Foto-intredning, Stora bilder/prints, köpa?

Permalänk
Medlem

Foto-intredning, Stora bilder/prints, köpa?

Hejsan, Håller på att intressant hemma och tänkte ha ett motiv i köket. Tänkte skriva ut på tapet, och de finns flertalet sidor som kan erbjuda detta. Dock mitt problem är att få tag i ett passande motiv i rätt storlek.

Så tänkte höra om ni har lite sidor där man kan köpa prints/bilder i höga upplösningar till humana priser ? Ska endast användas till privatbruk i mitt hem, så jag hoppas man kan få de billigare då.

Bilden i fråga ska sträcka ut sig över en yta på 360cm x 50cm och behöver vara på ca 12472 x 1732 pixlar eller mer.

Kom gärna med tips där jag kan leta upp ett bra motiv, är ute efter natur / Lanskaps motiv för att eventuellt skapa lite djup i mitt kök!

//Mvh Simon

Visa signatur

i7.

Permalänk

Det är ju knappast en monsterupplösning för ett panorama, rätt liten rent av. Prova att leta på flickr, maila fotografen och erbjuda vad du vill för en högupplöst version av bilden? De flesta hobbyfotografer skulle nog blir rätt stolta om någon vill ge dom pengar, även om det inte är så mycket för en bild. Jag skulle dock säga att tapeten kommer vara suddig med en så pass låg upplösning, det blir inte mer än runt 90ppi vilket inte är särskilt mycket utskrivet.

Det ligger en gammal tråd i forumet med någon som skaffade en fototapet och det blev riktigt dåligt eftersom upplösningen inte var tillräckligt hög och därmed var det inte skarpt. Fyrdubbla pixelmängden (dvs 2x mer varje sida) kommer du bli mer nöjd med.

Alternativt frågar du om någon har ett bra motiv här på swec men jag hade satsat på fler pixlar av bra kvalite.

Visa signatur

Simlärare