Xbox Durango kräver internetuppkoppling

Permalänk
Medlem

Blir till att nöja sig med PS4 och Wii U då. För nåt Xbox kommer då fan inte in i mitt hem om detta stämmer.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Rubriken är ju felaktig då det bara är ett rykte. Tråkigt när nyhetssidor gör så. Många som kommenterat verkar inte heller veta att det är ett rykte, antagligen har dom bara läst rubriken.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cogiskart:

Cool, då blir det PS4 för mig.

Samma här men det har mer att göra med MS usla spelutbud. De producerar mest massa kinect-dynga numera.
MS har ingen exklusivitet som gör det värt att köpa konsollen anser jag. Multiplatform-titlar spelar man på PC ändå.

Permalänk

Att man ska behöva vara online för att spela är otroligt dåligt och något som gör att jag inte kommer köpa den om detta ryktet stämmer.

Ännu en anledning att ta Playstation 4 över nästa Xbox om detta är sant.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av copyguy:

Kul för dom som inte kan få internet till sin Xbox då.

Inga problem, bara att låta bli att köpa skiten. M$ har tappat det, först win mobile, win8 fjaskot och nu detta... Bye bye m$ nu har ni blåst folk en gång för.mycket....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Inga problem, bara att låta bli att köpa skiten. M$ har tappat det, först win mobile, win8 fjaskot och nu detta... Bye bye m$ nu har ni blåst folk en gång för.mycket....

Skickades från m.sweclockers.com

Jepp de jobbar hårt med att faila på alla fronter.

Permalänk
Medlem

Klart Microsoft inte vill att folk ska cracka men då köper man åtminstone en konsol vilket många kommer avstå från nu om nu ryktet stämmer.
Nej inget större fan av vare sig PS3 eller Xbox360 då det enda som är intressant är Fifa och det har rätt stora brister på båda spelmaskinerna.

Permalänk
Medlem

Det blir bara värre och värre verkar det som, girigheten slår en knappast med häpnad längre.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Åååh, classic. Vad mycket bättre du plötsligt blev. <3 http://blog.gadgethelpline.com/wp-content/uploads/2011/11/xbox.jpg

Stolt ägare till denna konsol! Den klarar av NES emulatorer, vilket är skit nice!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem

Känns som om microsoft bara skeppar ut dynga sen windows 7. Först windows 8 nåt tafatt försök för att kunna lära schimpanser styra en dator med hjälp av ett vidrigt ui , sen wp8 och surfplattor typ 6 år efter alla andra men ändå inte halvvägs så funktions dugligt och nu slutgiltigen flopbox. Gör dom det för sig själva eller för oss konsumenter man börjar ju undra . Tur att Sony iaf gjorde mig imponerad med sin konsol.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

WiFi-hotspot på mobilen, done.

nja lite problem för mig dock jag tror inte jag kan lämna mobilen utomhus 25 meter utanför stugan vi har för att få ett streck eller två.
kommer dock fixa en stationär istället uppe där med äldre spel och någon kontroll eller två så man kan sitta två pers där iallafall och det blir ju lite billigare också heh. fast grafikmässigt sämre men det gör inget direkt.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av prixt:

Stolt ägare till denna konsol! Den klarar av NES emulatorer, vilket är skit nice!

Skickades från m.sweclockers.com

finns fler än så...

ännu flera
http://worldofstuart.excellentcontent.com/xemus/xbox/xemus.ht...

http://www.emulator-zone.com/doc.php/xbox/onthebox.html
detta är bara några utav dem också ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Nu är det väll så att ingen vet om detta är sanning eller inte, men om det är så är det idiotiskt.

Den ENDA anledningen till att jag någonsin skulle köpa en konsol är för att spela offline, samt kunna ta med/låna ut spel till kompisar som har samma konsol. Ifall det som skrivs här är sant så kanske inget av detta kommer vara möjligt.

Får bli en bättre PC för de pengarna istället då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Det är självklart varför de vill göra så, men smart är det inte. Ett skott i foten, förutspår jag.

Jag tror inte detta är ett skott i foten för när man ser vad mänskligheten accepterar. Se exemplet med Simcity som nyligen släpptes. Det kräver internetuppkoppling för att fungera men det säljer extremt bra.

Mänskligheten, speciellt svenskar, drar aldrig linjen i sanden som säger "NU FÅR DET VAR NOG" och totalvägrar att röra på sig. Då blir det som det blir också...

The First Honest Cable Company
https://www.youtube.com/watch?v=0ilMx7k7mso

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Sommarstugan, fjällen, hos mormor, hos kompisar som inte har fast bredband, när internet inte fungerar.

Finns många tillfällen då man har en konsol men ingen uppkoppling. Det spelar ingen roll om det är 1 eller 100 gånger om året. Man ska kunna spela utan internet.

Menar du att du sitter och spelar hemma hos din mormor?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Burks:

Menar du att du sitter och spelar hemma hos din mormor?

Menar du att det aldrig har hänt att någon person har tagit med sig en konsol till sin mormor (eller motsvarande) för att spela?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

Ja, men det är olagligt att sälja sitt Steam konto. Man äger ju inte spelen i Steam, eller sitt konto, för att det är ett kommunistiskt system där man bara har tillgång, men man äger inget.

Man kan använda offline mode, men man måste väl vara online för att aktivera det?

Men sluta sprid dynga, steam har inget mandat att stifta lagar det kan möjligt strida mot deras användaravtal men om det skulle göra det så är det ändå olagligt. http://www.gamereactor.se/nyheter/58261/S%E4lj+dina+digitala+...

Tyvärr går det just nu inte sälja enskilda spela vad jag vet men det är fullt lagligt och möjligt att sälja sitt konto.

Jo man måste tyvärr vara online när man aktiverar offline mode eller så räcker det när man loggar in sen kan man "tappa" kontakten med internet .

"Start Steam online - make sure the Remember my password box on the login window is checked
Verify that all game files are completely updated - you can see the update status for a game under the Library section (when the game shows as 100% - Ready it is ready to be played in Offline Mode)
Launch the game you would like to play offline to verify that there are no further updates to download - shut down the game and return to Steam once you have confirmed that the game can be played
Go to Steam > Settings to ensure the ‘Don't save account credentials on this computer’ option is not selected
From the main Steam window, go to the Steam menu and select Go Offline
Click Restart in Offline Mode to restart Steam in Offline Mode"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Men sluta sprid dynga, steam har inget mandat att stifta lagar det kan möjligt strida mot deras användaravtal men om det skulle göra det så är det ändå olagligt. http://www.gamereactor.se/nyheter/58261/S%E4lj+dina+digitala+...

Tyvärr går det just nu inte sälja enskilda spela vad jag vet men det är fullt lagligt och möjligt att sälja sitt konto.

Ja, vad jag menar är att det är emot deras användaravtal: http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=289722...

"Accounts which have been bought, sold or traded will be suspended. This includes any other accounts in your possession at the time of the sale or trade, regardless of whether those accounts were also sold or not." (https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=5406-WFZC...)

Så det kanske är "möjligt" att sälja sitt konto, men frågan är om det är någon nytta av det. Det är väl bara bra om man aldrig tänker använda steam längre. Men personen som köper kontot kan få kontot suspenderat, så det funkar inte så bra det här med att sälja konton.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Menar du att det aldrig har hänt att någon person har tagit med sig en konsol till sin mormor (eller motsvarande) för att spela?

Har spelat på en N64 hos min mormor, då dom hade en adopterad son som spelade, men det var för längesen. Jag tar inte med mig ett ps3,xbox 360 ect för att sitta där och spela.

Först och främst så är dom gamla så jag försöker spendera så mycket tid med dom som jag kan, (farmor, farfar,Mormor, Morfar)

Sen skulle nog dom aldrig acceptera att jag satt hemma hos dom på besök och spelade. Att spela hemma hos dom i mina ögon är respektlös. Man får anpassa sig till dems generation.

Förresten så tror jag att du missade att svara på min fråga.

Permalänk
Medlem

Jag brukar lira singel player spel när jag laddar ner eller har problem med uppkopplingen.. Detta låter ju bra! Fast har sen länge gett upp hoppet över xbox, blir nog ett Wii u snart och kanske ps4

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Burks:

Har spelat på en N64 hos min mormor, då dom hade en adopterad son som spelade, men det var för längesen. Jag tar inte med mig ett ps3,xbox 360 ect för att sitta där och spela.

