Disney lägger ned Lucas Arts

Permalänk
Medlem
Skrivet av rallyreavan91:

Star wars Knights of the old republic... vilket spel. Har inte stött på ett spel med bättre story sen dess. Rest in peace. :/

Har dock haft rejäla problem att få kotor att fungera ordentligt på windows 7 och windows 8 vilket gör mig till en ledsen pojke. Saknar även jedi knight serien och kyle katarn storyn

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rallyreavan91:

Star wars Knights of the old republic... vilket spel. Har inte stött på ett spel med bättre story sen dess. Rest in peace. :/

Dock så utvecklade inte Lucasarts det. Det är Bioware som skapade KOTOR. Allt Lucasasrts gjorde var att licensera ut och publicera det.

Sista bra spelet Lucasarts själva utvecklade var typ Republic Commando i 2005...

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Skandal! Ett av mina favoritspelhus i graven. Alla gamla klassiker som Monkey Island, Grim Fandango, Tie Fighter, Jedi Knight etc etc. Jaja. Får hoppas spelserierna lever vidare på annat håll då. Kickstarter kanske?

Permalänk
Avstängd

Jag som hoppats på en uppföljare..

Permalänk
Skrivet av ParasiteX:

Dock så utvecklade inte Lucasarts det. Det är Bioware som skapade KOTOR. Allt Lucasasrts gjorde var att licensera ut och publicera det.

Sista bra spelet Lucasarts själva utvecklade var typ Republic Commando i 2005...

Sanningen är talad right here.

Skrivet av Cav.:

Me too :'(

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DDemis:

Knights of the old Republic's storyline var brutalt bra! Det och The Walking Dead spelet ligger högt på min lista när det gäller storyline. Verkar inte som att det är många företag nuförtiden som bryr sig om det.

Jo jag har inte sett så många bra storys som just nu i spelindustrin på väldigt länge, många av dagens spel kretsar ju runt story och då är det ju att de måste lägga ner energi på det.

Max Payne är en favorit hos mig, du borde helt klar testa det.

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Fyfan vad jag hatar Disney nu för tiden .

De va bra att vi fick veta. #Humor

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Starwars Battlefront var ju fan ett av de bästa spelen på marknaden... :/
Jag tycker hela detta uppköpet av lucasfilms är pinsamt och tragiskt. Till DISNEY(!) av alla? Usch, nej.

EDIT: tl;dr: Up yours, Disney.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Hoppas någon köper rättigheterna till battlefront. Fast samtidigt när man tänker på kandidater så vill man inte det längre. Kommer nog bli skit om ea, ubisoft eller activision köper det.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Ledsen i ögat blir man

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Starwars Battlefront var ju fan ett av de bästa spelen på marknaden... :/
Jag tycker hela detta uppköpet av lucasfilms är pinsamt och tragiskt. Till DISNEY(!) av alla? Usch, nej.

EDIT: tl;dr: Up yours, Disney.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Pandemic_Studios

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

"We are incredibly appreciative and proud of the talented teams... we have therefore decided to fire 'em all because they didn't bring in enough money for our money hoarding owners here at Disney". Typ så de menar i det de skrivit.

Vad är det för fel i att stänga ner en studio som man inte tjänar pengar på och som gör många usla spel? Ett företags mål är att tjäna pengar. Det finns inget fel i det. Det var ju inte så att Lucas arts varit en bra studio de senaste åren. Det har kommit riktigt mycket skit därifrån. Om ett företag fortsätter med sina dåligaste delar så kommer de till slut själva att gå i konkurs. Lucas Arts har varit ren skit länge.

Vi snackar inte om en bra studio som stängs ner. Vi snackar om en dålig studio som inte gjort ett enda bra spel på ett antal år. Om man har ett del i företaget som är riktigt dåligt så är det väl självklart att man stänger skiten. Det är ingen välgörenhet vi snackar om här.

Tro mig inte fel. Lucas Arts var bra för ett antal år sen med Battlefront. Men sen dess har de inte varit några höjdare direkt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av MrM3:

Skandal! Ett av mina favoritspelhus i graven. Alla gamla klassiker som Monkey Island, Grim Fandango, Tie Fighter, Jedi Knight etc etc. Jaja. Får hoppas spelserierna lever vidare på annat håll då. Kickstarter kanske?

Du tyckte att Grim Fandango levde vidare med Lucas Arts då eller? Monkey Island fick ju typ en remake, men var väl inte något vidare jobb på att hålla liv i serien där heller Star Wars serien mår nog bättre av att inte ligga hos Lucas Arts heller.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Förstör ett av de få levande bitar historia från min barndom bara, tack för den Disney...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Många timmar man spenderat bakom KOTOR 1 och 2..

Och Jedi Academy... Jedi Outcast...

Permalänk

Star Wars: Battlefront, kanske det bästa alternativa FPS spel som existerat. När det också har börjat flyta på rykten om ett nytt Battlefront på G... så svider denna nyhet.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk

LucasArts lyckades under sin storhetstid pumpa ut många klassiska titlar, men med tanke på de spel som de har pysslat med under 2000-talet så är jag inte direkt ledsen eller förvånad över att de läggs ner. Personligen så dog LucasArts för mig när de la ner projekten Sam & Max: Freelance Police och FullThrottle: Payback. Kanske någon tredjeparts kan ta del av de många spelserier de satt och tryckte på - gief Full Throttle 2 av Tim Schafer naow!

Skrivet av zerozam:

Day of the Tentacle 2 vore coolt!

Verkligen! Snälla Double Fine, ta på er detta! :'(

Visa signatur

#include <brain.h>

Permalänk
Medlem

"De lugnt dom kommer outsourca spel till andra". Typ EA ist för Ravensoft osv... varför fattar folk inte de utan skriver de bra. x'(

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk

Förstår inte riktigt varför folk blir så upprörda, varför ska man sätta respirator på en döende studie som inte gör annat än att spy ur sig skit, bara för att de en gång i tiden gjort något vettigt?

I och för sig är det väl precis så våran äldrevård fungerar, så ett äldreboende hade kanske passat LucasArts bättre, där de kan sitta och färglägga lite bilder, och få besök från några gamla fans, istället för att Disney hämtar hagelbössan och tar ut dem på bakgården för ett nackskott.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LucasSj:

Jo jag har inte sett så många bra storys som just nu i spelindustrin på väldigt länge, många av dagens spel kretsar ju runt story och då är det ju att de måste lägga ner energi på det.

Max Payne är en favorit hos mig, du borde helt klar testa det.

Har kört och klarat ut dom alla riktigt bra spel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Förstår inte riktigt varför folk blir så upprörda, varför ska man sätta respirator på en döende studie som inte gör annat än att spy ur sig skit, bara för att de en gång i tiden gjort något vettigt?

I och för sig är det väl precis så våran äldrevård fungerar, så ett äldreboende hade kanske passat LucasArts bättre, där de kan sitta och färglägga lite bilder, och få besök från några gamla fans, istället för att Disney hämtar hagelbössan och tar ut dem på bakgården för ett nackskott.

Du har inte tänkt på att Lucas himself har sabbat en hel del för LucasArts? ;D

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Du har inte tänkt på att Lucas himself har sabbat en hel del för LucasArts? ;D

Förmodligen, men det är rätt svårt för oss att veta till vilken grad

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

kommer något att hända med SWTOR?

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Skrivet av RaW D Coy:

kommer något att hända med SWTOR?

tror inte det sedan det är bioware som gjort det spelet

Visa signatur

PC1:Mobo:P8Z68-V Pro Cpu:i7-2600K @ 4.4Ghz CpuKylare:Noctua NH-D14 Gpu:ASUS GTX 690 Ram:XMS3 DDR3 1600MHz 16GB HDD:HyperX 3K SSD 240GB,OCZ VERTEX Plus 120GB ,1.0TB Bildskärm:3 x ACER 24''TFT 3D 120Hz Chassi:Thermaltake Level 10 GT Psu:HX750W Silver Mod OS:Win 7 Pro
MediaPC: Mobo:GA-78LMT Cpu:II X4 965 3,4GHz Cpukyl:Hyper 212 EVO Ram:8GB 1600Mhz Psu:CX 430M Mod Chassi:Define Mini Svart

Permalänk
Medlem

tänk om det skulle komma ett nytt Starwars Battlefront med cryengine 4 eller frostbite 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Star Wars: Battlefront, kanske det bästa alternativa FPS spel som existerat. När det också har börjat flyta på rykten om ett nytt Battlefront på G... så svider denna nyhet.

Fast Lucas Arts har inte gjort Battlefront.

Permalänk
Skrivet av Donkey:

Har dock haft rejäla problem att få kotor att fungera ordentligt på windows 7 och windows 8 vilket gör mig till en ledsen pojke. Saknar även jedi knight serien och kyle katarn storyn

Det är nästan bara steam versionen som funkar på Windows 7/8. Det finns en annan fix vad jag vet, men den kan ta bort ljudet...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

XBL: Framfart Steam: Flanders_one
Reserverad för alla felstavningar eller grammatiska fel som kan uppstå.

Permalänk
Medlem

Bah jag som har väntat på ett nytt star wars knight the old republic i många år nu, så kul som man hade i dom gamla spelen finns inte i nått nytt spel.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

So do I, respektlöst! i snackar om de som nästan skapade adventure genren och sånt som är kult för PC gaming...

Dock så har Diesney gjort Marvel till ett storbygge.

Fast om man ska vara ärlig så tror jag knappt att någon som var med på tiden när Lucas Arts gjorde bra spel fortfarande jobbade där.
Men, att bli av med sitt jobb är aldrig kul. Hoppas de hittar nya jobb.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cav.:

Ja vem hade inte velat se en uppföljare på det där? Helst hade jag dock sett en uppföljare på X-Wing och TIE Fighter spelen. Det hade varit något!

Fan vad bra de två rymdflygarna var...