Val 2014: har ni ställt in er på något parti och varför?

Permalänk
Medlem

Ett annat exempel på det här med vad "yttrandefrihet" och liknande faktiskt betyder som vissa verkar behöva påminnas om:

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Ett annat exempel på det här med vad "yttrandefrihet" och liknande faktiskt betyder som vissa verkar behöva påminnas om:
http://imgs.xkcd.com/comics/free_speech.png

Detta är principiellt riktigt. Men stränga tabun och repressivitet i debattklimatet får samma praktiska konsekvenser som ett de facto-förbud att yttra de berörda åsikterna. För att åtnjuta frukterna av yttrandefriheten krävs inte bara en liberal lagstiftning utan även ett offentligt samtal som tillåter ett meningsutbyte utan att debattörerna ständigt återfaller i indignation och brännmärkning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snok3n:

Detta är principiellt riktigt. Men stränga tabun och repressivitet i debattklimatet får samma praktiska konsekvenser som ett de facto-förbud att yttra de berörda åsikterna. För att åtnjuta frukterna av yttrandefriheten krävs inte bara en liberal lagstiftning utan även ett offentligt samtal som tillåter ett meningsutbyte utan att debattörerna ständigt återfaller i indignation och brännmärkning.

Även ett "förbud" av den typen är yttrandefrihet, inte trevlighet förvisso men det är en annan sak som i sig är två: korrekt beskrivande eller påhopp.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Hedersmedlem

Såg att både Avpixlat och Fria tider kör loss om några skolor i Birmingham som verkar blivit kapade av rubbade människor, original-artikeln länkas nedan.

http://www.telegraph.co.uk/education/educationnews/10775755/S...

Jag gör genast paralleller till Uppdrag Gransknings reportage om Imamer med samma rubbade värdegrund.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/abc/uppdrag-granskning-av...

Jag undanber mig svar om att det finns liknande värderingar och beteenden i andra religiösa sammanhang, jag är högst medveten om detta.

Kommer vi att få se mer av detta? Är det ett tecken på så kallad islamisering?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Såg att både Avpixlat och Fria tider kör loss om några skolor i Birmingham som verkar blivit kapade av rubbade människor, original-artikeln länkas nedan.

http://www.telegraph.co.uk/education/educationnews/10775755/S...

Jag gör genast paralleller till Uppdrag Gransknings reportage om Imamer med samma rubbade värdegrund.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/abc/uppdrag-granskning-av...

Jag undanber mig svar om att det finns liknande värderingar och beteenden i andra religiösa sammanhang, jag är högst medveten om detta.

Kommer vi att få se mer av detta? Är det ett tecken på så kallad islamisering?

Förstår inte varför du vill isolera fenomenet visst är det klart att andra vill det.
Svaret är hur som haver nej det är inte islamisering utan ett standard problem i system likt det Engelska, motsvarande finns i Svenska föreningslivet och de Amerikanska skolorna och det är paralleller till det Amerikanska kristna som känns mest lämpliga och inte ens där går det att tala om ett "förkristligande" av samhälls apparaten annat än i ytterst marginella effekter för huvudmålet.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Kommer vi att få se mer av detta? Är det ett tecken på så kallad islamisering?

Antagligen.

Nej.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Huzzbutt:

Förstår inte varför du vill isolera fenomenet visst är det klart att andra vill det.

Om vi isolerar fenomenet dör argumentet med det. Problemet är inte isolerat inom islam.

Citat:

Svaret är hur som haver nej det är inte islamisering utan ett standard problem i system likt det Engelska, motsvarande finns i Svenska föreningslivet och de Amerikanska skolorna och det är paralleller till det Amerikanska kristna som känns mest lämpliga och inte ens där går det att tala om ett "förkristligande" av samhälls apparaten annat än i ytterst marginella effekter för huvudmålet.

Artikeln har underrubriken islamiseringen på Avpixlat, därav min fråga.

Hur som, här har verkar det dock som att fenomenet har haft mer än ytterst marginell effekt på i princip hela skolmiljön.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Om vi isolerar fenomenet dör argumentet med det. Problemet är inte isolerat inom islam.
Artikeln har underrubriken islamiseringen på Avpixlat, därav min fråga.
Hur som, här har verkar det dock som att fenomenet har haft mer än ytterst marginell effekt på i princip hela skolmiljön.