Först och främst så är dom gamla så jag försöker spendera så mycket tid med dom som jag kan, (farmor, farfar,Mormor, Morfar)

Sen skulle nog dom aldrig acceptera att jag satt hemma hos dom på besök och spelade. Att spela hemma hos dom i mina ögon är respektlös. Man får anpassa sig till dems generation.

Förresten så tror jag att du missade att svara på min fråga.

Alla har inte samma familjekonstellation. En dels mormor kanske bor långt bort så man åker dit en vecka. Anta att mormor lägger sig vid 21. Då kanske det passar att de yngre spelar TV-spel. Vi kan helt enkelt inte veta.

Svaret på din fråga: Jag har ingen stationär konsol, men jag spelade ibland Nintendo DS hos mormor för några år sedan och har oftast med mig min iPad nu för tiden.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Det är självklart varför de vill göra så, men smart är det inte. Ett skott i foten, förutspår jag.

Det tror jag oxå.
Med en internetuppkoppling har MS 100% kontroll på vad konsolen gör.
Jag tror att de försöker döda andrahandsmarknaden på spel, vilket jag inte förstår.
MS borde väl föredra att folk köper begagnade spel på Xbox än PS?

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Sir.Djs:

Hahahah detta kommer bara att få fler och fle att välja PC istället för konsoler,detta är bara bra för pc marknaden

Ja för alla vet ju hur smidigt det kan vara att spela spel på en dator .....

Snarare så gör detta att fler kommer välja PS4 framför XBOX, inte locka fler till PC...

Permalänk

Microsoft apologises for Orth's tweets, but offers no statement regarding always-online hardware.
http://www.eurogamer.net/articles/2013-04-05-microsoft-creati...

Permalänk
Medlem

Hepp, då blir det inget nästa Xbox för mig då.

Kommer att köra PS4.

Visa signatur

Utvecklare inom Full Stack .NET, ASP.NET, Java, SQL, MySQL, XNA, jQuery, Javascript

Main PC: AMD Ryzen 5 7600X, MSI MAG CORELIQUID 420, Kingston FURY Beast DDR5 5600MHz 32GB, ASUS Prime B650M-A Wifi, MSI RX 6650XT, Crucial 480GB SSD, WD Blue 1TB, WD Green 500GB, Windows 10 Pro x64

Permalänk
Skrivet av jahsoldier:

Ja för alla vet ju hur smidigt det kan vara att spela spel på en dator .....

Snarare så gör detta att fler kommer välja PS4 framför XBOX, inte locka fler till PC...

Förmodligen så att du har rätt men det är inte omständigt att spela på PC. En viss kunskap krävs, vilket absolut inte är synonymt med osmidigt. Den nya kullen verkar inte riktigt ha varit medveten om att det är ett tweakande med PC-spel, i vart fall om man ska få det som man vill ha det. Detta är just därför man väljer att lira på PC, man har saken i egna händer i stället för att få ett ospelbart konsolspel.

Permalänk
Medlem

Microsoft, You just Activated My Trap Card... PS4!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

Ja, vad jag menar är att det är emot deras användaravtal: http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=289722...

"Accounts which have been bought, sold or traded will be suspended. This includes any other accounts in your possession at the time of the sale or trade, regardless of whether those accounts were also sold or not." (https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=5406-WFZC...)

Så det kanske är "möjligt" att sälja sitt konto, men frågan är om det är någon nytta av det. Det är väl bara bra om man aldrig tänker använda steam längre. Men personen som köper kontot kan få kontot suspenderat, så det funkar inte så bra det här med att sälja konton.

Läs länken jag bifogade http://www.gamereactor.se/nyheter/58261/S%E4lj+dina+digitala+...

"An author of software cannot oppose the resale of his 'used' licences allowing the use of his programs downloaded from the internet."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Läs länken jag bifogade http://www.gamereactor.se/nyheter/58261/S%E4lj+dina+digitala+...

"An author of software cannot oppose the resale of his 'used' licences allowing the use of his programs downloaded from the internet."

Jo, men Steam/Valve bryr sig tydligen inte om att följa såna lagar, så det är fortfarande riskabelt att sälja ett steam konto, för de kommer nog suspendera den.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU