Sony avslöjar fler detaljer kring Playstation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Titta noga på spelen hos konsolerna så ser ni hur extremt dåligt gjorda dom är egentligen...knappt några texturer och ljuset i alla spel är fake..och detta betalar ni 599:- för + live??

Spelen är extremt begränsade, inte dåligt gjorda. Personligen reagerade jag på 360:ns och PS3:ans låga minnesmängd redan när de presenterades, och konsolerna har fått lida av dett sen dess. Men detta är åtgärdat den här generationen.

Och ja, det är klart ljuset är fake? Tänkte du att man ska ta ljus från verkligheten och spegla in i konsolen eller?

Jag hoppas att priserna på spelen sänks, men det lär nog inte hända.

Edit: Det kommer säkert en USB-adapter till kameran.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

PS3 kör allt på low/Medium 720P samma med xbox...oftast så laggar/hackar spelen också...buggar och dålig input på kontrollerna..

Dessa spel som är exklusiva med lite bättre grafik är oftast sjukt låsta och små...se bara på killing zone ''följ den röda tråden!'' små kartor extremt små kartor...

Halo 4 Allt utspelar sig i små miljöer och allt ljus är inget 3d-ljus...

Titta noga på spelen hos konsolerna så ser ni hur extremt dåligt gjorda dom är egentligen...knappt några texturer och ljuset i alla spel är fake..och detta betalar ni 599:- för + live??

Jag spelar hellre ett roligt spel som ser lite sämre ut, än ett snyggt och tråkigt spel. Men jag vet att många spelare idag tycker precis tvärtom, tyvärr.
(För att det inte ska bli missförstånd nu: det finns jättemånga spel till både konsol och PC som varken är roliga eller snygga)

Vänta lite nu, 3D-ljus? Så ljuset i Halo 4 är alltså gjort i 2D och ligger helt platt på marken, eller vad menar du?

Du menar kanske egentligen att texturerna i spelen har låg upplösning? Därför att antalet texturer är verkligen inte samma sak som fula texturer. Man måste ju liksom fylla ut alla golv, väggar, tak, objekt etc med en bild, annars har du bara en grundstruktur helt utan färg. Och ljuset i alla konsolspel är fake, det finns inte där utan är bara på låtsas? Ja, det sammanfattar ju spelen i största allmänhet tycker jag - dom är inte på riktigt. Jag förstår helt ärligt inte vad det är du försöker säga.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Inaktiv

Jag är trött på allt som har med konsoler att göra, dess låsta hårdvara, låsta operativsystem, DRM-skydd, DLCs, och all avsaknad av och för framtida modifikationers-utveckling, ser absolut ingen som helst framtid för nästa generations konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Javisst, men nu är inte PS4 bara för spel, den är tänkt för media, surf osv med.
Är ett 7850 något att sträva efter? Det är en helt ok GPU, men med nextgen så är den inte alls med.

Självklart har Sony mycket bra koll, men de måste också rätta sig efter de produkter som finns eller kanske finns
när de planerar nästa konsoll som skall hålla länge på marknaden, att då lägga sig i det lägsta området för
att tjärna 1-2 dollar/konsoll istället för att erbjuda en produkt som håller längre, ger slutanvändaren en bättre
upplevelse är enligt mig idiotiskt.

Självklart kan man inte jämnför med spelburk för 15k+, det voer frukantsvärt dumt, men att jämnföra med
en burk för 6-7k som har tex 680 + Core i5 och SSD är högst relevant och PC'n är så mycket bättre.

Fast nu kostar ju bara ett GTX 680 och en core i5 nästan 6k. Så hela burken ligger närmre 9-10k i pris.

Permalänk
Medlem

Jag förstår verkligen inte vissa här inne som jämför PC och spelkonsol när det kommer till hårdvara. Om en spelkonsol har samma setup som en PC så får PCn storpisk i spel. En spelkonsol kör inga tunga Windows OS eller andra program i bakgrunden och har ALLA sina spel optimerade till dess hårdvara.

Å varför är man fanboy så länge man pratar gott om något. Kan man inte, som t.ex. jag, ha både en monster PC och en Ps3/Ps4? För det är väl spel de flesta här är intresserade av egentligen? Man tycker ju att det borde finnas annat att gnälla över. "Ewwwww spakarna går utåt" Låter som när kärringen läser en av sina modeblaskor.

