Roliga klass/vapen kombinationer

Permalänk
Medlem

Roliga klass/vapen kombinationer

Hej swec!

Har märkt att de senare dagarna jag har spelat bf3, har jag börjat tycka att det är lite tråkigt att spela . Jag har nästan låst upp allting till alla vapen (förutom support bössorna), så därför undrar jag om ni har något tips på några roliga vapencombos eller en klasscombo som är rolig. Vad är din favorit ?

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem

När jag börjar tröttna på de "vanliga" klasserna brukar jag ofta köra m870 med reddot och slug. Alltid lika underhållande och framför allt ganska utmanande på större banor, (säg firestorm). För extra krydda kan du alltid kombinera det med C4, folks förvirring när man spränger deras tank med en 870 är alltid lika rolig XD. Viktigt, det är inte alls lika stor sport att köra med automat, skall det vara shotgun skall det vara pump action

Permalänk
Medlem

m320 smoke på 64 metro och bara rusha bakom gröten

Visa signatur

Dator: FX-8320 5Ghz, x2 660ti SLI 1100/6400, 8 Gb Ram, OCZ Agilty 4 128gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

När jag börjar tröttna på de "vanliga" klasserna brukar jag ofta köra m870 med reddot och slug. Alltid lika underhållande och framför allt ganska utmanande på större banor, (säg firestorm). För extra krydda kan du alltid kombinera det med C4, folks förvirring när man spränger deras tank med en 870 är alltid lika rolig XD. Viktigt, det är inte alls lika stor sport att köra med automat, skall det vara shotgun skall det vara pump action

ja 870 är riktigt rolig faktiskt! Att försöka spränga tanks genom att skjuta sönder c4:an har jag aldrig prova. Lät som en kul pryl!

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk

Dra ihop några polare och kör en javelinsquad. Finns inget som gör folk lika vansinniga med ett konstant pipande när de sitter i fordon.

Permalänk

Lägga sig på sidan av en map med M98B och x12 scope är kul. Då spammas det "camper faggot" som bara attan i chatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacontree:

Dra ihop några polare och kör en javelinsquad. Finns inget som gör folk lika vansinniga med ett konstant pipande när de sitter i fordon.

Du har sett vidoerna på youtube från vår klan? Det är rätt kul faktiskt

Till TS, om du undrar hur det är bäst att göra det så kolla några javelinsquad vidos på youtube och sen dra ihop ett gäng.
Vi i LCS har haft sjukt kul med det. Tyvärr har dessa javelins blivit rätt "nerfade" sedan dess....

Permalänk

Okey, Support class
PKP
Laser sight
PK-A (3.4x)
Valfri sista

Grymt bra setup i close quarters

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp3n:

Hej swec!

Har märkt att de senare dagarna jag har spelat bf3, har jag börjat tycka att det är lite tråkigt att spela . Jag har nästan låst upp allting till alla vapen (förutom support bössorna), så därför undrar jag om ni har något tips på några roliga vapencombos eller en klasscombo som är rolig. Vad är din favorit ?

Counter-sniper assault, G3A3 med sikte som har hög zoom (typ Rifle scope 6x eller PKS-07), bipod och heavy barrel. Semiautomatiskt eldläge är en självklarhet. Även att köra med typ ACOG och lägga sig en bit bort på t.ex. Damavand peak rush kan vara ganska kul, det är inget som folk förväntar sig.

Lira som aggressiv recon och ha lite skoj. Nu senast lekte jag runt en del med M39 med holoscope, lasersikte och foregrip. XBOW med C4 bolts för att ha någon chans mot fordon och poppa ner beacons på strategiska ställen för din squad att spawna på.

Bara några tips sådär

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Aggressiv recon är det roligaste som finns! Jag spelar med m4a05 - red-dot. 3,4 scope och utan straight pull. riktigt kul Javelinsquad lät sjukt roligt! måste testas

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Bacontree:

Dra ihop några polare och kör en javelinsquad. Finns inget som gör folk lika vansinniga med ett konstant pipande när de sitter i fordon.

Skrivet av Mylifestyle95:

Lägga sig på sidan av en map med M98B och x12 scope är kul. Då spammas det "camper faggot" som bara attan i chatten

En kombination av detta? Lägga sig nånstans allihopa med lite ammolådor och bara mata på fordonen

Angående camper faggot... är ju bara att ta en jeep eller helicopter bakom dig och sätta kniven i dig På berget vid firestorm kan man få många raka knivar när det ligger lite snipers där...

Permalänk
Medlem

När jag börjar tröttna så brukar jag välja ett vapen typ pistol eller något som jag själv inte anser vara bra och gör allt för att komma först på ziba tower De kan bli griniga när man leder och endast kör med pistol

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

att ligga med sniper på sidorna är inte min grej. Avskyr campers och campar aldrig själv

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Skrivet av flipp3n:

att ligga med sniper på sidorna är inte min grej. Avskyr campers och campar aldrig själv

Aggressiv sniper kan vara roligare, valfritt sniper som INTE är automatiskt men typ x4 scope

Permalänk

AS Val, suppressad pistol, c4. Helt sjukt kul och spännande att smyga runt bakom fienden och ljudlöst ta ner dem en efter en och samtidigt spränga deras tanks

Permalänk
Medlem

Shotguns med Slugs är alltid roligt. Annars silencer, IRNV och front grip på HK416 och leka Seal Team Six på mörkare kartor.

Pew pew

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

AEK-971 med silencer och m1911 med silencer, rikigt kul att vara stelh.

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk
Medlem

MAV Roadkills är alltid kul.

Annars kan du gå ihop med en polare och klicka igenom först alla klasser tills en av er säger stopp. Gör sedan detta med maingun, handgun och gadget samt attchments för ditt maingun. Du kommer få väldigt udda kombinationer.

Ex, DAO-12 med 6x scope och frag rounds med G17 och mortar.

Permalänk

MAVen var kul innan dom gjorde så den gick sönder av att köra in i någon:(

Aggressiv sniper med m40a5 holo grafiskt o straight pull-bolt är skoj annars

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp3n:

Hej swec!

Har märkt att de senare dagarna jag har spelat bf3, har jag börjat tycka att det är lite tråkigt att spela . Jag har nästan låst upp allting till alla vapen (förutom support bössorna), så därför undrar jag om ni har något tips på några roliga vapencombos eller en klasscombo som är rolig. Vad är din favorit ?

Jag varierar mig väldigt mycket beroende på vilken karta och spelläge som gäller.

Men prova AN-94 med heavy barrel, underslung, kobra, REX, M320 samt suppress som perk.

Använd burst fire, då den skjuter bägge kulorna på exakt samma ställe då!

Sedan är det bara att håva in MVP-utmärkelserna, om du är bra på att sikta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

G3A3 heavy barrel,grip och kobra sikte små korta bursts och fienden ramlar som furor.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

Valfri map,rush som attacker

sen bara sitta i ett hörn och "planta" bomberna med eod boten (kul att svetsa alla som springer runt också)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Jag brukar spela för att vinna, det är väl det som det hela går ut på? Folk borde koncentrera sig på det Ta varje förlust som en personlig förolämpning.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Jag älskar att läsa dessa trådar <3