AMD Radeon HD 7990 "Malta"

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Ser ju sjukt oproffsigt ut med felstavningar i artiklar på Sveriges största hårdvarusajt, men som du ser är det nu rättat.
Skulle du tycka det OK med stavfel och konstig grammatik på t.ex. idg.se?

Alla kan gör misstag !!!

Visa signatur

Intel core i7 4770k 4.4ghz|Msi 780 Lightning bios (skyn3t)|Msi Mpower Z87|16Gb,kingston hyperX predator,2400 MhZ| windows 8.1 Pro|H100 crosshair|Cooler Master HAF X|Antec High Current Gamer 900W 80+Bronze|smartPhone Lg g2 32Gb
Headset| logitech g430

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=RIFYyD...

För er som vill se skillnaden mellan prototysdrivisarna och 13.5 betan. Enorm skillnad. Går bra nu AMD!

Visa signatur

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0n0ffknappen:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=RIFYyD...

För er som vill se skillnaden mellan prototysdrivisarna och 13.5 betan. Enorm skillnad. Går bra nu AMD!

Ja, AMD verkar vara på gång. Tycker många är onödigt negativa till 7990. Helt klart jobbar AMD på att förbättra drivrutinerna, och framförallt för microstuttering. Enda egentliga negativa med 7990 enligt mig är coil-whine-problemet.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av waverider:

Ja, AMD verkar vara på gång. Tycker många är onödigt negativa till 7990. Helt klart jobbar AMD på att förbättra drivrutinerna, och framförallt för microstuttering. Enda egentliga negativa med 7990 enligt mig är coil-whine-problemet.

Är det onödigt negativt att klaga på ett företag som väljer att släppa en produkt som absolut inte fungerar som den ska? Jag kallar det bedrägeri.

Först ska de se till att deras prylar fungerar sen lansering,inte så mycket begärt tycker jag. Vem vet när/om de lyckas lösa sina problem med ms,runt frames mm?

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Är det onödigt negativt att klaga på ett företag som väljer att släppa en produkt som absolut inte fungerar som den ska? Jag kallar det bedrägeri.

Först ska de se till att deras prylar fungerar sen lansering,inte så mycket begärt tycker jag. Vem vet när/om de lyckas lösa sina problem med ms,runt frames mm?

Absolut inte fungerar som den ska, kan jag inte hålla med om. Oftast verkar 7990 klå 690 i benchmarks:en i ren fps. Där är en hel del problem med microstuttering, ja, men det har som sagt AMD utlovat bättring med, något som testdrivrutinen också visar. Men jag håller med om att kortet borde fungerat riktigt bra från start.

Att kalla det för bedrägeri låter lite väl hårt tycker jag.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Avstängd

Komplett+Inwarehouse har lagt upp det nu, inte speciellt billigt.

10.995:-

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=780461
http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=780461

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Komplett+Inwarehouse har lagt upp det nu, inte speciellt billigt.

10.995:-

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=780461
http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=780461

2000 spänn dyrare än ett 690... Man får ju dock med massa spel men det känns inte som det skulle väga upp för priset med tanke på prestandan (som det ser ut nu).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonasies:

2000 spänn dyrare än ett 690... Man får ju dock med massa spel men det känns inte som det skulle väga upp för priset med tanke på prestandan (som det ser ut nu).

Mer än så till och med, 2600 spänn mindre får du ett 690 för hos komplett.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=751571

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Komplett+Inwarehouse har lagt upp det nu, inte speciellt billigt.

10.995:-

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=780461
http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=780461

Det kan ju fan inte vara riktigt? imao

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Det kan ju fan inte vara riktigt? imao

är det inte lika bra att köpa ett Asus ROG Ares II eller http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/159782-powercolor_rad...
????

Visa signatur

Intel core i7 4770k 4.4ghz|Msi 780 Lightning bios (skyn3t)|Msi Mpower Z87|16Gb,kingston hyperX predator,2400 MhZ| windows 8.1 Pro|H100 crosshair|Cooler Master HAF X|Antec High Current Gamer 900W 80+Bronze|smartPhone Lg g2 32Gb
Headset| logitech g430

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Är det onödigt negativt att klaga på ett företag som väljer att släppa en produkt som absolut inte fungerar som den ska? Jag kallar det bedrägeri.

