Officiellt: Nästa Xbox avslöjas den 21 maj

Permalänk
Medlem

Är mest intresserad av retail priset, ska bli intressant o se vad dom landar på, gissar på att det lär skilja en hundring max mellan dom vid release, och dom lär släppas samma vecka om inte samma dag

Skrivet av RobCar:

Forza 5. Nuff said.

Project CARS till PC med 3 Skärmar och TrackIR. Nuff said. Forza och GT är skräp arkad konsol spel.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Forza 5. Nuff said.

Hoppas dom ger fullt stöd för min Logitech G27 också. Saknar en vettig ratt till xboxen. Fattar inte att dom envisas och köra rattkontroller ala Wii.... :/

Visa signatur

|Asus PG278Q|Fractal Design R4|i7 4770K|Noctua NH-U14S P&P|MSI Z87-G45|Corsair 850 HX|
|8GB HyperX Predator 2400MHz|MSI GTX 780 TF OC|Xonar D2X| Corsair ForceGT SSD 120GB|Samsung 840 Basic 250GB|
|Fanatec FM4 CSR Wheel|CSR Elite Pedals|rSeat EVO3|Buttkicker Gamer 2|Xbox 360|PS3|PS4|

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Önskelista:

Fullt bakåtkompatibel. Fullt kompatibel med PC/Windows. TV/Film/Musik-tjänster. Grymma spel. Kraftfull som satan. Inbyggd hårddisk. Medföljande Kinect 2. Blu-ray. Ny skön handkontroll. x86-arkitektur. Startar på mindre än 1 sek. 4k-upplösning.

Jag tror du kan bli rätt glad. Ett par av de senaste ryktena säger ju att nya Xbox kommer att ha en 360 inbyggd och vara bakåtkompatibel genom hårdvara (ungefär som Wii var med GC). Ett annat rykte sa ju faktiskt att den skulle vara PC-kompatibel och ha Windows 8 som OS. Att den har x86-arkitektur, inbyggd Kinect, inbyggd hårddisk, har massor av tv- och film-appar och har en ny handkontroll (så alla måste köpa en ny) kan man nog ta för givet.

Det är bara grymma spel, 4k och kraftfull som satan som jag skulle säga är osäkert just nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Batman:

Washington, metropolen eller? Lite kontsigt val av stad tycker jag, även om det knappast är det met relevanta med nyheten

Staden Redmond i staten Washington, ligger utanför Seattle och är staden där Microsoft har sitt huvudkontor

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Min kropp är redo.

...men är ditt psyke redo?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dunis90:

Sänk resten av grafiken till N64-nivå så går det nog finemang!

Sant men utan AA eller AF så är det som att ha sex utan könsorgan..

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk

Ska bli skoj att se! Alltid online känns inte bra alls dock. Ska jag köpa en konsol ur nästa generation blir det nog Playstation 4 för min del.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Önskelista:

Fullt bakåtkompatibel. Fullt kompatibel med PC/Windows. TV/Film/Musik-tjänster. Grymma spel. Kraftfull som satan. Inbyggd hårddisk. Medföljande Kinect 2. Blu-ray. Ny skön handkontroll. x86-arkitektur. Startar på mindre än 1 sek. 4k-upplösning.

Det är nog bara att glömma, de gjorde det ju inte på 360 fast de skulle kunnat göra det, de valde ut en handfull spel från den första bara som de gjorde kompatibla med den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Önskelista:

Fullt bakåtkompatibel. Fullt kompatibel med PC/Windows. TV/Film/Musik-tjänster. Grymma spel. Kraftfull som satan. Inbyggd hårddisk. Medföljande Kinect 2. Blu-ray. Ny skön handkontroll. x86-arkitektur. Startar på mindre än 1 sek. 4k-upplösning.

Det skulle bli dyrt

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Det är nog bara att glömma, de gjorde det ju inte på 360 fast de skulle kunnat göra det, de valde ut en handfull spel från den första bara som de gjorde kompatibla med den

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.nordichardware.se/Spel/microsoft-bakar-in-gamla-xb...

Skrivet av NordicHardware.se:

Microsoft sägs nu ta till en mer drastisk metod för att främja bakåtkompatibiliteten i nya Xbox Next. Enligt Pastebin.com ska spelkonsolen komma med en integrerad Xbox 360 systemprocessor, vilket skulle göra det möjligt att köra även 360-spel direkt i den nya spelkonsolen trots att Microsoft byter hårdvara till en mer PC-liknande uppsättning från AMD.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Avstängd

So?! Rykten är inget jag tar till mig, fakta är vad jag tror på

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

So?! Rykten är inget jag tar till mig, fakta är vad jag tror på

Skickades från m.sweclockers.com

Jo visst, du har rätt, men jag tycker att det där väger mer än ditt "glöm det"

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Är mest intresserad av retail priset, ska bli intressant o se vad dom landar på, gissar på att det lär skilja en hundring max mellan dom vid release, och dom lär släppas samma vecka om inte samma dag

Project CARS till PC med 3 Skärmar och TrackIR. Nuff said. Forza och GT är skräp arkad konsol spel.

Har redan Project CARS till PC och jag tycker det är överlag bra men spelen är kul på olika sätt.
Forza erbjuder dock annat som betydligt fler bilar och tuning, styling "gör" ju spelet också.

Permalänk
Medlem

Personligen hade jag gärna sett att de la ner konsoler helt och istället gjorde så att man kunde använda HTPCn som konsol. Man skulle kan handla spel från en gemensam store från Nintendo, SEGA, Sony och MS. Där de bara bestämmer en gemensam minimum krav spec som uppdateras vid ny "generation".

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Om allt stämmer och det bli lysande så kan AMD skratta hela vägen till banken.

Är det verkligen slutnamnet för Xbox. Låter hemskt.

Annars blir det ju såhär. Vänta lite jag skall bara slå av durango. Folk kommer tro man har fått spader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Ingen har det längre - inte ens Nintendo.

Har de ju visst. Wii U är bakåtkompatibel med wii.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Kommer suga, de skiter fullständigt i spel och har inte pratat något om spel än så länge.
Allt ska va familje grejs och en fin media grej i vardagsrummet.. sen har jag alltid ogillat xbox oavsett så.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Moderkort: MSI Z77A G43 Gaming. CPU: Intel Core i5 3570K. Ram: Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz. Grafikkort: Gainward GeForce GTX 770 2GB. Hårddiskar: 2x Samsung 830 128gb. Samsung HD103SJ 1TB. Nätagg: Be-Quiet Pure Power L8 630 W.

Permalänk
Medlem

Jag längtar som attans!!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Nyfiken på ljudnivån, kommer den vara högre eller har de tagit åt sig och lyckas sänka den mer än tidigare? Bara de vore ju ett plus.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Coolt undra hur den kommer ser ut, hoppas ni på Sweclockers redaktion få sätta fingrarna i o testa nya Xbox.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Nyheten är att det är en bil!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Avstängd
Skrivet av infexis:

Jo visst, du har rätt, men jag tycker att det där väger mer än ditt "glöm det"

Kanske, kanske inte, det som jag skrev efter det var åtminstone fakta och inte spekulationer...sen skrev jag inte "Glöm det", utan "Det är nog bara att glömma"

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Ska helt klart bli intressant å se vad Microsoft har att leverera. Känner dock lite sådär spontant att nästa Xbox inte kommer vara nåt för mig. Blir nog PS4 och Wii U för min del.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Ändå bakåtkompabilitet med PC spel låter ju som en kul idé. De är microsoft, så de har windows-koden och directX till förfogande, och sen lutar det åt x86 och en radeonkrets i hårdvaruväg. I teorin kan de ju göra någon slags halvhyfsad kompabilitetsgrej! Men tvivlar på att de tyckte det skulle vara värt det.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Det är nog bara att glömma, de gjorde det ju inte på 360 fast de skulle kunnat göra det, de valde ut en handfull spel från den första bara som de gjorde kompatibla med den

Skickades från m.sweclockers.com

handfull och handfull, enligt wiki'n så är det 476 st.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Xbox_games_compatible_wi...

Permalänk

Aha, då lär jag veta efter den 21:a Maj vilken processor jag ska uppgradera till..

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Staden Redmond i staten Washington, ligger utanför Seattle och är staden där Microsoft har sitt huvudkontor

Ah! Då vart det lite mer obvious

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Eftersom jag varit lojal till 360 från start så blir det nog en "infinity" för mig.
Har även en ps3 men verkligen avskyr os'et och denna eviga nedladdning av överdrivet stora uppdateringar, installationer, uppdatering av psn. Ibland kan det ta 2 timmar innan jag verkligen kan starta mitt spel plus att man måste installera spelen innan, t.om flera gånger under spelets gång (MGS4)

Och dethär "sociala" som ps4 ska satsa på får mig och kräkas i munnen

Permalänk
Medlem

Bakåtkompatibiliteten kommer sannolikt vara att man kan strömma spel till enheten som på PS4/Gaikai och Onlive.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lepr86:

handfull och handfull, enligt wiki'n så är det 476 st.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Xbox_games_compatible_wi...

Och jämfört med hur många det finns så är det en handfull.

*herregud, någon måste lära folk ordspråk, det de kallar ordspråk är något de hittat på själva när de skrev dem*

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!