeten när PS4 började utvecklas.

fanboyanklagelse + § 5 borttagen
Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Javisst, men nu är inte PS4 bara för spel, den är tänkt för media, surf osv med.
Är ett 7850 något att sträva efter? Det är en helt ok GPU, men med nextgen så är den inte alls med.

Självklart har Sony mycket bra koll, men de måste också rätta sig efter de produkter som finns eller kanske finns
när de planerar nästa konsoll som skall hålla länge på marknaden, att då lägga sig i det lägsta området för
att tjärna 1-2 dollar/konsoll istället för att erbjuda en produkt som håller längre, ger slutanvändaren en bättre
upplevelse är enligt mig idiotiskt.

Självklart kan man inte jämnför med spelburk för 15k+, det voer frukantsvärt dumt, men att jämnföra med
en burk för 6-7k som har tex 680 + Core i5 och SSD är högst relevant och PC'n är så mycket bättre.

T.ex. när Xbox 360 och PS3 kom så släppte de den med ett grafikkort med ungefärlig prestanda som ett 8600 GT, Då fanns det redan 8900 kort ute på marknaden, Ska vi reflektera på detta och titta tillbaka så ser du hur spelen har lyckats att fortfarande snurra förvånansvärt bra på ett 8600 GT kort, i dagsläget har du problem att spela något i huvud taget på detta kort på en PC. T.e.x du kan glömma t.ex. Crysis 3, även på det lägsta och här flyter det på en konsol, vist inte alls lika snyggt som en kraftfull PC som en liten skara spelare har.

Det finns så många olika faktorer som spelar in och inte enbart Mhz på en CPU eller GPU, Det finns stora radikala skillnader mellan en PC och en konsol, oftast tack vare delad minne o.s.v. ( Som faktiskt lämpar sig mycket bra för fysik och grafik beräkningar )

Största problemet PS3 samt Xbox 360 har är inte så mycket CPU eller GPU i dagsläget utan det är på grund av hur lite minne konsolerna har att leka med, vi snackar totalt 512MB ram som ska också delas med deras OS. Dock Sony har lyssnat rejält på alla klagomål och gett konsolen 8GB ram.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nioreh83:

Sen när lämpar sig gddr5 enbart för grafik? Det är ju snarare bättre än vanlig gammal ddr3.

Konstruktionen blir enklare genom att ha grafik+cpu i samma krets, så det borde bidra till billigare tillverkning.

Jag tror det blir en kanonplattform för spel. Sen är jag inte helt frälst i hela facebook-tänket, men jag tillhör nog inte målgruppen direkt.

Inte helt sant. Det skiljer väldigt mycket i latencer mellan GDDR5 och DDR3. Grafikkort behöver generellt mycket högre bandbredd för att flytta väldigt mycket data snabbt så deras minne är optimerat för bandbredd. En CPU behöver inte alls lika mycket bandbredd vilket syns tydligt på alla benchmarks som jämför hastigheter på minnen men de är däremot betydligt känsligare för latencer. Så de är helt enkelt bra på olika saker. Det ska bli intressant att se hur en CPU presterar med GDDR5. Hoppas någon torterar plattformen ordentligt med benchmarks så vi kan se hur mycket prestanda man förlorar på de högre latencerna.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Blir någ ett köp, likt PS3:an. Man kan tycka att 6-8K är mycket. Men du får inte en PC med den kvaliteten för de pengarna. Och den går ner i pris med tiden. Vem köper en blu-ray spelare idag och inte en PS3?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Snusfri
Skrivet av MugiMugi:

T.ex. när Xbox 360 och PS3 kom så släppte de den med ett grafikkort med ungefärlig prestanda som ett 8600 GT, Då fanns det redan 8900 kort ute på marknaden, Ska vi reflektera på detta och titta tillbaka så ser du hur spelen har lyckats att fortfarande snurra förvånansvärt bra på ett 8600 GT kort, i dagsläget har du problem att spela något i huvud taget på detta kort på en PC. T.e.x du kan glömma t.ex. Crysis 3, även på det lägsta och här flyter det på en konsol, vist inte alls lika snyggt som en kraftfull PC som en liten skara spelare har.

