Epic Games visar grafikdemot Infiltrator med Unreal Engine 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Serzarian:

Faktum är att jag skrev det grammatiskt fel eftersom det är en referens till Family Guy: http://www.youtube.com/watch?v=Ge4oufdIOMc

Ah! Alla förknippar dock inte sånt till någon TV-serie.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Lär dig dina "internet memes" istället för att klaga på stavning.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk

Ser ut som en betydligt bättre version av Id tech 5. Väldigt snyggt måste jag säga. Dessutom fick ja Rovdjuret känsla av demot.
Och på ett grafikort!

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem

På vilket sätt är Unreal Engine 4 bättre än 3? Jag tycker den här samaritan demo har lika bra grafik, och den är på UE3: http://www.youtube.com/watch?v=RSXyztq_0uM

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludric:

Kan nästan sätta pengar på att HL3 kommer att presenteras samtidigt som Valve visar upp sin Steam Machine.

Antagligen började Valve bygga på en ny motor och HL3 väldigt tidigt, men kom sedan dess på att de ville in på konsolmarknaden, så de har nog "börjat om" ett par gånger.

Skulle inte förvåna mig om det dessutom kommer att komma något "Valve Mega Bundle" också, enbart för att locka köpare till the Steam Machine, typ HL3, Portal 3, L4D3, alla tidigare Valve-releaser och en hög av hattar och skins till TF2/DotA2.

Tror knappast det handlar om att Valve vill in på konsolmarknaden, det har de varit sen de startade. Det är snarare att de inte vill göra någon besviken med tanke på hypen fans skapar kring HL3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Visa gärna källan på detta.

* you're

Alltså härre...

Man skall alltså källhänvisa en åsikt eller spekulation? Vad tror folk att det här forumet är ämnat för egentligen, peer review-baserade vetenskapsartiklar? Det är plötsligt som att varenda kotte och hans morsa ska ha källhänvisning så fort man öppnar munnen, löjligt.

EDIT: Ja jag är på dåligt humör, ragget dumpade mig igår kväll.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Skrivet av nitroid:

På vilket sätt är Unreal Engine 4 bättre än 3? Jag tycker den här samaritan demo har lika bra grafik, och den är på UE3: http://www.youtube.com/watch?v=RSXyztq_0uM

Demot drevs med inte mindre än 3st GTX580 eller idag motsvarande 1st kepler.

Den nya motorn kräver inte alls lika mycket från grafikkorten alltså och gör att fler
har möjlighet att uppleva bra grafi utan att slänga tusentals kronor på dyra grafikkort.

Utvecklingen går framåt alltså

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV ATX | AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | 32GB Corsair Vengance RGB DDR4 3600Mhz | WD Black SN850X 1TB Gen 4 | Samsung 980 1TB | RADEON RX6800XT Red Devil | Corsair PSU RM750x | Samsung LC49G95T 5120x1440 49" | CORSAIR H150i Elite LCD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Vill se detta utan youtubes jäkla sönderkomprimering. Snälla EPIC släpp körbart demo!

Finns en direktlänkt till mov-fil (AVC) på Nvidias sajt. Antagligen bästa kvaliten som är nerladdningsbar som jag hittat.
http://international.download.nvidia.com/geforce-com/internat...
Format profile : Main@L4.1
Codec ID/Info : Advanced Video Coding
Bit rate : 8 285 Kbps

De har gått för en "cinematisk look" med lite mjukare och inte så skarp bild som datorspel brukar ha. Tycker ändå det är otroligt snyggt. Kul att den går att köra i realtid på ett GTX 680 eller i samma nivå. Vore smutt att få den som ett riktigt exekverbart demo, men det lär inte hända då inte tidigare demos släppts.

Permalänk

Detta får mig att tänka på Star Wars 1313. Inte lika snygg som denna men vill ha

Visa signatur

Motherboard: ASUS ROG Crosshair VIII Hero X570 | Processor: AMD Ryzen 5900X | Graphic: MSI GeForce RTX 4090 24GB GAMING TRIO | Memory: G.Skill 64GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | PSU: ASUS ROG Thor 1200W

Permalänk
Avstängd

spelgrafik som sådan hade varit underbart.

Permalänk
Skrivet av bluffebois:

Gå till mamma o be henne o hämta jordgubbsnappen och snuttefilt

Haha, what the fuck... Det där var ju bara random.

OnT: Tycker detta såg extremt läckert ut! Skulle gärna vilja se ett spel i samma miljö.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av €lysian:

Valve har aldrig sagt att dom överhuvudtaget tänker göra ett HL3, så det är nog ganska meningslöst att sitta och vänta på.
Dom har ju inte ens lyckats släppa Episode 3 än, trots att det utannonserades för...länge sen.

men på ett sätt har ju alltid valve varit tysta omkring det dom jobbar med, dom har varken bekräftat eller dementerat HL3, sedan vore det konstigt om dem inte skulle göra ett HL3 med tanke på att just Half Life är deras största spel(om inte det dom är mest känd för), lite som att Blizzard skulle sluta helt med WC spelen.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avenger80:

Sen vilken generation har en ny generation varit dubbelt så snabb?

sen när 8800 korten kom från Nvidia!

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Länge sedan jag blev imponerad av ett grafikdemo för en ny grafikmotor - men det här var verkligen häftigt.

Permalänk
Medlem

Körs det här i realtid på ett 680 är jag imponerad

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Självklart kommer inte de första spelen se ut sådär eftersom de i demot lär använda all CPU+GPU till att rita allt. Släng på AI, mer fysik, GUI, ljud osv osv så kommer det inte se ut som demot, iaf inte idag.

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Titans prestanda är väldigt begränsad för tillfället av två orsaker. Ej optimerade drivrutiner samt ej optimerade spel. Tittar man på GTX680 så har det kortet fått ett rejält prestandalyft sen det släpptes i form av nya drivrutiner, och samma sak kommer hända GTX Titan. Det räcker med att titta på specsen så ser man att GTX Titan nästan är dubbelt så kraftfull. Nästan dubbelt så många CUDA-kärnor, mer än dubbelt så många transistorer och högre bandbredd på minnena. Allt som behövs är lite högre klockfrekvenser och optimerade drivrutiner så har man den dubbla kraften. Och nej jag driver inte med dig, utan påpekar bara vad AMD och Nvidia själva har sagt. AMD har sagt att det inte kommer nya kort förrän i slutet av 2013 eller början av 2014 och Nvidia har sagt att GTX 780 kommer dröja längre än vanligt. Tittar man på hur spelen ser ut idag så har dom ingen anledning att släppa nya kort då dagens kort kommer klara av att driva spelen som släpps under 2013. Så det lutar väldigt mycket mot att GTX 780 kommer att bygga på Maxwell och därmed ge en ordentlig prestanda boost.

Den kan man anta. Dock så om man kollar på drivrutins historiken mellan 301 till 310 för Nvidia så är prestanda skillnaden MAX 10 % i vissa fall, så man ska inte hoppas på drivrutiner allt för mycket. Vet vad du menar men min poäng är att det som står på pappret osv bara är skryt siffror och sen om man får ut den prestandan eller ej är en annan sak.

Vi får vänta och se helt enkelt vad dom kommer med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Titans prestanda är väldigt begränsad för tillfället av två orsaker. Ej optimerade drivrutiner samt ej optimerade spel. Tittar man på GTX680 så har det kortet fått ett rejält prestandalyft sen det släpptes i form av nya drivrutiner, och samma sak kommer hända GTX Titan. Det räcker med att titta på specsen så ser man att GTX Titan nästan är dubbelt så kraftfull. Nästan dubbelt så många CUDA-kärnor, mer än dubbelt så många transistorer och högre bandbredd på minnena. Allt som behövs är lite högre klockfrekvenser och optimerade drivrutiner så har man den dubbla kraften. Och nej jag driver inte med dig, utan påpekar bara vad AMD och Nvidia själva har sagt. AMD har sagt att det inte kommer nya kort förrän i slutet av 2013 eller början av 2014 och Nvidia har sagt att GTX 780 kommer dröja längre än vanligt. Tittar man på hur spelen ser ut idag så har dom ingen anledning att släppa nya kort då dagens kort kommer klara av att driva spelen som släpps under 2013. Så det lutar väldigt mycket mot att GTX 780 kommer att bygga på Maxwell och därmed ge en ordentlig prestanda boost.

Visst kommer drivrutiner göra det bättre. Dock är det skillnad på att jämföra prestandan 680 fått tack vare drivrutiner från lanseringsdagen mot vad man kan förvänta sig av Titan. 680 är en helt ny arkitektur mot sin föregångare. Det gör att vissa optimeringar kan med lite tur bli väldigt gynnsamma. I Titans fall är det mer en fråga om samma fast mycket mer av allt.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Mind... blown...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2:

Länge sedan jag blev imponerad av ett grafikdemo för en ny grafikmotor - men det här var verkligen häftigt.

Tänkte precis skriva det med.
Har inte blivit såhär imponerad av ett grafikdemo på länge.
Ni som tycker att detta inte ser bättre ut än UE3 måste titta en gång till, mycket småsaker som blivit bättre. Men visst kan man väl som vanlig casual-gamer tycka att det ser lika bra ut.

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Atlas Tasume:

Källa på det? Folk sa detsamma med UE3, och titta på alla dagens spel.

Skärpning nu.

Jag såg då inga dynamiska ljus överallt i Gears of War eller de flesta spel idag

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Så där ja!

Se hur spel kunde sett ut för länge sedan - om de inte behövt gå att köra på sju år gamla konsoller!

Den goda nyheten är att här är det hopp i grafikkvalitet jag förespådde skulle komma med de nya konsollerna. Så här kommer spelen att se ut om två år.
Den dåliga nyheten är att så här kommer spelen att se ut om tio år också, för efter "grafikhoppet" med de nya konsollerna kommer vi till en ny platå där PC avancerar och konsollerna står still.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Inaktiv

Snygg grafik. Snygg design. Jag gillar vad jag ser!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreX:

"Realtid" ajo. Just denna är dock tyvärr inte i realtid med 680. Hade varit fräsigt om det var så dock.

Man kan inte annat än skratta. Om demot inte var i realtid och bara var en film, vad hade över huvud taget varit imponerande med det då? Tror du Epic fakar och kör en film? Det låter ju troligt...
Men det är klart, varför ifrågasätta nåt som skrivs här på sweclockers där det flesta har stenkoll.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

* you're[/QUOTE]

Det är ett skämt, du vet "Damn nature, you scary"

Visa signatur

Dator 1: i7 4790k | EVGA 1070
Dator 2: i5 3570k | Asus 960
"Allting blir bättre med Boost"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Så där ja!

Se hur spel kunde sett ut för länge sedan - om de inte behövt gå att köra på sju år gamla konsoller!

Den goda nyheten är att här är det hopp i grafikkvalitet jag förespådde skulle komma med de nya konsollerna. Så här kommer spelen att se ut om två år.
Den dåliga nyheten är att så här kommer spelen att se ut om tio år också, för efter "grafikhoppet" med de nya konsollerna kommer vi till en ny platå där PC avancerar och konsollerna står still.

Det är väl ändå lite skillnad på ett begränsat demo och ett spel där du i en stor värld skall kunna röra dig fritt.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Ruskigt läckert, må jag säga!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av M1NT:

spelgrafik som sådan hade varit underbart.

välkommen till 2040

Permalänk
Avstängd
Skrivet av riktigninja:

välkommen till 2040

Nja, 10 år någonting tror jag är möjligt!

Permalänk
Medlem

Jag skulle gå igång stenhårt på ett WWII spel i Battlefield stuk med rejäl destruction, för det var ett tag sen nu..

iaf, var rätt trevligt, skönt att se att det finns så många kapabla motorer men snälla, gör destruction till ett prio snart.