Permalänk
Medlem

Hoppas på att konsolen kommer vara lika prispressad som det talats om. I så fall blir det köp för min del. Trött på PC som spel plattform. Ser jag tillbaka så har jag bäst spelminnen från konsoler, med undantag för spel som Quake. Men för det krävs inget prestandamonster. Tycker det ligger för stort fokus på tung grafik istället för estetik och genomtänkt spelmekanik. Hellre simpel grafik och galet flyt (200 fps eller mer), på mainstream hårdvara.
Men tung grafik säljer idag. Folk blir nästan missnöjda om spel flyter på "för bra" på deras dyra utrustning. De vill att skiten ska gå på knäna.
Köper man en konsol behöver man inte tänka på inställningar, uppdateringar mm. Bara tuta och köra när man har tid, och veta att den kommer hålla några år.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Jaguar = usel cpu-prestanda och dåliga gpu.
Vi valde pga låg strömförbrukning och värmeutveckling..
Ni valde pga att det inte fanns någon annan än AMD som levererade en komplett lösning, struntsamma att vi måste krypa ner till gameboy-nivå i prestanda.

8GB Delad DDR5 ser bra ut på pappret, men att DDR5 nästan enbart lämpar sig för grafik och låter resten av systemet lida för det är inte genomtänkt för fem öre.

Så en slö, varm CPU med en dålig GPU och ett minne inte lämpat för uppgifterna sitter det i PS4.

En box byggd på Core i3 och en grafikkrets som 650 Ti Boost hade varit så mycket bättre för ett lite högre pris.
Ja, då detta började så fanns inte 650Ti Boost så det är självklart att den inte var med i bilden.

Linus Blomberg på Avalanche verkar nöjd i alla fall. PÅ frågan vad det skulle kosta att bygga en PC med samma prestanda som en PS4 så svarade han "det kan jag inte svara på eftersom den hårdvaran inte finns till PC än. Men det skulle i alla fall bli många gånger dyrare än en Playstation 4."

Dessutom verkar han väldigt glad över GDDR5 minnet eftersom " minnesaccessen oftast är en av de största flaskhalsarna i spelmotorer."

Och han borde ju ha lite koll på vad han yttrar sig om

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mars SSX:

Berätta gärna vart jag kan få en komplett dator med GeForce GTX 680, Intel Core i5 och en SDD för 6-7,000.

CDON. Kan inte länka kundkorg där men plockade liknande komponenter hos inet http://www.inet.se/kundvagn/visa/3166323/2013-03-28
Det blir lite billigare hos CDON och dra av 15% från priset.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RzrTrek:

Jag är trött på allt som har med konsoler att göra, dess låsta hårdvara, låsta operativsystem, DRM-skydd, DLCs, och all avsaknad av och för framtida modifikationers-utveckling, ser absolut ingen som helst framtid för nästa generations konsoler.

Köp en färdigchippad konsol eller skicka in konsolen på chippning. Visst det är kanske 1000-1500kr dyrare men då har man så in i helvete större frihet. Jag är också trött på att allt ska vara låst och man får inte göra som man vill och Sony och MS har total kontroll över din konsol och står i sina avtal att dem kan banna en m.m. helt godtyckligt. Den hårdvara som jag har betalat för jag precis som jag vill med!

Näe fyfan en RGH-Jtagad 360 är underbar. Visst man kan inte spela online för då förstör uppdateringarna din Jtag men jag tycker det är skitsamma. Jag spelar aldrig multiplayer utan kör bara singelplayer. Jag vill ha ett slut på alla spel för jag har inte tid att lägga ner oändligt med tid på ett spel och man har nog så många ospelade spel ändå så det räcker och bli över. Men av att man inte kan gå online så får man friheten att man kan ta backuper på alla ens köpta arkadspel när man vill och hur man vill för Xbox live kanske inte ens ligger uppe hur länge som helst och en hårddisk går ju alltid sönder förr eller senare så då känns det skönt att man kan ha en kopia på någon hårddisk eller ha dem utbrända. Man kan köra emulatorer och spela nes, snes, genesis, gba, psx (inte för att jag behöver det då jag har kvar min PS2a). Helt fantastisk och denna stora frihet av att man betalar 1500kr mer för konsolen. Helt klart värd det!

Och nu när PS4 och nästa Xbox är baserade på x86 så kommer det inte ta länge innan dem är knäckta. Finns en anledning varför dem alltid har haft specialdesignad hårdvara och inte PC baserad x86. Finns en konsol som har haft det första Xboxen och den blev knäckt ut och in fullständigt på bara någon månad efter release. och hur många är det i ärlighetens namn som har en original Xbox? Dem är ju helt värdelösa, man kan ju inte göra någonting förutom spela medan med en chippad kan man göra allt nästan.

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Medlem

Så mycket gnälltrattar här på Swec nuförtiden... överallt innom vissa ämnen spys det samma gnäll hela tiden på var enda nyhet, var gång jag ser en nyhet som den här vet jag precis vad för gnäll som kommer stå, samma gnäll varje gång, inte bara om konsoller, utan väldigt många ämnen nuförtiden.

Ush Swec's members är värre än skvallertanterna i personalrummet på ett äldreboende.

Själv tycker jag det ser lovande ut, gillar x86 vägen och håller tummarna för att man kan köra in Linux igen och för att stanna den här gången då det då blir en rolig HTPC på köpet samt hoppas på bättre portar mellan konsoll->PC även om jag inte stört mig mycket på det de spel jag spelat.
Har själv en kostsam prestanda dator men har även PS3,360,wii etc och har användning för allt, jag förväntar mig inte att en spel-konsoll skall spotta ut grafiken som min workstation men konsollerna för mig har sin nytta för vissa spel samt BD.

Jag ser ljust på den här generationen av spel-konsoller som ett fint komplement till mina datorer och hoppas att det går vägen och blir mer smärtfritt än många av mina favorit titlar som haft problem på PS3 den här generationen (bethesda -_-).

På pappret duger hårdvaran fint för min del när det optimeras för den, jag klagar sällan på grafik överlag då det inte är den viktigaste biten för mig i ett spel, så länge spelen inte får handikapp som BF3 på konsoll så är jag nöjd, fast jag har faktiskt lagt snarlik tid på BF3 på både PC och PS3 (237h PC och 286h PS3) så även om jag inte tycker om allt som ändrats på BF3 på PS3 så har det fungerat för mig när jag väl spelat.

Som sagt, jag är hoppfull och det skall bli spännande att se resultatet när maskinen kommer, mindre gnäll på Swec hade itne skadat dock då jag absolut inte ser nyttan att kasta ur sig samma skit om och om igen kontant.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OgZer:

Jag förstår verkligen inte vissa här inne som jämför PC och spelkonsol när det kommer till hårdvara. Om en spelkonsol har samma setup som en PC så får PCn storpisk i spel. En spelkonsol kör inga tunga Windows OS eller andra program i bakgrunden och har ALLA sina spel optimerade till dess hårdvara.

Å varför är man fanboy så länge man pratar gott om något. Kan man inte, som t.ex. jag, ha både en monster PC och en Ps3/Ps4? För det är väl spel de flesta här är intresserade av egentligen? Man tycker ju att det borde finnas annat att gnälla över. "Ewwwww spakarna går utåt" Låter som när kärringen läser en av sina modeblaskor.

Underbart skrivet!
Här! VARSÅGOD ta emot! *slänger alla INTERNETS till dig* \o/

Permalänk
Entusiast
Skrivet av mungo_skata:

CDON. Kan inte länka kundkorg där men plockade liknande komponenter hos inet http://www.inet.se/kundvagn/visa/3166323/2013-03-28
Det blir lite billigare hos CDON och dra av 15% från priset.

Lägg på 15 kr för det här chassit: http://www.inet.se/produkt/6901396/cooler-master-elite-310-bl... så får moderkortet plats också

Sen är det tveksamt om man kan kalla det där en fungerande speldator eftersom du inte kommer få plats med mer än två spel samtidigt på 64 GB SSD.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

"Pekplattan mellan de analoga styrsparkarna har två pekpunkter med en upplösning på 1 920 x 900"
Noway?

Permalänk
Medlem

Är kontrollen också konsolen? Eller är det som ps3?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blabbs:

Är kontrollen också konsolen? Eller är det som ps3?

Nej nej. Såhär kommer kontrollen att se ut:

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooakim:

Det bådar gott för Sony

Och troligtvis även för AMD. Kretsar först till Wii U, nu till PS4 och troligen även till Nextbox.
Glöm inte bort artikeln Swec hade för ett tag sedan där nvidia " inte tyckte att PS4 var värd kostnaden ".
http://www.sweclockers.com/nyhet/16699-nvidia-playstation-4-a...

nvidia tackade alltså nej till att få leverera kretsar till dessa enheter? Det är som om en vanlig svensk med medelmåttig utbildning skulle tacka nej till ett jobb.
D.v.s högst osannolikt. Men nvidia kan ju såklart inte erkänna att de blev överkörda, så jag förstår deras approach. (comsi comsi nvidia boys)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Lägg på 15 kr för det här chassit: http://www.inet.se/produkt/6901396/cooler-master-elite-310-bl... så får moderkortet plats också

Sen är det tveksamt om man kan kalla det där en fungerande speldator eftersom du inte kommer få plats med mer än två spel samtidigt på 64 GB SSD.