Det finns så många olika faktorer som spelar in och inte enbart Mhz på en CPU eller GPU, Det finns stora radikala skillnader mellan en PC och en konsol, oftast tack vare delad minne o.s.v. ( Som faktiskt lämpar sig mycket bra för fysik och grafik beräkningar )

Största problemet PS3 samt Xbox 360 har är inte så mycket CPU eller GPU i dagsläget utan det är på grund av hur lite minne konsolerna har att leka med, vi snackar totalt 512MB ram som ska också delas med deras OS. Dock Sony har lyssnat rejält på alla klagomål och gett konsolen 8GB ram.

Självklart finns det mängder med faktorer som spelar in, inget snack om det.

När det gäller specialbyggda maskiner som PS4 och NextBOX så har utvecklarna mycket enklare uppgifter när de skall göra ett spel.
Dock så tycker jg fortfarande att det är snålt av Sony och MS att välja det sämsta kortet i en serie för att eventuellt tjärna in några kronor genom att välja lite bättre med något som har bättre utgångsläge samt drar mindre ström.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Javisst, men nu är inte PS4 bara för spel, den är tänkt för media, surf osv med.
Är ett 7850 något att sträva efter? Det är en helt ok GPU, men med nextgen så är den inte alls med.

Självklart har Sony mycket bra koll, men de måste också rätta sig efter de produkter som finns eller kanske finns
när de planerar nästa konsoll som skall hålla länge på marknaden, att då lägga sig i det lägsta området för
att tjärna 1-2 dollar/konsoll istället för att erbjuda en produkt som håller längre, ger slutanvändaren en bättre
upplevelse är enligt mig idiotiskt.

Självklart kan man inte jämnför med spelburk för 15k+, det voer frukantsvärt dumt, men att jämnföra med
en burk för 6-7k som har tex 680 + Core i5 och SSD är högst relevant och PC'n är så mycket bättre.

Var hittar man en PC som kostar 6-7k med GTX 680, i5 och SSD? Bara grafikkortet kostar minst 4k.

Edit: Förlåt, jag glömde att kommentera själva nyheten. Eh... fin handkontroll.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

En del troll- och fanboyanklagelser borttagna, samt svar på dessa. Om ni tror att någon trollar ska ni anmäla inlägget, skriv inte i tråden och ge inte heller ett drygt svar, det leder bara till urspårning och pajkastning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Inte helt sant. Det skiljer väldigt mycket i latencer mellan GDDR5 och DDR3. Grafikkort behöver generellt mycket högre bandbredd för att flytta väldigt mycket data snabbt så deras minne är optimerat för bandbredd. En CPU behöver inte alls lika mycket bandbredd vilket syns tydligt på alla benchmarks som jämför hastigheter på minnen men de är däremot betydligt känsligare för latencer. Så de är helt enkelt bra på olika saker. Det ska bli intressant att se hur en CPU presterar med GDDR5. Hoppas någon torterar plattformen ordentligt med benchmarks så vi kan se hur mycket prestanda man förlorar på de högre latencerna.

Och heller inte hela sanningen, grafikkort behöver till störst del möjlighet att både skriva och läsa från massvis av cores samtidigt på grund av sin enormt parallella struktur, och detta är just största styrkan av just GDDR.

men ja access tiden är betydligt långsammare, åt andra sidan kan flera cores arbeta med minnet samtidigt utan att belasta varandra på något sätt. Vanliga DDR minnen funkar detta betydligt sämre med. Vist du har access tiden men ibland får du vänta ändå på grund av att en annan kärna sitter och tar kanalerna.

Nu har jag dock ingen aning om hur possitiv och negativ effekt det blir på en CPU, dock i PS4's fan så handlar det om 8 hyfsat svaga kärnor så minnes access tiden lär nog inte vara den största avgörande faktorn, åt andra sidan kan varje kärna arbeta mer oberoende av andra.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Detta känns riktigt bra! En fullträff för AMD också! Kommer köpa den om priset är rätt. Sen borde detta båda för bättre PC portar vilket är skönt för alla som spelar på PC också.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Detta känns riktigt bra! En fullträff för AMD också! Kommer köpa den om priset är rätt. Sen borde detta båda för bättre PC portar vilket är skönt för alla som spelar på PC också.

Den lär garanterat vara billigare om du inte köper den med en gång i alla fall

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MugiMugi:

Och heller inte hela sanningen, grafikkort behöver till störst del möjlighet att både skriva och läsa från massvis av cores samtidigt på grund av sin enormt parallella struktur, och detta är just största styrkan av just GDDR.

men ja access tiden är betydligt långsammare, åt andra sidan kan flera cores arbeta med minnet samtidigt utan att belasta varandra på något sätt. Vanliga DDR minnen funkar detta betydligt sämre med. Vist du har access tiden men ibland får du vänta ändå på grund av att en annan kärna sitter och tar kanalerna.

Nu har jag dock ingen aning om hur possitiv och negativ effekt det blir på en CPU, dock i PS4's fan så handlar det om 8 hyfsat svaga kärnor så minnes access tiden lär nog inte vara den största avgörande faktorn, åt andra sidan kan varje kärna arbeta mer oberoende av andra.

Instämmer i att det kommer bli väldigt intressant att se hur det blir i praktiken för det är ju rätt oortodoxt att köra GDDR till en CPU. Fast det borde ju rimligtvis vara beroende av vad för typ av beräkningar man kör också.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Varför känner jag inte "wow" när jag läser om den. När PS3 kom var den långt före. Den här... Mja. Blir nog att köpa ett till grafikkort till PC-n istället.

Permalänk
Medlem

Blir faktiskt lite sugen, men allt hänger på om det släpps fysiska spel och om de går att sälja vidare.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Skrivet av €lysian:

Den lär garanterat vara billigare om du inte köper den med en gång i alla fall

Haha så sant så! Ska bli spännande att se vad den kommer kosta. Min smärtgräns för en ny konsol är 4500 kronor kan kanske sträcka mig till 5000 kronor men det är verkligen max att betala.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Detta känns riktigt bra! En fullträff för AMD också! Kommer köpa den om priset är rätt. Sen borde detta båda för bättre PC portar vilket är skönt för alla som spelar på PC också.

Priset kommer garanterat vara rätt! Om man kikar på de spel-videos som släppts för PS4 så är grafiken enormt imponerande... så länge den inte kommer kosta 8000kr.. vilket den inte kommer göra. Sony kommer ALDRIG skjuta sig i foten på samma sätt som PS3. Absolut max 5000 tror jag.

Är jag den enda som tycker att man får sinnessjukt mycket för pengarna än idag om man köper en PS3? vad kostar den liksom.. 1700kr? Galet stort spelutbud, och (vågar jag säga det?) riktigt bra prestanda för pengarna!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ayne:

Priset kommer garanterat vara rätt! Om man kikar på de spel-videos som släppts för PS4 så är grafiken enormt imponerande... så länge den inte kommer kosta 8000kr.. vilket den inte kommer göra. Sony kommer ALDRIG skjuta sig i foten på samma sätt som PS3. Absolut max 5000 tror jag.

Är jag den enda som tycker att man får sinnessjukt mycket för pengarna än idag om man köper en PS3? vad kostar den liksom.. 1700kr? Galet stort spelutbud, och (vågar jag säga det?) riktigt bra prestanda för pengarna!

PS3 kör allt på low/Medium 720P samma med xbox...oftast så laggar/hackar spelen också...buggar och dålig input på kontrollerna..

Dessa spel som är exklusiva med lite bättre grafik är oftast sjukt låsta och små...se bara på killing zone ''följ den röda tråden!'' små kartor extremt små kartor...

Halo 4 Allt utspelar sig i små miljöer och allt ljus är inget 3d-ljus...

BF3 som kräver stora ytor ser ut som CS 1,6 med 30FPS....hos konsolerna..

Så nä....man får kvantitet för pengarna...och spelen kostar oftast 50% mer till konsolerna trots deras dåliga grafik jämt-mot PC kan leverera i samma prisklass..

Titta noga på spelen hos konsolerna så ser ni hur extremt dåligt gjorda dom är egentligen...knappt några texturer och ljuset i alla spel är fake..och detta betalar ni 599:- för + live??

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Haha så sant så! Ska bli spännande att se vad den kommer kosta. Min smärtgräns för en ny konsol är 4500 kronor kan kanske sträcka mig till 5000 kronor men det är verkligen max att betala.

Jag tror att den kommer kosta runt 4000-4500 kr vid lanseringen, och sedan sjunka till 3500 efter några månader. För min del är det en intressant konsol och jag är väldigt sugen på att se vad den har att erbjuda. Det kommer med all säkerhet en hel del exklusiva spel som är riktigt bra. Vi kan bara vänta och se, men det är lite spännande.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

PS3 kör allt på low/Medium 720P samma med xbox...oftast så laggar/hackar spelen också...buggar och dålig input på kontrollerna..

Dessa spel som är exklusiva med lite bättre grafik är oftast sjukt låsta och små...se bara på killing zone ''följ den röda tråden!'' små kartor extremt små kartor...

Halo 4 Allt utspelar sig i små miljöer och allt ljus är inget 3d-ljus...

BF3 som kräver stora ytor ser ut som CS 1,6 med 30FPS....hos konsolerna..

Så nä....man får kvantitet för pengarna...och spelen kostar oftast 50% mer till konsolerna trots deras dåliga grafik jämt-mot PC kan leverera i samma prisklass..

Titta noga på spelen hos konsolerna så ser ni hur extremt dåligt gjorda dom är egentligen...knappt några texturer och ljuset i alla spel är fake..och detta betalar ni 599:- för + live??

Lol, nog för att man föredrar spela på PC, men du vet inte riktigt vad du snackar om "Killing zone" AKA Killzone är redigt snyggt för att vara konsol spel. Killzone 3 har både små och stora banor, sen ser väl knappst BF3 ut som CS 1.6, och vad är 3d ljus? Dynamiskt? Killzone har gott om det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ak-47:

Titta noga på spelen hos konsolerna så ser ni hur extremt dåligt gjorda dom är egentligen...knappt några texturer och ljuset i alla spel är fake..och detta betalar ni 599:- för + live??

Titta noga på dom bra spelen så ser du hur välgjorda dom är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morpa:

Varför känner jag inte "wow" när jag läser om den. När PS3 kom var den långt före. Den här... Mja. Blir nog att köpa ett till grafikkort till PC-n istället.

Ett till grafikkort lol...

En spelkonsol för exklusiva spel är mycket bättre deal, konsoller håller iaf över 6år vilket inte ett grafikkort till PC gör...

Permalänk
Medlem
Skrivet av golom:

ergonomi är det sista dom kan ha studerat, har alltid undrat vem som tycker spakarna är sköna med en ingröpning. vetifan hur dom håller kontrollen eller hur deras tummar ser ut. och det bli inte bättre när man trycker spaken åt nått håll.

Det blir bättre grepp.
Under hektiska Fifa matcher (typ 2 manuella i varje lag) är det annars lätt man man glider av spaken och då missar ett/släpper in ett mål.

Permalänk
Medlem

Vad är det för snack? "Super charged PC hardware"? Men snälla...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841