Epic Games visar grafikdemot Infiltrator med Unreal Engine 4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av teckim:

NEJ, men vi ser vad spelmotorn är KAPABEL till.

Så om de skippar konsol tjafset så kan vi få ett snyggt spel som kräver lite av datorn också?

Permalänk
Avstängd

Sure bacon ett sunket 680 kan driva grafik som detta i "realtid"..helt ok animation dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Så om de skippar konsol tjafset så kan vi få ett snyggt spel som kräver lite av datorn också?

Ungefär så

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Yay.

Onödigt demo då spelen inte kommer se ut så.
Vad är meningen? Hypa andra utvecklare att köpa licens från Epic Games eller?

Märkligt att du alltid ska vara så negativ.. Du måste ta priset som årets gnällspik på Sweclockers.

Har du verkligen inget bättre för dig?

Sjukt tråkigt att du ska förstöra varenda tråd på detta forum.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Så du tror verkligen att våra spel "Next Gen" kommer se ut sådär? Haha ja eller hur.
En modern dator klarar ju inte ens av samaritan, ett litet område på vaddå 50m2.

Samaritan kan drivas med ett enda GTX 680, precis som med detta demo och Elemental demot, och även PS4 drev Elemental demot i realtid. När spel med sån här grafik släpps så lär både Nvidia och AMD ha släppt minst en ny generation. Och nästa generation lär garanterat prestera dubbelt så bra som ett GTX 680. Sen behöver man självklart inte fläska på med sån här grafik bara för att man använder motorn. Men Epics första spel kommer garanterat att utnyttja motorns potential. Dom har inte bara ett spel att sälja utan även en motor, och vad är bästa sättet att marknadsföra en grafikmotor om inte att släppa ett riktigt snyggt spel?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd

Väldigt intressant

Om detta drivs med ett 680 ensam så lär det flyta på bra med CF-7950

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Så du tror verkligen att våra spel "Next Gen" kommer se ut sådär? Haha ja eller hur.
En modern dator klarar ju inte ens av samaritan, ett litet område på vaddå 50m2.

Om Epic kan, så kan andra! Spel kommer att bli mer och mer realistiska i utseende, varesig du vill det eller inte.

Skrivet av bluffebois:

Gå till mamma o be henne o hämta jordgubbsnappen och snuttefilt

Så jag är alltså en liten barnunge, bara för att jag ville få källan på det han sa?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Vad var meningen med att visa var UE3 klarade av då?
Och nej vi kommer inte få spel som ser ut såhär.

Källa på det? Folk sa detsamma med UE3, och titta på alla dagens spel.

Skärpning nu.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Detta ser fantastiskt ut, men jag hade hellre sett ett demo på ett par amerikaner som paradroppar ner mot skjutglada nazister, och ett helvilt massa bombande lite här och där, än ett demo där man får följa en liten rebell döda arga gubbar i en fiktiv sci fi värld.

Vad hände med datorspelen? 9/10* spel idag handlar om att döda araber, för de är så onda helt plötsligt?
Vi har Red Orchestra, Heroes & Generals, men inga fler? Tycker att EA ska dumpa deras "döda araber är coolt" policy och göra lite första eller andra världskrigs spel igen, har alltid tyckt att de är spännande. Det är något mysteriskt och läskigt med nazister, kanske för att de är onda och dödade en hel del, eller för att de har mörka kostymer på sig, kommer inte ihåg vilket..

*100 % seriös siffra, säkerställd av schweiziska forskare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gender Bender:

Samaritan kan drivas med ett enda GTX 680, precis som med detta demo och Elemental demot, och även PS4 drev Elemental demot i realtid. När spel med sån här grafik släpps så lär både Nvidia och AMD ha släppt minst en ny generation. Och nästa generation lär garanterat prestera dubbelt så bra som ett GTX 680. Sen behöver man självklart inte fläska på med sån här grafik bara för att man använder motorn. Men Epics första spel kommer garanterat att utnyttja motorns potential. Dom har inte bara ett spel att sälja utan även en motor, och vad är bästa sättet att marknadsföra en grafikmotor om inte att släppa ett riktigt snyggt spel?

Vad dattar du om?

De är inte hela spel, de är showcases i pytte områden, där 680 har vad, 30fps, och samaritan använde ju inte ens någon AA bortsett från FXAA.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

"Realtid" ajo. Just denna är dock tyvärr inte i realtid med 680. Hade varit fräsigt om det var så dock.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Avstängd

Längtar tills man får möjlighet att pilla lite i UE4

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Så om de skippar konsol tjafset så kan vi få ett snyggt spel som kräver lite av datorn också?

