Permalänk
Medlem

Virus?

Hej, både idag och igår har mitt avast blockerat något www dirtbikebook osv... när jag försöker ansluta till en server på BF3. Har aldrig hänt förr och om jag skannar datorn så hittar den inga virus. Är det något att oroa sig för???

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snö123456789:

Hej, både idag och igår har mitt avast blockerat något www dirtbikebook osv... när jag försöker ansluta till en server på BF3. Har aldrig hänt förr och om jag skannar datorn så hittar den inga virus. Är det något att oroa sig för???

nog false positive fråga i deras egna forum

Permalänk

Jag har använt mig av Avast tidigare och ibland så har det faktiskt blockerat saker som absolut inte är infekterade. Ett tips är att avaktivera Avast medans du kör ett program eller liknande som det reagerar på!

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 960T BE @ x5 3.0Ghz | Moderkort: ASUS M5A78L-M LX | GPU: XFX - AMD Radeon HD 6770 | Minne: 8GB Corsair VENGEANCE CL9 | Chassi: Fractal Design R4 | HDD: 500GB Samsung Spinpoint F3| Skärm: BenQ XL2420T - 120hz | Laptop: Lenovo T420 - Iphone 4S

Permalänk
Medlem

Okej så det är inget att oroa sig för. Tack

Permalänk
Medlem

Det kan vara så att den hemsidan har blivit flaggad pga att den har länkar/annonser til virusdrabbade hemsidor och filer. Antagligen så kommer Avast avblockera den efter att allt är okej igen.

Better to be safe than sorry liksom.

Men om du litar på den hemsidan kan du stänga av skyddet temporärt och sedan sätta på det igen när sdu har anslutit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Det kan vara så att den hemsidan har blivit flaggad pga att den har länkar/annonser til virusdrabbade hemsidor och filer. Antagligen så kommer Avast avblockera den efter att allt är okej igen.

Better to be safe than sorry liksom.

Men om du litar på den hemsidan kan du stänga av skyddet temporärt och sedan sätta på det igen när sdu har anslutit.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte en hemsida jag går in på utan det kommer upp när jag ska ansluta till en server på BF3.

Permalänk
Medlem

http://pcforalla.idg.se/polopoly_fs/1.429256.1327675740!image...

Det är rätt vanligt tyvärr att man får falsklarm, detta test är lite gammalt o bara betalversioner av antivirusskydd.
Men det borde ge en ännu bättre insikt i hur vanligt det är.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snö123456789:

Det är inte en hemsida jag går in på utan det kommer upp när jag ska ansluta till en server på BF3.

Ja, men om filer laddas ner från den IP adressen när du ska ansluta till servern så antar jag att det är samma sak. Jag använder själv Avast, men har inte BF3 så jag vet inte helt hur det spelet fungerar.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Ja, men om filer laddas ner från den IP adressen när du ska ansluta till servern så antar jag att det är samma sak. Jag använder själv Avast, men har inte BF3 så jag vet inte helt hur det spelet fungerar.

Okej

Permalänk
Medlem

Tips från coachen

I Avast under fliken support kan du skicka iväg en förfrågan på false/positive.

Avast teamet undersöker problemet. Vet ej hur snabbt du får svar. Tror säker dem är snabba. Då kan det inte bli mycket mer fel. Säkert något som inte vill ge med sig i deras databas eller så är det något annat som strular till det hela.

Alla Antivirus program har någon mängd med false/positive, vissa mer än andra.

Permalänk
Medlem

Idag reagerade den på samma sak igen men nu var det när jag var inne på youtube.

Skrivet av buddaz:

Tips från coachen

I Avast under fliken support kan du skicka iväg en förfrågan på false/positive.

Avast teamet undersöker problemet. Vet ej hur snabbt du får svar. Tror säker dem är snabba. Då kan det inte bli mycket mer fel. Säkert något som inte vill ge med sig i deras databas eller så är det något annat som strular till det hela.

Alla Antivirus program har någon mängd med false/positive, vissa mer än andra.

Hittar inte riktigt, hittar bara dit du kan rapportera filer.