Förutsatt att inte Avpixlat börjat bete sig så antar jag att deras "islamisering" avser samhället.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Huzzbutt:

Förutsatt att inte Avpixlat börjat bete sig så antar jag att deras "islamisering" avser samhället.

Huh, det kommer närmare. Ingen fara här dock, har bunkrat skyddsrummet med konserver och vatten för veckor.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Huh, det kommer närmare. Ingen fara här dock, har bunkrat skyddsrummet med konserver och vatten för veckor.

Är det vitt vatten? Glaciärvatten äldre än homo habilis?

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Huzzbutt:

Är det vitt vatten? Glaciärvatten äldre än homo habilis?

Nja, jag föredrar vattenålder i paritet med homo erectus, det känns så rätt i tiden med tanke på att det är den människoart som var först att lämna Afrika.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Denna artikel tycker jag vissa här inne kanske borde reflektera över^^

http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/nathatarna-ger-uttr...

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blubben:

Denna artikel tycker jag vissa här inne kanske borde reflektera över^^

http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/nathatarna-ger-uttr...

Vafalls! Ska jag en kulturmarxist ta intersektionalitet och samhällsstrukturer i åtanke?
Pytt, när pultronen framställs som förtryckt fattighjon då passar det?

Edit: Svelands nyktra replik sätter ljus på Thentes trams http://www.dn.se/kultur-noje/hatarna-finns-i-alla-klasser/

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Ett annat exempel på det här med vad "yttrandefrihet" och liknande faktiskt betyder som vissa verkar behöva påminnas om:
[SPOILER]http://imgs.xkcd.com/comics/free_speech.png

[/SPOILER]
Man kan också komma överens om vad som är PK och allt utanför klassar man som dåliga åsikter och de som har dessa åsikter kan man mobba precis hur mycket man vill. "Fel åsikt" - glöm allt vad karriär heter! Påminner om Kulturrevolutionen.

Visa signatur

Intel Xeon E5520 LGA 1366
Brave new world: O wonder! How many goodly creatures are there here! How beauteous mankind is! O brave new world, That has such people in't.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persontyp Alfa:

[/SPOILER]
Man kan också komma överens om vad som är PK och allt utanför klassar man som dåliga åsikter och de som har dessa åsikter kan man mobba precis hur mycket man vill. "Fel åsikt" - glöm allt vad karriär heter! Påminner om Kulturrevolutionen.

Lite konspirationsteori (överrenskommelsen), lite offerroll (mobbing) och en gnutta repris (värdegrund) och så en olämplig referens (kulturrevolutionen).

5 av 5 woop! woop!

(Kulturrevolitionen är bäst lämpad för ärvd social skuld.)

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blubben:

Denna artikel tycker jag vissa här inne kanske borde reflektera över^^

http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/nathatarna-ger-uttr...

Problemet med den kolumnen (det är en åsiktskolumn, inte en artikel) är att den har väldigt lite med verkligheten att göra.
Oavsett om man kollar på sociologisk forskning dom senaste 30 åren, researchgruppens granskning av näthatarna eller på det platta TV3 programmet trolljägarna så finner man inget stöd för hans påståenden och tankar.

Även om man ser på mediaforskning eller valresultat eller vad som helst så har det han skriver ingenting med saken att göra.
Sverigedemokraterna är ett av våra största partiet. Frågan kring invandring och integration är ständigt aktuell i princip alla medier.

Även bland dom som utsätts för näthat så stämmer inte Thentes beskrivning. Den typen av intellektuell retorik som många av dom värsta näthatarna använder sig av är ingenting som dom grupper Thente pratar om behärskar särskilt väl. När man lyckats ta reda på vilka det är som faktiskt ligger bakom så är det i princip aldrig någon ur den gruppen Thente pratar om.

En början på källa: http://www.resume.se/nyheter/dagspress/2014/04/23/kritikstorm...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Lloyds har tagit bort räntan på övertrassering på en viss tjänst de säljer. Telia har ändrat avtalet rörande ett visst abbonemang de säljer. Bröl på det?

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Fast det är tydligen ett nollräntekonto vad jag kan läsa av Lloydssvaret. Samt att det är tillgängligt för alla, bara att namnet verkar vara knutet till en av världsreligionerna.

Vore väl bra att iaf läsa igenom länkarna innan man postar det? Sen, vad har det med svenska valet att göra? Du vet väl att vi har på intet sätt avtalstvång i Sverige.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik21:

Fast det är tydligen ett nollräntekonto vad jag kan läsa av Lloydssvaret. Samt att det är tillgängligt för alla, bara att namnet verkar vara knutet till en av världsreligionerna.

Vore väl bra att iaf läsa igenom länkarna innan man postar det? Sen, vad har det med svenska valet att göra? Du vet väl att vi har på intet sätt avtalstvång i Sverige.

Det är kul att se reaktionerna hos en del individer här. Särskilt de som påstår att någon islamisering av västvärlden pågår minsann inte. Jag är ganska säker på att många som tänker rösta på SD delar min oro för de eftergifter som görs för muslimer i samhället. Tex avsteg från polisuniformer, halalkött i skolor (som ju enligt lag ska vara icke konfessionella) mm. Så nog är det relevant.

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=tMebBDiNrbg#t=175

Det här händer i England. Men vi har samma lagar här. Du får INTE visa missaktning mot någons religion (läs islam). Skrämmande!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ice Frontier:

Det är kul att se reaktionerna hos en del individer här. Särskilt de som påstår att någon islamisering av västvärlden pågår minsann inte. Jag är ganska säker på att många som tänker rösta på SD delar min oro för de eftergifter som görs för muslimer i samhället. Tex avsteg från polisuniformer, halalkött i skolor (som ju enligt lag ska vara icke konfessionella) mm. Så nog är det relevant.

Fast exemplet du gav var ju inte på något sätt reserverat för muslimer, hur menar du att det då ska vara en del av denna islamisering?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ice Frontier:

Det är kul att se reaktionerna hos en del individer här. Särskilt de som påstår att någon islamisering av västvärlden pågår minsann inte. Jag är ganska säker på att många som tänker rösta på SD delar min oro för de eftergifter som görs för muslimer i samhället. Tex avsteg från polisuniformer, halalkött i skolor (som ju enligt lag ska vara icke konfessionella) mm. Så nog är det relevant.

Så du menar att en typ av nollräntekonto tillgängligt för alla, utan övertrasseringsavgift skulle vara ett tecken på islamisering. Var har du tomtarna och trollen?

Vi har ju haft vegetariska rätter inom skolan väldigt länge, var ligger den rent sakliga skillnaden?

Skrivet av ilstallione:

Fast exemplet du gav var ju inte på något sätt reserverat för muslimer, hur menar du att det då ska vara en del av denna islamisering?

Vissa ser ju saker som inte finns någonstans, tidigare så fanns det plats för dessa på anläggningar så som Beckomberga, Furunäset eller Malmö Östra.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Fast exemplet du gav var ju inte på något sätt reserverat för muslimer, hur menar du att det då ska vara en del av denna islamisering?

Vem som helst kan bära burkini i ett könssgregerat badhus utan att vara muslim. Betyder det att verksamheten inte har islamiserats?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik21:

Så du menar att en typ av nollräntekonto tillgängligt för alla, utan övertrasseringsavgift skulle vara ett tecken på islamisering. Var har du tomtarna och trollen?

Kontona finns pga muslimer pga deras tro inte vill/får betala eller mottaga ränta. Mao har de implementerats till 100% pga deras religiösa tro. Ser du inte kopplingen? Om du badar i ett könssegregerat badhus, där muslimer har krävt och fått till detta. Har då inte badhuset anpassat verkligheten till islam? Har det då inte islamiserats?

Skrivet av Henrik21:

Vi har ju haft vegetariska rätter inom skolan väldigt länge, var ligger den rent sakliga skillnaden?

Ingen förnekar att vegetarianer är en grupp med särintressen. Jag tror dock att ganska få känner att vegetarianer har en ideologi som i andra länder är extremt repressiv och våldsam gentemot tex homosexuella eller ickevegetarianer. Det kanske är därför som vegetarianer inte upplevs som särskilt hotfulla.

Så har vi ju läroplanen som föreskriver att skolan ska vara icke konfessionell. Detta gäller även maten. Visserligen så menar skolinspektionen att halal INTE är konfessionellt. Men det inser ju vem som helst att det är och att skolnspektionens utslag är korrupt.

https://gupea.ub.gu.se/bitstream/2077/30848/1/gupea_2077_3084...

Läs gärna http://hd.se/landskrona/2012/10/09/elevprotester-mot-halalkot... Här beskrivs hur icke muslimer får äta mackor eller liknande om de inte vill äta kött som välsignats av en imam och slaktats av en muslim. Jag tycker nog att det är ett ganska tydligt bevis på att samhället anpassas till islam. vad tycker du?

Skrivet av Henrik21:

Vissa ser ju saker som inte finns någonstans, tidigare så fanns det plats för dessa på anläggningar så som Beckomberga, Furunäset eller Malmö Östra.

Och vissa vägrar se utvecklingen runt omkring dem även när den bokstavligt talat tvingas ned i halsen. Både Chamberlain och Stalin valde att inte ta Hitler på allvar. Historien har visat hur fel de hade. Nu har vi en annan våldsbejakande ideologi som söker särrättigheter för sina medlemmar och du ser det inte, eller du vägrar erkänna det. Vi kan göra som Chamberlain och vänta och se. Eller så kan vi stå upp för åtminstone våra lagar och riktlinjer. Så kanske vi kan fördröja utvecklingen åtminstone en stund.

Här är ett nytt intressant fall. Återigen från England. Paul Weston arresteras för att ha sagt följande (citat från Winston Churcill):

How dreadful are the curses which Mohammedanism lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy. The effects are apparent in many countries. Improvident habits, slovenly systems of agriculture, sluggish methods of commerce, and insecurity of property exist wherever the followers of the Prophet rule or live. A degraded sensualism deprives this life of its grace and refinement; the next of its dignity and sanctity. The fact that in Mohammedan law every woman must belong to some man as his absolute property -- either as a child, a wife, or a concubine -- must delay the final extinction of slavery until the faith of Islam has ceased to be a great power among men. Thousands become the brave and loyal soldiers of the faith: all know how to die but the influence of the religion paralyses the social development of those who follow it. No stronger retrograde force exists in the world. Far from being moribund, Mohammedanism is a militant and proselytizing faith. It has already spread throughout Central Africa, raising fearless warriors at every step; and were it not that Christianity is sheltered in the strong arms of science, the science against which it had vainly struggled, the civilisation of modern Europe might fall, as fell the civilisation of ancient Rome.

Weston arresterades för "racially aggaivated crime". Islam besitter nu samma status som en ras. Åtminstone i England. Men samma sak gäller redan Sverige i praktiken. Är du emot islam är du rasist. Och du behöver ju inte ens anklagas att vara rasist då det enligt lagen är olagligt att hysa missaktning mot religioner (läs islam). Är det så vi vill ha det?

Permalänk
Medlem

Tycker den här bilden säger ganska mycket om politiska partiers människosyn. Det normala är att politiska partier skall ta hand om vuxna människor

från: http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article18814613...

Permalänk
Skrivet av klk:

Tycker den här bilden säger ganska mycket om politiska partiers människosyn. Det normala är att politiska partier skall ta hand om vuxna människor
http://i.imgur.com/LoFH7xV.png"]http://i.imgur.com/LoFH7xV.pn...

från: http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article18814613...

Det är så att EU-kanditaterna från partierna allt som oftast representerar sig själva, inte partiet.

Om du är intresserad av vad partiet tycker i frågan, läs deras partiprogram, här har du bland annat mitt partiprogram:
https://www.vansterpartiet.se/politik/narkotika/

Citat:

Vi anser att tillverkning, försäljning och innehav av narkotika ska vara olagligt men tycker att narkotika för eget bruk ska avkriminaliseras. Vi vill inte att någon ska använda narkotika, men vi tycker inte att det är rätt att straffa dem som gör det.

Att de som använder narkotika automatiskt anses vara kriminella stöter ut dem ur samhällsgemenskapen. Människor som har problem undviker då ofta att söka hjälp. Detta kan leda till allt tyngre missbruk. Polisens arbete mot narkotika handlar alltför mycket om urinprov medan fokus på langning av narkotika har minskat. Vi tycker att det är betydligt viktigare att arbeta för att minska langningen än att jaga enskilda med urinprovstagning. Urinproven leder också ofta bara till ett straff och ingen hjälp för den som använder narkotika.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ytbehandlad:

Det är så att EU-kanditaterna från partierna allt som oftast representerar sig själva, inte partiet.

Om du är intresserad av vad partiet tycker i frågan, läs deras partiprogram, här har du bland annat mitt partiprogram:
https://www.vansterpartiet.se/politik/narkotika/

Har läst och har också läst om hur de resonerat, man har inte vågat ta steget fullt ut eftersom man tror att de hade tappat väljare. Inriktningen är dock klar och de kan inte göra annat för hela grunden inom PP fungerar inte med denna typ av förbud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ice Frontier:

Det är kul att se reaktionerna hos en del individer här. Särskilt de som påstår att någon islamisering av västvärlden pågår minsann inte. Jag är ganska säker på att många som tänker rösta på SD delar min oro för de eftergifter som görs för muslimer i samhället. Tex avsteg från polisuniformer, halalkött i skolor (som ju enligt lag ska vara icke konfessionella) mm. Så nog är det relevant.

Halalkött, dvs skäktat kött var legio även i Sverige fram tills djurskyddslagstiftning kom i bruk, varför? för att man skulle göra trevliga Svenska rätter såsom blodpudding och blodkorv (Svenskhet är ifrågasättbar men våra förfäder på 50-talet avnjöt dessa järnstinna aber med stor förtjusning.)

Skolan ska vara ickekonfessionell, den har dock inget av nöden tvingad avhållshamhet från religion och kommer sannolikt ej heller få sådan de eftergifter som görs för religiösa är inte nya, skolavslutning på annan plats i kyrkan korrelerar väl med en övergripande önskan i samhället om öppenhet. Att skolbespisning tillfredsställer vissa önskemål hos vissa grupper kan förstås väcka anstöt hos vissa men har skolan som uppgift att bedriva sekulariserande verksamhet eller är den främsta uppgiften att tillhandahålla skolgång med allt vad det innebär?

Skrivet av Ice Frontier:

https://www.youtube.com/watch?v=tMebBDiNrbg#t=175

Det här händer i England. Men vi har samma lagar här. Du får INTE visa missaktning mot någons religion (läs islam). Skrämmande!

Youtube länkar räknas till din nackdel, du får 100 minuspoäng. Nej du får inte bedriva hets mot folkgrupp och vad det i förlängningen innebär vill du leva i ett sådant samhälle där vi yttrar vad vi tycker om allt och alla i nedsättande och kränkande ordalag så är du en av de som drar de kortaste stråna men nu befinner vi oss på ett forum som inte uppskattar sådant och jag avhåller mig därför för att använda mig av träffande beskrivningar av dig. Men hur jag än värderar din unika och personliga insats så har jag den intellektuella förmågan att se dig som en del av ett sammanhang där du inte på grund av delaktighet inte kan anses vara ett exempel för sammanhanget. Mitt korrekta och värdeladdade omdöme rörande dig Ice_Frontier är således begränsat till just dig och inte din familj eller bostadsort. Det är du som bär ansvar för det du gör och det vore alltför väl om du själv kunde anamma den förmåga jag talar om.

Skrivet av Ice Frontier:

Vem som helst kan bära burkini i ett könssgregerat badhus utan att vara muslim. Betyder det att verksamheten inte har islamiserats?

Det är inte ett exempel på islamisering utan ett exempel på variation.

Skrivet av Ice Frontier:

Kontona finns pga muslimer pga deras tro inte vill/får betala eller mottaga ränta. Mao har de implementerats till 100% pga deras religiösa tro. Ser du inte kopplingen? Om du badar i ett könssegregerat badhus, där muslimer har krävt och fått till detta. Har då inte badhuset anpassat verkligheten till islam? Har det då inte islamiserats?

Lloyds är ett privat bolag och har rätt att göra vad de helst får lust med inom lagens ramar din frihetshatande kommunist.
Badhus har länge varit könssegregerade och är endast ett uttryck för könssegregering. Vi har haft den här diskussionen förut du får gärna backa till de exempel och svar jag gav dig då, de är applicerbara och korrekta än.

Skrivet av Ice Frontier:

Ingen förnekar att vegetarianer är en grupp med särintressen. Jag tror dock att ganska få känner att vegetarianer har en ideologi som i andra länder är extremt repressiv och våldsam gentemot tex homosexuella eller ickevegetarianer. Det kanske är därför som vegetarianer inte upplevs som särskilt hotfulla.

Den indisika befolkningen är till majoriteten vegeterianer och har i omgångar slagit ihjäl tusentals muslimer, förmodligen inte för deras vegeterianism men ändock. Hitler var förövrigt vegeterian. Halalslakt leder med största sannolikhet inte till bögknackning eller grisätarmord. Återigen Ice_Frontier gör skillnad på grupp och individ.

Skrivet av Ice Frontier:

Så har vi ju läroplanen som föreskriver att skolan ska vara icke konfessionell. Detta gäller även maten. Visserligen så menar skolinspektionen att halal INTE är konfessionellt. Men det inser ju vem som helst att det är och att skolnspektionens utslag är korrupt.

https://gupea.ub.gu.se/bitstream/2077/30848/1/gupea_2077_3084...

Läs gärna http://hd.se/landskrona/2012/10/09/elevprotester-mot-halalkot... Här beskrivs hur icke muslimer får äta mackor eller liknande om de inte vill äta kött som välsignats av en imam och slaktats av en muslim. Jag tycker nog att det är ett ganska tydligt bevis på att samhället anpassas till islam. vad tycker du?

Du vet inte vad icke konfessionell betyder, sluta prata om det och läs på istället.

Skrivet av Ice Frontier:

Och vissa vägrar se utvecklingen runt omkring dem även när den bokstavligt talat tvingas ned i halsen. Både Chamberlain och Stalin valde att inte ta Hitler på allvar. Historien har visat hur fel de hade. Nu har vi en annan våldsbejakande ideologi som söker särrättigheter för sina medlemmar och du ser det inte, eller du vägrar erkänna det. Vi kan göra som Chamberlain och vänta och se. Eller så kan vi stå upp för åtminstone våra lagar och riktlinjer. Så kanske vi kan fördröja utvecklingen åtminstone en stund.

Så urbota dumt på så många plan att Hitler kissar på sig i graven.

Du jämför Tyskland, ett högteknologiskt land styrt av en man med uttalade erövringsplaner med muslimer, anhängare av en splittrad religion spridd över flera världsdelar och länder som om vart annat ligger i krig med varandra. Lägg ner.

Skrivet av Ice Frontier:

Här är ett nytt intressant fall. Återigen från England. Paul Weston arresteras för att ha sagt följande (citat från Winston Churcill):

How dreadful are the curses which Mohammedanism lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy. The effects are apparent in many countries. Improvident habits, slovenly systems of agriculture, sluggish methods of commerce, and insecurity of property exist wherever the followers of the Prophet rule or live. A degraded sensualism deprives this life of its grace and refinement; the next of its dignity and sanctity. The fact that in Mohammedan law every woman must belong to some man as his absolute property -- either as a child, a wife, or a concubine -- must delay the final extinction of slavery until the faith of Islam has ceased to be a great power among men. Thousands become the brave and loyal soldiers of the faith: all know how to die but the influence of the religion paralyses the social development of those who follow it. No stronger retrograde force exists in the world. Far from being moribund, Mohammedanism is a militant and proselytizing faith. It has already spread throughout Central Africa, raising fearless warriors at every step; and were it not that Christianity is sheltered in the strong arms of science, the science against which it had vainly struggled, the civilisation of modern Europe might fall, as fell the civilisation of ancient Rome.

Weston arresterades för "racially aggaivated crime". Islam besitter nu samma status som en ras. Åtminstone i England. Men samma sak gäller redan Sverige i praktiken. Är du emot islam är du rasist. Och du behöver ju inte ens anklagas att vara rasist då det enligt lagen är olagligt att hysa missaktning mot religioner (läs islam). Är det så vi vill ha det?

Islam besitter samma status som ras i Sverige också det är nämligen en diskrimineringsgrund såsom handikapp och sexuell läggning. Så med ditt tämligen tramsiga resonemang så skulle du gott nog kunna säga att Bögarna är en ras i Sverige.

Ice_Frontier, lägg ner ta dig samman och bygg upp dina argument.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ice Frontier:

Kontona finns pga muslimer pga deras tro inte vill/får betala eller mottaga ränta. Mao har de implementerats till 100% pga deras religiösa tro. Ser du inte kopplingen? Om du badar i ett könssegregerat badhus, där muslimer har krävt och fått till detta. Har då inte badhuset anpassat verkligheten till islam? Har det då inte islamiserats?

Ingen förnekar att vegetarianer är en grupp med särintressen. Jag tror dock att ganska få känner att vegetarianer har en ideologi som i andra länder är extremt repressiv och våldsam gentemot tex homosexuella eller ickevegetarianer. Det kanske är därför som vegetarianer inte upplevs som särskilt hotfulla.

Så har vi ju läroplanen som föreskriver att skolan ska vara icke konfessionell. Detta gäller även maten. Visserligen så menar skolinspektionen att halal INTE är konfessionellt. Men det inser ju vem som helst att det är och att skolnspektionens utslag är korrupt.

https://gupea.ub.gu.se/bitstream/2077/30848/1/gupea_2077_3084...

Läs gärna http://hd.se/landskrona/2012/10/09/elevprotester-mot-halalkot... Här beskrivs hur icke muslimer får äta mackor eller liknande om de inte vill äta kött som välsignats av en imam och slaktats av en muslim. Jag tycker nog att det är ett ganska tydligt bevis på att samhället anpassas till islam. vad tycker du?

Och vissa vägrar se utvecklingen runt omkring dem även när den bokstavligt talat tvingas ned i halsen. Både Chamberlain och Stalin valde att inte ta Hitler på allvar. Historien har visat hur fel de hade. Nu har vi en annan våldsbejakande ideologi som söker särrättigheter för sina medlemmar och du ser det inte, eller du vägrar erkänna det. Vi kan göra som Chamberlain och vänta och se. Eller så kan vi stå upp för åtminstone våra lagar och riktlinjer. Så kanske vi kan fördröja utvecklingen åtminstone en stund.

Här är ett nytt intressant fall. Återigen från England. Paul Weston arresteras för att ha sagt följande (citat från Winston Churcill):

How dreadful are the curses which Mohammedanism lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy. The effects are apparent in many countries. Improvident habits, slovenly systems of agriculture, sluggish methods of commerce, and insecurity of property exist wherever the followers of the Prophet rule or live. A degraded sensualism deprives this life of its grace and refinement; the next of its dignity and sanctity. The fact that in Mohammedan law every woman must belong to some man as his absolute property -- either as a child, a wife, or a concubine -- must delay the final extinction of slavery until the faith of Islam has ceased to be a great power among men. Thousands become the brave and loyal soldiers of the faith: all know how to die but the influence of the religion paralyses the social development of those who follow it. No stronger retrograde force exists in the world. Far from being moribund, Mohammedanism is a militant and proselytizing faith. It has already spread throughout Central Africa, raising fearless warriors at every step; and were it not that Christianity is sheltered in the strong arms of science, the science against which it had vainly struggled, the civilisation of modern Europe might fall, as fell the civilisation of ancient Rome.

Weston arresterades för "racially aggaivated crime". Islam besitter nu samma status som en ras. Åtminstone i England. Men samma sak gäller redan Sverige i praktiken. Är du emot islam är du rasist. Och du behöver ju inte ens anklagas att vara rasist då det enligt lagen är olagligt att hysa missaktning mot religioner (läs islam). Är det så vi vill ha det?

Orsaken till varför kontona tillkommit är för diskussionen irrelevant. De finns, de är tillgängliga för alla. Vad vill du diskutera?

Hur ser du på Kristendomen? Som en snäll, fredlig världsreligion eller är den inte lika våldsam som islam? Väljer man att tolka bibeln bokstavligt så är det ingen trevlig läsning, eller har du inte gjort det?

Kanske inte vegetarianer, däremot veganer?

Vill man inte äta den mat som serveras så blir det inte många alternativ kvar, det gäller oavsett vilken anledning man har att inte äta maten.

Könssegregerade badhus har funnits länge, hur såg det ut i Sverige?

ÄR man emot kristendomen så blir man kallad annat, trots att dess historia i Sverige är förhållandevis kort. Självklart ska vi hålla på de kristna traditionerna med midvinterblot och midsommar...

Skrivet av klk:

Tycker den här bilden säger ganska mycket om politiska partiers människosyn. Det normala är att politiska partier skall ta hand om vuxna människor
http://i.imgur.com/LoFH7xV.png"]http://i.imgur.com/LoFH7xV.pn...

från: http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article18814613...

Är inte det normala att vuxna normalt ska ta hand om sig själva? Konstigt nog så verkar ansvar helt försvunnit från vokabuläret i Sverige. Är det rimligt att vårt rättsväsende ska tillåta saker som är skadliga i den utsträckningen?

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF