McAfee patenterar piratblockering på webben

Permalänk
Melding Plague

McAfee patenterar piratblockering på webben

Säkerhetsföretaget McAfee arbetar på en teknik för att stoppa användare från att komma åt piratkopierat material, mycket likt hur antivirusprogram behandlar skadliga webbplatser.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig acceptera att mitt säkerhetsprogram hindrade mig från att ladda ner någonting.
Gärna varna mig för ohyra, men beslutet skall i slutändan alltid vara mitt eget.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem

Fy fan! Blir att bojkotta McAfee nudå, nån kanske borde förklara att allt material som läggs upp inte är "pirat"

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tror jag håller mig kvar vid Avast.

Visa signatur

Razer Book 13 - i7/16gb | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk

JA detta stoppar om inte annat folk från att piratkopiera McAfee, vem vill ladda ner nått program som gör att man inte kan ladda ner något annat sen? Om man är sådan som laddar ner dvs.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Inaktiv

Det får bli telia....

Permalänk
Medlem

Haha, så lyckat. Hur tänkte dem där?

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Skulle vilja veta vem som använder Mcafee efter ett sådant utlåtande.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Det är ju iaf bra att den varnar för att det visst material på nätet är pirat-kopierat så att man inte riskerar att hamna i domstolen, men sen tycker jag personligen att självaste blockeringen bör gå att aktivera manuellt ifall man vill

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att tänka mig att kunderna rusar till McAffe nu. Och den eventuella "n00b" med McAffe som letar efter senaste Justin Bieber-plattan "gratis" lär nog ta bort programmet när detta uppenbarar sig i framtiden. Sagt och osagt om vad som är "säkra" filer på nätet, men det här är steget mot för mycket kontroll över användaren om inte denna får avgöra själv.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

haha, kommer nog bli en smash hit, eller inte

Permalänk

Kanske inte det starkaste försäljningsargumentet sett till privatpersoner!

Visa signatur

"I hate when people quote me for things i don't say" - Abraham Lincoln

&

Permalänk
Medlem

Det finns ju lagliga torrenter, ska dessa blockas också?

Permalänk

Låter inte som någon höjdare för majoriteten av befolkningen...

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Ja jisses, om nu nån vill komma åt tex torrent siter, så kommer dom knappast använda mjukvara som stoppar dom från detta.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Jag undrar faktiskt vilka antivirus som har störst marknadsdel, själv använder jag avast. Får vissa gånger blockeringar eller varningar på tbp men kan ändå tillåtas att ladda hem det jag vill. Undra fall det går att ta bort skadlig kod från en fil eller torrent men fortfarande behålla inehållet.

Permalänk
Medlem

Tvivlar på att blockeringar är rätt väg att gå mot piratkopieringen. Gör materialet mer lättare att nå över hela världen på samma gång istället via t.ex streamingtjänster.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Avast forever!, har testat mycket annat men avast är det bästa..

Permalänk
Medlem

Mmm, detta var väll inte helt genomtänkt.

Om det imot förmodan fanns några entusiaster där ute som använde McAfee så slutade dom precis, och tom "Svensson" som oxå gillar att se på senaste Game of Thrones kommer sitta hemma och inte fatta varför han inte kan ladda ner helt plötsligt - Förr eller senare inse vad som stoppar honom - Och så har dom förlorat användare där oxå.

Så dom enda som kommer ha kvar skiten är dom som inte bidrar ifrån första början, tumme upp där...

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk

Ofta att man "råkar" ladda ner från olaglig källa. Brukar vara ganska uppenbart om det är piratkopierat.

Låter mer som ett försök att flirta med produktionsbolagen och tvinga på ovetande användare en tjänst de tror de behöver.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

När folk inte slutar är ju tyvärr Kollektiv bestraffning det enda att ge sig in på..

Förstår inte att filmbolagen inte gått ihop för att släppa en film/serie tjänst som går att nå vid releaser.. Det är ju påväg och det finns vissa tjänster men som de är nu kommer man behöva vara abonnent på 10 olika siter för att ha tillgång till allt... Så länge det är lättare att piratkopiera än att köpa kommer det inte sluta.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

well det var ju både bra och dåligt.

Tror jag installerar detta i smyg på min broders dator

Permalänk
Avstängd

varför ska man betala för detta?

Permalänk
Inaktiv

Censur i högsta grad!

...eller borde jag skriva:

██████ i högsta grad!

Permalänk
Medlem

Detta låter som det kommer fungera lika bra som alkoholförbud, "rökning dödar"-märkning och kriget mot droger som Cannabis.

Vi alla vet att ogrundade förbud inte leder någon vart. Om människor gillar att köra 10-15km för fort på en sträcka som inte är farlig så hjälper inte böter på flera tusen för att tvinga ner denna hastighet. Det kan vara så att samhället i sig skapar stressade människor, människor som känner sig tvingade att köra "för fort" för att hinna med allt som skall göras i dagens samhälle.

Permalänk
Medlem

Det är väl ändå tur att McAfee tog patent på det så ingen annan kan sno deras brillianta idé

Permalänk
Skrivet av cogiskart:

Tror jag håller mig kvar vid Avast.

Jag med

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Avstängd

Mcafee var aldrig bra skiten är ett virus inte ett antivirus program.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Hahaha åh nej. Hur ska jag nu kunna ladda ner filmer?
(Fast jag kan nog tycka att det finns en liten liten poäng, om man är tex ett företag som inte vill bli stämda för att någon anställd laddar ned olagligt material)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

ja nu kommer man inte använda mcafee i framtiden iaf, att låta dom bestämma vilka siddor jag ska se är efterblivet. Mind ur own buisness Mcafee.