Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Köpte trasig vara på Tradera, hur gör jag nu?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Kent:

Man ser ju på bilden att den är av även om säljaren givetvis skulle ha påpekad detta.

Länk till auktionen: http://www.tradera.com/bioshock-collector-s-edition-till-xbox...

Bara om man, som vi, letar efter just den defekten. Tittar man bara på bilden utan en aning om att borrens spets är trasig, är det inte alls säkert att man ser det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Om det hade varit så att den skadats i frakten så hade jag krävt säljaren på pengar som kompensation.
Eftersom säljaren då ej har lyckats emballera ordentligt.

OCh det är ett ansvar man har som säljare, att se till att varorna är ordentligt emballerade.

Men där ser man tyvärr på bilden att den är trasig. Och då är det inte så mycket man kan göra.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Världens minsta fel - Verkligen inte "allvarlig karaktär"....

Förvänta dig inte mint om du köper choklad.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Det är bara toppen av en borr! Jag skulle vara nöjd.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

hmm, när någon skriver så att grej 1 + 2 + 3 är i fint skick men inte nämner grej 4 alls skulle jag anta att det var någon slags defekt på den, annats skulle dom ju också sagt att den var i fint skick?

i alla fall så jag tänker, så för mig ser det ut som han inte lovat att den skall vara perfekt om ni förstår vad jag menar

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Det är bara toppen av en borr! Jag skulle vara nöjd.

Jag skulle inte vara så nöjd om jag köper en samlarkniv och toppen på bladet var trasigt.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att man redan ser på bilden att spetsen är borta, bara jag eller?

Visa signatur

PC: ASUS PRIME Z370-A - I7 8700K @ 4.5 GHz - ASUS GTX 1080Ti - 32GB DDR4 G.SKILL - M.2 Samsung 970 EVO x2 RAID -

Hemserver: Proxmox - PfSense - ASUS X99-A - I7 5820K @ 4.5GHz - 32GB DDR4 G.SKILL - RAID10 4x4TB HDD - 120x2 SSD -

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Jag skulle inte vara så nöjd om jag köper en samlarkniv och toppen på bladet var trasigt.

Ja, det blir väl lite fult.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

Om varan var trasig när den såldes så är det säljarens ansvar att informera tydligt om detta i annonsen. Däremot så är det ju svårt att bevisa nånting, ord står mot. Köparen hävdar att varan var trasig när den såldes och säljaren i sin tur kommer helt enkelt skylla på posten och helt frånta sig ansvaret.
Ang. hela tjafset om att säljaren fråntar sig ansvar för postens och andra bolags hantering är standardfraser på Tradera, som jag själv alltid använder mig av. Vill kunden ha extra försäkring är det Rekommenderat som gäller vilket jag och dom flesta andra säljare informerar om.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Liten update, vi har kommit överens om hur vi ska göra. Det verkar som det löser sig bra i detta fall ändå. Tack för all respons.

Permalänk
Medlem

Skönt att höra

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

frågan är ju finns toppen av borret kvar ? går de ju limma isf, men tvivlar då bilden på annonnsen så är den trasig redan då, men syns ju knappt så att du ens orkar gå vidare med det .. men du får väl försöka stämma honom i domstol med kostnaderna kommer vara betydligt högre än statyettens värde x100

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf