Google lanserar högupplöst Nexus 7 i juli

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av leafbranch:

Jo, men tycker 7" är för lite för tablet för det jag använder den till, delvis sitter med den mst hemma.
Mobil på 5" är nästa samma upplevelse om man ska göra något.

Hade Xoom 2 8.2" och det var knappt njutbart för film och surf, men helt ok. Kan inte tänka mig så lite skärm som 7" när mobilen finns till hands.

Nexus 10 har en skärm på 10 tum, om du hade missat det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdrag:

När man håller i plattan med två händer vill man inte att handen ska ligga på skärmen, så man inte råkar trycka på skärmen. Därför är det bra med extra kanter.

det löser man med mjukvara. man löser det inte med en tjock ful 2 cm kant. kanten finns där av en annan anledning, troligen för att det är enklare att bygga en sådan enhet.

Permalänk
Medlem

Mer troligt är att du ska kunna ha ett tumgrepp som behövs i större utsträckning än mobiler, då enheten är större och tyngre. Du skymmer heller inte skärmen med tummen tack vare detta.

iPad mini tycker jag däremot har löst detta på det hittills bästa sättet.

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Medlem

Liknar apple mer och mer, bara småupdateringar

Fast helt seriöst, det är inget fel på det

Dold text
Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Synd att den inte kunde växa till 8-9" istället.

Det finns andra plattor som tillfredsställer din tumstorlek.

Skrivet av KaakaaN:

Då kanske man äntligen kan ge sig in i träsket.

Det skulle du gjort för länge sen Min Nexus 7 är den mest uppskattade saken, innan dess var det min i7 2600k.

Skrivet av rektor:

Har en nexus 7, den får plats i vinterjackfickan.

Bra prestanda, skärm, byggkvalite, operativ system, etc.
Men vore trevligt om den vore lättare, tunnare och bättre batteritid.

Här är en som fattar vad tum handlar om, 7" är perfekt på resande fot Och jag håller med om resten av dina önskemål. Men man kan ju inte få allt

Skrivet av Blargmode:

Väldigt sugen på den men 7" är lite lite, jag funderar nämligen på Note 3 när den kommer och den kommer säkert vara minst 24" om man tittar på senaste tidens utveckling. Känns ju ganska löjligt om surfplattan är mindre än telefonen menar jag

Sen jag köpte min min nexus 7 så är min iPhone just bara en telefon, allt annat som nöje gör jag på nexus 7:an. Det blir lite trevligare att surfa på 7" all tum över 7" blir för stort att ha i innerfickan. Så mobilen + nexus 7 är för mig en oslagbar kombi. (ja, jag lyssnar inte på musik direkt på min nexus 7, där ett nöje på mobilen bättre)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Om priset landar runt 2,000kr i butik så kommer jag nog ge bort min Nexus7 till bruden och plocka hem en 1080p Nexus7. Förutsatt att den inte offrar batteri tid för upplösning!

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Det skulle du gjort för länge sen Min Nexus 7 är den mest uppskattade saken, innan dess var det min i7 2600k.

Tänkte beställa en, sen såg jag ryktet om 1080p

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdrag:

När man håller i plattan med två händer vill man inte att handen ska ligga på skärmen, så man inte råkar trycka på skärmen. Därför är det bra med extra kanter.

Det hade ja inte tänkt på.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Var redan tidigare intresserad av en Nexus, men blir lätt den nyare versionen. Har alltid varit emot surfplattor, tills nu, insett hur praktiska och användbara de är. Fått t.o.m min pappa intresserad. Kommer i framtiden satsa på en billigare mobil och en Nexus 7, så är alla mina behov uppfyllda

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Entusiast
Skrivet av sten1930:

Liknar apple mer och mer, bara småupdateringar

Fast helt seriöst, det är inget fel på det

Dold text

Ny hårdvara, Android version, samt design. Förstår inte riktigt vad du menar.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Entusiast
Skrivet av skog1s:

Det finns andra plattor som tillfredsställer din tumstorlek.

Det skulle du gjort för länge sen Min Nexus 7 är den mest uppskattade saken, innan dess var det min i7 2600k.

Här är en som fattar vad tum handlar om, 7" är perfekt på resande fot Och jag håller med om resten av dina önskemål. Men man kan ju inte få allt

Sen jag köpte min min nexus 7 så är min iPhone just bara en telefon, allt annat som nöje gör jag på nexus 7:an. Det blir lite trevligare att surfa på 7" all tum över 7" blir för stort att ha i innerfickan. Så mobilen + nexus 7 är för mig en oslagbar kombi. (ja, jag lyssnar inte på musik direkt på min nexus 7, där ett nöje på mobilen bättre)

Så du har med dig surfplattan och mobilen överallt? Har du 3G i surfplattan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Varför går inte skärmen ut till kanterna som på mobilerna? det är så sjukt fult!

Form följer funktion.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem

Kul att man fick hem sin nya Nexus 7 idag... *rage*

Visa signatur

Specs: Fräsig dator

Permalänk
Medlem

Haft Nexus 7:an sen lanseringen och är nog den bästa android enheten jag haft hittills. Så ett köp blir det nog garanterat för mig.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk

Fasen! Först pratades det om maj. Nu ska man vänta till juli! Kan knappt hålla mig!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Då det inte är dags för telefonbyte förrän i höst/vinter så kanske jag skaffar mig en sån här att leka med i sommar. Var lite inne på nuvarande Nexus 7 ett tag men antog att det var bättre att vänta på ny modell. Vilket verkar vara ett riktigt antagande Hoppas på liknande prissättning som den gamla.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av att kolla på anime med Nexus 7, i 720p? De subtitles som används i anime drar ju rätt mycket på CPUn.