Oj jävlar. Plockade bara första bästa chassi.
Det går nog att pula in en lagringsdisk utan att priset skenar iväg

Mars SSX ville veta var man kunde köpa komplett dator med 680 och en i5a för 6-7k, så det va bara det jag svarade på. Vad han anser vara en komplett dator har jag iof ingen aning om. OS, montering, skärm, mus, högtalare, lysdioder osv...?

Permalänk
Medlem

x86 dev <3

Permalänk
Medlem

Låter intressant, har inte hängt med i konsolvärlden alls så jag vet inte riktigt hur stor skillnad det är sedan den förra generationen.

Givetvis så kan man väll inte förvänta sig "pc-standard", men det ska bli roligt o jämföra mot vad man själv kan bygga ihop för samma pris när den släpps.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Så mycket gnälltrattar här på Swec nuförtiden... överallt innom vissa ämnen spys det samma gnäll hela tiden på var enda nyhet, var gång jag ser en nyhet som den här vet jag precis vad för gnäll som kommer stå, samma gnäll varje gång, inte bara om konsoller, utan väldigt många ämnen nuförtiden.

Ush Swec's members är värre än skvallertanterna i personalrummet på ett äldreboende.

Som sagt, jag är hoppfull och det skall bli spännande att se resultatet när maskinen kommer, mindre gnäll på Swec hade itne skadat dock då jag absolut inte ser nyttan att kasta ur sig samma skit om och om igen kontant.

Jag håller med, swec har gått ner sig totalt.

Annat var det när det viktigaste var att medlemmarna hade en dator och var intresserade av vad man kunde göra med det som fanns, när hårdvara var dyrt och det var status att överklocka lågbudget osv inte massa snorisar som fått värsta av farsan och lipar på allt som inte presterar som de bästa 5%.

Ska bli intressant hur PS4 tar sig.

Många glömmer att även om tidigare konsoller varit kraftfulla när de kommit så har de inom kort tid blivit helt omkörda av ny hårdvara, men ändå kunnat prestera, problemet är väl snarare att det varit svårt att jämföra specen med pc då det varit unika chip i konsollerna, omspunna med massa konsollmyter.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Låter intressant, har inte hängt med i konsolvärlden alls så jag vet inte riktigt hur stor skillnad det är sedan den förra generationen.

Givetvis så kan man väll inte förvänta sig "pc-standard", men det ska bli roligt o jämföra mot vad man själv kan bygga ihop för samma pris när den släpps.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja förmodligen inget som kommer i närheten för spel. Det flesta utvecklare tycker steget är större nu än det var från PS2 till PS3, givetvis samma med Xbox. Plus att de fått en plattform som är mycket lättare att utveckla för.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Och troligtvis även för AMD. Kretsar först till Wii U, nu till PS4 och troligen även till Nextbox.
Glöm inte bort artikeln Swec hade för ett tag sedan där nvidia " inte tyckte att PS4 var värd kostnaden ".
http://www.sweclockers.com/nyhet/16699-nvidia-playstation-4-a...

nvidia tackade alltså nej till att få leverera kretsar till dessa enheter? Det är som om en vanlig svensk med medelmåttig utbildning skulle tacka nej till ett jobb.
D.v.s högst osannolikt. Men nvidia kan ju såklart inte erkänna att de blev överkörda, så jag förstår deras approach. (comsi comsi nvidia boys)

Nvidia har inga lösningar med x86 CPU kombinerat med GPU. Tror det var ett av kraven för att skapa en liten och billig spelmaskin.
Tegra 3 / Tegra 4 ligger i klass med PS2 så det är heller inget alternativ.

Så att börja utveckla något och få ut det på kort tid hade nog kostat för mycket pengar för att sedan riskera att det bara blir skit av det hela.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Javisst, men nu är inte PS4 bara för spel, den är tänkt för media, surf osv med.
Är ett 7850 något att sträva efter? Det är en helt ok GPU, men med nextgen så är den inte alls med.

Självklart har Sony mycket bra koll, men de måste också rätta sig efter de produkter som finns eller kanske finns
när de planerar nästa konsoll som skall hålla länge på marknaden, att då lägga sig i det lägsta området för
att tjärna 1-2 dollar/konsoll istället för att erbjuda en produkt som håller längre, ger slutanvändaren en bättre
upplevelse är enligt mig idiotiskt.

Självklart kan man inte jämnför med spelburk för 15k+, det voer frukantsvärt dumt, men att jämnföra med
en burk för 6-7k som har tex 680 + Core i5 och SSD är högst relevant och PC'n är så mycket bättre.

Ja, HD7850 är ett stort kliv från förra generationen. Du har ingen aning hur mycket utvecklare kan optimera sina spel för konsoler...

Det är vi PC spelare som har blivit vana med portade och dåligt optimerade spel till datorn, istället för att klaga på utvecklarna går man och köper ett dyrare grafikkort... Men det är inget man kan göra något åt, PC är ju så öppet, spelen måste funka på alla sorters hårdvarukonfigurationer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

PS3 kör allt på low/Medium 720P samma med xbox...oftast så laggar/hackar spelen också...buggar och dålig input på kontrollerna..

Dessa spel som är exklusiva med lite bättre grafik är oftast sjukt låsta och små...se bara på killing zone ''följ den röda tråden!'' små kartor extremt små kartor...

Halo 4 Allt utspelar sig i små miljöer och allt ljus är inget 3d-ljus...

BF3 som kräver stora ytor ser ut som CS 1,6 med 30FPS....hos konsolerna..

Så nä....man får kvantitet för pengarna...och spelen kostar oftast 50% mer till konsolerna trots deras dåliga grafik jämt-mot PC kan leverera i samma prisklass..

Titta noga på spelen hos konsolerna så ser ni hur extremt dåligt gjorda dom är egentligen...knappt några texturer och ljuset i alla spel är fake..och detta betalar ni 599:- för + live??

Men ta en titt på PS3-exklusiva titlar som Uncharted-serien och GoW. Visst, det är inga jättelika miljöer man rör sig i, men det kan man kanske förstå med tanke på hur lite minne PS3 har till sitt förfogande.
Personligen tycker jag att En PS3 med ett års playstation plus är bland det mest prisvärda man kan lägga sina pengar på.
Klart... har man en Dator som är bra i övrigt så är ett nytt grafikkort i samma prisklass (runt 2000kr) en bättre deal.

Permalänk
Inaktiv

7850 har ju dock lekts med så den hänger med , 140 mhz överclockning fixar den själv på gpu'n, 200 mhz på minnet, ger en 10% fps ökning, då hamnar den ganska högt på listorna...

Men tycker de kunde ha tagit storebrodern, 7870, den drar ju inte så mycket mer....

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Det gick väl hyggligt bra för Sony denna generation också, till slut har de sålt fler konsoler än Microsoft läste jag någonstans.

Men dom sålde dom flesta med förlust. Plus att Nintendo sålde ännu fler Wii, samtliga med vinst.

Permalänk
Skrivet av ayne:

Priset kommer garanterat vara rätt! Om man kikar på de spel-videos som släppts för PS4 så är grafiken enormt imponerande... så länge den inte kommer kosta 8000kr.. vilket den inte kommer göra. Sony kommer ALDRIG skjuta sig i foten på samma sätt som PS3. Absolut max 5000 tror jag.

Är jag den enda som tycker att man får sinnessjukt mycket för pengarna än idag om man köper en PS3? vad kostar den liksom.. 1700kr? Galet stort spelutbud, och (vågar jag säga det?) riktigt bra prestanda för pengarna!

Jo det ser riktigt bra ut! Nej att de skulle göra samma sak som med PS3 med priset lär inte hända. Ja PS3 är en väldigt bra konsol för pengarna med tanke på spelutbudet som är väldigt bra sen gör Blu Ray läsaren den ännu mer prisvärd.

Skrivet av €lysian:

Jag tror att den kommer kosta runt 4000-4500 kr vid lanseringen, och sedan sjunka till 3500 efter några månader. För min del är det en intressant konsol och jag är väldigt sugen på att se vad den har att erbjuda. Det kommer med all säkerhet en hel del exklusiva spel som är riktigt bra. Vi kan bara vänta och se, men det är lite spännande.

Ja det känns som ett bra pris faktiskt. Jag tror också att det blir en hel del exklusiva spel till den.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Visst spelen på konsol optimeras väldigt bra så det kanske inte behövs kraftigare hårdvara. Men spel som optimeras för pc då ? De spelen är ju inte fy skam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Titta noga på spelen hos konsolerna så ser ni hur extremt dåligt gjorda dom är egentligen...knappt några texturer och ljuset i alla spel är fake..och detta betalar ni 599:- för + live??

Just därför jag drar mig för att köpa en ny konsol, PC-spelen är både billigare och bättre.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Så ni menar alltså som någon skrev att den datorn finns inte ? som inte klarar ps4 spel grafikmässigt? Så om man tar en eller två titans som har 4 500 GFLOPS i beräkningskraft så kmr det lagga
okey....