Först ska de se till att deras prylar fungerar sen lansering,inte så mycket begärt tycker jag. Vem vet när/om de lyckas lösa sina problem med ms,runt frames mm?

Jag kommer fortfarande ihåg den där drivisen tiill nvidia som fick fläkten att stänga av sig och överhettade kort till döds.

Har amd haft sånna problem ? Nej.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Entusiast
Skrivet av zhrooms:

Ja? GTX690 har vairt ute så pass länge nu att det är märkbart lägre än det rekommenderade priset, alltså eftersom 7990 är nytt "nu" så kommer det vara mycket närmare det rekommenderade priset, dvs dyrare...

Ja i en vecka eller två. Sen ligger de på samma pris. Eftersom de kostar lika mycket från återförsäljare kommer de kosta ungefär lika mycket till konsument.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

tycker att kortet är snyggt, väntar tills man får rom 2 total war i deras Never Settle innan man köper så kanske dom har fixat drivrutinerna lite bättre

Permalänk
Avstängd

http://www.pcgamer.com/review/amd-radeon-hd-7990-6gb-review/

DirectX 11 gaming performance

Batman: Arkham City – FPS: higher is better
AMD HD 7990 – 103 (34)
Nvidia GTX 690 – 109 (27)
Nvidia GTX Titan – 95 (30)
2x AMD HD 7970 GHz – 99 (40)

Crysis 3 – FPS: higher is better
AMD HD 7990 – 48 (35)
Nvidia GTX 690 – 42 (17)
Nvidia GTX Titan – 37 (24)
2x AMD HD 7970 GHz – 55 (36)

DiRT Showdown – FPS: higher is better
AMD HD 7990 – 116 (87) - dafuq +50fps?!
Nvidia GTX 690 – 66 (30)

Nvidia GTX Titan – 61 (46)
2x AMD HD 7970 GHz – 117 (91)

Max Payne 3 – FPS: higher is better
AMD HD 7990 – 57 (37)
Nvidia GTX 690 – 54 (32)
Nvidia GTX Titan – 42 (25)
2x AMD HD 7970 GHz – 58 (41)

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tEan:

Är det onödigt negativt att klaga på ett företag som väljer att släppa en produkt som absolut inte fungerar som den ska? Jag kallar det bedrägeri.

Först ska de se till att deras prylar fungerar sen lansering,inte så mycket begärt tycker jag. Vem vet när/om de lyckas lösa sina problem med ms,runt frames mm?

Om man resonerar på det sättet så skulle inte någon GPU släppas. Det verkar vara en hel del drivrutinsproblem som ligger bakom och det är väntat så här tidigt. Coil-whine däremot är något som kan uppkomma när som helst och det är olyckligt att det skulle hända just AMD HD7990. Sedan ska vi inte glömma att GTX 590 faktiskt tog eld när fläkten slutade fungera pga. drivrutinsproblem. Summan av det hela.. Drivrutiner är ALDRIG optimerade vid lansering. Detta har båda lagen fått erfara genom historien. Det kunde faktiskt varit värre.. kunde faktiskt ha varit så pass stora problem som Intel har med sina drivrutiner.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dussan89:

Jag kommer fortfarande ihåg den där drivisen tiill nvidia som fick fläkten att stänga av sig och överhettade kort till döds.

Har amd haft sånna problem ? Nej.

Ja, kanske de, men de gick ju givetvis på garanti..
Men AMDs skitiga drivrutiner är som AIDS, förbättras aldrig.
Att de ger med spel är liksom som att ge en självmordsbenägen person en kniv och massa plåster..Seriöst.

Fläkten la av då, du fick ett nytt kort.
Plus så var de ganska enkelt, för butiken behövde aldrig testa dem korten pga. så många personer med samma problem..

Men skitiga drivisar och dålig fps, höga temps, samt jetmotorer i en dator går inte direkt på garantin... Speciellt AMDs tendens för coil whine.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hagge:

Ja, kanske de, men de gick ju givetvis på garanti..
Men AMDs skitiga drivrutiner är som AIDS, förbättras aldrig.
Att de ger med spel är liksom som att ge en självmordsbenägen person en kniv och massa plåster..Seriöst.