Största problemet är att det inte går att göra spel ( spel är ENORMT DYRA ) till en liten liten LITEN skara grupp av människor som siter med Geforce Titan t.ex. Det kostar miljoner att utveckla ett spel, ännu mer destå mer grafik ska in i det, och om du enbart har top 1% av spelarbasen som målgrupp så kommer inte detta funka.

Nu när konsollerna får en buff som är ungefär till denna nivå så kommer vi i alla fall få detta som en bas framöver.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Finns det någon information om vilken API som används för GPU-accelererad partikelfysik? Är det OpenCL eller DirectCompute? Det kan ju inte vara PhysX för då hade Nvidia skrutit om det som galningar men det är tyst på deras sida.

Ingen aning, men jag skulle inte bli förvånad om man använt DX11 Compute Shaders. Dvs. man måste inte nödvändigtvis använda ett separat fysik-API bara för att det heter "partikelfysik".

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Samaritan kan drivas med ett enda GTX 680, precis som med detta demo och Elemental demot, och även PS4 drev Elemental demot i realtid. När spel med sån här grafik släpps så lär både Nvidia och AMD ha släppt minst en ny generation. Och nästa generation lär garanterat prestera dubbelt så bra som ett GTX 680. Sen behöver man självklart inte fläska på med sån här grafik bara för att man använder motorn. Men Epics första spel kommer garanterat att utnyttja motorns potential. Dom har inte bara ett spel att sälja utan även en motor, och vad är bästa sättet att marknadsföra en grafikmotor om inte att släppa ett riktigt snyggt spel?

Sen vilken generation har en ny generation varit dubbelt så snabb?

Permalänk
Medlem

Meh...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Yay.

Onödigt demo då spelen inte kommer se ut så.
Vad är meningen? Hypa andra utvecklare att köpa licens från Epic Games eller?

Är inte imponerad av demot, det ser ungefär ut som förväntat. Inget Wow eller något ut över det vanliga i grafikväg.
Spelen kommer som alltid se sämre ut än grafikdemot.

Permalänk
Medlem

Kalas med ny Unreal Engine. Alla deras motorer har varit grymt optimerade och rullar på bra även på "sämre" hårdvara.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avenger80:

Sen vilken generation har en ny generation varit dubbelt så snabb?

Generationen då både Nvidia och AMD bestämde sig för att hoppa över ett år. Eller har du inte märkt att det inte finns något HD8970 och GTX780 på marknaden? Allt nytt vi har fått är GTX Titan som nästan är dubbelt så bra som GTX680, men då är den även väldigt dyr, något som en ny arkitektur tillverkad i 20nm kommer att åtgärda.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

nya cryengine samt den här som kommer tävla om nya konsollernas gunst i några år då och även sätta standarden för PC hårdvara, eller kanske hur bra PC hårdvara man behöver ha.

EDIT: men att killen i demot hade sämre cloak än crysis killen bådar ju inte gott

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

Bra med utveckling! Även om gnällspikarna säger att detta aldrig kommer att ske, så kommer spelen ändå att se förjävlig snygga ut om nått pr snart kanske det blir på riktigt svårt att se skillnad på spel och IRL? Hur colt är inte de?

Tycker att Dwrightschrute ska tagga ned med sin pessimism/realism...Låt folk drömma! Utan drömmar skulle vi sitta i grottan i Kenya vid det här laget! Utan optimism kommer inget att ske!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Oldskool:

Ingen aning, men jag skulle inte bli förvånad om man använt DX11 Compute Shaders. Dvs. man måste inte nödvändigtvis använda ett separat fysik-API bara för att det heter "partikelfysik".

Jaså finns det partikelfysik inlagt i DX11? Jag har lite dålig koll måste jag erkänna. Tycker bara det är lite dåligt med fysik för grafikkort på marknaden. Inte för att det är alltför många effekter som faktiskt går att köra vettigt på ett grafikkort men det som går är ju trevligt om man kan sparka iväg från processorn. Om inte annat för att det är häftigt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Generationen då både Nvidia och AMD bestämde sig för att hoppa över ett år. Eller har du inte märkt att det inte finns något HD8970 och GTX780 på marknaden? Allt nytt vi har fått är GTX Titan som nästan är dubbelt så bra som GTX680, men då är den även väldigt dyr, något som en ny arkitektur tillverkad i 20nm kommer att åtgärda.

Det är bara antaganden...det vet du ju inte. Därför jag frågade när det hände senast.
GTX Titan är mellan 25 - 50% snabbare än ett GTX680. Så då måste nästa "GTX 780" vara 50-75% snabbare än ett GTX 680.
Länka gärna ett test där GTX Titan är ca 100% snabbare än ett GTX680, vilket inte finns.

Driver du med mig när du frågar om jag inte märkt att det inte finns? Tror jag det om du kollar min sig.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt nice ut, väntar spänt på att få se vad för spel de har i åtanke med denna motor.

Skrivet av thunderboy88:

inget HL3 nu heller..ingen fler som är less på Valves eviga tystnad?

Har nästan slutat vänta på HL3, har inte haft tanken om bra nyheter på länge då det inte verkar komma någon uppföljare alls. Man kan ju alltid hoppas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Ser riktigt nice ut, väntar spänt på att få se vad för spel de har i åtanke med denna motor.

Har nästan slutat vänta på HL3, har inte haft tanken om bra nyheter på länge då det inte verkar komma någon uppföljare alls. Man kan ju alltid hoppas.

Valve har aldrig sagt att dom överhuvudtaget tänker göra ett HL3, så det är nog ganska meningslöst att sitta och vänta på.
Dom har ju inte ens lyckats släppa Episode 3 än, trots att det utannonserades för...länge sen.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Varför ramlar sakerna ner när dom stoppades "fabriken" eller vad det va, känns ganska kontra produktuivt att spränga halva stället bara för att det är en inkräktare där..

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avenger80:

Det är bara antaganden...det vet du ju inte. Därför jag frågade när det hände senast.
GTX Titan är mellan 25 - 50% snabbare än ett GTX680. Så då måste nästa "GTX 780" vara 50-75% snabbare än ett GTX 680.
Länka gärna ett test där GTX Titan är ca 100% snabbare än ett GTX680, vilket inte finns.

Driver du med mig när du frågar om jag inte märkt att det inte finns? Tror jag det om du kollar min sig.

Titans prestanda är väldigt begränsad för tillfället av två orsaker. Ej optimerade drivrutiner samt ej optimerade spel. Tittar man på GTX680 så har det kortet fått ett rejält prestandalyft sen det släpptes i form av nya drivrutiner, och samma sak kommer hända GTX Titan. Det räcker med att titta på specsen så ser man att GTX Titan nästan är dubbelt så kraftfull. Nästan dubbelt så många CUDA-kärnor, mer än dubbelt så många transistorer och högre bandbredd på minnena. Allt som behövs är lite högre klockfrekvenser och optimerade drivrutiner så har man den dubbla kraften. Och nej jag driver inte med dig, utan påpekar bara vad AMD och Nvidia själva har sagt. AMD har sagt att det inte kommer nya kort förrän i slutet av 2013 eller början av 2014 och Nvidia har sagt att GTX 780 kommer dröja längre än vanligt. Tittar man på hur spelen ser ut idag så har dom ingen anledning att släppa nya kort då dagens kort kommer klara av att driva spelen som släpps under 2013. Så det lutar väldigt mycket mot att GTX 780 kommer att bygga på Maxwell och därmed ge en ordentlig prestanda boost.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Kom ihåg när man spelade infiltrator på c64 Rip Off

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Airikr:

Faktum är att jag skrev det grammatiskt fel eftersom det är en referens till Family Guy: http://www.youtube.com/watch?v=Ge4oufdIOMc

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Ser riktigt nice ut, väntar spänt på att få se vad för spel de har i åtanke med denna motor.

Har nästan slutat vänta på HL3, har inte haft tanken om bra nyheter på länge då det inte verkar komma någon uppföljare alls. Man kan ju alltid hoppas.

Kan nästan sätta pengar på att HL3 kommer att presenteras samtidigt som Valve visar upp sin Steam Machine.

Antagligen började Valve bygga på en ny motor och HL3 väldigt tidigt, men kom sedan dess på att de ville in på konsolmarknaden, så de har nog "börjat om" ett par gånger.

Skulle inte förvåna mig om det dessutom kommer att komma något "Valve Mega Bundle" också, enbart för att locka köpare till the Steam Machine, typ HL3, Portal 3, L4D3, alla tidigare Valve-releaser och en hög av hattar och skins till TF2/DotA2.