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Skrivet av Kr:

Kul att man fick hem sin nya Nexus 7 idag... *rage*

Du kunde inte räkna ut att Google troligtvis släpper en uppföljare till sin mest sålda Android enhet i år?
Du får faktiskt skylla dig själv.. Nu är det ju dock inga monstruöst prissatta grejer heller så du har säkert råd att uppgradera sen

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Känns som en värdig ersättare till min nuvarande Nexus 7. ^^

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Trevligt!
Jag har än så länge klarat mig bra med min Galaxy Nexus, men vid släppet av den här kommer jag definitivt slå till Ska bli en underbar kombo att leka med!

Permalänk

Snälla snälla snälla!!!

Kan vi få lite 5GHz stöd samt 802.11ac med minst 2x2 Mimo tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Ny hårdvara, Android version, samt design. Förstår inte riktigt vad du menar.

Det är ju ingen stor uppdatering från den tidigare, precis som med nya iphone. Den hade ny version av Ios, "ny" design och andra småsaker. Precis som Iphone, jämför designen så syns inga stora skillnader, jämför hårdvaruskilnader så är det inte heller mycket nytt förutom ny processor och 3g/4g. Folk är ganska anti-Apple på detta forumet och har lättare att kritisera deras produkter än andra.
Jag har just nu Ipad 2, får se om det blir något spännande när den kommer och man får fingra på den lite i butik då den kanske blir en fin uppgradering

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Entusiast
Skrivet av sten1930:

Det är ju ingen stor uppdatering från den tidigare, precis som med nya iphone. Den hade ny version av Ios, "ny" design och andra småsaker. Precis som Iphone, jämför designen så syns inga stora skillnader, jämför hårdvaruskilnader så är det inte heller mycket nytt förutom ny processor och 3g/4g. Folk är ganska anti-Apple på detta forumet och har lättare att kritisera deras produkter än andra.
Jag har just nu Ipad 2, får se om det blir något spännande när den kommer och man får fingra på den lite i butik då den kanske blir en fin uppgradering

Du har ju ingen aning om vilka nyheter nya Android kommer tillföra. I den nya iPhonen är i princip allt uppdaterat i hårdvaruväg.
Jag vet inte riktigt vad som innebär en "stor" nyhet för dig, men uppdaterat OS, design samt helt utbytt hårdvara är enligt mig en "stor" uppgradering av en produkt.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
SpelClockers

Otroligt nöjd med min nuvarande Nexus 7. Om de inte har offrat batteritid så blir det troligtvis en uppgradering till sommaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Du har ju ingen aning om vilka nyheter nya Android kommer tillföra. I den nya iPhonen är i princip allt uppdaterat i hårdvaruväg.
Jag vet inte riktigt vad som innebär en "stor" nyhet för dig, men uppdaterat OS, design samt helt utbytt hårdvara är enligt mig en "stor" uppgradering av en produkt.

Designändringarna är ju väldigt små och ny procesor samt 4g, Fast egentligen tycker jag inte man sak räkna med programvaruupdateringar eftersom de blir tillgängliga till de äldre modellerna också. Som sagt, det är då inte nexus 7 som får stora uppdateringar utan Android

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Slayer:

Du kunde inte räkna ut att Google troligtvis släpper en uppföljare till sin mest sålda Android enhet i år?
Du får faktiskt skylla dig själv.. Nu är det ju dock inga monstruöst prissatta grejer heller så du har säkert råd att uppgradera sen

Hehe jo, man misstänkte ju att det var på gång.
Det var mest tajmingen att ha den nyöppnade lådan bredvid sig på skrivbordet... öppna Sweclockers och se den nyheten som det första man gör efter man öppnat lådan!

Visa signatur

Specs: Fräsig dator

Permalänk
Medlem

Varit supernöjd med min HTC Flyer, men nu är den beslagtagen av barnen(5+7år).
Börjat titta efter när Ipad Mini 2 skulle komma, men detta verkar intressant.

Permalänk

Jag har inte hunnit använda min nuvarande Nexus 7 fast jag har haft den sedan jul, den har varit mellan här och reparation i Tjeckien hela tiden.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Entusiast
Skrivet av sten1930:

Designändringarna är ju väldigt små och ny procesor samt 4g, Fast egentligen tycker jag inte man sak räkna med programvaruupdateringar eftersom de blir tillgängliga till de äldre modellerna också. Som sagt, det är då inte nexus 7 som får stora uppdateringar utan Android

Vad för enhet talar du om nu? iPhone 5? Då kan jag tala om för dig att i princip alla interna komponenter bytts ut, och även om designen inte är revolutionerande så är det en ny design.

Uppdateringarna blir tillgängliga till de enheter där hårdvaran anses vara stark nog för att hantera dem.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Typ slutat använda min galaxy tab 10" efter jag skaffade S3:an men det här ser förfärligt bra ut, bra pris, bra format och hög upplösning. Denna kommer införskaffas!

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s