Fläkten la av då, du fick ett nytt kort.
Plus så var de ganska enkelt, för butiken behövde aldrig testa dem korten pga. så många personer med samma problem..

Men skitiga drivisar och dålig fps, höga temps, samt jetmotorer i en dator går inte direkt på garantin... Speciellt AMDs tendens för coil whine.

Okej? Du verkar ju veta vad du snackar om.. Det fanns en tid då Nvidia hade exakt samma problem som AMD har nu med sina drivrutiner. Sedan vadå AMDs tendens för coil-whine? Säg en enda serie av AMDs kort som lider av coil-whine? Höga temps? Dålig FPS? Kan ju lugn säga dig att AMD inte direkt har några problem med temperaturerna som vissa referensmodeller av Nvidia har (läs. GTX 670) och de låter inte heller som en jetmotor (läs igen GTX 670 av referensmodell). Att deras HD7990 verkar lida av det gör ju inte att man ska dra alla AMDs serier över en kamm.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Ja, kanske de, men de gick ju givetvis på garanti..
Men AMDs skitiga drivrutiner är som AIDS, förbättras aldrig.
Att de ger med spel är liksom som att ge en självmordsbenägen person en kniv och massa plåster..Seriöst.

Fläkten la av då, du fick ett nytt kort.
Plus så var de ganska enkelt, för butiken behövde aldrig testa dem korten pga. så många personer med samma problem..

Men skitiga drivisar och dålig fps, höga temps, samt jetmotorer i en dator går inte direkt på garantin... Speciellt AMDs tendens för coil whine.

Amd coilwhinar inte mer än nåt annat, det beror på komponenterna och skulle ju inte förvåna mig om dom kommer från samma fabrik oavsett vad det står på kortet.

Kort med högre kvalié och bättre komponenter, tex. Asus DC2, och ROG korten har bättre komponenter som i teoirin inte skall coil whina öht. I praktiken är det ytterst ovanligt.

Kunde slagit vad om att detta med 2st pci-e 8pin skulle vara gränsfall, när dom haft såpass gott om tid på sig kunde dom väl gått all in och gjort det ordentligt ala Ares 2.

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

http://www.pcgamer.com/review/amd-radeon-hd-7990-6gb-review/

DirectX 11 gaming performance

Batman: Arkham City – FPS: higher is better
AMD HD 7990 – 103 (34)
Nvidia GTX 690 – 109 (27)
Nvidia GTX Titan – 95 (30)
2x AMD HD 7970 GHz – 99 (40)

Crysis 3 – FPS: higher is better
AMD HD 7990 – 48 (35)
Nvidia GTX 690 – 42 (17)
Nvidia GTX Titan – 37 (24)
2x AMD HD 7970 GHz – 55 (36)

DiRT Showdown – FPS: higher is better
AMD HD 7990 – 116 (87) - dafuq +50fps?!
Nvidia GTX 690 – 66 (30)

Nvidia GTX Titan – 61 (46)
2x AMD HD 7970 GHz – 117 (91)

Max Payne 3 – FPS: higher is better
AMD HD 7990 – 57 (37)
Nvidia GTX 690 – 54 (32)
Nvidia GTX Titan – 42 (25)
2x AMD HD 7970 GHz – 58 (41)

Gaming Evolved. AMD:s kort är optimerade i det spelets kod då utvecklarna använt AMD när de jobbat. DiRT 3 är likadant, bara inte i samma skala.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dussan89:

Jag kommer fortfarande ihåg den där drivisen tiill nvidia som fick fläkten att stänga av sig och överhettade kort till döds.

Har amd haft sånna problem ? Nej.

Skrivet av Tumnus:

Om man resonerar på det sättet så skulle inte någon GPU släppas. Det verkar vara en hel del drivrutinsproblem som ligger bakom och det är väntat så här tidigt. Coil-whine däremot är något som kan uppkomma när som helst och det är olyckligt att det skulle hända just AMD HD7990. Sedan ska vi inte glömma att GTX 590 faktiskt tog eld när fläkten slutade fungera pga. drivrutinsproblem. Summan av det hela.. Drivrutiner är ALDRIG optimerade vid lansering. Detta har båda lagen fått erfara genom historien. Det kunde faktiskt varit värre.. kunde faktiskt ha varit så pass stora problem som Intel har med sina drivrutiner.

Jaså så Nvidia släppte gtx 590 medvetet med ej fungerande drivisar?...kom igen nu bättre kan ni.Tror ni att Nvidia skulle ha skickat med med den drivisen till testsiterna om de var medvetna om felet?

För ett par veckor sedan gick Amd själva ut med nyheten om att 7990:s lansering skulle skjutas upp tills de hade löst problemen med CF http://www.sweclockers.com/nyhet/16780-radeon-hd-7990-malta-s... .Så trots att de inte löst problemen än och trots vad de tidigare lovat så väljer de att lansera en (med dagens drivisar) skitprodukt och "låtsas att det regnar" i försök att lura på sina kunder skräp. Det kallar jag bedrägeri!.

Det har varit känt sen över 5 månader(även för Amd) tillbaka att CF är i spillror så att "det är väntat med drivrutinsproblem så här tidigt" kommentarer blir bara komiska.

Att någon försöker försvara det här beslutet från Amd övergår mitt förstånd,visst fanbois försvarar ju alltid "sitt" företag,men även de borde ju inse att det Amd gjort drabbar ju främst kunderna,dvs de själva.Snacka om att skjuta sej själva i foten!.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Skrivet av tEan:

Jaså så Nvidia släppte gtx 590 medvetet med ej fungerande drivisar?...kom igen nu bättre kan ni.Tror ni att Nvidia skulle ha skickat med med den drivisen till testsiterna om de var medvetna om felet?

För ett par veckor sedan gick Amd själva ut med nyheten om att 7990:s lansering skulle skjutas upp tills de hade löst problemen med CF http://www.sweclockers.com/nyhet/16780-radeon-hd-7990-malta-s... .Så trots att de inte löst problemen än och trots vad de tidigare lovat så väljer de att lansera en (med dagens drivisar) skitprodukt och "låtsas att det regnar" i försök att lura på sina kunder skräp. Det kallar jag bedrägeri!.

Det har varit känt sen över 5 månader(även för Amd) tillbaka att CF är i spillror så att "det är väntat med drivrutinsproblem så här tidigt" kommentarer blir bara komiska.

Att någon försöker försvara det här beslutet från Amd övergår mitt förstånd,visst fanbois försvarar ju alltid "sitt" företag,men även de borde ju inse att det Amd gjort drabbar ju främst kunderna,dvs de själva.Snacka om att skjuta sej själva i foten!.

CF i spillror...?
Då äger du minst två likadana Radeon-kort antar jag?

Jag får snarare en skön känsla när jag lirar t.ex Tomb Raider eller BF3.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

CF i spillror...?
Då äger du minst två likadana Radeon-kort antar jag?

Jag får snarare en skön känsla när jag lirar t.ex Tomb Raider eller BF3.

Japp spillror som i ej fungerande,broken,ofullständiga eller vilket ord du nu vill välja.

Måste vara en skön känsla att ha betalat för 2 kort men inte få mer fps än med ett: http://www.pcper.com/image/view/21654?return=node%2F56832 Lägg sedan till en massa ms i smeten så är kakan fulländad,eller?

Hade 2 5870 men blev allvarligt trött på att vänta på CF profiler på i stort sett varje spel,så nej CF är inget alternativ för mej.Däremot sitter jag på ett 7950 idag och är väl hyfsat nöjd förutom att vi (med Radeon 7xxx serien) fick vänta i över 9 månader innan vi fick drivisar som visade vad korten var kapabla till.Att påstå att Amd är snabba i drivrutinsdepartementet är ganska underhållande

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Amd coilwhinar inte mer än nåt annat, det beror på komponenterna och skulle ju inte förvåna mig om dom kommer från samma fabrik oavsett vad det står på kortet.

Kort med högre kvalié och bättre komponenter, tex. Asus DC2, och ROG korten har bättre komponenter som i teoirin inte skall coil whina öht. I praktiken är det ytterst ovanligt.

Har personligen aldrig haft något coilwhine annat än på ref-modellerna, iallafall inget man stört sig på. Släpper man ett såpass dyrt kort och har coilwhine så grannarna klagar så måste man gjort nåt fel? Komponenterna för att minimera/förhindra coilwhine går på 30-50kr mer om ens det.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Är väl gratis att mina.

Ström, GPU, CPU, Moderkort, intrawebs. Nätagg

det kostar en del att börja!

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Skrivet av tEan:

Japp spillror som i ej fungerande,broken,ofullständiga eller vilket ord du nu vill välja.

Måste vara en skön känsla att ha betalat för 2 kort men inte få mer fps än med ett: http://www.pcper.com/image/view/21654?return=node%2F56832 Lägg sedan till en massa ms i smeten så är kakan fulländad,eller?

Hade 2 5870 men blev allvarligt trött på att vänta på CF profiler på i stort sett varje spel,så nej CF är inget alternativ för mej.Däremot sitter jag på ett 7950 idag och är väl hyfsat nöjd förutom att vi (med Radeon 7xxx serien) fick vänta i över 9 månader innan vi fick drivisar som visade vad korten var kapabla till.Att påstå att Amd är snabba i drivrutinsdepartementet är ganska underhållande

Som jag sa, har du testat det?
För jag känner inte alls att jag kastat bort några pengar.
Inte heller att jag får lika mycket FPS med ett kort som två.

Sluta nu, om du inte har någon koll.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Skrivet av LucasSj:

Hade ju varit lite krånligt om det var härlig morgonläsning på kvällen.

Kan vi inte skippa snacket om BitCoins, eller det kanske är ett stort intresse????

OnT: Besviken tills de släpper drivrutiner så man kan överklocka bättre, och så prestandan ökar.
För nu är jag lite depp över detta.

Beror ju på när man går upp. Hehe...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Master of Overkill

Bästa jag sätt på länge XD

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Som jag sa, har du testat det?
För jag känner inte alls att jag kastat bort några pengar.
Inte heller att jag får lika mycket FPS med ett kort som två.

Sluta nu, om du inte har någon koll.

Hmm få se nu,Amd själva + alla stora seriösa testsiter har bekräftat problemen med CF men ändå vill du få det till att det som avgör är om jag har testat det + dina åsikter. Som jag skrev tidigare så rör jag inte CF med tång ens en gång längre pga att det fungerar uselt.Dessutom sätter jag mycket större tilltro till professionella testare på Pc-perspectiv eller Tech report än något fanboy på ett forum.

Prova att läsa någon av artiklarna/testerna av CF gjorda på Pcperspectiv eller Tech report så kanske du får lite koll på problemen med "runt frames",ojämna renderingstider mm.

ps:Jo,du får nästan inga fps förbättringar med 2 kort istället för 1 i Bf3 pga runt frames.Bara att sluta mäta med Fraps eller liknande program.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Skrivet av tEan:

Hmm få se nu,Amd själva + alla stora seriösa testsiter har bekräftat problemen med CF men ändå vill du få det till att det som avgör är om jag har testat det + dina åsikter. Som jag skrev tidigare så rör jag inte CF med tång ens en gång längre pga att det fungerar uselt.Dessutom sätter jag mycket större tilltro till professionella testare på Pc-perspectiv eller Tech report än något fanboy på ett forum.

Prova att läsa någon av artiklarna/testerna av CF gjorda på Pcperspectiv eller Tech report så kanske du får lite koll på problemen med "runt frames",ojämna renderingstider mm.

ps:Jo,du får nästan inga fps förbättringar med 2 kort istället för 1 i Bf3 pga runt frames.Bara att sluta mäta med Fraps eller liknande program.

Min subjektiva åsikt kommer alltid att vara mer värd för mig än dina påståenden.

Dock har ju andra problem. Det vet jag, men folk har problem med nvidia med. Det lovar jag dig.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

men folk har problem med nvidia med. Det lovar jag dig.

Finns ingen som har problem med nvidia i dagsläget, vart har du fått detta påståendet ifrån?

Skickades från m.sweclockers.com